တရားဘာဝနာအေပၚ
လြဲမွားေသာနားလည္မႈမ်ား
[Misconception
by Ven. Henepola Cunaratana]
ေကာင္းထက္ညြန္႔
လြဲမွားေသာအယူအဆ(၁)
Misconception
(1)
Meditation
is just relaxation technique
တရားဘာဝနာကို
အပန္းေျပ႐ံု၊ အနားယူျခင္းမွ်သာ အားထုတ္ျခင္း။
တရားဘာဝနာကို အပန္းေျပ႐ံု၊ အနားယူျခင္း
အျဖစ္မွ်သာ အားထုတ္ျခင္းမ်ိဳး မလုပ္သင့္ပါ။ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ အနားရၿပီး
အပန္းေျပျခင္းသည္ တရား အားထုတ္ျခင္း၏
အဓိက အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဝိပႆနာဘာဝနာ (Vipassana-style meditation) သည္
ထိုမွ်မက ေလးနက္ေသာပန္းတိုင္ကို ရည္ညႊန္းေသာ္ျငားလည္း အားထုတ္သူေယာဂီ အမ်ားစုက
အပန္းေျဖ အနားယူျခင္းနည္းလမ္းတစ္ခုမွ်သာ ယူဆေလ့က်င့္ၾကသည္။
တရားအားထုတ္နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔သည္
စိတ္၏ အာ႐ံုစူးစိုက္ျခင္း (သမာဓိ)ကို အေလးအနက္ထားၾကသည္။ စိတ္ကို
အာ႐ံုတစ္ခုခုေပၚ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အ႐ႈခံ(စိတ္၊ ေဝဒနာ၊ ဝင္သက္ထြက္သက္၊ ကသိုဏ္း
ပရိကံ)တစ္ခုခုေပၚ၌ေသာ္လည္းေကာင္း ၿငိမ္သက္စြာ တင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အေလးအနက္
အျပင္းအထန္ ေလ့က်င့္ႏိုင္လွ်င္ ဈာန္ဟုေခၚေသာ ပီတိသုခခ်မ္းသာ တို႔ျဖင့္ ျပည့္ဝသည့္
အဆင့္ျမင့္သမာဓိကိုရရွိႏိုင္သည္။ ဈာန္သည္ အာ႐ံုတစ္ခုတည္း၌
အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ တည္ၿငိမ္ေနေသာ (ဧကဂၢတာ)စိတ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ သာမန္ စိတ္တို႔ထက္
သာလြန္ေသာ ပီတိခ်မ္းသာသုချဖင့္ ျပည့္ဝ ေနေသာခံစားမႈတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ အားလံုးေသာ
ကမၼ႒ာန္းနည္း (၄၀)သည္ ထိုအဆင့္တြင္ လမ္းဆံုးၾကသည္။ထိုအဆင့္သည္ ပန္းတိုင္ျဖစ္ၿပီး
သင္လည္း ထို အဆင့္သို႔ေရာက္ရွိပါက ဘဝတစ္ခုလံုး၏ က်န္အခ်ိန္ အားလံုးကို ထပ္ခါ ထပ္ခါ
ေလ့က်င့္ေနျခင္းျဖင့္ ကုန္ေကာင္းကုန္လြန္ေစလိမ့္မည္။
ဈာန္သည္ ဝိပႆနာဘာဝနာ မဟုတ္ပါ။ဝိပႆနာ
ဘာဝနာ၌ သတိတရားၿမဲမႈလိုအပ္၏။ သတိတရား ျဖစ္ရန္ သက္ေသာင့္သက္သာ
အာ႐ံုစူးစိုက္ႏိုင္စြမ္းရွိ ရမည္။ ပီတိ၊ သုခႏွင့္အပန္းေျပမႈသည္ တရားအားထုတ္
ျခင္း၏ေဘးထြက္ပစၥည္း(by products)၊ ပန္းတိုင္၏ ေရွ႕ေျပး(precursors)ႏွင့္ မိမိ
တရားအားထုတ္နည္း မွန္မမွန္စစ္ေဆးႏိုင္သည့္ စံအရာမွ်သာ ျဖစ္သင့္သည္။ သို႔ေသာ္ ပီတိ၊
သုခႏွင့္ အပန္းေျပမႈတို႔ကို ပန္းတိုင္ အျဖစ္ မသတ္မွတ္သင့္ပါ။
ဝိပႆနာဘာဝနာသည္ အလြန္ေလးနက္သိမ္ေမြ႕ေသာ
ဗုဒၶဘာသာ၏က်င့္စဥ္ျဖစ္ၿပီး ကိေလသာတရား မ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ရန္၊ စင္ၾကယ္ရန္ႏွင့္
စိတ္အဆင့္
ဆင့္
တိုးတက္ေျပာင္းလဲရန္တို႔ ျဖစ္သည္။
Misconception
(2)
လြဲမွားေသာအယူအဆ
(၂)
Meditation
means going into a trace
အသိတရားကင္းလြတ္၊
ေမ့ေမ်ာနစ္ေမာေနရန္ လြဲမွားစြာ တရားအားထုတ္ျခင္း ။
အသိတရားမွ ကင္းလြတ္ေမ့ေမ်ာသြားေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေသာနည္းလမ္းမ်ား ရွိေကာင္း
ရွိႏိုင္ပါသည္။
ဝိပႆနာဘာဝနာသည္ အသိတရားကင္းလြတ္၊
ေမ့ေမ်ာ နစ္ေမာသြားေအာင္ ေလ့က်င့္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ဝိပႆနာဘာဝနာသည္ မိမိကိုယ္ကို
အိပ္ေမြ႕ခ်ျခင္း၊ စိတ္ညႇိဳ႕ျခင္း(hypnosis)လည္း မဟုတ္ပါ။ မိမိစိတ္ကို အသိတရား (Black
out) အားထုတ္ျခင္းလည္းမဟုတ္ပါ။ သင့္ကိုယ္သင္ ခံစားမႈ ကင္းသည့္
ဟင္းသီးဟင္းရြက္အျဖစ္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနတာမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါ။ ထိုသို႔မျဖစ္ေအာင္
ႀကိဳးစားျခင္းကသာ နည္းမွန္ျဖစ္သည္။ တရားဘာဝနာ ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ သင့္ခံစားမႈ၏
အေျပာင္းအလဲမ်ားကို တစ္စထက္တစ္စ ပိုၿပီး နားလည္လက္ခံႏိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ သင့္ကိုယ္သင္ ပို၍ တိက်ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ
လက္ခံႏိုင္ရန္ သင္ယူအားထုတ္သင့္သည္။
တရားဘာဝနာအားထုတ္ရန္ ႀကိဳးစားသင္ယူျခင္း
ျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းအာ႐ံု၌ နစ္ေမ်ာေနေသာစိတ္အဆင့္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာမည္။
အသိတရားကင္းလြတ္ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ အသိကင္းေနသည့္အခိုက္ (in hypnotic trace)
တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေယာဂီ၏စိတ္ကို လာေရာက္ ထိန္းခ်ဳပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး
အဆင့္ျမင့္သမာဓိရရွိ(ဈာန္ဝင္စား)ေနသည့္ ေယာဂီသည္ မိမိ၏ကိုယ္ပိုင္သတိတရား ေအာက္တြင္
႐ႈမွတ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ အသိကင္းေန ျခင္းသည္ စိတ္၏အေပၚယံျဖစ္စဥ္မွ်သာျဖစ္ၿပီးဝိပႆနာ
ဘာဝနာမဟုတ္ပါ။ အဆင့္ျမင့္သမာဓိ(ဈာန္)သည္ သတိတရားၿမဲရန္အတြက္ အထူးလိုအပ္ေသာ အဆင့္
တစ္ခုျဖစ္သည္။
ဝိပႆနာဘာဝနာ၏ အဓိပၸာယ္
ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ သတိတရားၿမဲရန္
ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ျခင္း (the cultivation of mindfulness or awareness) ျဖစ္သည္။သင္
တရားအားထုတ္ေနစဥ္ ဘာကိုမွ် မသိမၾကားဘဲ အသိကင္းမဲ့ေနခဲ့လွ်င္ သင္သည္
ဝိပႆနာဘာဝနာကို ပြားမ်ားေနျခင္း
မဟုတ္ပါ။
Misconception
(3)
လြဲမွားေသာအယူအဆ(၃)
Meditation
is a mysterious practice which cannot be understood
တရားအားထုတ္ျခင္းကို
နားမလည္ႏိုင္သည့္ ဂႏၶာရီ ဆန္ဆန္က်င့္စဥ္အျဖစ္ လြဲမွားစြာလက္ခံျခင္း ။
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္
အဆင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ သိစိတ္မ်ား(levels of consciousness)ႏွင့္သက္ဆိုင္ၿပီး
သ႐ုပ္ေဖာ္ေျပာဆိုႏိုင္ရန္အတြက္ အလြန္ခက္ခဲနက္နဲသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာအခ်က္အလက္မ်ားကို
စကားလံုး မ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပေျပာဆိုရန္ ခက္ခဲသည္ဆိုေသာ္လည္း လံုးဝ နားမလည္ႏိုင္ေသာ
ကိစၥမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပမႈကို ေက်ာ္လြန္၍ နားလည္ႏိုင္စြမ္းျဖစ္သည္။
သင္မည္ကဲ့သို႔လမ္းေလွ်ာက္ရမည္ကို နားလည္ေသာ္လည္း သင္၏နာဗ္ေၾကာမ်ားႏွင့္ ၾကြက္သားမ်ားက
မည္ကဲ့သို႔လႈပ္ရွားလုပ္ေဆာင္ေပးၾကသည္ကို အစီအစဥ္တက် အတိအက် ေဖာ္ျပရန္အတြက္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
သို႔ေသာ္ သင္လမ္းေကာင္းေကာင္းေလွ်ာက္ႏိုင္သည္။ ထို႔အတူ ကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႕
တရားဘာဝနာ ပြားမ်ား ျခင္းျဖင့္ နားလည္ႏိုင္ပါသည္။ စိတၲဇဆန္သည့္ ေဝါဟာရမ်ားျဖင့္
ေလ့လာသင္ယူရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အရာမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ လက္ေတြ႕ ေလ့က်င့္
ခံစားႏိုင္ပါသည္။
တရားဘာဝနာပြားမ်ား႐ံုျဖင့္ ႀကိဳတင္တြက္ဆ
ခန္႔မွန္းထားေသာရလဒ္မ်ား အလိုအေလ်ာက္ရရွိလိမ့္မည္ဟု ေလွနံဓားထစ္ မမွတ္သားသင့္ပါ။
ဘာဝနာလုပ္ငန္းသည္ လုပ္တိုင္းျဖစ္သည့္ ပံုေသနည္း(formula) လည္း မဟုတ္ပါ။
ဘယ္တရားထိုင္ခ်ိန္(session)မွာ ဘာေတြျဖစ္လာလိမ့္မည္ဆိုေသာ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ား
မည္သည့္အခါမွ် မမွန္ႏိုင္ပါ။ တရားထိုင္ခ်ိန္တိုင္း၌ စံုစမ္းမႈမ်ား(investigation)၊
လက္ေတြ႕စမ္းသပ္မႈမ်ား (experiment)ႏွင့္စြန္႔စားခန္းမ်ား(adventure)ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။
ယခင္တရားအခ်ိန္မ်ားမွရရွိခဲ့သည့္ခံစားခ်က္မ်ား သင္ ခန္႔မွန္းထားသည့္အတိုင္း
ရရွိခဲ့ပါက သင့္ တရားအလုပ္တြင္ တိုးတက္မႈရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ (indicator)
ျဖစ္သည္။ ထိုေဖာ္ျပခ်က္အရ သင္သည္ ဘာဝနာပန္းတိုင္သို႔ သြားရာ
လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚတြင္ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။
Misconception
(4)
လြဲမွားေသာအယူအဆ(၄)
The
purpose to meditation is to become a psychic superman
ေ ဈပခ့ငခ
်ကစနမာေည
အဘိညာဥ္ရ
စူပါမင္းျဖစ္ရန္ ရည္ရြယ္၍ တရား
အားထုတ္ျခင္း။
တရားအားထုတ္ျခင္းရည္ရြယ္ခ်က္မွာ
သတိတရား စြဲၿမဲမႈ၌ တိုးတက္ရန္ (To Develop
Awareness) ျဖစ္၏။ မိမိစိတ္ ဘာျဖစ္ေနသည္ကို ေစာင့္ဖတ္ျခင္းသည္လည္း အဓိကမဟုတ္ပါ။ ေကာင္းကင္၌ပ်ံႏိုင္ျခင္းသည္
တရားအားထုတ္ျခင္း၏ပန္းတိုင္မဟုတ္ပါ။ ပန္းတိုင္အစစ္မွာ ကိေလသာတို႔မွလြတ္ေျမာက္ရန္
ျဖစ္သည္။အဘိညာဥ္ စြမ္းအားႏွင့္ တရားအားထုတ္ျခင္းတို႔မွာ အျပန္အလွန္ ခက္ခဲနက္နဲစြာ ဆက္စပ္ေနၾကသည္။ တရားအားထုတ္ခါစ
ေယာဂီမ်ားသည္ အဘိညာဥ္ကိစၥမ်ားကို ေတြးမိေကာင္း ေတြးမိေပ ဘလိမ့္မည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ
ေယာဂီမ်ား လြန္ခဲ့သည့္ဘဝေဟာင္းမ်ားကို မွတ္မိေကာင္း မွတ္မိေပလိမ့္မည္။
ထိုကဲ့သို႔မွတ္မိျခင္းမ်ိဳးကို ေကာင္းစြာဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး စိတ္ခ်ရေသာ အဘိညာဥ္၏ အစြမ္းဟု
မေခၚဆိုႏိုင္ပါ။ အလြန္႕အလြန္အေရးပါေသာ အရာအျဖစ္လည္း မသတ္မွတ္သင့္ပါ။ ထိုအဘိညာဥ္ကိစၥမ်ားေၾကာင့္
ၿငိကပ္တတ္ေသာ တဏွာကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္ေသာေၾကာင့္ အားထုတ္ခါစ ေယာဂီမ်ားအတြက္
အလြန္အႏၱရာယ္ မ်ားလွသည္။ လမ္းမွန္ေပၚမွ လြင့္စင္သြားေအာင္ ျဖားေယာင္းတတ္ေသာ
ေထာင္ေခ်ာက္မ်ား (ဥပကၠိေလသာ ၁၁-ပါး)
ျဖစ္သည္။ အဘိညာဥ္ကိစၥကို အေလးမျပဳမိေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းသည္ နည္းေကာင္းတစ္ခု
ျဖစ္သည္။အဘိညာဥ္ အစြမ္းမ်ား ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ ျဖစ္ေစ မည္သို႔မွ် မထူးျခားပါ။
ေယာဂီ၏ တရားထိုင္သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္
အဘိညာဥ္အစြမ္းမ်ား ရရန္ သီးသန္႔ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား အားထုတ္ေကာင္း အားထုတ္ခဲ့မည္။
အဘိညာဥ္အစြမ္း ရရန္ အလြန္ပင္ ခဲယဥ္းသည္။ အလြန္အဆင့္ျမင့္သည့္ ဈာန္ဆိုက္ေသာ
သမာဓိကို ေလ့က်င့္ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီးသူ (ကသိုဏ္း ၁၀-ပါး၌ စတုတၳဈာန္ေရာက္ေအာင္ ဝသီေဘာ္
၅-တန္ျဖင့္ ကြ်မ္းက်င္စြာအားထုတ္ႏိုင္သူ)သာ အႏၱရာယ္နည္းပါးစြာ အလြန္ခက္ခဲေသာ
အဘိညာဥ္ အစြမ္းကိုရရွိရန္ ေလ့က်င့္ႏိုင္သည္။ ေဝေနယ်သတၲဝါ မ်ား ေခ်ခြ်တ္ရန္ရည္ရြယ္၍
အဘိညာဥ္အစြမ္းမ်ားရရန္ အားထုတ္သင့္သည္။ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အဆက္ မျပတ္
အားထုတ္ရန္ လိုအပ္သည္။ မိမိႏွင့္သင့္ေလ်ာ္သည့္ လုပ္ငန္းခြင္ကို(သတိတရားစြဲၿမဲရန္) ေဇာက္ခ်ၿပီး
ဥပကၠိေလသာ ၁၁-ပါးတို႔မွလြန္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါေလ။
Misconception
(5)
လြဲမွားေသာအယူအဆ
(၅)
Meditation
is dangerous and prudent person should avoid it.
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္
အႏၱရာယ္ မ်ားေသာ ေၾကာင့္ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚတတ္သူမ်ား ေရွာင္ၾကဥ္ သင့္သည္။
အရာရာတိုင္း၌ အႏၱရာယ္ရွိသည္။
လမ္းျဖတ္ကူး ေနစဥ္ ဘတ္စ္ကား ဝင္တိုက္ႏိုင္သည္။ ေရခ်ိဳးေနစဥ္ အတြင္း
လည္ပင္း႐ိုးက်ိဳးႏိုင္သည္။ တရားထိုင္ေနစဥ္ အတြင္း သင္၏အတိတ္မွ မွတ္ဥာဏ္မ်ားအားလံုး
ေမ့ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္။ ႀကိဳးစားၿပီး ေမ့ပစ္ထား ေေသာ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည့္ အတိတ္က
အျဖစ္အပ်က္မ်ား တရားအားထုတ္ေနစဥ္ ျပန္ေပၚလာႏိုင္သည္။
လံုးဝအႏၱရာယ္မရွိသည့္အရာဆိုတာ
မရွိႏိုင္ပါ။ အရာရာတိုင္းသည္ အႏၱရာယ္ရွိသည့္အတြက္ အခ်ိန္ ျပည့္ ေခါင္းၿမီးၿခံဳ၍ေနရမည္ဟုလည္း
မဆိုလိုပါ။ စစ္မွန္ ေသာရွင္သန္ရပ္တည္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ အသက္မေသခင္
ဘဝဆံုးေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဘယ္အႏၱရာယ္ႏွင့္ ေတြ႕ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားသည္၊
ဘယ္လို အႏၱရာယ္ မ်ိဳးႏွင့္ႀကံဳေတြ႕ႏိုင္သည္။ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ေသာ္ မည္သို႔ရင္ဆိုင္
ရမည္ဆိုတာ ျပင္ဆင္ထားသင့္သည္။ လက္စြဲစာအုပ္မ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ
ထိုစိန္ေခၚမႈမ်ားကို ေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္ရန္ ျဖစ္သည္။
ဝိပႆနာဘာဝနာ၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သတိတရား
စြဲၿမဲမႈတိုးတက္ရန္ (develop awareness) ျဖစ္၏။ ဝိပႆနာ ဘာဝနာသည္ အႏၱရာယ္မရွိပါ။
ဝိပႆနာ ဘာဝနာသည္ အႏၱရာယ္မ်ားကိုေက်ာ္လႊားရန္အတြက္သာ ျဖစ္သည္။
သတိတရားလက္ကိုင္ထားျခင္းျဖင့္ အႏၱရာယ္မ်ားမွ လံုၿခံဳေစသည္။ တရားဘာဝနာကို စနစ္တက်
ေလ့က်င့္အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ သိမ္ေမြ႕စြာ တျဖည္းျဖည္း တိုးတက္လာေပလိမ့္မည္။
ျဖည္းျဖည္း ႏွင့္ မွန္မွန္ ေလ့က်င့္လွ်င္ သင္၏တရားအားထုတ္မႈသည္ သဘာဝအတိုင္း
တိုးတက္လာပါလိမ့္မည္။ မည္သည့္ အရာကိုမွ်
အတင္းအၾကပ္ မျပဳလုပ္သင့္ပါ။ အခ်ိန္ျပည့္ တရားစခန္းတြင္ ကြ်မ္းက်င္ေသာ
အရည္အခ်င္းရွိသည့္ ကမၼ႒ာန္းဆရာေကာင္းႏွင့္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားပါက အလြန္လ်င္ျမန္စြာ
တိုးတက္ေအာင္ျမင္လာလိမ့္မည္။လြယ္ရာကစၿပီး ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ေလ့က်င့္ပါက အားလံုး
ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္လိမ့္မည္။
Misconception
(6)
လြဲမွားေသာအယူအဆ
(၆)
Meditation
is for saints and holy men, not for regular people
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္
ရဟန္းသံဃာမ်ား
အတြက္သာျဖစ္ၿပီး
သာမန္လူမ်ားႏွင့္မဆိုင္ပါ။
အေမရိကန္မွ
နာမည္ႀကီးသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဘတ္စကက္ေဘာခ်န္ပီယံမ်ားကို သာမန္လူတို႔ထက္
စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားသူမ်ားအျဖစ္ လက္ခံထားသကဲ့သို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္
႐ိုေသျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာ ဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသာ
ကမၼ႒ာန္းတရားႏွင့္ ဝိပႆနာဘာဝနာတို႔ကို အားထုတ္ရမည္ဟု အာရွေဒသ၌ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လက္ခံယူဆထားၾကသည္။
ထိုသူမ်ားသည္ စြမ္းႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး
ရွားပါးေသာအရည္အခ်င္းမ်ား ပိုင္ဆိုင္ၾကသည္။ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရေသ့ရဟန္းမ်ား
အားလံုးနီးပါး တရားဘာဝနာ ပြားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသူမ်ားသည္ ရေသ့ရဟန္း
မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ျခင္းမဟုတ္ၾက ပါ။ သံသရာေဘးကိုေၾကာက္ရြံ႕၍
တရားဘာဝနာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာေၾကာင့္သာ ရေသ့ရဟန္းမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ ေခၚဆိုခံရျခင္း
ျဖစ္သည္။ တရားဘာဝနာ ပြားမ်ားျခင္းက သာ စင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္သူအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစျခင္းျဖစ္သည္။
ရေသ့ ရဟန္း မျဖစ္ခင္ ကတည္းက တရားအားထုတ္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ လံုးဝျဖဴစင္သည့္
သီလအက်င့္ရွိသူသာ တရား အားထုတ္သင့္သည္ဟု ေယာဂီအမ်ားစုက လြဲမွားစြာ နားလည္
လက္ခံထားၾကသည္။ ထိုနည္းသည္ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာနည္းတစ္ခု မဟုတ္ပါ။
သီလၿမဲရန္အတြက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ
ထိန္းခ်ဳပ္မႈ (mental control) သည္ အနိမ့္ဆံုးအေျခခံလိုအပ္ခ်က္ တစ္ခုျဖစ္သည္။
အေျခခံ (၅)ပါးသီလ (သို႔) (၈)ပါး သီလတို႔ကို မေစာင့္စည္းႏိုင္၊ ျဖဴစင္စြာ
မလိုက္နာႏိုင္လွ်င္ သမာဓိထူေထာင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဗုဒၶနည္းအရ တရား
ဘာဝနာပြားမ်ားရန္ သီလ၊ သမာဓိ၊ပညာသည္ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ျဖစ္သည္။
က်င့္စဥ္နက္႐ိႈင္းလာေလေလ ထို သိကၡာသံုးပါးမွာ ပို၍ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေလေလျဖစ္၏။ သိကၡာ
၃ပါး(သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ)သည္ အျပန္အလွန္
ဆက္စပ္ေနေသာေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္မွာ တစ္ခုခ်င္းစီဖြံ႕ၿဖိဳး ရန္
ေလ့က်င့္ျခင္းထက္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးရန္ေလ့က်င့္ ျခင္းက ပို၍မွန္ကန္သည္။
သီလအက်င့္(လံုးဝ) ျပည့္စံုေအာင္ျမင္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ ေစာင့္ဆိုင္း ေနေသာ
ေယာဂီေလာင္းသည္ မည္သည့္အခါမွ် စတင္ တရားအားထုတ္ ျဖစ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ထို ေယာဂီ
ေလာင္းသည္ ေရခ်ိဳးရန္အတြက္ သမုဒၵရာႀကီးတစ္ခုလံုး လံုးဝၿငိမ္သက္သြားေအာင္
ေစာင့္ေနသူႏွင့္ တူသည္။ သီလအဆင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါသည္။ အေျခခံ အဆင့္သီလမွာ
တစ္စံုတစ္ဦးက ခ်မွတ္ေပးေသာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း၊ ဥပေဒ(rules and regulations)
ျဖစ္သည္။
သင့္ႏိုင္ငံ၏ဥပေဒ(သို႔)
သင့္ေက်ာင္းစည္းကမ္း(သို႔) သင့္ဖခင္ခ်မွတ္ထားေသာ လိုက္နာရန္အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
မည္သူကခ်မွတ္သည္ျဖစ္ေစ ထိုဥပေဒစည္းကမ္း တို႔ကို သိနားလည္ၿပီး လိုက္နာရန္ျဖစ္သည္။
ထို ဥပေဒ စည္းကမ္းတို႔မွာ ရွင္းလင္းလြယ္ကူ၍ တိက်ျပတ္သားၿပီး စည္းကမ္းတစ္ခုခ်ိဳးေဖာက္တိုင္း
တစ္ခ်က္ အ႐ိုက္ခံရ မည္ဆိုလွ်င္ ခ်န္ပင္ဇီေမ်ာက္တစ္ေကာင္ပင္ လိုက္နာ လိမ့္မည္။
ထိုအေျခခံအဆင့္သီလ၌ တရားဘာဝနာ အားထုတ္ျခင္း မလိုအပ္ပါ။ ဥပေဒ စည္းကမ္းႏွင့္
႐ိုက္မည့္တုတ္(အျပစ္ဒဏ္)တို႔သာ လိုအပ္သည္။ ဒုတိယ အဆင့္သီလမွာ ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္သူ၊
႐ိုက္မည့္ တုတ္မရွိဘဲ အထက္ပါစည္းကမ္း အားလံုးကို လိုလိုလားလား
လိုက္နာျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုစည္းကမ္းမ်ားကို သင္၏အဇၩတၲသႏၱာန္မွ သိစိတ္ျဖင့္ေကာ၊
မသိစိတ္ျဖင့္ပါ ပင္ကိုသေဘာအတိုင္း လက္ခံလိုက္နာျခင္းျဖစ္၏။ စည္းကမ္းတစ္ခု ခ်ိဳးေဖာက္တိုင္းလည္း
သင့္ကို္ယ္သင္ အျပစ္ေပးပါလိမ့္မည္။ ထိုအဆင့္သို႔ေရာက္ရန္ အနည္းငယ္မွ်ေသာ
စိတ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈလိုအပ္သည္။
သင္ ပရမ္းပတာလုပ္ကိုင္တတ္လွ်င္
သင္၏သြင္ျပင္ အမူအရာမွာလည္း ပရမ္းပတာ ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။ စိတ္ဓာတ္အဆင့္အတန္း
ျမင့္မားလာျခင္းသည္ စိတ္ ပရမ္းပတာျဖစ္မႈကို နည္းပါးေစသည္။
တတိယအဆင့္သီလကို ကိုယ္က်င့္တရား(ethics)
လို႔ေခၚဆိုရမွာပါ။ အျမင့္ဆံုးေသာအဆင့္ျဖစ္ၿပီး လံုးဝ ကြာျခားေသာအဆင့္တစ္ခုကို
ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္က်င့္တရားမည္သည္ အာဏာပိုင္(သို႔)ခိုင္းေစသူမွ
ခ်မွတ္ေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား ကို မ်က္စိပိတ္ နားပိတ္လိုက္နာျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။
ထိုအဆင့္၌ အေျခအေန၊အခ်ိန္အခါႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္အျပဳအမူကိုကိုယ္တိုင္
ေရြးခ်ယ္ႏိုင္စြမ္းရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္ ဥာဏ္ရည္ျမင့္မားစြာျဖင့္
အေျခအေနအားလံုးအတြက္ အေကာင္းဆံုးႏွင့္အသင့္ေတာ္ဆံုး တံု႔ျပန္မႈတို႔ကို ဖန္တီး
ျပဳမူႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အတၲအက်ိဳးထက္ အမ်ားအက်ိဳးအေပၚ အေျခခံသည့္
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ရဲဝံ့စြာခ်မွတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အေျခအေနတစ္ရပ္လံုး၏
ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးကို သိျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး အတၲ ႏွင့္ပရကို ဟန္ခ်က္ညီညီ
ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ေလာဘ,ေဒါသႏွင့္ ေမာဟတို႔ကင္းလြတ္ၿပီး မိမိ
သူတစ္ပါးအက်ိဳးမ်ားမည့္ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္သာ ေတြ႕ႀကံဳသမွ်ကိစၥတို႔ကို လြန္ေျမာက္ေစလိမ့္မည္။
ထိုကဲ့သို႔စိတ္ထားမ်ိဳးကို တရားဘာဝနာ
ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္သာ ရရွိႏိုင္သည္။ မည္သည့္နည္းလမ္းမ်ိဳးႏွင့္မွ် ထိုကဲ့သို႔
ျမင့္မားမြန္ျမတ္ေသာစိတ္ထားမ်ိဳးကို မရရွိႏိုင္ ေပ။ျပႆနာတိုင္းကို
႐ႈေထာင့္တိုင္းမွအဆင္ေျပေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းသည္ ေဘာလံုးမ်ားစြာကို ေလထဲ၌ေျမႇာက္
ကစားျခင္းႏွင့္ဆင္တူၿပီး မည္သည့္ထူးခြ်န္ထက္ျမက္မႈက မစြမ္းႏိုင္ပါ။ အၿမဲတမ္းအတြက္
အလြန္ပင္ပန္းေသာ ကိစၥရပ္လည္းျဖစ္သည္။ တရားဘာဝနာအားထုတ္ျခင္း က ရရွိသည့္
အဆင့္ျမင့္သမာဓိကသာ အမွားအယြင္းမရွိ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္။
Misconception
(7)
လြဲမွားေသာအယူအဆ(၇)
Meditation
is running away from reality
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္
အမွန္တရားမ်ားမွ ထြက္ေျပးျခင္း ။
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္ အမွန္တရားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။
တရားအားထုတ္ျခင္းျဖင့္လည္း ဘဝ၏နာၾကည္းဖြယ္ရာမ်ားမွ မလြတ္ေျမာက္သြားပါ။ ဘဝကို
နက္႐ိႈင္းစြာ နားလည္ႏိုင္ၿပီး အမွန္တရားကို ရဲရဲရင္ဆိုင္ႏိုင္ေသာခြန္အားကို
ရရွိႏိုင္သည္။ ဝိပႆနာ ဘာဝနာသည္ သင္ ျမင္ေတြ႕သည့္အတိုင္း ဘဝကို လက္ေတြ႕က်က် (ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်)ေတြ႕ႀကံဳခံစားႏိုင္ရန္
ရည္ရြယ္သည့္ အေလ့အက်င့္တစ္ခုျဖစ္သည္။
ထင္ေယာင္ထင္မွားမႈမ်ားကို
ေမာင္းထုတ္ႏိုင္ၿပီး သင့္ကိုယ္သင္ မသိမသာ လိမ္ညာေနမႈမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ေစႏိုင္သည္။
အရွိကိုအရွိအတိုင္း(သဘာဝ ကို သဘာဝအတိုင္း၊ မၿမဲမႈကို မၿမဲသည့္အတိုင္း)
သင့္ကိုယ္သင္ အမွန္အတိုင္းေတြ႕ျမင္ေစသည္။ သင္၏ အားနည္း ေပ်ာ့ညံ့မႈမ်ားကို
အရင္းခံကာ သင့္ကိုယ္သင္ ဟန္ေဆာင္ လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားမႈဝဲဩဃ (wheel of illusion) ထဲက
မလြတ္ေျမာက္ေအာင္ ခ်ည္ေႏွာင္ထား ၏။ ဝိပႆနာ ဘာဝနာသည္ သင္၏ ျပႆနာမ်ားကို
ဖံုးကြယ္ေမ့ေပ်ာက္ ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါ။သင့္ကိုယ္ သင္ အမွန္အတိုင္း
အတိအက်ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေအာင္သာ ေလ့က်င့္ယူျခင္းျဖစ္သည္။ အရွိကိုအရွိအတိုင္း လံုးဝ
႐ႈျမင္လက္ခံႏိုင္မွသာ
တိုးတက္ေသာေျပာင္းလဲမႈကို သင္ကိုယ္တိုင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
Misconception
(8)
လြဲမွားေသာအယူအဆ
(၈)
Meditation
is a great way to get high
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္
ဘဝျမင့္မားရန္အတြက္ အေကာင္းဆံုးလမ္း။
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္ တစ္ခါတစ္ရံႏွစ္သက္
ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ပီတိသုချပည့္ဝေသာ ခ်မ္းသာသည့္ ခံစားမႈမ်ားရရွိႏိုင္ပါသည္။
ထိုခံစားမႈမ်ားသည္ တရား အားထုတ္ျခင္း၏ ပန္းတိုင္မဟုတ္သလို အၿမဲတမ္းလည္း
မရရွိႏိုင္ပါ။ သမာဓိထူေထာင္ရန္၊ သတိတရားၿမဲရန္ စေသာ
မွန္ကန္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အားမထုတ္ဘဲ ထိုခ်မ္းသာသုခကို ေတာင့္တ၍
တရားဘာဝနာကို အားထုတ္ပါက ပို၍ပင္ ထိုခံစားမႈမ်ားကို ရရွိရန္ ခက္ခဲေပလိမ့္မည္။
စိတ္တင္းၾကပ္မႈမ်ားမွေျပေလွ်ာ့ျခင္းျဖင့္
အနားယူ အပန္းေျပမႈမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထိုအနားယူ အပန္းေျပမႈမွတစ္ဆင့္
ပီတိသုခမ်ားရရွိႏိုင္သည္။ တရားအားထုတ္ျခင္းမွ ပီတိသုခကို လိုက္လံရွာေဖြေနျခင္းေၾကာင့္
မြန္းၾကပ္ေသာစိတ္ထားမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာကာ ဘာဝနာ၏ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးကို ပ်က္စီးေစသည္။
ရႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္ျခင္းႏွင့္
ခ်မ္းသာသုခတို႔သည္ မေတာင့္တသည့္အခိုက္အတန္႔၌ သာ လြယ္ကူစြာရရွိႏိုင္
သည္။ထိုပီတိသုခသည္ ပန္းတိုင္မဟုတ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွ ရေလ့ရွိေသာ တရားအားထုတ္ျခင္း၏
ေဘးထြက္ပစၥည္းမွ်သာျဖစ္သည္။
ေန႕စဥ္ရက္ဆက္ အခ်ိန္ၾကာၾကာတရားအားထုတ္
ျခင္းျဖင့္ ရႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္ျခင္း ႏွင့္ ခ်မ္းသာသုခတို႔ မၾကာခဏရရွိႏိုင္၏။
ထိုပီတိသုခအေၾကာင္းကို အဆင့္ျမင့္ေယာဂီမ်ား ထံမွ တစ္ေလသံတည္း (ျငင္းခ်က္မရွိ)
ၾကားႏိုင္သည္။
Misconception
(9)
လြဲမွားေသာနားလည္မႈ
(၉)
Meditation
is selfish
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္
တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္၊ အတၲႀကီးျခင္းျဖစ္သည္။
တရားအားထုတ္သည့္ ေယာဂီမ်ားကို တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သူ၊
အတၲႀကီးသူမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္တတ္ ၾကသည္။ ကူရွင္ေပၚ၌ ၿငိမ္သက္စြာထိုင္ၿပီး တရားအားထုတ္ေနသည့္
ေယာဂီမ်ားသည္ ေသြးလွဴရန္ ေဆး႐ံု သို႔သြားေနသူမ်ားလည္း မဟုတ္ပါ။ သဘာဝေဘး အႏၱရာယ္ ဒုကၡသည္မ်ားကို အကူအညီေပးရန္ အလုပ္
႐ႈပ္ေနသူမ်ားလည္း မဟုတ္ၾကပါ။ ဘာေၾကာင့္ တရား အားထုတ္ေနသနည္း။ ေယာဂီ၏ဆႏၵကို ဆန္းစစ္
ၾကည့္ပါ။ ဘာေၾကာင့္ ေယာဂီတစ္ေယာက္ တရား အားထုတ္ေနသနည္း။ ထိုေယာဂီ၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ
ကိေလသာတရားမ်ားျဖစ္သည့္ ေလာဘ၊ ေဒါသႏွင့္ ေမာဟတို႔ကို မိမိစိတ္အစဥ္မွ
ေမာင္းထုတ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိေလသာတရားကို အၿပီးသတ္ေမာင္းထုတ္ ရန္ အဖန္တလဲလဲ
ႀကိဳးစားေနျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုကိေလသာတရားမ်ားသည့္ အျခားသူမ်ားေပၚ
တြင္ထားရွိရမည့္ ျဗဟၼစိုရ္(ေမတၲာ၊ က႐ုဏာ၊မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ)တရားမ်ားမျဖစ္ေပၚေအာင္
ေႏွာင့္ယွက္ပိတ္ပင္ တတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုကိေလသာတရားမ်ားကို အၿပီးတိုင္
မဖယ္ရွားႏိုင္သေရြ႕ ေယာဂီတစ္ဦး ျပဳလုပ္ သည့္ အမ်ားေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳး ကိစၥမ်ားသည္
(သံသရာအတြက္) မိမိေကာင္းစားေရးႏွင့္ မိမိအတၲ၏ အဆြယ္အပြားမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ‘ကူညီမႈ’ဆိုသည့္
ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး တစ္စံုတစ္ေယာက္(သို႔)မိမိကိုယ္ကို ထိခိုက္နစ္နာေစျခင္းသည္
အလြဲမွားဆံုး ကစားပြဲ ျဖစ္သည္။
အဆင့္ျမင့္ေယာဂီတစ္ေယာက္၏ဘဝကို ဆန္းစစ္
လွ်င္ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ကိုယ့္အက်ိဳးစြန္႔လႊတ္ရမည့္ လူမႈေရးပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို
ေဆာင္ရြက္ေလ့မရွိ သည္ကို ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။ အမွန္မွာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္
ကြ်ႏု္ပ္တို႔ထင္တာထက္ ပို၍အတၲႀကီးၾကသည္။ အကန္႔ အသတ္မရွိ လြတ္လပ္ခြင့္ရခဲ့လွ်င္
အတၲသည္ အႏွစ္သာရရွိေသာ လုပ္ငန္းကိစၥမ်ားကို ေျမာင္းထဲသို႔ေရာက္ ေအာင္လုပ္ႏိုင္သည္။
တရားဘာဝနာပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ မိမိအတၲ၏ ခိုင္းေစမႈမ်ားႏွင့္ႏူးညံ့ေသာ
လွည့္ျဖားမႈမ်ားကို ထင္ရွားေအာင္သတိထားလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါမွသာ
အမွန္တကယ္အတၲကင္းစင္ လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ မိမိ၏အတၲကို သန္႔စင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းသည္
အတၲႀကီးသည့္အလုပ္ မဟုတ္ပါ။
Misconception
(10)
လြဲမွားေသာနားလည္မႈ
(၁၀)
When you
meditate, you sit around thinking lofty thoughts
တရားအားထုတ္ျခင္းသည္
ထိုင္၍စဥ္းစားေတြးေခၚ ေနျခင္းျဖစ္သည္။
တရားသေဘာကို ေလးေလးနက္နက္ ဆင္ျခင္
ၾကည့္႐ႈျခင္းနည္းမ်ားစြာရရွိပါသည္။ ထိုနည္းမ်ားသည္ ဝိပႆနာဘာဝနာ မဟုတ္ပါ။ ဝိပႆနာသည္ သတိ
တရားၿမဲေအာင္ ေလ့က်င့္ျခင္းျဖစ္သည္။ အရွိအတိုင္း သိေအာင္လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဝိပႆနာဘာဝနာသည္ ႐ိုးရွင္းသည့္က်င့္စဥ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ႏွစ္သက္မႈ၊ မႏွစ္သက္မႈႏွင့္
အေတြးပံုရိပ္တို႔မပါဝင္ေသာ ကိုယ္ေတြ႕
တိုက္႐ိုက္႐ႈပြားမႈ ျဖစ္သည္။ဘဝ၏ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း ကို အရွိအတိုင္း
ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ(ယထာဘူတက်စြာ) ေတြ႕ျမင္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
Misconception
(11)
လြဲမွားေသာနားလည္မႈ(၁၁)
A couple
of weeks of meditation and all my problems will go away
ႏွစ္ပတ္၊
တစ္လ တရားစခန္းဝင္႐ံုျဖင့္ ျပႆနာ
အားလံုး အဆင္ေျပသြားလိမ့္မည္။
တရားဘာဝနာသည္ တစ္ခါတည္း၊ခ်က္ခ်င္း၊အၿပီး
ေပ်ာက္ကင္းေစသည့္ ဥံဳဖြ မန္းေဆးတစ္မ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ ေျပာင္းလဲမႈကို
ခ်က္ခ်င္းေတြ႕ေကာင္းေတြ႕ပါလိမ့္မည္။ အႏွစ္သာရရွိသည့္ အက်ိဳးရလဒ္ေကာင္းကိုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာမွ
ရရွိႏိုင္လိမ့္မည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ စၾကဝဠာႀကီးကို ဤကဲ့သို႔ ခက္ခဲမႈမ်ားျဖင့္
ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ထားသည္။ တစ္ေန႔တစ္ညႏွင့္ရရွိႏိုင္ေသာ အရာသည္
ဘာမွ်တန္ဖိုးရွိမည္မဟုတ္။ တရားဘာဝနာ ပြားမ်ားျခင္းသည္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ခက္ခဲ
လိမ့္မည္။ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စည္းကမ္းေကာင္းေကာင္းႏွင့္ စနစ္တက်
အနစ္နာခံေလ့က်င့္ရသည့္က်င့္စဥ္ျဖစ္၏။
တရားထိုင္တိုင္း ရလဒ္ေကာင္းေတြရရွိႏိုင္သည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ရလဒ္မ်ားသည္
ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ေအာင္ သိမ္ေမြ႕နက္နဲၾက၏။ ထိုရလဒ္မ်ားသည္ စိတ္၏ အနက္႐ိႈင္းဆံုးေနရာ၌တည္ရွိေနၿပီး
အခ်ိန္အတန္ၾကာမွ ထြက္ေပၚလာသည္။ ေယာဂီတစ္ေယာက္သည္
သိသာ ထင္ရွားေသာ ေျပာင္းလဲမႈရလဒ္ကို တရားထိုင္တိုင္း တစိုက္မတ္မတ္ လိုက္လံရွာေဖြေနခဲ့လွ်င္
ထိုေယာဂီသည္ သိမ္ေမြ႕နက္နဲေသာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈကို လက္လြတ္ ဆံုး႐ံႈးလိမ့္မည္။
ထိုအခါ သူ႕မွာ မည္သည့္ ေျပာင္းလဲမႈ၊
တိုးတက္မႈမွ် မရရွိပါဆိုၿပီး စိတ္ခြန္အားေတြ ေလ်ာ့က် လာၿပီး
လက္ေျမႇာက္အ႐ံႈးေပးမွာ ေသခ်ာသည္။ သည္းခံ ျခင္း(ခႏၱီပါရမီ)သည္ အဓိက က်သည္။
တရားအားထုတ္ ျခင္းမွာ ဘာကိုမွ် သင္ခန္းစာအျဖစ္မရရင္ေတာင္မွ သည္းခံျခင္းသေဘာကို
သင္ယူၿပီးျဖစ္မွာ ေသခ်ာသည္။ သည္းခံျခင္းသည္ ဘဝအတြက္ အဖိုးတန္ဆံုးေသာ
သင္ခန္းစာျဖစ္သည္။
ဆီေလ်ာ္ေအာင္
ဘာသာျပန္ဆိုသူ
ေကာင္းထက္ညြန္႔
From
Dhamma Web Notes
No comments:
Post a Comment