ခႏၶာမွန္က
အို၊ နာ၊ ေသျခင္း မလြတ္ကင္း
ဇနက(ေတာင္ငူ)
ပေသနဒီေကာသလမင္း သည္ ျမတ္ဗုဒၶအား ]အရွင္ျမတ္
ဘုရား၊ ပဋိသေႏၶေနေသာသူအား အိုျခင္း ေသျခင္းမွ လြတ္ကင္းျခင္း မည္သည္ ရွိပါသေလာ”ဟု
ေမး ေလွ်ာက္၏။
“မင္းႀကီး - ကိေလသာမွ လြတ္ကုန္ၿပီးေသာ၊
ထိုရဟႏၱာျဖစ္ ကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔အား ေသာ္မွ လည္း ဤခႏၶာကိုယ္သည္ ပ်က္ ျခင္းသေဘာ
ရွိ၏။ ပစ္ခ်ျခင္း သေဘာရွိ၏”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဘုရင္အိုႀကီးသည္ မဟာဗႏၶဳလ တို႔သားအဖတစ္ေတြရဲ႕
အေသဆိုးကို ၾကားရ၍ ေၾကာက္လန္႔တုန္လႈပ္ ျခင္း၊ကိုယ္တိုင္လည္း အိုနာ ႏွိပ္စက္
ၿပီျဖစ္၍ ထိတ္လန္႔ျခင္း စသည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေၾကာက္တရားေတြ
ေျပလိုေျပျငားေတြးၿပီး ျမတ္ဗုဒၶထံ ေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။
ဘုရင္အိုႀကီးေကာသလ ေသေဘးကို ေၾကာက္သလို မိမိ
လည္း မနက္ေသမွာလား၊ ညေန ဆည္းဆာ ေသမွာလား၊ စေနေန႔ည ကိုေရာ ေရာက္ေအာင္ခံပါ့မလား ဟု စဥ္းစားေနရပါၿပီ။ သက္ေတာ္ ထင္ရွား
ျမတ္ဗုဒၶထံေလွ်ာက္ထားၿပီး အေၾကာက္ေျဖရန္ အခြင့္မသာ ေတာ့ေပ။
ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္စား တရားေတာ္ ေတြကို ဖတ္၍
အေၾကာက္လည္း ေျပေစ၊ အို, နာ,ေသ လြတ္နည္း လည္းရေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ရွာေဖြ ဖတ္မွတ္ေနစဥ္
ဖထီးေအာင္လွ ေရာက္လာပါသည္။ သူ႕လက္ထဲမွာ ေတာ့ အလွဴခံဌာနတစ္ခုကျဖတ္ပိုင္း ကို
ကိုင္ထားသည္။ သူ ထိုင္ေနက် ခံုတန္းရွည္ေပၚတြင္ က်က်နန ထိုင္ၿပီး အေမးရွိလာပါသည္။
“ေညာင္ေစ့ေလာက္ လွဴ႐ံုနဲ႔
ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ ေကာင္းက်ိဳး ေတြ ရႏိုင္ပါတယ္၊ ဘယ္ဘက္က တစ္ဆုပ္ႀကဲရင္ ညာဘက္က
တစ္လွည္း ဝင္ႏိုင္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ဒါနနဲ႔ေလာဘ ေရာသမထားတဲ့ ဆုေပးေတြကိုေတာ့ ဖထီး ဘယ္လိုမွ
မေအာက္ေမ့ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဆရာတခ်ိဳ႕ ဘုရားရွိခိုးေတြ ၾကားရ ဖတ္ရတာ ျမတ္ဗုဒၶက
အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၲေတြကို ေက်ာ္လႊား၊ နိဗၺာန္ ဝင္တဲ့တိုင္ေအာင္ ပကတိ ကိုယ္
ေတာ္အတိုင္း ရွိေနသလို ေရးၾက တာ ဖထီးေတာ့ ဘဝင္မက်ႏိုင္ ေအာင္ပါပဲ ဆရာ”
“ဟုတ္တာေပါ့၊ သူ႕ထက္သူ လက္စြမ္း ဥာဏ္စြမ္းေတြ
ျပၿပီး ျမတ္ဗုဒၶကို ပူေဇာ္ေရးဖြဲ႕ၾကတဲ့အခါ ပမာဒ ေလခလို႔ ေထရဝါဒဗုဒၶ ဘာသာရဲ႕အုတ္ျမစ္ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၲဝါဒကို
အျမစ္ကေန လွန္ပစ္ တာမ်ိဳး ဖတ္ရဖူးပါတယ္”
“ဒီလိုဆိုရင္ ဆရာေရႊေအးကို
ေမးပါရေစ၊မပ်က္မယြင္းေရႊအဆင္း ကဲ့သို႔ အၿမဲသပၸာယ္ဆိုတာ ဘယ္လို နားလည္ရမွာလဲ”
“မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊ ျမတ္ဗုဒၶ အပါအဝင္
သတၲဝါမွန္သမွ် အနိစၥ ပါ၊ နိစၥ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျမတ္ဗုဒၶ အေလာင္းအလ်ာ ဖြားျမင္ၿပီးစ
အရြယ္နဲ႔ နိဗၺာန္ဝင္ခ်ိန္ အရြယ္ကို ဥာဏ္မွာ ဆင္ျခင္ၾကည့္ရင္ မၿမဲတဲ့ သေဘာ အနိစၥကို
အျမင္ရွင္း ေလာက္ပါတယ္”
“ဟုတ္ပါၿပီ ဆရာ၊ ျမတ္ဗုဒၶ ဟာ
သာမန္လူေတြလို ဒုကၡမခံစား ရသလို ေရးၾကတာေရာ ဟုတ္ရဲ႕ လား”
“ျမတ္ဗုဒၶလည္း ခႏၶာ ရçထား တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လို႔ ကာယိကဒုကၡ၊ ပုထုဇဥ္လူ႕ဘဝတုန္းက ေစတသိက ဒုကၡေတြ ႀကံဳရပါတယ္၊
ခံစားရ ပါတယ္”
“ဒီလိုဆို ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ကာယိကဒုကၡ
ကိုယ္၌ျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲ မႈေတြကို ထုတ္ေဖာ္မိန္႔ၾကားတာမ်ိဳး ရွိခဲ့ရင္ ဖထီးမွတ္ပါရေစ
ဆရာ”
“ေအးဗ်၊ သိထားသင့္တယ္။ ေလးသေခ်ၤနဲ႔
ကမၻာတစ္သိန္း ျဖည့္က်င့္ခဲ့တဲ့
ပါရမီေတြေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ လူခ်င္းယွဥ္ရင္ ဘယ္သူ နဲ႔မွမတူတဲ့ ႐ုပ္ဖြဲ႕စည္းမႈ ႐ူပကာယ
မ်ိဳးပိုင္ဆိုင္ေၾကာင္းကိုေတာ့ လက္ခံ ရမယ္ ဖထီးေရ႕”
“ဒါကိုေတာ့ လက္ခံပါတယ္ ဆရာ၊
ကိုယ့္ဘုရားကို မၾကည္ညိဳ လို႔ ေမးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ဓမၼ ျဖစ္စဥ္အမွန္ကိုသိမွ သံေဝဂဥာဏ္
ျဖစ္မွာမို႕လို႕ပါ”
“ဟုတ္ၿပီ - သံုးဆယ့္ႏွစ္ ေကာ႒ာသနဲ႔
ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ႐ုပ္ ပိုင္ရွင္တိုင္း၊ ကံ, စိတ္,ဥတု,အာဟာရ အေၾကာင္းေလးပါး
ေထာက္ပံ့မႈ ျပည့္စံုျခင္း၊ မျပည့္စံုျခင္းကို အေျခခံၿပီး ဇရာကေတာ့ အေႏွးနဲ႔ အျမန္သာကြာၿပီး
ေပၚလာ စၿမဲပါ။ ျမတ္ဗုဒၶ ပုဗၺာ႐ံုေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနစဥ္က ေဆာင္းရာသီ ၏
တစ္ေန႔ေသာ ဆည္းဆာအခ်ိန္ မွာ ေနပူစာလံႈပါတယ္။ အေပၚ႐ံု သကၤန္းကို ေလွ်ာၿပီး
ေက်ာျပင္ကို ေနလွန္းေနစဥ္မွာ ညီေတာ္အာနႏၵာ က ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ေက်ာျပင္ကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ
ၾကည့္တယ္ ဖထီးေရ။ ဝါဝင္းတဲ့အေရာင္အဆင္း မေျပာင္း ေသးေပမဲ့ ပခံုးႏွစ္ဘက္ၾကား
ေက်ာ႐ိုးနဲ႔ လည္တိုင္႐ိုးဆံုတဲ့ ႀတိဂံ ရပ္ဝန္းမွာ အေရးအေၾကာင္းေတြ ဇရာလကၡဏာေတြ
အထင္အရွား ေပၚေနတယ္။ ခါးလည္း ကိုင္းစç ျပဳေနၿပီ တဲ့ဗ်။ မ်က္လံုးေတာ္လည္း
ၾကည္လင္ေတာက္ပမႈေတြ ေလ်ာ့ပါး ေနၿပီတဲ့ ဖထီးရ”
“ညီေတာ္အာနႏၵာက ျမတ္
ဗုဒၶရဲ႕အလုပ္အေကြ်းရဟန္းဆိုေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အေျခအေနမွန္ကို အသိ ဆံုးေပါ့ ဆရာ”
“ဟုတ္တယ္ - ညီေတာ္ အာနႏၵာက “အရွင္ျမတ္ဘုရား၊
ေရႊ ေတာင္ႀကီးအလား ခံ့ညားေသာ ကိုယ္လံုးေတာ္သည္ ဇရာသေဘာ ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ပါလား
ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ ဖူးေျမာ္၍မဝႏိုင္တဲ့ ႐ူပကာယဟာ ေဆာင္းတြင္းေန အက်ျမန္သကဲ့သို႔
အပ်က္ျမန္လြန္း လွပါတယ္ ဘုရား” လို႔ ဝမ္းနည္း ပန္းနည္းအသံနဲ႔ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ အခါ
ျမတ္ဗုဒၶက “အာနႏၵာ၊ ပ်ိဳသမွ် ဟာ အဆံုးတစ္ေန႔မွာ အိုၾကရမယ္၊ အိုရာမွ နာ၊ နာရာမွ
ေသၾကရမွာ ပဲ၊ ဤသေဘာတရားကို ဘယ္သူ မွ မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူး”လို႔ မိန္႔ေတာ္ မူတယ္”
“ဟုတ္ပါၿပီ ဆရာ၊ ခႏၶာရဲ႕
ေဖာက္ျပန္မႈေတြက ပုဂၢိဳလ္မေရြး ဘူးေပါ့”
“ဒါတြင္မကပါဘူး၊ ျမတ္ဗုဒၶ ဟာ
လူသားစစ္စစ္ျဖစ္လို႔ အျခား သူေတြလိုပဲ ဒုကၡမ်ိဳးစံုႀကံဳရပါတယ္။ သက္ေတာ္က ရွစ္ဆယ္၊
အိုမင္းတဲ့ အရြယ္၊ ေရာဂါက ေသြးဝမ္းသြားေန တဲ့အခ်ိန္၊ ပါဝါၿမိဳ႕ကေန ကုသိနာ႐ံု ကို
ျြကေတာ္မူစဥ္က လမ္းခရီးမွာ “အာနႏၵာ၊ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းကို ေခါက္ၿပီး သစ္ပင္ရိပ္မွာ
ခင္းပါ၊ ငါဘုရား ပင္ပန္းတယ္၊ အေမာေျဖ ရမယ္၊ ငါဘုရား ေရဆာတယ္၊ ေသာက္ေရကပ္ပါ”လို႔
မိန္႔ခဲ့ေသး တယ္။ ဒီေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕႐ုပ္နာမ္၊ ျဖန္႔လိုက္ရင္ ခႏၶာငါးပါးဟာလည္း
အနိစၥခႏၶာ၊ဒုကၡခႏၶာ၊အနတၲာခႏၶာ ပါပဲဗ်ာ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ခႏၶာရçထား တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ
တစ္ခဏမွ်ေသာ္ လည္း အနာကင္းျခင္းကို ဝန္ခံပါ လွ်င္ ထိုသူအား မိုက္သည့္အျဖစ္
မွတစ္ပါး အျခားမရွိေတာ့လို႔
နကုလပိတုသုတ္မွာ ျမတ္ဗုဒၶက ေဟာထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖထီး ေရ႕၊ အထူးသတိထားရမွာက
ကိေလသာ ကင္းစင္တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔ တကြ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ေတြဟာ ႐ူပကာယ
ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးလို႔ ကိုယ္နာေပမဲ့ စိတ္မနာၾကဘူး၊ ႐ုပ္ပ်က္ေပမဲ့ စိတ္မပ်က္ၾကဘူး”
“သေဘာေပါက္ပါတယ္ ဆရာ ခႏၶာဒုကၡကို
ခြဲျခားၿပီးျမင္ပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔တကြ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ ေတြကို ျပစ္မွားေနတာ မဟုတ္ပါ
ဘူး”
“ဖထီးတို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ျမတ္ဗုဒၶနည္းေပးသလို
ပ်က္ေနတဲ့ ခႏၶာအစုကို သတိသမၸဇဥ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ ရင္ သီလ, သမာဓိ, ပညာသိကၡာ ေတြ ရင့္က်က္
ျမင့္တက္လာမွာ ေသခ်ာတယ္”
“ဒီလိုဆိုရင္ ကိုယ္ နာေပမဲ့ စိတ္
မနာေအာင္ အရွိခႏၶာေပၚမွာ ဘယ္လိုႏွလံုးသြင္းရမွာလဲ၊ ဒီနည္း သိဖို႔က အဓိကအခ်က္လို႔
ထင္ပါ တယ္ ဆရာ”
“မွန္လိုက္ေလ ဖထီးေရ႕၊
နကုလပိတာသူျြကယ္ကို ျမတ္ဗုဒၶက ကိုယ္နာေပမဲ့ စိတ္မနာေအာင္ေန ပါလို႔
အတိုခ်ဳပ္ေဟာလိုက္တာပါ။ဒါကို အရွင္သာရိပုတၲရာမေထရ္ ျမတ္က ျမတ္ဗုဒၶအလိုက် စိတ္မနာ
ေအာင္ ေနနည္းကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ၿပီး နကုလပိတာသူျြကယ္ကို ျပန္ ေဟာရပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္ ေဟာၾကားတာကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ရင္ ပုထုဇဥ္ေတြဟာ ႐ုပ္
(႐ူပကၡႏၶာ)ကို အတၲ လို႔ မွတ္ယူ တယ္။ ငါဟာ ႐ုပ္၊ ႐ုပ္ဟာ ငါပိုင္ တယ္။ ငါသေဘာက်သလို
စီမံႏိုင္ တယ္။ ဒီလိုပဲ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရနဲ႔ ဝိညာဏ္ေတြကိုလည္း အတၲနဲ႔
သိမ္းပိုက္တယ္။ ဒီ႐ုပ္ေတြ၊ ေဝဒနာ၊
သညာ၊ သခၤါရနဲ႔ ဝိညာဏ္ ေတြပါ ထိန္းမႏိုင္ျပင္မရ ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးလာတဲ့အခါ
စိုးရိမ္တာေတြ ပူေဆြးငိုေျြကးတာေတြျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ ေရာ စိတ္ပါ ဆင္းရဲနာက်င္ၾကရ တယ္။
႐ုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါး ျဖန္႔လိုက္ရင္
ခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ ႏွလံုးသြင္းမွားမႈ နဲ႔သိမ္းပိုက္ထားတဲ့သူတိုင္း ကိုယ္ လည္း
မသက္သာ အေတာ့္ကို နာသလို စိတ္လည္းနာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတြလို႔
သတ္မွတ္တယ္။
႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး၊ ခႏၶာငါးပါးေပၚ မွာ
အတၲနဲ႔မသိမ္းပိုက္ဘူး။ ငါပိုင္၊ ငါ့ပစၥည္း၊ ငါ ႀကိဳက္သလို စီမံႏိုင္ တယ္လို႔
မမွတ္ယူဘဲ အနိစၥ ဒုကၡ ခႏၶာ၊ ငါ့အႀကိဳက္ မလိုက္၊ ငါ့အလို မပါ၊ အနတၲခႏၶာလို႔
ႏွလံုးသြင္းမွန္ တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ ဒီ႐ုပ္ဒီနာမ္ ေတြ ဘယ္လိုပဲ ေဖာက္ျပန္ေနပါ ေစ၊
ကိုယ္သာ နာမယ္၊ စိတ္မနာ တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ဒါက
အရွင္သာရိပုတၲရာအရွင္ျမတ္ ရဲ႕ေဟာစဥ္ေၾကာင့္ သိလာရတာပါ၊ သာမန္လူေတြရဲ႕အသိဥာဏ္မွာ
ရွင္း ေနေအာင္ အရွင္သာရိပုတၲရာက မေဟာခဲ့ရင္ သိဖို႔မလြယ္ပါဘူး”
“ဖထီးတို႔က ဥာဏ္မမီေတာ့ ကိုယ္နာေတာ့
စိတ္နာ၊ စိတ္နာ လည္း ကိုယ္ပါ၊အေရာေရာအေထြး ေထြး ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔
အရွင္သာရိပုတၲရာရဲ႕ ေက်းဇူးကို ဘယ္ေမ့လို႔ ျဖစ္ပါ့မလဲ၊ ကိုယ္တိုင္ လည္း
ႀကံဳေနရတာပါ၊တရားေတာ္ အစဥ္ႏွင့္ ကိုယ့္ျဖစ္စဥ္ကို မညႇိႏိႈင္း တတ္တာပါ ဆရာ၊
႐ုပ္အနာကို အေကာင္းဆံုးဆိုတဲ့ ေဆးဝါး ဓာတ္စာေတြနဲ႔ကုလည္း ခဏေတာ့ သက္သာသလိုလို
ရွိတယ္။ ဒါလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လွည့္စားတာပါ။ ဒီေရာဂါကို ဒီေဆးနဲ႔သက္သာေပမဲ့
ေနာက္ေရာဂါတစ္မ်ိဳးက ေပၚလာ ျပန္ေရာ၊ တကယ့္ ကိုယ္ေတြ႕ပါ ဆရာ၊ စိတ္ေထာင္းကိုယ္ေၾက
ဆိုသလို ေထာင္းတဲ့ စိတ္လည္း နာ၊ ကိုယ္လည္း နာခဲ့ပါတယ္။ ငါေတာ့ တရားမသိလို႔မ်ား
လွိမ့္ခံေနရ သလားလို႔ထင္ၿပီး ဆရာ့ကို အားကိုး ေနတာ၊ လုပ္ပါဦး ဆရာ၊ ကယ္ပါ ဦး”
“ခႏၶာရတာက ဝိပါကဝဋ္ဒုကၡ ပါ၊ တရား မသိတဲ့
ပုဂၢိဳလ္လည္း ကိုယ္နာ ေရွာင္မရသလို၊တရားသိ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း အလူးအလဲ ခံရတာပါပဲ။
ျမတ္ဗုဒၶ ကိုယ္ေတာ္ တိုင္ တရားလည္း ေဟာျပ၊ ခႏၶာ လည္း ပ်က္ျပခဲ့ၿပီ မဟုတ္လား၊ ငါ
မနာခ်င္ဘူး၊ ငါ့သား ငါ့မယား၊ ငါ့ ေဆြမ်ိဳးေတြ မနာေစခ်င္ဘူးဆိုတဲ့
အတၲစြဲသမားရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ ခႏၶာေတြ ေဖာက္ျပန္ၿပီး အနာေတြ ျြကလာ
ႏွိပ္စက္လာတဲ့အခါ ကိုယ္ တိုင္လည္း ခံရ၊ သားနဲ႔မယားလည္း မသက္သာ၊ ေဆြမ်ိဳးေတြလည္း
ပ်က္ျပဳန္းတဲ့အခါ ရင္ထုေျမလူး အ႐ူးဘဝ ေရာက္ေတာ့တာပဲ။ ပုဂၢိဳလ္ကိုေတာ့
အားကိုးလို႔မရႏိုင္ ဘူး ဖထီးေရ။ တရားကိုသာအားကိုး ရမွာဗ်။ သတိလက္လြတ္ ငွက္
ေတာင္ကြ်တ္ လုပ္ေနလို႔ကေတာ့ ကိုယ္နာမွာ
စိတ္နာဖိလို႔ စိစိ ညက္ညက္
ေၾကမြသြားလိမ့္မယ္“
“ကယ္ပါဦး ဆရာ၊ ကိုယ္နာ မွာ
စိတ္နာမဆင့္ေအာင္ ဘယ္လို ႏွလံုးသြင္းရမလဲ၊ လိုရင္း တိုရွင္း ေျပာပါဆရာ၊ဖထီးက
လူ႕သက္တမ္း ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္လို႔ အိုဗာစေတးနဲ႔ ေနရတာပါ၊ ေန႔လား ညလား ျဖစ္ေနၿပီ”
“ခႏၶာ ရ,ထားတာကိုက အနာ ရçထားတာပဲ၊
အနာမ်ိဳး အပ်က္မ်ိဳး ျဖစ္လို႔ သူ႕ဘာသာသူ ပ်က္ျပ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး နာျပတာကို ငါ့အနာ
မလုပ္မိေအာင္ သတိ(အပၸမာဒ)နဲ႔ ေနတတ္ဖို႔ လိုတယ္။ ငါမွ နာရသ လား၊ ငါ့သမီးေလးမွ
နာရသလား စတဲ့ စိတ္အနာေတြ ေပၚလာတဲ့ အခါ သတိေလးစိုက္၊ဥာဏ္(ပညာ) နဲ႕ၾကည့္ရင္
စိတ္ကိုမွီၿပီး ျဖစ္လာတဲ့ ပူေဆြးေသာက
စိတ္အနာမွန္သမွ် သူေပၚရာ စိတ္မွာပဲ ေပ်ာက္သြား တာ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ တရား သိ ေသာ္လည္း
မလြတ္ႏိုင္တဲ့ ဝိပါက ဝဋ္ခႏၶာဒုကၡကိုေတာ့ စိတ္ကို ဒုကၡ မေပးႏိုင္ေအာင္
စိတ္မနာရေအာင္ သတိနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ရလိမ့္မယ္။ ႐ုပ္ အနာကို စိတ္အနာ မလုပ္မိေအာင္ သတိနဲ႔ေနတဲ့ အေလ့အက်င့္ စြဲၿမဲ လာရင္
ကိုယ္နာေသာ္လည္း စိတ္ မနာတဲ့သူ ျဖစ္ၿပီေပါ့။ သတိလက္ လြတ္ေနခဲ့ရင္ေတာ့ ကိုယ္အနာ
လည္း မသက္သာႏိုင္ဘူး၊ စိတ္ အနာလည္း မေလ်ာ့ပါးႏိုင္ဘူး ဖထီးေရ”
“ေက်းဇူးပဲ ဆရာ၊ သတိနဲ႔ ေနတတ္တဲ့
အေလ့အက်င့္ကို ပ်ိဳး ေထာင္ပါ့မယ္”
“တစ္ခုေတာ့ သတိေပးပါရ ေစ၊ လက္ေတြ႕
လုပ္ၾကည့္ေတာ့ အသိနဲ႔အက်င့္ မကိုက္ဘဲ ျဖစ္ေန တတ္တယ္။ ခႏၶာက အမွန္ကိုေျပာ ေပမဲ့
ေပကပ္ကပ္ လုပ္ေနတတ္ တယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္ တစ္နာကေန ႏွစ္နာ ခံခ်င္လို႔ပဲ ဖထီးေရ၊
ဆံပင္ ျဖဴေတြက အနိစၥျပေပမဲ့ ေဆးဆိုး ၿပီး အရင္လိုပဲ နိစၥ အၿမဲ မည္းေန ဆဲလို႔
လုပ္တတ္တယ္၊ အသုဘလို႔ ျပေပမဲ့ သုဘလို႔ ထင္ အလွေတြ
ျပင္လာတတ္တယ္”
“ဆရာေရ၊ အဲဒီလိုမ်ား နာေန ရဲ႕သားနဲ႔
မနာခ်င္ေယာင္ ေၾကာင္ ေတာင္ေတာင္ လုပ္ေနမိရင္ သံေဝဂ ဥာဏ္ဝင္ေအာင္ ဘယ္လို ဆင္ျခင္ရ
မလဲဆရာ၊ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္ သိလို႔ ေမးထားရတာ”
“အနိစၥသညာ၊ အသုဘ သညာေတြမ်ား လြတ္ေနရင္ - “ဘုရား ရဟႏၱာ၊
ကိုယ္ခႏၶာလည္း၊ အဗ်ာကတ၊ သကၠာယ၏၊ သဘာဝ ေလ့၊ ျပကေတ့တိုင္း၊ ေရြ႕ေရြ႕ ဖ်က္ဖ်က္၊
ေမြ႕ေမြ႕ညက္လွ်င္၊ ေၾကပ်က္ကုန္က၊ ေကဝလျဖင့္၊ ဒုကၡအတိ၊ ရဲရဲၿငိ၏၊ ေလာကီဓမၼတာ၊
ဝဋ္မီးစာသည္၊ ဇရာေန႔ည၊ ေလာင္ေဆြးတည္း”လို႔ အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္ၿပီး ခႏၶာအပ်က္ကို ဥာဏ္
(ပညာ)နဲ႔ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ေပေရာ့၊ ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ေရွာင္မလြတ္ႏိုင္ တဲ့
ခႏၶာဒုကၡကို ဖထီးÓာဏ္မွာ တကယ္ျမင္ရင္ ေၾကာက္ေခြ်း တၿပိဳက္ၿပိဳက္က် ၾကက္သီးေမြးညင္း
ေတြ တဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း ထçလာပါလိမ့္မယ္ ဖထီးေရ႕၊ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလိုက္စမ္းပါ”
စိတ္နာေပ်ာက္ေဆး၊
ဘုရားေပး၊ မေႏွးက်င့္ႀကံ၊ သတိပ႒ာန္။
ဇနက(ေတာင္ငူ)
No comments:
Post a Comment