ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ
ဘယ္အရပ္ကိုေရာက္ေရာက္ ဘယ္ေဒသမွာ သီတင္းသံုးသံုး ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္ေနက် အလုပ္ကိစၥေတြကို
အခ်ိန္ငါးပိုင္းခြဲၿပီး(၄၅)ဝါ ပတ္လံုး မနားမေနလုပ္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို
အခ်ိန္ ငါးပိုင္း ခြဲၿပီး ျပဳလုပ္ေတာ္မူတဲ့ လုပ္သမွ် ဒုကၡမျဖစ္ဖို႔
အရွင္ဇာေနယ်(ေကာ့မွဴး)
ကိစၥေတြကေတာ့
-
၁။ နံနက္
(၆)နာရီကစၿပီး ညေန (၆) နာရီအထိ ေခ်ခြ်တ္ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို လိုက္လံတရားေဟာ
ေခ်ခြ်တ္ျခင္းကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူပါတယ္။
၂။ ညေန
(၆)နာရီကေန ည (၁၀) နာရီအထိ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို တရားေဟာျခင္းကိစၥကို
ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူပါတယ္။
၃။ ည
(၁၀) နာရီကေန ည (၁၂)နာရီအထိ စၾကဝဠာတိုက္တစ္ေသာင္းမွ လာေရာက္ၾကတဲ့ နတ္ေတြ,ျဗဟၼာေတြရဲ႕
ေမးသမွ် ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းေပးေတာ္မူရင္း တရားေဒသနာေဟာျခင္း ကိစၥကို လုပ္ေဆာင္ေတာ္မူပါတယ္။
၄။ ည
(၁၂) နာရီကေန နာရီ ျပန္ (၂) ခ်က္အထိကိုေတာ့ ဖလ သမာပတ္ဝင္စားၿပီး ေလ်ာင္းစက္ အနားယူေတာ္မူပါတယ္။
၅။ နာရီျပန္
(၂)ခ်က္တီးကေန နံနက္ (၆)နာရီအခ်ိန္အထိ ကိုေတာ့ ယေန႔ သြားေရာက္ေခ်ခြ်တ္ေတာ္မူရမယ့္
ေဝေနယ်သတၲဝါေတြ ကို အစဥ္အတိုင္း သဗၺညဳတÓာဏ္ ေတာ္ႀကီးနဲ႔ၾကည့္႐ႈေတာ္မူျခင္းကိစၥကို
ျပဳေတာ္မူပါတယ္။ နံနက္ပိုင္းမွာ ဘယ္အရပ္က ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကို ေခ်ခြ်တ္ရမယ္၊
ေန႔လယ္ပိုင္းက်ေတာ့ ဘယ္ေနရာက ဘယ္သူ႔ကို၊ ညေနပိုင္းေရာက္ရင္
ဘယ္ေဒသက ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကို စသျဖင့္ေပါ့ေလ။
ၿခံဳၾကည့္လိုက္ရင္ ဘုရားရွင္
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ တစ္ရက္လို႔ ဆိုတဲ့ (၂၄) နာရီမွာ (၂) နာရီ ေလာက္ေလးသာ
နားေတာ္မူရတာပါ။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ ေလာကသားတို႔အတြက္
ဘယ္သူနဲ႔မွ မတူေအာင္ကို အလုပ္လုပ္ေတာ္မူခဲ့တယ္ ဆိုတာကို စာဖတ္သူမ်ား နားလည္ သိရွိ
ႏွလံုးသြင္းၿပီး ၾကည္ညိဳႏိုင္ပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၲရာ၊ အရွင္ ေမာဂၢလာန္၊
အရွင္မဟာကႆပ စတဲ့ ရဟႏၱာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးေတြဟာလည္း ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္
ျမတ္ႀကီးနီးပါးေလာက္ အလုပ္လုပ္ ေတာ္မူၾကမွာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီ
ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ားဟာ
ေလာကသားတို႔အတြက္ သူမတူေအာင္ အလုပ္လုပ္ေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ႀကီးရဲ႕တပည့္ရင္းႀကီးေတြ
ျဖစ္တာေၾကာင့္ပါ။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဘုရားသားေတာ္
မေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ားလည္းပဲ ေလာကသားတို႔ရဲ႕ အားကိုးရာဘုရားသာသနာေတာ္ႀကီးအတြက္ မနားမေန
အလုပ္လုပ္ေတာ္မူၾကတာကို စာဖတ္သူ သတိျပဳၾကည့္ရင္ သိမွာပါ။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ က်မ္းျပဳ အေက်ာ္ အမရပူရ
မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ဆိုရင္ သက္ေတာ္ ၇၈ -ႏွစ္ အရြယ္၊ ၁၃၃၉-
ခုႏွစ္၊ နတ္ေတာ္ လျပည့္ ေက်ာ္ ၂-ရက္၊ အဂၤါေန႔ ညေန (၄) နာရီခြဲအခ်ိန္မွာ
ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့တာပါ။ အဲဒီေန႔ ေန႔လယ္ (၁၂)နာရီအခ်ိန္ကေန၁-နာရီအထိ
စာဝါပို႔ခ်ေတာ္မူလိုက္ပါေသးတယ္။ က်န္းမာေရးမေကာင္းေနတဲ့ၾကားက စာဝါပို႔ခ်တဲ့
အလုပ္ကို လုပ္ေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ၁- နာရီထိုး စာဝါ ခ်ၿပီးတဲ့အခါမွာ “နက္ျဖန္လည္း
မေသေသးရင္ ဆက္လက္ ပို႔ခ်ေသးတာပ”လို႔ေတာင္ မိန္႔ေတာ္မူ လိုက္ပါေသးသတဲ့။
ပ်ံလြန္ေတာ္မူခါနီး (၃)နာရီခြဲေလာက္အလိုအခ်ိန္အထိ အလုပ္ လုပ္ေတာ္မူသြားခဲ့တာကို
ၾကည္ညိဳႏိုင္ပါတယ္။
ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ႀကီး ဆိုရင္ လည္း
ဒါယကာတစ္ေယာက္က “ဥပုသ္ေန႔မွာေတာင္ ဆရာေတာ္ အလုပ္ေတြက မနားဘူးလား ဘုရား” လို႔
ေလွ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက “ဘုန္းႀကီးေတြမွာ ေဟာလီးေဒးဆိုတာမရွိဘူး”လို႔
မိန္႔ေတာ္မူေၾကာင္း ဆရာေတာ္ အရွင္ ေဆကိႏၵရဲ႕ တရားတစ္ပုဒ္ထဲမွာ နာၾကားလိုက္ရပါတယ္။
ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အနားယူနည္းက
အင္မတန္ အတုယူဖို႔ ေကာင္းလွပါတယ္။ စာဝါေတြ ပို႔ခ်တာကို တရားေဟာ တရားျပ
အလုပ္ေျပာင္းလုပ္ၿပီး အနားယူ ပါသတဲ့။ တရားေဟာ တရားျပတာကို တရားထိုင္ တရားမွတ္အလုပ္
ေျပာင္းလုပ္ၿပီး အနားယူပါသတဲ့။ တစ္ခါ တရားထိုင္ တရားမွတ္ အလုပ္ကို စာဝါေတြ
ပို႔ခ်ၿပီး အနား ယူပါသတဲ့။ ကဲ . .အဲဒီလိုဆို
ေတာ့ ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဘယ္ေလာက္ အလုပ္လုပ္ေတာ္မူခဲ့တယ္ဆိုတာကို
မွန္းဆၾကည္ညိဳ ႏိုင္ေလာက္ပါၿပီ။
အလားတူပါပဲ။ မိုးကုတ္ဆရာ ေတာ္ႀကီး၊
မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၊ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးစတဲ့ စတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ တစ္ဘဝ
ျဖစ္စဥ္ေတြကို ရွာေဖြ ဖတ္႐ႈၾကည့္ ရင္ မနားမေန အလုပ္လုပ္ေတာ္မူၾကတာကို သိရွိ
ၾကည္ညိဳရပါလိမ့္မယ္။
သက္ေတာ္ ထင္ရွားရွိဆဲ ပ႑ိတာရာမေရႊေတာင္ကုန္း
သာသနာ့ရိပ္သာ ဆရာေတာ္ႀကီး ဆိုရင္ အခုဆို သက္ေတာ္ (၁၀ဝ) နားနီးေနပါၿပီ။
သို႔တိုင္ေအာင္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားကို တရားေဟာ တရားျပ ၾကြေတာ္မူတုန္းပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့
သံုးႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က ေက်ာင္း ေရစက္ခ်ပြဲ အခမ္းအနားတစ္ခုမွာ ဩဝါဒတရား
ခ်ီးျမႇင့္ဖို႔ စာေရးသူတို႔ သြားပင့္ၾကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက အခုလို မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
“ဘုန္းႀကီး မျြကလည္း ဒီ အခမ္းအနားက
ျဖစ္တယ္မဟုတ္ လား၊ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ မျြကပါရေစ နဲ႔၊ ဘုန္းႀကီးတို႔မွာ အေရးႀကီးတဲ့
လုပ္စရာအလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိ ေနတယ္၊ အထူးအားျဖင့္ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူးရလို႔ လုပ္တဲ့
ပူေဇာ္ပြဲ ဆို တာမ်ိဳးေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီး မျြက လိုပါဘူး”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတာကို
မွတ္မိေနပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေက်ာင္း ေရစက္ခ်အတြက္ ပင့္တာ
ျဖစ္လို႔ မအားတဲ့ၾကားကပဲ အခ်ိန္လုၿပီး ၾကြေရာက္ ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီႏွစ္ကပါပဲ၊ ပါေမာကၡခ်ဳပ္
ဆရာေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသကို ဆရာဝန္မ်ားက က်န္းမာေရးအေျခအေနအရ
အနားယူဖို႔လိုအပ္လို႔ ေဆး႐ံုတက္ၿပီး အနားယူေနေစပါတယ္။ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့
ေက်ာင္းေရစက္ခ်မွာပါပဲ။ ညတရားပြဲအတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီး ကို ပင့္ထားၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးက
လည္း လက္ခံထားၿပီးသားျဖစ္ေနပါၿပီ။ အဲ့ဒီေန႔ ညတရားပြဲအတြက္ နံနက္ပိုင္းမွာ
ဆရာေတာ္ႀကီး ေဆး႐ံု မွာဆိုလို႔ လိုက္ၿပီး ထပ္မံေလွ်ာက္ ၾကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက
သူ႕ကိုယ္စား တျခားတစ္ပါးပါး အစား ထိုးေဟာလို႔ မျဖစ္ဘူးလားလို႔ ေမး ပါတယ္။
လာေလွ်ာက္ၾကတဲ့ ဆရာေတာ္နဲ႔ ဒါယကာေတြက “အစားထိုး ေဟာမယ့္ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္
မရွိတဲ့အေၾကာင္း၊ တရားပြဲက ဆရာေတာ္ႀကီး ဘြဲ႕နာမည္နဲ႔ ေၾကျငာထားၿပီးျဖစ္လို႔ တရားနာ
ပရိသတ္က ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားမွာကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တ ေနၾကမွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊
ဆရာေတာ္ႀကီးအေနနဲ႔ (၅)မိနစ္မွ်ေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္၊ (၁၀)မိနစ္မွ်ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ ၾကြလာတယ္ဆိုရင္ပဲ
ဝမ္းေျမာက္ ေက်နပ္ၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း” ေလွ်ာက္ၾကေတာ့ ပါေမာကၡခ်ဳပ္
ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ က်န္းမာေရး သိပ္မေကာင္းလွတဲ့ၾကားကပဲ အဲဒီ ညတရားပြဲကို
ေဆး႐ံုကေနလိုက္ ေဟာေပးေတာ္မူပါတယ္။
သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးဟာလည္း
တစ္ႏွစ္(၃၆၅)ရက္မွာ တစ္ရက္မွ နားရက္မရွိ၊ အလုပ္လုပ္ ေတာ္မူရတာကို စာဖတ္သူမ်ား
သိၿပီးသားပါ။
ဒီ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္
ျမတ္ႀကီးမ်ားဟာ ဘာေၾကာင့္ ဒီ ေလာက္ မနားမေန အလုပ္ လုပ္ ေတာ္မူၾကတာလဲဆိုရင္ ဘုရား၊
ရဟႏၱာ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီး ေတြကေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ဘဝ ဆင္းရဲဒုကၡထဲမွ
လြတ္ေျမာက္ေတာ္ မူၾကၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ေဝေနယ် သတၲဝါ တပည့္ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြကို
ဘဝဆင္းရဲဒုကၡထဲမွ လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္လြန္းလို႔ မနား မေန အလုပ္လုပ္ေတာ္မူၾကတာပါ။
ကိုယ္တိုင္ မလြတ္ေျမာက္ၾကေသးတဲ့ မေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ားဟာလည္း ကိုယ္တိုင္လည္း
လြတ္ေျမာက္ဖို႔၊ တပည့္ သာဝကမ်ားကိုလည္း လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္လြန္းလို႔ပါ။
စာေရးသူတို႔ဟာ ဆင္းရဲဒုကၡ မွန္သမွ်ကေန
လြတ္ေျမာက္ခ်င္ၾကတယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီသူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးမ်ားကို နည္းယူၿပီး
အလုပ္လုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘဲနဲ႔ေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡကေန
လြတ္ေျမာက္ခ်င္လို႔ မရပါဘူး။
“လုပ္သမွ် ဒုကၡလို႔ ဆရာ
ေတာ္တစ္ပါးေဟာတဲ့ တရားထဲမွာ နာရတယ္၊ လုပ္ၿပီး ဒုကၡခံရမယ့္ အတူတူ မလုပ္ဘဲ
ဒုကၡခံရတာက သက္သာတာေပါ့”လို႔ လူရြယ္
ဒါယကာတစ္ေယာက္ ေျပာတာကို စာေရးသူ ၾကားရဖူးပါတယ္။ အဲဒီ လူရြယ္ဟာ အဲဒီတရားကို
ေသေသခ်ာခ်ာ သေဘာေပါက္ေအာင္ မနာ ယူမိဘူးထင္ပါရဲ႕။
လုပ္သမွ် ဒုကၡဆိုတာ အႏၶ ပုထုဇဥ္ကို
ရည္ညႊန္းၿပီး ေဟာေတာ္မူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အႏၶပုထုဇဥ္ဟာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္လိုတဲ့ အေလ့အထနည္းၿပီး
အကုသိုလ္ကို လြယ္လြယ္ ျပဳမိတတ္ပါတယ္။ သူ လြယ္လြယ္ ျပဳလုပ္မိတတ္တဲ့ အကုသိုလ္က
ဘယ္မွာ သုခ ျဖစ္ေစ မွာလဲ။ ဒုကၡပဲ ျဖစ္ေစမွာေပါ့။
ကုသိုလ္ျပဳလိုတဲ့စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာလို႔ ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ျပန္ေတာ့လည္း ဘဝေတြကို
ဒုကၡလို႔ သူက မသိေတာ့ ဘဝေတြကိုပဲ ေတာင့္တၿပီး ကုသိုလ္ျပဳလုပ္ေတာ့တာပဲ။ အဲဒီ ျပဳလုပ္တဲ့ကုသိုလ္ေၾကာင့္
ေတာင့္တတဲ့ ဘဝေတြရေတာ့ ဒုကၡကိုပဲ ျပန္ရေတာ့တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အႏၶ
ပုထုဇဥ္အတြက္ကေတာ့ ဘာပဲ လုပ္လုပ္
လုပ္သမွ် ဒုကၡပါပဲ။
လုပ္သမွ် ဒုကၡမျဖစ္ရေအာင္
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။ ဘဝေတြကို ဒုကၡလို႔
တကယ္သိတဲ့ ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ျဖစ္လာရင္
အကုသိုလ္ကိုလည္း လြယ္လြယ္ မျပဳလုပ္မိတတ္ေတာ့ပါဘူး။ကုသိုလ္ ျပဳလုပ္ရင္လည္း
ဘယ္ဘဝအတြက္မွ ဆုမေတာင္းေတာ့ဘဲ ဘဝလြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ အေထာက္ အပံ့ျဖစ္ဖို႔သာ
ျပဳလုပ္ေတာ့မွာပါ။
အဲဒီလိုဆို လုပ္သမွ် ဒုကၡမျဖစ္
ေတာ့ပါဘူး။ လုပ္သမွ် ဒုကၡ
လြတ္ေၾကာင္းခ်ည္းသာျဖစ္ေတာ့မွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း တင္ျပရပါတယ္။
လုပ္သမွ် ဒုကၡ မျဖစ္ရေလ ေအာင္
ဒုကၡလြတ္ေၾကာင္းကုသိုလ္ ေတြကို မနားမေနျပဳလုပ္ၾကပါစို႔။
အရွင္ဇာေနယ်(ေကာ့မွဴး)
No comments:
Post a Comment