Tuesday, June 9, 2015

ဥပါသကာ အရွင္အဂၢသာရ(ဗုဒၶသာသနာ့ဝန္ေဆာင္)

ဥပါသကာ
အရွင္အဂၢသာရ(ဗုဒၶသာသနာ့ဝန္ေဆာင္)
          သေျပကန္ဆရာေတာ္ အရွင္ဝါေသ႒ာဘိဝံသ၏ ဥပါသကာဂုဏ္ရည္ႏွင့္သရဏဂံုတရားေတာ္(စာ-၁၂) ၌ “ဥပါသကာ ဟူသည္ ဆည္းပူးသူဟု အနက္ရ၏။ ဘုရား, တရား, သံဃာ ရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔ကို ကိုးကြယ္ အားထားရာဟု ဆည္းကပ္သူ သိမွတ္သူတည္း။ တစ္မ်ိဳးေျပာရလွ်င္ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ရာဟု     ဆည္းကပ္ပါ၏ စသည္ျဖင့္ ဆည္းကပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ သႏၱာန္မွာ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေၾကာင္း သရဏဂံုျဖစ္ေန၏။ ထိုသရဏဂံုမွာကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈ ကို ၿပီးေျမာက္ေစတတ္ေသာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေၾကာင္း ကုသိုလ္စိတ္ပင္တည္း။ ထိုသရဏဂံု ျဖစ္လာ ေသာပုဂၢိဳလ္ကို ဥပါသကာဆိုရ၏။ ထိုသို႔ ရတနာသံုးပါး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ၊ သရဏဂံု တည္ေဆာက္သူအဖို႔ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္က ‘ဥပါသိကာ’ဟု ေဝါဟာရျဖစ္လာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပါသကာကိုေျပာလွ်င္ ဥပါသိကာမိန္းမလည္း ပါဝင္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိပါေလ။
ေဆာင္ ။   ။ “ရတနာသံုးရပ္၊ အျမတ္ဟုယူ၊ ဆည္းကပ္မူ၊ ထိုသူ ဥပါသကာတည္း”ဟု မိန္႔ဆိုထားေပရာ ဗုဒၶလက္ထက္က ရတနာသံုးပါး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကသူမ်ားကို ဥပါသကာဟုေခၚပါ၏။
          ထို႔ေနာက္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ မ်ား ေပၚေပါက္လာေသာအခါ ဗုဒၶကိုကိုးကြယ္သူ ဥပါသကာမ်ားကိုလည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားဟု ေခၚလာၾကပါ၏။
          ဥပါသကာဂုဏ္ရည္(စာ-၁၁)၌ “ဗုဒၶရွင္လက္ထက္ ေတာ္က မ်ားစြာေသာ ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာတို႔ကား အခ်ိဳ႕ သရဏဂံုတည္႐ံုမွ်မဟုတ္။ မဂ္ဖိုလ္ရေသာ  အရိယာ ဥပါသကာ ဥပါသိကာအမ်ားအျပားပင္။ ထိုမွ်မက အရိယာ သာမန္မွ် မဟုတ္။ အနာဂါမ္တည္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ဥပါသကာ ဥပါသိကာမ်ား၊ ပဋိသမိၻဒါရ ေသာတာပန္၊ပိဋကသံုးပံုေဆာင္ အနာဂါမ္ç ေသာတာပန္ မ်ားလည္း အမ်ားပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေခတ္က ထူးျခား ေသာ ရဟန္းေတာ္မေထရ္ျမတ္တို႔ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ထူးျခားေသာ ဥပါသကာဥပါသိကာမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း သာသနာေတာ္မွာ လြန္စြာ တင့္တယ္ခဲ့ပါေပသည္။ ယခုေခတ္ သာသနာ၌လည္း ဥပါသကာ ဂုဏ္ရည္ စံုညီျပည့္ဝေအာင္ အလွေဆာင္ၾကေသာ ဥပါသကာ ဥပါသိကာေတြ ျဖစ္ၾကလွ်င္ သာသနာေတာ္မွာ ဂုဏ္တက္လ်က္ အမ်ားေလးစားျခင္းကို ခံရမည္ျဖစ္ရာ  ဥပါသကာဂုဏ္ရည္၊ဥပါသကာအျပစ္မ်ားကို နားလည္ဖို႔ အေရးႀကီးပါ၏။ သို႔မွသာ ဥပါသကာ ဥပါသိကာ ေကာင္းမ်ားျဖစ္ကာ ဗုဒၶသာသနာမွာ ဘာသာအမ်ား ကပင္ ေလးစားေလာက္ေအာင္ အသေရ ေဆာင္ပါလိမ့္မည္။”ဟု မိန္႔ဆိုထားေပရာ ဥပါသကာဂုဏ္ရည္၊ ဥပါသကာအျပစ္မ်ားကို နားလည္ေအာင္ႀကိဳးစား၍ ေဆာင္သင့္သည္ကို ေဆာင္၍ ေရွာင္သင့္သည္ကို ေရွာင္ရေပမည္ျဖစ္ပါ၏။
          မိလိႏၵပဥႇာပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္(စာ-၁၁၀)၌ “မင္းျမတ္၊ ဥပါသကာ၏ က်င့္ဝတ္ဂုဏ္အဂၤါတို႔သည္ ဤဆယ္ပါးတို႔တည္း။ အဘယ္ဆယ္ပါးတို႔နည္းဟူမူ မင္းျမတ္၊ ဤေလာက၌ ဥပါသကာသည္ သံဃာႏွင့္တူမွ်ေသာ ခ်မ္းသာဆင္းရဲရွိသူ ျဖစ္၏။ တရားေတာ္ လွ်င္ အႀကီးအမွဴးထားသူျဖစ္၏။ ဥစၥာပစၥည္းအင္အား အေလ်ာက္ ေဝဖန္ခြဲျခားျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သူ ျဖစ္၏။ ဘုရားသာသနာေတာ္ ပ်က္ျပားဆုတ္ယုတ္သည္ကို ၾကားသိေတြ႕ျမင္ေသာ္ တိုးတက္စည္ပင္ေစျခင္းငွာ လံု႕လစိုက္ထုတ္၏။ ေကာင္းေသာအယူဝါဒရွိသူ ျဖစ္၏။ ဒိ႒သုတမုတ မဂၤလာအယူမွ ကင္းလြတ္၍ အသက္ ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း သာသနာေတာ္မွ တစ္ပါးေသာသူကို ဆရာဟူ၍မညႊန္ၾကား။ ထို ဥပါသကာသည္ ကိုယ္အမူအရာ၊ႏႈတ္အမူအရာကိုလည္း ေစာင့္စည္း၏။  သင့္တင့္ညီညြတ္ျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သူ၊ သင့္တင့္ညီညြတ္ျခင္း၌ ေပ်ာ္ပိုက္သူ ျဖစ္၏။ မျငဴစူ တတ္သူ ျဖစ္၏။  ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲသည့္အစြမ္းျဖင့္ သာသနာေတာ္၌ က်က္စားက်င္လည္သူ မဟုတ္။ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ရာဟု ဆည္းကပ္သူျဖစ္၏။ တရားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရာဟု ဆည္းကပ္သူျဖစ္၏။ သံဃာေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရာဟု ဆည္းကပ္သူ ျဖစ္၏။ မင္းျမတ္၊ဤသည္တို႔ကား ဥပါသကာက်င့္ဝတ္ဂုဏ္အဂၤါ ဆယ္ပါးတို႔တည္း။”ဟု ေဟာၾကားထားေပရာ ဥပါသကာ (ဝါ) ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ဦး၌ ဥပါသကာဂုဏ္အဂၤါရွိ-မရွိ စိစစ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။
          သာသနာေရးဦးစီးဌာနမွထုတ္ေဝေသာ ဓမၼေဃာသကဦးေမာင္ေမာင္၏ ‘သံဃာအား ဘုရားယံုခဲ့သည္’ ဒုတိယတြဲ(စာ-၅၉)၌ “အင္း-အဲသည္ သာသနာ ဖ်က္ေကာင္ေတြကို ဆရာေတာ္တို႔ အားေပးဖ်က္ခိုင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူးေလ၊ အရပ္တကာ မသိမလိမၼာတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြက အားေပးဖ်က္ခိုင္းေနၾကတာပါ။ မိုက္မဲတဲ့ ဒကာ-ဒကာမေတြက ရဟန္း သံဃာ အေကာင္းအဆိုး မစိစစ္မေမးျမန္း၊ ကိုယ့္ဆရာသမားထံ မစံုစမ္းမေရြးခ်ယ္ဘဲ ဝါဝါျမင္ၿပီးေရာ ဆိုၿပီး ပိုက္ဆံလာခံ လည္းေပးလွဴလိုက္၊ဆန္လာေတာင္းလည္း ထည့္ေလာင္းလိုက္ ဆိုေတာ့ကာ သည္အယုတ္တမာေကာင္ေတြက  သကၤန္းဝတ္ကာ အတင့္ရဲၿပီး ေအာ္လံႀကီးေတြ အသံခ်ဲ႕စက္ေတြနဲ႔ လိုက္ၿပီး အလွဴခံကာ ႀကီးပြားထြန္းကား ေနၾကတာေပါ့ ဒကာႀကီးရ။

အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းေနၾကျခင္း - တခ်ိဳ႕နယ္ေတြမ်ားမွာ သူတို႔နဲ႔သေဘာမေနာတူသူေတြကို ဒလန္ထား ၿပီးေတာ့ ထက္ဝက္စားႏႈန္းႏွင့္ဝါဒျဖန္႔ခိုင္းကာ စပါးဆန္ ေတြ ကြင္းဆင္း အလွဴခံေနၾကတာ ရလိုက္တဲ့ျဖစ္ခ်င္း ရာပံုေထာင္ပံုပဲတဲ့။ ရလာတဲ့ဆန္စပါးေတြကို ေရာင္းခ် ၿပီး ၿမိဳ႕တက္ေရာင္းဝယ္ကာ ကစားဝိုင္းေထာင္ ေသာက္စား ဖဲ႐ိုက္ ဒုစ႐ိုက္ေတြ လုပ္ေနၾကတာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္တို႔က သာသနာဖ်က္ေကာင္ေတြ အားေပး ဖ်က္ခိုင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒကာ ဒကာမေတြက သံဃာအဆိုးအေကာင္း မေရြးခ်ယ္၊ မစိစစ္၊ မေမးျမန္းဘဲ ပိုက္ဆံေတြထည့္၊ ဆန္စပါးေတြေလာင္းလွဴကာ  အယုတ္တမာ ေကာင္ေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္း အားေပး ၿပီးေတာ့ သာသနာဖ်က္ေနၾကတာပါလို႔ ေျပာတာေပါ့ ဒကာရ။
          ေအး-သည္လိုသာ ဝါဝါျမင္ၿပီးေရာ ဆိုတဲ့သေဘာ နဲ႕ ေပးလွဴမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနၾကရင္ ေတာ့ ျမတ္ဘုရား သာသနာ မၾကာခင္ပ်က္ေတာ့မွာပဲဆိုတာ ေသခ်ာေန ၿပီ။ ၾကည့္သာ လုပ္ၾကေပေတာ့။ အဆိပ္ပင္ေရေလာင္း၊ အလြဲမွာ သဒၶါေကာင္းေနၾကတဲ့ ဒကာဒကာမအေပါင္းတို႔။ေနာက္ဆံုး အထူးသတိေပးခ်င္တာကေတာ့ ေခြး ေကြ်းရင္လည္း ကုသိုလ္ရတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေခြးက အေယာင္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ သာသနာ့ေဘာင္ကို တက္ မဖ်က္ဆီးဘူး။ ေခြးလိုပဲ ေကာင္းေကာင္းေနတယ္၊လူ ျဖစ္တဲ့အေကာင္ေတြက လူလို ေကာင္းေကာင္းမေနဘူး၊ သကၤန္းဝတ္ ရဟန္းေယာင္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ဖ်က္ဆီးေနၾကတာမို႔ သူတို႔ကို ေပးလွဴရ တာဟာ အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းသလို ေခြးထက္ ဆိုး ေသးတယ္။ ဒါကို သတိထားကာ ေပးလွဴၾကပါ၊ ကုသိုလ္ မရဘူးလို႔ေတာ့ မဆိုလိုဘူး။ အမွန္ကေတာ့ ဒီကိစၥမွာ ဆရာေတာ္တို႔ဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ ပါပါတယ္ေလ။ ကိုယ့္ဒကာဒကာမေတြကို ဝိနည္းသီလ အက်င့္သိကၡာႏွင့္ျပည့္စံုတဲ့ ရဟန္းသံဃာ အစစ္အမွန္ကို ေရြးခ်ယ္ စိစစ္ကိုးကြယ္တတ္ၾကဖို႔ သာသနာ့အသိဥာဏ္ တိုးတက္ ရင့္သန္ေအာင္ သင္ၾကား ေဟာျပမေပးၾကတဲ့အတြက္ သည္လို သာသနာဖ်က္ သေဘာ သက္ေရာက္ၾကတာပါပဲ။ အင္း-ဆရာေတာ္ တို႔အျပစ္ပဲ ထားလိုက္ပါေတာ့ေလ”ဟု ပါရွိေပရာ -
          “ဘုရားသာသနာေတာ္ ပ်က္ျပားဆုတ္ယုတ္သည္ကို ၾကားသိေတြ႕ျမင္ေသာ္ တိုးတက္စည္ပင္ျခင္းငွာ လံု႕လစိုက္ထုတ္၍”ဟူေသာ ဥပါသကာ (ဝါ) ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ဂုဏ္ရည္ ပ်က္စီးေနၾက႐ံုသာမက သာသနာေတာ္ကိုပင္ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပားေအာင္လုပ္ရာက်ေန ၾကေပရာ ျပဳျပင္ႏိုင္ၾကပါမွ သာသနာေတာ္လည္း တိုးတက္စည္ပင္၍ မိမိသည္လည္း ဥပါသကာ (ဝါ) ဗုဒၶဘာသာဝင္ဂုဏ္ရည္ႏွင့္ ျပည့္စံုလာမည္ ျဖစ္ပါ၏။
          “ေကာင္းေသာအယူဝါဒရွိသူ ျဖစ္၍ ဒိ႒သုတမုတ မဂၤလာအယူမွကင္းလြတ္၍ အသက္ဟူေသာအေၾကာင္း ေၾကာင့္လည္း သာသနာေတာ္မွ တစ္ပါးေသာသူကို ဆရာ မညႊန္ၾကား”ဟူေသာ ဥပါသကာ(ဝါ)ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ဂုဏ္ရည္ မိမိ၌ ရွိ-မရွိကို စိစစ္ႏိုင္ၾကရန္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရား၏အဆိုအမိန္႔ကို ေဖာ္ျပအပ္ပါ၏။
          မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရား၏ သမၼာပရိဗၺာဇနီယ သုတ္တရားေတာ္ (စာ-၆)၌ -
          “ဒိ႒မဂၤလာဆိုတာ အေကာင္းအျမတ္ကိုျမင္ေတြ႕ ရရင္ ေကာင္းက်ိဳးရတယ္၊ မေကာင္းတာ ဆိုးတာကို ျမင္ရရင္ မေကာင္းက်ိဳးရတယ္လို႔ယူဆခ်က္ပါပဲ။ ဘယ္လို ဟာလဲဆိုေတာ့ နံနက္ အိပ္ရာမွထခါစမွာ ပ်ံလႊားငွက္၊ မိုးစာငွက္၊ လူ႕စကားေျပာတတ္တဲ့ ငွက္ကို ျမင္ရလွ်င္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကို၊ အပ်ိဳလူပ်ိဳကို၊ ေရျပည့္အိုးကို၊ အာဇာနည္ျမင္းကို၊ ႏြားလားဥႆဘကို၊ ဒီလို ႏွစ္သက္ဖြယ္အဆင္းကိုျမင္ရလွ်င္ ေကာင္းျခင္းမဂၤလာ ျဖစ္တယ္လို႔ယူဆၾကတယ္။ ေရွးတုန္းက အိႏိၵယမွာ ယူဆၾကပံုေတြပါပဲ။ ယခုေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ထိုက္ သည့္အားေလ်ာ္စြာ ယူဆစြဲလမ္းခ်က္ဟာ အေတာ္ အတန္ေတာ့ရွိတာပါပဲ။ သူေတာင္းစား ဒြန္းစ႑ားကို ျမင္ရရင္ အမဂၤလာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေရွးေခတ္က အယူ အဆရွိခဲ့တယ္။”         
စာ-၉ - “သုတမဂၤလာဆိုတာကေတာ့ အၾကားေကာင္းကို မဂၤလာလို႔ယူၿပီး အၾကားဆိုးကို အမဂၤလာလို႔ ယံုၾကည္စြဲလမ္းတာပါပဲ။ ဝမ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ အသံေကာင္း အဆိုေကာင္းကိုၾကားရရင္ မဂၤလာလို႔ ထင္မွတ္တယ္၊ မသာ စသည္အေၾကာင္း၊ လြမ္းဆြတ္ ငိုေျြကးသံ စသည္တို႔ကိုၾကားရရင္ အမဂၤလာလို႔ယူဆတယ္။ ဇီးကြက္ျမည္သံ ၾကားရရင္ မဂၤလာ ရွိတယ္လို႔ ယူဆတယ္၊ ငွက္ဆိုးသံၾကားရရင္ အမဂၤလာျဖစ္တယ္ လို႔ယူဆတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြပါပဲ။
          မုတမဂၤလာဆိုတာကေတာ့ အနံ႕ေကာင္းကို နံရ တာ၊ အရသာအထူးကို စားရတာ၊ အေတြ႕ေကာင္းကို ေတြ႕ထိရတာ၊ ဒါမ်ိဳးေတြကို မဂၤလာလို႕ ယူဆတယ္။ဒါနဲ႔ဆန္႕က်င္တဲ့ အနံ႕၊ အရသာ၊ အေတြ႕မ်ိဳးကို အမဂၤလာလို႔ယူဆတယ္။ အိႏိၵယက ဇာတ္အယူဝါဒ အရဆိုရင္ ဇာတ္နိမ့္ဒြန္းစ႑ား ကိုယ္နဲ႕ထိတာနဲ႕ အမဂၤလာလို႔ ယူဆတယ္။”
          စာ-၁၀။ “ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရက္ရာဇာ၊ ျပႆဒါး၊ လာဘ္ေန၊ နတ္ေန စသည္အယူစြဲေတြလည္း ဒီမဂၤလာ အမဂၤလာအယူစြဲထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ အလွဴပြဲ၊ထိမ္းျမားပြဲ စသည္မဂၤလာကိစၥကိုျပဳၾကတဲ့အခါ ရက္ေကာင္း ေန႔ေကာင္း အခ်ိန္ေကာင္းကို ေရြးခ်ယ္ၾကတယ္။ အိမ္၊ ေက်ာင္း စသည္ ေဆာက္လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း အခ်ိန္ ေကာင္းေရြးခ်ယ္ၿပီး ပႏၷက္ အုတ္ျမစ္ခ်ၾကရတယ္။ ဒါေတြလည္း မဂၤလာအစြဲအလမ္း ေတြပါပဲ။အမွန္ကေတာ့ ေန႔ရက္အခ်ိန္က ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ အခ်ိဳးတက်လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရင္ အလုပ္ကိစၥေတြ ေအာင္ျမင္တာပါပဲ။ ဘယ္လိုအခ်ိန္ေကာင္း ေရြးၿပီး လုပ္ေပမဲ့လို႔ အခ်ိဳးတက်မေဆာင္ရြက္ရင္ေတာ့ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။
          အဲဒါ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႔ကေတာ့ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳ ၾကရာမွာ ရက္ေကာင္း အခ်ိန္ေကာင္းေရြးၿပီး ေဆာင္ရြက္ ၾကေပမဲ့ အခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံေရးက အဆင္မေျပေတာ့ တကြဲတျပားစီျဖစ္သြားၾကတာေတြလည္း မ်ားစြာ ရွိေနတာပဲ။ တခ်ိဳ႕ ဘုရားကိစၥ ေက်ာင္းကိစၥေတြဟာလည္း မၿပီးႏိုင္ဘဲျဖစ္ေနတာေတြ ရွိေနတာပဲ။
          ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔ကေတာ့ ရက္ရာဇာ၊  ျပႆဒါး စသည္ေတြကိုယံုၾကည္တာဟာ အလုပ္ပိုပဲလို႔ အသိအမွတ္ ျပဳထားတယ္။ ယခုေနအခါ ရန္ကုန္က လူေတြလည္း ရက္ရာဇာ စေသာ ရက္ေကာင္းကို မေရြးဘဲ တနဂၤေႏြကို အေလးျပဳၿပီးေရြးၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါဟာ သဘာဝက်ပံုေပၚပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ တနဂၤေႏြ႐ံုးပိတ္ရက္ မဟုတ္တဲ့ အျခားရက္မွာ  မဂၤလာကိစၥကိုလုပ္ရင္ ခမ္းခမ္းနားနား စည္ကားသင့္သေလာက္ မစည္ကားႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ပါ။
          ဒီဂါထာမွာ ေလာကီမဂၤလာကို ပယ္ရမယ္ ဆိုတာက အဲဒီ မဂၤလာ၊ အမဂၤလာေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးရတယ္လို႔ အယူစြဲကို ပယ္ဖို႔ပါပဲ။ အမွန္ကေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးဆိုတာ ေရွးကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ ကံနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ ယခုမ်က္ေမွာက္ သင့္ေတာ္တဲ့  အလုပ္၊မသင့္ေတာ္တဲ့အလုပ္နဲ႕လည္း ဆိုင္တယ္။        ဒါေၾကာင့္ ‘ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ မဂၤလာကိုေတြ႕ရတယ္၊ အဲဒီကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ပဲ ေကာင္းက်ိဳးကိုရတယ္၊  အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ အမဂၤလာကိုေတြ႕ရတယ္၊ အဲဒီ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ပဲ မေကာင္းက်ိဳးရတယ္’လို႔ ကံကိုသာ ပဓာနျပဳၿပီး ယံုၾကည္ယူဆဖို႕ပါပဲ။ အဲဒါဟာ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိျဖင့္ ယူဆတဲ့ အျမင္မွန္ပါပဲ။ မဂၤလာç အမဂၤလာေၾကာင့္ပင္ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး ရတယ္လို႔ ယံုၾကည္စြဲလမ္းတာကေတာ့ အဲဒီ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိနဲ႔ဆန္႕က်င္တဲ့ မိစၦာအယူစြဲပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မိစၦာအယူစြဲကို ပယ္ဖို႔က လိုရင္းပါပဲ”ဟု မိန္႔ဆိုထားေပရာ -
          အထက္ပါ အဆိုအမိန္႔မ်ားကို ဖတ္႐ႈလိုက္ၾကရ ျခင္းအားျဖင့္ ဥပါသကာ(ဝါ)ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ ဂုဏ္ရည္ ႏွင့္အျပစ္ကိုသိရွိၾကၿပီးလွ်င္ မိမိသႏၱာန္၌ အျပစ္မ်ား(ဝါ) အမွားမ်ား ရွိလွ်င္လည္း ျပဳျပင္ၾကၿပီးလွ်င္ ဂုဏ္သေရ ရွိေသာ ဥပါသကာ(ဝါ)ဗုဒၶဘာသာဝင္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ ေအာင္ႀကိဳးစားၾကရမည္မွာ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္ ရွိသူတို႔၏ဓမၼတာပင္ျဖစ္ပါ၏။

အရွင္အဂၢသာရ(ဗုဒၶသာသနာ့ဝန္ေဆာင္)


No comments: