Wednesday, February 18, 2015

ေတာင္တန္းေပၚက နန္႕ပိန္ရြာ သာသနာကြယ္ေလျပီလား ပီတိ -ေပၾကီး



ေတာင္တန္းေပၚက နန္႔ပိန္႔ရြာ သာသနာကြယ္ေလၿပီလား
ပီတိ(ေပႀကီး)
၁။
          ေတာင္က်စိမ့္စမ္းစီးသံကေလးမ်ားႏွင့္ ေက်းငွက္ သာရကာတို႔၏တြန္က်ဴးသံကေလးမ်ားကား သဘာဝ ေတးအလွသဖြယ္ နားဝင္ပီယံျဖစ္လွသည္။ သစ္ပင္ ဝါးပင္ႀကီးမ်ားက ႏွစ္ပရိေစၦဒ ၾကာရွည္စြာ ရွိေနခဲ့ၿပီ ဆိုသည္ကို သက္ေသျပေနၾကသည္။ ေတာင္ဇလပ္ ပန္းမ်ား၊ ခ်ယ္ရီပန္းမ်ား၊ သစ္ခြပန္းမ်ားကလည္း ေရာင္စံုအလွမ်ားႏွင့္ ဂႏၶာ႐ံုအေတြ႕ကို ေမႊးပ်ံ႕ရႊင္လန္း ေအာင္ ထံုမႊန္းထားသည္။ ႏြယ္ပင္အတြန္႔အလိမ္မ်ား က ေတာင္ကမ္းပါးယံမွာ ႀကိဳးမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ဟန္ တို႔လို႔တြဲေလာင္း။ ေတာင္ေပၚခရီးကား ေမာသည္ ထင္ရေသာ္ျငား ပသာဒႏွင့္ သဘာဝ႐ႈခင္းအလွအပ မ်ားက ပန္းခ်ီျပခန္းတစ္ခုကို ဝင္ၾကည့္ေနရသည့္ သဖြယ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရွ႕ဆက္ ဘယ္လိုဆန္းၾကယ္ နက္႐ိႈင္းမႈမ်ိဳးေတြမ်ား ေတြ႕ရေလဦးမလဲအသိေၾကာင့္ ပင္ပန္းရေကာင္းမွန္း မသိရပါေခ်။

          “ဆရာေတာ္ ေမာေနၿပီလားေဝ၊ ငါတို႔ကေတာ့ ဒီေတာင္နဲ႔ ဒီလမ္း သြားေနက်ဆိုေတာ့ ေျခေထာက္ ေတြက ထံုေနၿပီလားကြယ္”
          သာသနာျပဳ တာဝန္က်ရာ နန္႔ပိန္႔ရြာမွ ရြာလူ ႀကီး၏ ေျပာသံေၾကာင့္ အေတြးအာ႐ံုမ်ား ႐ုတ္ခ်ည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသည္။
          “မေမာပါဘူး ဒကာႀကီးရဲ႕၊ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ အံ့ဩ ဖြယ္ရာေတြကို ျမင္ေတြ႕ေနရေတာ့ ေမာရေကာင္းမွန္း မသိပါဘူး။ ေလေကာင္းေလသန္႔လည္းရေတာ့ ပို အဆင္ေျပတယ္”
          “ေအးဟယ္ . .ဆရာေတာ္က မေမာဘူးသာေျပာ တယ္ ေခြ်းေတြက တရႊဲရႊဲပါပဲလားကြယ္ . .မေမာနဲ႔ဦး ေနာ . .ဒါက အစပဲရွိေသးသကြယ့္ ဒီထက္ ၾကမ္းတဲ့ ေတာင္ေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္တက္ရဦးမွာ ဟားဟား”
          ရြာလူႀကီး ရွမ္းအဘိုးႏွင့္ သူႏွင့္ အေဖာ္ပါလာသူ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးမွာ ဆရာေတာ္အား ၾကည့္၍ သေဘာ က်စြာ ေျပာၿပီး ရယ္ေမာကာ ဆရာေတာ္၏ ပစၥည္းမ်ား ထည့္ထားသည့္ ပလိုင္းမ်ားကို ထမ္းရင္း ေရွ႕မွသြားကာ ဆက္၍ ခရီးႏွင္ေနၾကသည္။
          ဆရာေတာ္သည္ သူတို႔ကိုၾကည့္ရင္း ၿပံဳးေနေလ သည္။ ေနာက္မွ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းကို အကူယူရင္း ရွမ္းအဘိုးႀကီးသြားရာ ေတာင္ေပၚသို႔ လိုက္ပါတက္ ေဆာင္ခဲ့သည္။
          ႏႈတ္တြင္ တတြတ္တြတ္ ေမတၲာပို႔၊ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ပြားရင္း ခရီးဆက္လာခဲ့သည္မွာ အေတာ္ၾကာလာ သည္ႏွင့္အမွ် ေျခေထာက္မ်ားက ပစ္ခြ်ဲလာသည္။ ေရွ႕ခပ္ပ်ပ်ကို လွမ္းၾကည့္ေတာ့ ပလိုင္းႀကီးမ်ား ကိုယ္စီ လြယ္ထားတဲ့ ရွမ္းအမ်ိဳးသားႀကီးႏွစ္ဦးကား အနည္း ငယ္မွ် ပင္ပန္းပံုမရဘဲ စကားတေျပာေျပာျဖင့္ ခရီး ႏွင္ေနၾကသည္။ ရွမ္းစကားျဖင့္ ေျပာဆိုေနၾကေသာ ေၾကာင့္ သူတို႔ ဘာကိုေျပာေနၾကသည္ကိုေတာ့ ဆရာ ေတာ္ မသိ။
          “ဪေၾသာ္ . .အေလ့အက်င့္က ရင့္က်က္ေစတယ္ ဆိုတာ တယ္မွန္ပါလား။ ငါ့မွာ အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ သကၤန္းတစ္ထည္ သပိတ္တစ္လံုးမွ်သာ လြယ္ထား ေပမဲ့ တစ္ေတာင္ဆင္းတစ္ေတာင္တက္တဲ့ မဟာခရီး ကိုအားတင္းရင္း ႀကိဳးစားတက္လာရတာ ေျခေထာက္ ေတြ အေတာ္ေညာင္း ပင္ပန္းလာေပမဲ့ အသက္ႀကီး ႀကီးနဲ႔ ပလိုင္းကိုယ္စီလြယ္ထားတဲ့ သူတို႔က်ေတာ့       ေျမျပန္႔လမ္းကို သြားေနရသလို မေမာမပန္းၾကပါလား”
          “ယာေပေမာ့ - ယာေပေမာ့ - အဲ တိုးတိုး မညံနဲ႔ မညံနဲ႔”
          ႐ုတ္တရက္ ကပ်ာကယာ ေအာ္ရင္း လက္ကာ ျပေနေသာ ရွမ္းအဘိုးႀကီး၏ ရွမ္းလိုေရာ ဗမာလိုပါ ေျပာလိုက္ေသာ အသံေၾကာင့္ တံု႔ခနဲရပ္ကာ အလန္႔ တၾကားျဖစ္သြားရသည္။ ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားစြာ              သိခ်င္ေဇာျဖင့္ -
          “ဘာျဖစ္တာလဲ ဒကာႀကီး”
          ဆရာေတာ့္အေမးကို တန္းမေျဖေသးဘဲ ရွမ္း အဘိုးႀကီးမွာ ႐ွဴး ႐ွဴး တိုးတိုးဟုလုပ္ရင္း ဆရာေတာ္ အနားသို႔ ေျခသံဖြဖြနင္းလ်က္ ေျပးလာပါေတာ့သည္။
          “ဆရာေတာ္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနေပးပါ ဘုရား က်ားသံ  ၾကားရတယ္၊ ဒီေကာင္ေတြနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေတြ႕ရင္ မလြယ္ဘူး”
          အဘိုးႀကီး၏ေျပာစကားေၾကာင့္ ဆရာေတာ္မွာ ပိုမိုထိတ္လန္႔သြားသည္။ သာသနာျပဳလာရာ သာသနာ မျပဳလိုက္ရဘဲ က်ားစာမ်ား ျဖစ္သြားရင္ ဒုကၡဟု ႏွလံုးသြင္းရင္း ဘုရားဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို အာ႐ံုျပဳကာ သတၲဝါအေပါင္းကို ေမတၲာပို႔ေပးေနရသည္။
          ခဏအၾကာ ေတာစပ္အကြယ္မွ လႊားခနဲ ဧရာမ က်ားႀကီးတစ္ေကာင္ ျဖတ္ေက်ာ္သြားသည္ကို ေတြ႕ ျမင္လိုက္ရသည္။
          “ဟာ”
          ဆရာေတာ့္ ႏႈတ္မွ အသံထြက္သြားေသာ္လည္း ကံေကာင္းသည္ ဆိုရမည္။က်ားႀကီးမွာ ဘယ္သားေကာင္ ကို လိုက္ေနသည္မသိ။ တက္သုတ္႐ိုက္ ေျပးေက်ာ္သြား ေသာေၾကာင့္ အသံကို အာ႐ံုမထားႏိုင္ခဲ့ေပ။
          “ရၿပီ ရၿပီ ကိစၥမရွိေတာ့ဘူး၊ ငါတို႔ဆရာေတာ္ လည္း အေတာ္ပင္ပန္းေနေရာေပါ့ဟယ္ . .ဒီမွာ ခဏ နားၿပီး ဟိုး ...ဟိုက ေတာင္ႀကီးကို ေက်ာ္ျဖတ္ၾက ရမယ္ ဒီေတာင္ေက်ာ္ရင္ ရြာကိုေရာက္ပါၿပီ”
          ဆရာေတာ္သည္ ပါလာေသာေရဘူးထဲမွ ေရကို ဖြင့္ရင္း တစ္ေမာ့ ေသာက္ခ်လိုက္ၿပီး ရွမ္းအဘိုးႀကီး ညႊန္ျပေသာ ေတာင္ကိုၾကည့္လိုက္ရာ အလြန္ အင္မတန္ ျမင့္မားေသာေတာင္ႀကီးကို ေတြ႕လိုက္ရေသာေၾကာင့္ မတက္ခင္ကတည္းက ႀကိဳေမာေနမိသည္။
          အနားယူလိုက္မွ ေျခေထာက္က စပ္ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္းျဖင့္ အေရၾကည္ဖုေလးမ်ား ေပါက္ေနသည္ကို သတိထား မိလိုက္သည္။
          “ဪေၾသာ္ . .ဒီေတာင္ကို ငါေက်ာ္ႏိုင္ပါ့မလား”

၂။
          ေန႔ဆြမ္း ဘုဥ္းၿပီး (၁၁)နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္က စတင္၍ ေတာင္ႀကီး၊ က်ိဳင္းတံု၊ တာခ်ီလိတ္ လမ္းမႀကီး ေပၚမွာ ေရႊအိုးစည္မွန္လံုယာဥ္လိုင္းေပၚမွ ဆင္းကာ နန္႔ပိန္႔ေက်းရြာသို႔ တစ္ေတာဝင္ တစ္ေတာင္တက္ရင္း ခရီးႏွင္လာခဲ့သည္မွာ ညေန (၅)နာရီေက်ာ္မွ နန္႔ပိန္႔ရြာ ကို ေရာက္ေတာ့သည္။
          ရြာအဝင္တြင္ ရြာသူရြာသားမ်ား ဝိုင္းဝန္းႀကိဳဆို ေနၾက၍ အားရ ေက်နပ္မိသည္။ သို႔ေသာ္ အားလံုး မွာ အေရွ႕ပိုင္းရွမ္းခ်ည္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဗမာ         တစ္ေယာက္မွ် မပါဝင္ၾကေပ။ ၿမိဳ႕ႏွင့္ အလြန္ေဝးလံ သီေခါင္လွေသာေနရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗမာမ်ား မေရာက္ၾကဟု သိရသည္။
          “ဗမာဆိုလို႔ ဒီရြာကို တစ္ခါတေလမွလာတတ္တဲ့ ဟိုးဘက္ေတာင္က စစ္တပ္က စစ္သားေတြပဲ လာဖူး တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမွာ ဗမာစကား လယ္လယ္ဝယ္ဝယ္ မတတ္ၾကဘူး။ ဒီရြာမွာ ဗမာစကားတတ္တာဆိုလို႔ တြတ္ပီလံု(ဘုန္းႀကီး)ကို လာႀကိဳတဲ့ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိတာလားကြယ္”
          ရွမ္းအဘိုးႀကီး၏ေျပာစကားေၾကာင့္ ဆရာေတာ္မွာ ဒီရြာေလးတြင္ သာသနာျပဳရမည္မွာ အလြန္ ရင္ေလး မိသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ရွမ္းစကား တစ္လံုးမွ် ႀကိဳတင္ေလ့လာထားျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ တည္း။
          မတတ္ႏိုင္ပါ။ စိတ္ရွည္ဇြဲသန္ သည္းညည္းခံ၊        ျပဳရန္သာသနာလို႔ အဆိုရွိသည္။ မတတ္တာကို တတ္ ေအာင္ေတာ့ ေလ့က်င့္သင္ယူရမည္။
          ရွမ္းအဘိုးႀကီး ေျပာလိုက္ေသာ တြတ္ပီလံု ဆို သည္မွာ ဘုန္းႀကီး သို႔မဟုတ္ ဆရာေတာ္လို႔ေခၚတာ ျဖစ္ရမည္ဟု ပထမဆံုး ရွမ္းစကားတစ္လံုးကို စတင္ မွတ္သားထားလိုက္ရသည္
          “ဒါျဖင့္ ဒီရြာမွာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးမွ မၾကြဖူးဘူးလား”
          “ဒီရြာက အလြန္ေခါင္သကြဲ႕၊ ဘုန္းႀကီးဆိုလို႔ တြတ္ပီလံုက ပထမဆံုးလာဖူးတာပဲ၊ ရြာကလူ အမ်ား စုက တြတ္ပီလံုကို အခုမွ ျမင္ဖူးတာပဲေလကြယ္”
          ရွမ္းစကားသံဝဲဝဲႏွင့္ ေျပာျပေသာ အဘိုးႀကီး၏ စကားသံေၾကာင့္ မိမိ၏သာသနာျပဳခရီးမွာ ပို၍       ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းလိမ့္မည္ဟု ႏွလံုးသြင္းလိုက္မိသည္။
          ဒါေၾကာင့္ ထင္သည္။ မိမိကို လာႀကိဳၾကေသာ သူမ်ားမွာ ဖိနပ္ မခြ်တ္၊ ဦးမခ်၊ ေၾကာင္အမ္းအမ္း အၾကည့္မ်ားျဖင့္သာ ၾကည့္ေနၾကၿပီး အခ်ိဳ႕ကေလး မ်ားက မိမိဝတ္ထားေသာ သကၤန္းစကို အဆန္းတက်ယ္ ကိုင္ၾကည့္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ရြာလူႀကီးက ေမာင္းထုတ္ ေအာ္ေငါက္ခဲ့ရေသးသည္။
          “ဒါ . . .တြတ္ပီလံု ေနရမယ့္ေက်ာင္းပဲ”
          လက္ညႇိဳးၫႊန္ျပရာကို ၾကည့္မိလိုက္မွ မိမိ            သီတင္းသံုး သာသနာျပဳရမည့္ေက်ာင္းေလးကို ေရာက္ မွန္းသိရသည္။
          ေက်ာင္းမွာ ရြာထိပ္အျမင့္ဆံုးေနရာတြင္ ေဆာက္ ထားၿပီး ဝါးဘိုးဝါးမ်ားျဖင့္ တိုင္ အခင္း အကာမ်ား ျပဳလုပ္ထားၿပီး အမိုးကိုေတာ့ သြပ္ျဖင့္ မိုးထားသည္။
          တစ္ရြာလံုးတြင္ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္း တစ္အိမ္ မွ်မရွိဘဲ ဝါးဘိုးဝါးႀကီးမ်ားျဖင့္သာ ေဆာက္လုပ္ထား သည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ အမ်ားစုမွာ ေကာက္႐ိုးမ်ားကို ဝါးျဖင့္ ထူထူညႇပ္ကာ အမိုးမ်ားျပဳလုပ္ထားၿပီး သြပ္ မိုး ဆို၍ ရြာလူႀကီးအိမ္ႏွင့္ အသစ္ေဆာက္လုပ္ထား ေသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသာလွ်င္ ရွိသည္။
          “ဒါဆို ဒီရြာကို သာသနာျပဳဖို႔ ဘယ္လိုအဆက္ အသြယ္ရတာလဲ”
          “စစ္တပ္က ဗိုလ္မွဴးႀကီးက ေျပာျပလို႔ ငါတို႔ ဒီလို ကိုးကြယ္ၾကဖို႔ လုပ္ၾကတာပါ”
          ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း စစ္တပ္မ်ားသည္ အားကိုးရ သည္ဟု ခ်ီးက်ဴးလိုက္မိသည္။ အလြန္ေခါင္ေသာ       ေနရာေဒသသို႔ သာမန္ လူပုဂၢိဳလ္ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္သာသနာ ျပဳမ်ား ေရာက္ရွိဖို႔ရန္ မလြယ္ကူေပ။ ဒီလိုေနရာမ်ိဳးကို ေရာက္သည္မွာ စစ္တပ္မ်ားသာ ရွိသည္။ ထို စစ္သား မ်ားက ဘာသာတရား ကိုင္း႐ိႈင္းမွသာ တိုင္းရင္းသား မ်ား သာသနာႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ရၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ဒီရြာႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရွိေသာ အျခားရြာ အမ်ားစုမွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ားသာ အမ်ားစု ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
          အျခားဘာသာမ်ားက တိုင္းရင္းသားမ်ားကို         သာသနာျပဳတဲ့ေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာထက္ ေျခလွမ္းသာ ေနတာကို သတိျပဳမိသည္။ အလြန္ပါးနပ္ေသာ ဘာသာမ်ားပါေပ။
          “တြတ္ပီလံု ေအးေအးေဆးေဆး အနားယူေနာ၊ ငါတို႔လည္း အိမ္ျပန္ ကင္ေခါက္(ထမင္းစား)လိုက္ဦး မယ္၊ တြတ္ပီလံုကို အေဖာ္ရေအာင္ ဒီရြာက အလြန္ ႐ိုးသားတဲ့ ကေလး စိုင္းခမ့္ေလာင္ကို ထားခဲ့မယ္”
          ဗမာစကားကို လည္လည္ဝယ္ဝယ္ေျပာတတ္ၿပီး ဘာသာတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေတာ္ သိထားပံုရ သည့္ ရွမ္းအဘိုးႀကီးတို႔မွာ မိမိအား ဝတ္ခ်ကာ ျပန္ သြားၾကေခ်ၿပီ။
          အေဖာ္အျဖစ္ထားခဲ့သည့္ စိုင္းခမ့္ေလာင္ႏွင့္မိမိသာ တိတ္ဆိတ္စြာ ေက်ာင္းထဲမွာ က်န္ေနခဲ့သည္။
          “စိုင္းခမ့္ေလာင္”
          “ဘာလဲေဝ့”
          “ဪသာ္ . .မင္း ဗမာစကားတတ္သလား”
          “အမ်ားႀကီးေတာ့ မတတ္ဘူး၊ ငါ ေတာလိုက္ သြားရင္း စစ္တပ္ကို အမဲသြားသြားပို႔ရလို႔ နည္းနည္း ပါးပါး စကားေျပာတတ္တယ္”
          ေတာ္ေပေသးသည္။ ေက်ာင္းတြင္ ထားခဲ့ေသာ စိုင္းခမ့္ေလာင္မွာ ဗမာစကား အနည္းငယ္ ရသည္ ေၾကာင့္ သက္သာရသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႕စကား ကိုယ္ နားမလည္၊ ကိုယ့္စကား သူ နားမလည္ျဖစ္ေနတဲ့ ရြာသူရြာသားမ်ားကို သာသနာျပဳႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ စဥ္းစားရ ခက္ေနေပေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိုင္းခမ့္ေလာင္ႏွင့္ ကိုယ့္စကား သူ႕သင္ေပး၊ သူ႕စကား ကိုယ္ ျပန္သင္ရေပလိမ့္မည္။
          ရာသီဥတုက အလြန္ေအးခ်မ္းသည္။ အညာသား ျဖစ္သည့္ မိမိမွာ ဒီေလာက္အေအးဒဏ္ကို မခံႏိုင္။ ေတာင္ထိပ္တြင္ ေက်ာင္းေဆာက္ထားေသာေၾကာင့္ ေလဒဏ္ကို ပိုခံရသည္။
          တစ္ရြာလံုးမွာ ေျမျပန္႔ဟူ၍မရွိ။ ေတာင္ေစာင္း ေတာင္ယံမ်ားတြင္ နိမ့္တံုျမင့္တံု အိမ္မ်ား ဟိုတစ္လံုး ဒီတစ္လံုး ေဆာက္ထားသည္။ တစ္ရြာလံုး အိမ္ေျခ (၆၀) ခန္႔မွ်သာ ရွိသည္။ ၿမိဳ႕ႏွင့္ မနီးသကဲ့သို႔ အျခား ရြာမ်ားကို သြားမည္ဆိုပါလွ်င္ တစ္ရက္ခရီးႏွင္မွသာ ေရာက္ေသာရြာက မ်ားသည္။

၃။
          နံနက္လင္းသည္ႏွင့္ ေက်ာင္းကို ကေလးမ်ားစြာ ေရာက္လာၾကသည္။ တြတ္ပီလံုက စားစရာေတြ လက္ေဆာင္ေတြ ေပးလိမ့္မယ္။ ၿပီးရင္ စာသင္ေပး လိမ့္မယ္ဟု လူႀကီးမ်ားက ေျပာေသာေၾကာင့္ လာ သည္ဟု သိရသည္။
          မိမိ၏ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းစဥ္ကား စတင္ေလၿပီ။ ကေလးမ်ားက အေယာက္ ႏွစ္ဆယ္ သံုးဆယ္၊ အဝတ္အစား ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းမ်ားႏွင့္ ေပကလပ္ ေပကလပ္ မ်က္လံုးေလးမ်ားမွာ အလြန္ ခ်စ္စရာေကာင္းသလို အလြန္လည္း သနားစရာေကာင္းလွသည္။
          ဒါေၾကာင့္ “ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုေနရာမ်ိဳးကို ငါ လာေရာက္ သာသနာျပဳခြင့္ရတာ ေက်နပ္ ဂုဏ္ယူ တယ္”ဟု ရင္မွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေစတနာပီတိမ်ား ျဖင့္ “ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရမယ္”ဆိုေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ သႏိၷ႒ာန္ကို ခ်လိုက္မိသည္။
          “နယ္စပ္နဲ႔ တိုင္းရင္းသားရြာေတြကို သာသနာ ျပဳတဲ့အခါ သူတို႔က ဘုန္းႀကီး ဘာတရားေဟာမယ္ ဆိုတာထက္ ဘုန္းႀကီးက ဘာေတြ ေပးမလဲ၊ သူတို႔ အတြက္ ဘာေတြလုပ္ခဲ့မလဲ ဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္ၾက တယ္”
          တကၠသိုလ္မွ နည္းျပဆရာမ်ား၏ ဩဝါဒကို နား ထဲမွာ ျပန္ၾကားေယာင္ေနမိသည္။
          ေက်ာင္းထဲလာၾကေသာ ကေလးမ်ားမွာ အခ်ိဳ႕ ဖိနပ္ လံုးဝ မပါ မစီးၾကေပ။ အခ်ိဳ႕ ကေလးမ်ားမွာ ဖိနပ္မ်ား စီးၾကၿပီး ေက်ာင္းဝန္းထဲတြင္လည္း ဖိနပ္ မခြ်တ္ၾကပါ။ ေက်ာင္းေပၚေရာက္ေတာ့လည္း ဘုရား ဝတ္မခ်ဘဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကေလးမ်ားမွာ မိမိ ထိုင္ဖို႔လုပ္ေပးထားေသာ ေက်ာင္းတြင္းခံုတန္းလ်ားေပၚ တက္ထိုင္ေနၾကသည္။
          သူတို႔ကို စည္းကမ္းေတြ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ဆံုးမ စကားမေျပာရမီ ခင္မင္ရင္းႏွီးေအာင္ အရင္ဆြဲေဆာင္ ရသည္။
          “ကဲ . .ကဲ . .လာၾက . . .လာၾက”
          မိမိက ေခၚေသာ္လည္း အားလံုး ေၾကာင္ေတာင္ ၾကည့္ေနၾကသည္။ တစ္ေယာက္မွ အေရးမလုပ္။ အေျခအေနကိုသိေသာ စိုင္းခမ့္ေလာင္က -
          “တြတ္ပီလံု ေျပာတာ သူတို႔မွ နားမလည္တာ၊ မားလယ္ မားလယ္(လာ . .လာ)လို႔ေခၚမွ သိမွာေပါ့”
          ကေလးမ်ားကို လက္ခ်ာမေပးရေသးမီ မိမိအရင္ လက္ခ်ာေပး ခံရေပၿပီ။ ဘာျဖစ္လဲ၊ ရွင္သာရိပုတၲရာ ေတာင္ (၇)ႏွစ္အရြယ္ ကိုရင္ေလးေျပာစကားကို နားေထာင္ခဲ့သည္။ ကိုယ္မသိရင္ ဘာမွ မာနတက္ ေနစရာမလို။
          ခ်ိဳခ်ဥ္မ်ား၊ မလိုင္လံုးမ်ားကို ကေလးမ်ားအား ေဝငွေပးလိုက္ရာ အလြန္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။ သူ တို႔အခ်င္းခ်င္း စကားမ်ား တေသာေသာ ေျပာကာ သေဘာေတြ က်ေနၾကသည္။ မိမိကား အ႐ုပ္ပမာ ျဖစ္ေသာ္ျငား သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူးေနမိသည္။
          ကေလးမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးသြားေသာအခါ ေရွးဦးစြာ သူတို႔အား ဆံုးမႏိုင္ဖို႔ သူတို႔စကားကို သင္ယူဖို႔ လိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔အားလံုး ဘုရားခန္းေရွ႕မွာ လာထိုင္ဖို႔ ရွမ္းလို ဘယ္လိုေျပာရသည္ကို စိုင္းခမ့္ေလာင္အား ေမးရသည္။
          “မားလယ္ ေနတန္ခါ့-လာပါ ထိုင္ၾကပါ”
          ကေလးမ်ားအားလံုး လာထိုင္ေသာအခါ ဘယ္ ကစ၍ ဘာကိုေျပာရမွန္း မသိေတာ့ပါ။ ေက်ာင္းသား စိုင္းခမ့္ေလာင္ကလည္း အကုန္မတတ္။ ဒီေတာ့ အႀကံ ဥာဏ္ထုတ္ရသည္။ ပစၥည္းမ်ားကို ျပၿပီး သူ႕စကား ကို သင္ရမည္။ ေရွးဦးစြာ စားပြဲေပၚရွိပန္းကန္ကို ယူ ၍ ကိုင္ကာ ဒါကို ဘယ္လိုေခၚလဲဟု အမူအရာ ျပ ေသာအခါ ကေလးမ်ားက -
          “ဆိုင္ဝမ္၊ ဆိုင္ဝမ္”ဟု ေျပာၾကသည္။ ဪသာ္- ပန္းကန္ကို ဆိုင္ဝမ္ဟု ေခၚပါလားဟု စာအုပ္တြင္ ေရးမွတ္ထားလိုက္ၿပီး -
          “ေအး . . .ဒါကို ဆိုင္ဝမ္၊ ဆိုင္ဝမ္ကို ဗမာလို ပန္းကန္လို႔ ေခၚတယ္”
          သူတို႔ နားလည္ မလည္ေတာ့ မသိပါ။ ဗမာလို အေခၚကိုလည္း ျပန္ေျပာျပလိုက္သည္။
          ဆက္လက္ၿပီး စားပြဲေပၚမွာရွိတာေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု အျပန္အလွန္သင္ယူရသည္။
          “ခြက္ကို ဆိုင္ေကာက္”
          “ခရားအိုးကို ေအာင္ငြဲ”
          “ေရေအးကို ေအာဝ္နမ့္ကတ္း”
          “ေရေႏြးၾကမ္းကို ေအာင္နမ့္နိမ့္ခုမ္”
          “ေလးေထာင့္စားပြဲကို ဖိန္ဆီစိန္”
          အေတာ္ေလးေတာ့ ဟုတ္ေနၿပီ။
          တျဖည္းျဖည္း အေနၾကာလာသည္ႏွင့္ ကေလး မ်ားေရာ မိမိပါ ဘာသာစကား ေတာ္ေတာ္နားလည္ မႈရေနၾကသည္။
          ရြာသူရြာသားမ်ားလည္း ဘာသာ သာသနာေရး မ်ားကို စိတ္ဝင္စားလာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ရြာ လံုးက မုဆိုးလုပ္ငန္းကို လုပ္ၾကသည္ျဖစ္ရာ ငါးပါး သီလတြင္ ပါဏာတိပါတကို နားလည္ေအာင္ ေျပာျပ ဖို႔ အလြန္ခက္ခဲသည္။
          သူတို႔မွာ သီလဆိုသည္ မရွိခဲ့။ မသိခဲ့ၾက။ ေတာ ထဲ သားေကာင္ လိုက္သည္။ ပိုးမႊားမ်ားကို စားၾက သည္။ ခါခ်ဥ္ေကာင္ေထာင္းကို အလြန္ႀကိဳက္ၾကသလို ဝါးပိုးဟုေခၚေသာ ဝါးထဲတြင္ က်ေသာ ပိုးေကာင္ ႀကီးမ်ားကိုလည္း အားရပါးရေၾကာ္ေလွာ္စားေသာက္ တတ္ၾကသည္။
          အမ်ားအားျဖင့္ ရြာသူရြာသားမ်ားမွာ ထြားႀကိဳင္း သန္မာၾကသည္။ က်န္းမာေရးတစ္ခုခုျဖစ္လွ်င္ နတ္ တင္ၾကသည္။ ကြ်ဲမ်ား၊ သားေကာင္မ်ားကို သတ္၍ ယဇ္ပူေဇာ္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ေတာင္ယာလုပ္သူမ်ားလည္း ရွိၿပီး ေတာင္ယံတြင္ ေလွကားထစ္မ်ားသဖြယ္ လယ္ကြက္ျဖစ္ေအာင္ ေပါက္ျပားျဖင့္ ေပါက္ကာ ကြ်ဲ တစ္ေကာင္တည္းျဖင့္ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးၾကသည္။
          ေကာက္သစ္စားပြဲႏွင့္ အျခား႐ိုးရာပြဲမ်ားစြာ         ႏွစ္စဥ္ က်င္းပၾကသည္။ သူ႕စ႐ိုက္ သူ႕ဟန္ပန္မ်ားျဖင့္  အဆင္ေျပေနၾကေသာ္လည္း သူတို႔၏ဘဝမ်ားသည္ ခိုကိုးရာမဲ့လြန္းၾကသည္။ ရြာတြင္ ေဆးခန္း မရွိ။ စာ သင္ေက်ာင္း မရွိ။ ေရအလံုအေလာက္ မရရွိၾကဘဲ ေရတစ္ဗူးရဖို႔ ဟိုး ေတာင္ေအာက္မ်ားတြင္ ပင္ပင္ ပန္းပန္း သြားသယ္ၾကရသည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ မိမိမွာ ဒါေတြ အားလံုး အဆင္ေျပ ေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္စိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္ ျဖစ္ရာ ေရွးဦးစြာ ပိုက္လံုးမ်ားကို က်ိဳင္းတံုၿမိဳ႕သို႔သြား ေရာက္အလွဴခံ၍ ခက္ခက္ခဲခဲ သယ္ယူကာ ရြာထက္ ျမင့္ေသာ စိမ့္စမ္းမ်ားမွ ေရသြယ္၍ မိုးကာစမ်ားကို ေဘးမွ ဝါးတိုင္မ်ားကာၿပီး ေရကန္ လုပ္ေပးခဲ့သည္။ တစ္ရြာလံုးကိုလည္း ပိုက္မ်ားျဖင့္ သြယ္ေပးခဲ့ရာ ေရ အတြက္ ပင္ပန္းမႀကီးေတာ့ေသာေၾကာင့္ မိမိအား အထူးဝမ္းသာေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။
          ရြာတြင္ ေဈးဆိုင္ လံုးဝ မရွိပါ။ ပစၥည္းတစ္ခုခု လိုအပ္လွ်င္ တစ္ည ႏွစ္ည အိပ္ၿပီး ၿမိဳ႕ကို တက္ဝယ္ မွသာ ရသည္။ ေဈးဆိုင္လည္း ဖြင့္လို႔ မရပါ။ အားလံုး မွာ ေငြမကိုင္ၾကေသာေၾကာင့္ ဆိုင္ဖြင့္ထားသူမ်ား အဆင္မေျပပါ။ ေခ်သား၊ ဆတ္သား၊ ယုန္သား        စသည္မ်ားျဖင့္သာ လာလဲလွယ္ၾကေသာေၾကာင့္ ထို အသားမ်ားကို အဆက္မျပတ္ ၿမိဳ႕တက္ေရာင္းႏိုင္သူ မွသာ အဆင္ေျပေလသည္။
          မိမိ၏ စားေရးေသာက္ေရးသည္လည္း ရြာတြင္ ေဈးဆိုင္မရွိ၍ အစက အဆင္မေျပခဲ့ပါ။ ပါလာသည္ ကို ေခြ်တာခ်က္ျပဳတ္ ဘုဥ္းေပးခဲ့ရသည္။ သာသနာ ႏွင့္ အစိမ္းသက္သက္ျဖစ္ေနရာ ဆြမ္းေလာင္းရမည္ ဟုလည္း သူတို႔ မသိခဲ့ၾကပါ။ သားေကာင္မ်ား ရလာ လွ်င္ တြတ္ပီလံု စားဖို႔ ဆိုကာ ေက်ာင္းေပါက္တြင္ လာ လာ၍ အသားစိမ္းမ်ား ခ်ိတ္ေပးထားခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ စိုင္းခမ့္ေလာင္ကိုသာ ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္း ေျပာကာ ႏွစ္ေယာက္သား ခ်က္စားရသည္။
          “စိုင္းခမ့္ေလာင္၊ ဒီေန႔ ရြာထဲ လူေတြ ေျခ႐ႈပ္ ေနသလိုပဲ”
          “မွန္ပါ စိုင္းလိတ္ခမ္း ေတာလိုက္ရင္း ေခ်ာက္ ထဲ ျပဳတ္က်လို႔ အသက္မေသေရး ကြ်ဲတစ္ေကာင္ကို သတ္ၿပီး နတ္ပူေဇာ္မလို႔ လုပ္ေနၾကတာပါ ဘုရား”
          “ဪသာ္ . .တယ္လည္း ခက္သကိုးကြ။ ဒါမ်ိဳးက      နတ္တင္လို႔ မေပ်ာက္ဘူး၊ ေဆးကုမွ ေပ်ာက္တာ . . သြားေခ် . .ရြာလူႀကီးကို တြတ္ပီလံုေခၚေၾကာင္း ေျပာ ပါ”
          စိုင္းခမ့္ေလာင္ သြားၿပီး တေအာင့္အၾကာ ရြာ လူႀကီးႏွင့္အတူ ျပန္ေရာက္လာသည္။
          “ဒကာႀကီး....ဦးဇင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဒီေအာက္နတ္ေတြကို အသူရကာယ္စာရင္းထဲ ထည့္ထား ၾကတယ္၊ နတ္တင္စရာ မလိုဘူး၊ နတ္တင္လို႔ ေရာဂါ မေပ်ာက္ဘူး၊ ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္ ေဆးကုမွ ေရာဂါ ေပ်ာက္မွာေပါ့။ နတ္တင္ျခင္း၊ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းဆိုတာ အပိုအလုပ္ေတြ၊ ဘာအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမွရွိလာမွာ မဟုတ္ဘူး“
          မိမိက ရြာလူႀကီးကို သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းျပ ေသာ္လည္း လက္မခံေပ။
          “ဒါကေတာ့ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ လုပ္လာၾကတဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမို႔ ခြင့္လႊတ္ေစလိုေၾကာင္း၊ နတ္တင္ လို႔ ပေပ်ာက္သြားခဲ့ဖူးတဲ့အစဥ္အလာေတြလည္း ရွိပါ ေၾကာင္း” အေၾကာင္းျပကာ ျငင္းဆန္ခဲ့သည္။
          မိမိလည္း “ဪသာ္ . .ငါတားမွ ေသသြားရင္ ငါ့ ေၾကာင့္ဆိုၿပီး အမႈပတ္ကုန္လိမ့္မယ္”ဆိုကာ အသာေန ခဲ့ရသည္။
          မၾကာလိုက္ပါ။ စိုင္းလိတ္ခမ္း ေသသြားၿပီဟု ရြာ လူႀကီးက လာေလွ်ာက္သည္။ လူေသလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ အလိုအရ သရဏဂံုတင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားကို ေျပာျပကာ သရဏဂံုတင္ေသာအခါ ေတာ၊ ေတာင္ နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ျခင္းသည္ အက်ိဳးမရွိ၊ ေဘးမကင္းေၾကာင္း၊ အယူအမွားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရာဂါျဖစ္လွ်င္ ေဆးကုရမည္။ ေဆးကုမွ ေရာဂါေပ်ာက္ မည္၊ ဖ်ားရင္နာရင္ သားေကာင္မ်ားသတ္ၿပီး နတ္မတင္ ၾကဖို႔၊ ဦးဇင္းဆီမွာ ေဆးရွိေၾကာင္း ေဆးဝါးမ်ား လာယူၾကဖို႔ ထည့္ေဟာခဲ့ရသည္။

          “ကဲ . . .ကေလးတို႔၊ ဒီေန႔ ကေလးအားလံုးကို ဗမာတန္းေက်ာင္းေတြက သင္တဲ့ တန္းေက်ာင္း        ဖတ္စာေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းလိမၼာဆိုင္ရာေတြကို စတင္ သင္ၾကရေအာင္။ ဝိုင့္ ဖရား တရား ဆန္ခါ (ဘုရား တရား သံဃာ ရွိခိုးၾကမယ္)”
          “စာသင္ဖို႔ ဖတ္စာအုပ္ေတြ လာယူၾကပါ၊ ပပ္ လစ္(က္)မန္႔ - ျမန္မာစာအုပ္၊ ပပ္လစ္(က္)အဂၤလိပ္ - အဂၤလိပ္စာအုပ္၊ ပပ္တိုနပ္ - သခ်ၤာစာအုပ္၊ ပင့္ ပင္းဖရား - ဗုဒၶဝင္စာအုပ္ အသီးသီးယူၾက”
          “ဟုတ္ၿပီ၊ ဒီေန႔ အလြယ္ဆံုးသခ်ၤာက စçသင္မယ္၊ ဒီဝိႈက္ဘုတ္ကိုၾကည့္ၿပီး လိုက္ဆိုၾကပါ”
          “မွန္ပါ အရွင္ဘုရား”
          “နိန္႔ ေဆာင္ ဆမ္”
          “နိန္႔ ေဆာင္ ဆမ္”
          “တစ္ ႏွစ္ သံုး”
          “တစ္ ႏွစ္ သံုး”
          “ဆီ ဟာ့ ဟုက္-ေလး ငါး ေျခာက္”
          “ဆီ ဟာ့ ဟုက္-ေလး ငါး ေျခာက္”
          “ေစတ္း ပဲတ္ ေကာဝ္ - ခုနစ္ ရွစ္ ကိုး”
          “ေစတ္း ပဲတ္ ေကာဝ္ - ခုနစ္ ရွစ္ ကိုး”
          “ဆစ္(ပ္း) ဆစ္(ပ္း)အိတ္း-တစ္ဆယ္ တစ္ဆယ့္ တစ္”
          “ဆစ္(ပ္း) ဆစ္(ပ္း)အိတ္း-တစ္ဆယ္ တစ္ဆယ့္ တစ္”

၄။
          “တြတ္ပီလံု တြတ္ပီလံု”
          ေက်ာင္းေပါက္ဝမွ အေရးတႀကီး ေအာ္ေခၚသံ ေၾကာင့္ ထြက္ၾကည့္လိုက္ရာ ရွမ္းအမ်ိဳးသား သံုးေယာက္ ကိုေတြ႕ရသည္။ တစ္ေယာက္၏ ေျခေထာက္မွာ ေသြးမ်ားျဖင့္ က်န္ႏွစ္ေယာက္က တြဲလာၾကသည္။
          “ဘယ္လိုျဖစ္ၾကတာလဲ ဒကာႀကီးတို႔”
          “အမဲခုတ္ရင္း လက္ေခ်ာ္ၿပီး . .ေျခေထာက္ကို ခုတ္မိလို႔၊ဟိုေန႔က နတ္တင္တာ စိုင္းလိတ္ခမ္း ေသ တယ္၊ ဒီတစ္ခါေတာ့ နတ္မတင္ေတာ့ဘူး၊ တြတ္ပီလံု ေျပာသလို တြတ္ပီလံုဆီမွာ ေဆးကုဖို႔လာခဲ့တာ”
          သူ႕စကားသံေၾကာင့္ မိမိမွာ အလြန္တာဝန္ႀကီး သြားသည္။ တကယ္လို႔မ်ား ဒီျပႆနာကို မေျဖရွင္း ႏိုင္ခဲ့ရင္ မိမိကိုလည္း ယံုၾကည္ၾကမည္ မဟုတ္ေတာ့။ မတတ္ႏိုင္ပါ။ မိမိမွာ ဆရာဝန္လည္း မဟုတ္။ ေဆးဝါး လည္း အျပည့္အစံု မပါ။ ရန္ကုန္မွ ယူလာခဲ့တဲ့ ေဆး အနည္းငယ္နဲ႔ပဲ ေပ်ာက္ေအာင္ကုရမည္။ အေရး အႀကီးဆံုးက ဘုရားေဆး တရားေဆး သံဃာေဆး တိုက္ဖို႔၊ ရတနာျမတ္သံုးပါးမွတစ္ပါး ကိုးကြယ္ရာ မရွိ ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သရဏဂံုႏွင့္ ေဗာဇၩင္သုတ္ေတာ္ကို ရြတ္ကာ ေရေႏြးျဖင့္ ေျခေထာက္ကို ဦးစြာေဆးေပးရ သည္။
          ေျခဖ်ားမ်ားသာထိ၍ ေတာ္ေသာ္လည္း ေျခသန္း ေခ်ာင္းေလးမွာ ျပတ္လုလုျဖစ္ေနသည္။ ဖန္ေရေဆး ၿပီး အရက္ပ်ံမ်ားကို သုတ္လိမ္းကာ အနာက်က္ေဆး ထည့္၍ ပတ္တီးစည္းေပးလိုက္သည္။
          ကံေကာင္းေထာက္မစြာ သံုး-ေလးရက္အၾကာမွာ အနာက သိသိသာသာ သက္သာသြားသည္။ ထို သည္မွစ၍ မိမိထံ က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေရာက္လာၾကသည္မွာ ေဆးဝါးမ်ားပင္ ျပတ္လပ္လာသည္။
          “ကလိုက္ကတပ္ - ရသမွ် အကုန္စား၊ ယပ္စိုင္ ေမ့ခိုက္ေနာဝ္ - ဖ်ားနာခ်ိန္မွာ ခက္သည္လို႔  . .ရွမ္း စကားပံုရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ အဲဒီလိုပဲ ဒကာ ဒကာမတို႔လည္း အစားအေသာက္ကို ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ စားၾက၊ ဖ်ားနာလွ်င္လည္း နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႕ ကုၾက၊ အနာရွိရင္ ေဆးရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ေဆးမွန္ကို ရွာကု ၾကရမယ္ ဟုတ္ၿပီလား”
          “တင္ပါ့ဘုရား”
          “ထြမ္နမ့္ လိုင္းခင့္ဖ တုက္းပနာ့ေစာဝ္ေကာဝ္- ေကာင္းကင္ေပၚ တံေတြးေထြးက မိမိမ်က္ႏွာေပၚ ျပန္ က်တဲ့၊ မိမိတို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ဟာ မိမိတို႔ ကံၾကမၼာပဲ။         ဒါေၾကာင့္ လမ္းမွန္ကိုေရြးလို႔ ေျပာတာ၊ ဒီလို ေတာ ေတာင္ထဲမွာ သာသနာျပဳတဲ့ ဘာသာျခား မ်ားစြာရွိ တယ္၊ အဲဒီဘာသာေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ ကိုယ္ ေရြးခ်ယ္ ကိုးကြယ္လိုက္တဲ့ ဘာသာဟာ နည္းမွန္လမ္းမွန္ျဖစ္တဲ့ ဘာသာျဖစ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ခု ဗုဒၶဘာသာကို ဒီရြာက ကိုးကြယ္မႈေရြးခ်ယ္လိုက္ၾကတာ ရတနာသိုက္ႀကီးကို ရရွိၾကသလိုပဲ၊ အထူး ေက်းဇူးမ်ားလွတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ဘာသာအယူကို ယူထား  ယူထား မေကာင္းတာ လုပ္ရင္ မေကာင္းတာ ျဖစ္မယ္၊  ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာ ျဖစ္မယ္၊ ဒီေတာ့  တံေတြးေထြးရင္ အေပၚ ေမာ့ မေထြးမိၾကေစနဲ႔ ဟုတ္ၿပီလား”
          “မွန္ပါ ဘုရား”
          မိမိ စçေရာက္စႏွင့္ ခုပံုစံ ရြာသူရြာသားမ်ား၏ စ႐ိုက္မ်ား မတူၾကေတာ့။ အလြန္ ယဥ္ေက်း႐ိုးသား လာၾကသည္။ ဘုန္းႀကီးျမင္ရင္ ဖိနပ္ခြ်တ္သည္၊ ဝတ္ခ် သည္။ ဥပုသ္ေန႔တိုင္း ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ ၾကသည္။ ကေလးမ်ားလည္း ျမန္မာ၊အဂၤလိပ္၊သခ်ၤာ  အထိုက္အေလ်ာက္ တတ္ေျမာက္လာၾကသည့္အျပင္ ဗုဒၶယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းတြင္ အၿမဲ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ျခင္း၊ ေန႔စဥ္ ဘုရားဝတ္တက္ ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ သူတို႔ဆီမွာ ဗမာစကား တတ္လွ်င္ ရြာလူႀကီးျဖစ္ၾကသည္။ ရြာလူႀကီးကို တစ္ ရြာလံုးက ေလးစားၾကသည္။ စီးပြားကို ေဝစုခြဲေပးရ သည္။
          သူတို႔၏ဘဝခရီးအတြက္ အထိုက္အေလ်ာက္ သဒၶါတရားမ်ား လူေနမႈဘဝ ျမႇင့္တင္ျခင္းမ်ား လုပ္ ေပးႏိုင္ခဲ့ေပၿပီ။
          ဤသို႔ မိမိ သာသနာျပဳလာသည္မွာ ရက္မွလ စား၊ လမွ ႏွစ္စားလို႔ ရာသီစက္ဝန္းႀကီးလည္း ႏွစ္ ႀကိမ္တိုင္ေအာင္ လည္ခဲ့ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ သာသနာ ျပဳႏွစ္အကန္႔အသတ္ကား ျပည့္ေလၿပီ။ ဒီရြာေလးကို သံေယာဇဥ္ျဖစ္မိသည္။ ဒီလူေတြရဲ႕ဘဝကို ဆက္လက္ ထိန္းကြပ္ ျမႇင့္တင္ေပးခ်င္သည္။ ဒီရြာေလးမွာ ဗုဒၶ သာသနာ အၿမဲလႊမ္းမိုးထြန္းေတာက္ေစခ်င္သည္။
          သို႔ေသာ္ မၿပီးဆံုးေသးေသာ ပညာေရးအတြက္ ခရီးဆက္ရဦးမည္မို႔ ေနာက္လာမည့္ သာသနာျပဳ ရဟန္းမ်ားက ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ေပးလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္စြာ ခြဲခြာၾကရေတာ့မည္။
          “တြတ္ပီလံု ေတေမးေယာ(ဝ္)ဟား - ဘုန္းႀကီး ျပန္ေတာ့မလား”
          “ေမးလြဲလြဲနာ့ - ျဖည္းျဖည္းျပန္ပါေနာ္”
          ကေလးမ်ား၏ ဝမ္းနည္းမ်က္ရည္ျဖင့္ေျပာေသာ စကားသံမ်ားကား ရင္ကို တုန္လႈပ္စြာ ဝမ္းနည္းေစ သည္။
          “ဪသာ္ . . ဘယ္ျပန္ခ်င္ပါ့မလဲ ကေလးတို႔ရယ္”
          မိမိ ျပန္ရက္ကိုေရာက္ေသာအခါ တစ္ရြာလံုးက ရြာေပါက္အထိ လိုက္ပို႔ၾကသည္။ ထံုးစံအတိုင္း          ရြာလူႀကီး ရွမ္းအဘိုးႀကီးကေတာ့ ပလိုင္းမ်ားလြယ္ကာ ကားလမ္းအထိ လိုက္ပို႔မည္။ အားလံုးက ဝမ္းနည္း သည့္ ညႇိဳ႕ဓာတ္မ်ားျဖင့္ မ်က္ႏွာမ်ားပင္ မၾကည့္ဝံ့ ေအာင္ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ေျခကိုဖက္၍ ငိုျပန္သည္။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ရဟန္း ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ေအာင့္ထိန္းထားရသည့္ မ်က္ရည္မ်ားမွာ ရြာဖို႔ျပင္တဲ့ တိမ္မည္းညိဳလို ယန္းယန္းခတ္ေနသည္။
          “တြတ္ပီလံု ကိုင္ခို ကြာစူးကန္ - ဘုန္းႀကီးအတြက္ ငါတို႔ ေပါင္းကူးတံတားခင္းထားတယ္“
          “တြတ္ပီလံု ဟတ္ကန္မိန္ပီေနာင့္ - ဘုန္းႀကီး ကို ငါတို႔ ေဆြမ်ိဳးအရင္းလိုခ်စ္ၾကတယ္”
          သူတို႔၏ စကားသံမ်ားကို ၾကာၾကာနားမေထာင္ ခ်င္ပါ။ ပုထုဇဥ္ပီပီ သံေယာဇဥ္ျဖစ္တတ္သည့္အတြက္ ႐ုန္းထြက္ရန္ ခက္ေပလိမ့္မည္။
          “ဘုန္းႀကီးလည္း အခ်ိန္ရရင္ ျပန္လာလည္ပါ့မယ္။ စိုင္ေမတၲာမီးနမ္-ေမတၲာစိတ္ပြားမ်ားပါတယ္။  အၿမဲတမ္း သတိရေနမွာပါ။ အေရးႀကီးတာ အားလံုးပဲ မေမ့မေလ်ာ့ ေနရစ္ၾကဖို႔ပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဘာသာတရားေပၚမွာ ခိုင္မာတဲ့ သဒၶါတရားကို ဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္ေစၾကပါနဲ႔၊ ကိုးကြယ္ ရာအစစ္အမွန္ကို ရွာၾကပါ။ အားလံုး ဘုန္းႀကီး ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္”
          မွာလိုသည္ကို မွာၿပီး စကားအျပန္ကို မေစာင့္ ေတာ့ဘဲ အျပန္လမ္းကိုထြက္ခြာခဲ့ေပၿပီ။ သမုဒယ ေႏွာင္တြင္းကို မေက်ာ္လြန္ႏိုင္လွ်င္ ေရွ႕ဆက္ သာသနာ ျပဳလမ္းမွာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အားလံုး အားလံုး ၿပီးခဲ့ၿပီ။

၅။
          “ဟဲ့ ေက်ာင္းသားကိုစိုင္း”
          “ဘုရား”
          “ငါၾကားဖူးတာ ဒီနန္႔ပိန္႔ရြာကလူေတြ ဘာသာ တရား အလြန္ကိုင္း႐ိႈင္းၾကၿပီး သဒၶါတရား အလြန္ ထက္သန္ၾကတယ္ဆို၊ ေက်ာင္းမွာ ကုသိုလ္လုပ္သူ၊ ဥပုသ္ေစာင့္သူ၊ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္သူနဲ႔ အရမ္း         အားက်ဖို႔ေကာင္းတဲ့ရြာလို႔ ငါၾကားဖူးခဲ့တယ္
          “မွန္ပါ ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရား၊ သာသနာကို အလြန္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ၾကပါတယ္ ဘုရား”
          “ေဟ . .ဒါျဖင့္ ခု ငါသာသနာျပဳတာပဲ ႏွစ္လ ျပည့္ေတာ့မယ္၊ ဘယ္မလဲလူေတြ . . .ေက်ာင္းလည္း မလာ၊ စကားလည္း ေျပာမရ တရားလည္း ေဟာမရ၊ စာလည္း မသင္ၾကနဲ႔၊ မင္းနဲ႔ငါ ႏွစ္ေယာက္တည္း ႏွစ္ပါးသြားေနၾကရပါလား”
          “မွန္ပါ . . .ခဏေနရင္ ရြာလူႀကီးမ်ား လာၿပီး ဆရာေတာ္ကို အေၾကာင္းစံုေလွ်ာက္ထားပါလိမ့္မယ္ ဘုရား”
          “ေဟ”
          နန္႔ပိန္႔ရြာ ဗုဒၶသာသနာျပဳေက်ာင္းေတာ္သို႔         ရြာလူႀကီးမ်ား ေလး-ငါးေယာက္ ေရာက္လာၾကသည္။ ဆရာေတာ္အား ႐ိုေသစြာ ဦးခ်ၾကၿပီး သင့္တင့္ေသာ ေနရာတြင္ ထိုင္ေနၾကသည္။
          “ကဲ . .ဒကာႀကီးတို႔ ဆိုစမ္းပါဦး၊ ဦးဇင္းေရာက္ တာ ႏွစ္လရွိၿပီ၊ ဒီရြာမွာ ဘာသာသနာျပဳလုပ္ငန္းမွ လုပ္ခြင့္မရခဲ့ဘူး၊ ဒကာႀကီးတို႔ ကိုယ္တိုင္ သာသနာ ျပဳေက်ာင္း ေဆာက္ထားၾကၿပီး ရဟန္း သံဃာေတြ ပင့္ ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကတယ္ဆို”
          “မွန္ပါဘုရား . . ဒီလိုကိုးကြယ္လာတာ သာသနာ ျပဳရဟန္း အရွင္ဘုရားပါဆို . .သံုးပါးေျမာက္ပါၿပီ ဘုရား၊ ရြာက လူေတြအားလံုးကလည္း သာသနာကို ယံုၾကည္ျမတ္ႏိုးလွပါတယ္ ဘုရား”
          “ကိုင္း . .ဒါျဖင့္ ခု ဘာတစ္ခုမွလုပ္ခြင့္မျပဳတာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္လဲ”
          “မွန္ပါ၊ တပည့္ေတာ္မ်ား ဆရာေတာ္ရဲ႕ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကို ေစာင့္ၾကည့္တဲ့သေဘာပါ ဘုရား”
          “ကဲ . .ဆိုစမ္းပါဦး ဒကာႀကီးရဲ႕”
          “တပည့္ေတာ္မ်ားရြာမွာ ပထမဦးဆံုး ခက္ခက္ ခဲခဲ သာသနာလမင္းအျဖစ္ ထြန္းညႇိေပးခဲ့တဲ့ ဆရာ ေတာ္ အရွင္စႏၵကုမာရဆိုတာ ရွိပါတယ္ ဘုရား”
          “အဲဒါ ဦးဇင္းရဲ႕သူငယ္ခ်င္းအရင္းပဲ ဒကာႀကီး”
          “မွန္ပါ၊ ဆရာေတာ္စႏၵကုမာရက ကိုးကြယ္မႈ အစစ္အမွန္ကို ရွာၾကပါတဲ့၊ ကိုးကြယ္မႈမွား ငရဲလား ေစပါတယ္တဲ့ ဘုရား။ ကိုယ္လုပ္တဲ့ကံ ကိုယ့္ထံ ျပန္ လာလိမ့္မယ္၊ အဆိပ္ပင္ကို ေရမေလာင္းၾကနဲ႔ လို႔ ေဟာၾကားဆံုးမခဲ့ပါတယ္ ဘုရား”
          “အင္း . .ဒီေတာ့ ဦးဇင္း ဘာအျပစ္ရွိလို႔လဲ၊ ကိုယ္က်င့္တရားကို အထူးထိန္းသိမ္းပါတယ္”
          “မွန္ပါ . . .ဆရာေတာ္ဘုရား ဘာအျပစ္မွ မရွိေၾကာင္း တပည့္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ရွိရသလို ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵကုမာရကဲ့သို႔ေသာ တကယ့္ရဟန္းစစ္ရဟန္း မွန္ သာသနာျပဳသူရဲေကာင္းတစ္ပါးဆိုတာ ေတြ႕ရွိရ ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵကုမာရ မရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပို္င္း တပည့္ေတာ္မ်ား ဆာေလာင္ေနေသာ သာသနာကို အရွင္ဘုရားက ျဖည့္ဆည္းေကြ်းေမြးႏိုင္ လိမ့္မယ္လို႔လည္း ယံုၾကည္မိပါတယ္ဘုရား”
          ဆရာေတာ္ဦးဇဝနမွာ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္လုပ္ ေန၏။ ထို႔ေနာက္ ရြာလူႀကီးက ထပ္မံေလွ်ာက္ထား လိုက္သည္မွာ -
          “ဒါေပမဲ့ အရွင္ဘုရားကို တပည့္ေတာ္တို႔ တစ္ခု ေလာက္ ေမးေလွ်ာက္ခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရား ဒီရြာကို တစ္သက္လံုး သာသနာျပဳေနႏိုင္ပါသလား ဘုရား”
          “ေဟ . .ဒကာႀကီးတို႔ကလည္း ဦးဇင္းက ေက်ာင္း ဆက္တက္ရလိမ့္ဦးမယ္၊ ဒီကို တစ္သက္လံုး သာသနာ ျပဳဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးနဲ႔တူတယ္”
          “မွန္ပါ အရွင္ဘုရား၊ တစ္သက္လံုးေနမယ္ဆိုရင္ တပည့္ေတာ္မ်ား လိုေလေသးမရွိေအာင္ ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္း ကုသိုလ္ဒါန, သီလ, ဘာဝနာပြားမ်ားပါ့မယ္ ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားက တစ္သက္လံုးမေနႏိုင္ဘူးဆို ရင္လည္း ခုကတည္းက ျပန္ၾကြပါေတာ့ဘုရား}
          ေလွ်ာက္ထားရင္း ငိုသံပါလာေသာ ဒါယကာႀကီး အသံေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဦးဇဝနမွာ နားလည္ရခက္ သြားသည္။
          “ဘယ္လိုအေၾကာင္းမို႔လဲ ဒကာႀကီး”
          “တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သာသနာအေပၚမွာ ထားတဲ့ အသည္း ႏွစ္ခါထပ္ၿပီး မကြဲေစလိုပါ ဘုရား။ အရွင္ ဘုရားတို႔လို စစ္မွန္တဲ့ ရဟန္းမ်ားမဟုတ္ရင္ ေနာက္ ေရာက္လာမယ့္ ရဟန္းမ်ားက တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕သဒၶါ တရားကို ႐ိုက္ခ်ိဳးတာခံရမွာ ေၾကာက္လို႔ပါ ဘုရား၊ အဲဒီလို သံဃာတုမ်ားကို တပည့္ေတာ္တို႔ အလြန္            အင္မတန္ ေၾကာက္ေနပါၿပီ”
          ေျပာရင္း မ်က္ရည္မ်ားက်လာေသာ ရြာလူႀကီးမွာ ခံစားခ်က္မ်ား ေပါက္ကြဲလို႔ေနေလသည္။
          ဆရာေတာ္၏ နားမလည္ႏိုင္ေသာမ်က္လံုးမ်ား ေၾကာင့္ အျခားတစ္ေယာက္မွ ဝင္၍ ေလွ်ာက္ထား ျပန္သည္။
          “ဒီလိုပါ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ရြာ သာသနာ ကို ဆရာေတာ္အရွင္စႏၵကုမာရက လမ္းဖြင့္ေပးခဲ့လို႔ အလြန္သက္ဝင္စြာ ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘာမဆို သဒၶါတရားအျပည့္ လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ ေတာ္ စႏၵကုမာရ သာသနာျပဳကာလ ျပည့္သြားတဲ့အခါ ဒုတိယ သာသနာျပဳဖို႔ ေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ တပည့္ေတာ္မ်ားရဲ႕ ထက္သန္တဲ့ သဒၶါတရားကို အလြဲသံုးစားလုပ္ အသံုးခ်ၿပီး မေကာင္းဘက္ ေရာက္ ေအာင္ တြန္းပို႔ခဲ့ပါတယ္ဘုရား”
          “ဪသာ္ . .ဘယ္လိုျဖစ္ၾကပါလိမ့္”
          “မွန္ပါ၊ အဲဒီဒုတိယဆရာေတာ္ဟာ ၿမိဳ႕က လူေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ဟိုဘက္ေတာင္ကုန္းေပၚက ဘိန္းစိုက္ခင္း ေတြကို လုပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘိန္းေတြကို နယ္စပ္ထိ ကိုယ္တိုင္ပို႔ ေရာင္းဝယ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ရြာက လူေတြ ရဲ႕သဒၶါတရားကို အလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီး ဘိန္းေမွာင္ခို ကူးတဲ့လုပ္ငန္းကို လုပ္ခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔က ေတာင္ၾကားမွာ ေနရတဲ့သူေတြပါ။ ဘာမွ မသိခဲ့ၾက ရပါဘူး။ ဆရာေတာ္ ခိုင္းတာမွန္သမွ် အေကာင္းထင္ ခဲ့မိၾကလို႔ ရြာကလူေတြ ဘိန္းစြဲ ဖိုးစြဲ ဘဝေတြပ်က္ရ သလို ၿမိဳ႕က ရဲေတြ လာဖမ္းလို႔ ပါသြားတဲ့သူေတြ ခုထိ ဘယ္လိုေနမွန္း မသိရေသးပါဘုရား။ အဲ . .ဆရာေတာ္ လည္း ဖမ္းခံရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီထက္ဆိုးတာက တပည့္ေတာ္တို႔ရြာကို အမည္းစာရင္းထဲထည့္ အမည္ ဖ်က္ခံလိုက္ရပါတယ္”
          “ဪသာ္ . . .ဒါေၾကာင့္ကိုး”
          “ဒီေတာ့ အရွင္ဘုရားကိုလည္း ဘယ္လို ဆရာ ေတာ္ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ရပါတယ္။ အရွင္ ဘုရားက တပည့္ေတာ္တို႔ ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵ        ကုမာရကဲ့သို႔ ဆရာေတာ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုးကြယ္ခဲ့ၿပီးမွ (၂)ႏွစ္ျပည့္ရင္ ျပန္လည္ခြဲသြားဦးမယ္၊ အရွင္ဘုရား ေနာက္မွာ ေရာက္လာမယ့္ သံဃာက ဒုတိယဆရာ ေတာ္လိုျဖစ္ေနမွာ သိပ္ေၾကာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စစ္မွန္တဲ့ သံဃာနဲ႔ ေတြ႕တုန္း တစ္သက္လံုး ေနဖို႔ ေလွ်ာက္ထားတာပါ။ အရွင္ဘုရားကမွ မေနႏိုင္ရင္ ခုကတည္းက ျပန္ျြကေတာ္မူပါ။ ေနာက္ေနာင္လည္း တပည့္ေတာ္မ်ား ရြာမွာ သာသနာျပဳဆရာေတာ္ လံုးဝ မပင့္ႏိုင္ေတာ့ပါ ဘုရား”
          ခက္ေခ်ၿပီ။ ဒီလိုသမိုင္းကို အေစာကတည္းက သိရင္ ဒီေဒသကို သာသနာျပဳဖို႔ ျငင္းဆန္ခဲ့မိမည္။ ခုေတာ့ ေရွ႕လည္း မတိုးသာ၊ ေနာက္လည္း မဆုတ္ သာ။ ဆရာေတာ္ ဇဝနမွာလည္း ေက်ာင္းက ဆက္ တက္ရန္ ရွိေသးသကဲ့သို႔ ေက်ာင္းၿပီးရင္ ဇာတိရြာမွာ ေက်ာင္းထိုင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာသမားႏွင့္          မိသားစုကို ကတိေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။
          ဒီေတာ့ ေရြးခ်ယ္စရာ တစ္လမ္းသာ ရွိသည္။ လာလမ္းကို ျပန္ရမည္။ သို႔ေသာ္ အသားထဲက ေလာက္ထြက္သည့္ ရဟန္းဆိုးတစ္ပါးေၾကာင့္ လူမ်ားစြာ ၏ဘဝ သာသနာကြယ္ပရမည္ကို အလြန္ရင္နာမိသည္။
          ယေန႔ သာသနာျပဳ ရဟန္းေလာကတြင္ ဤကဲ့သို႔ စ႐ိုက္ဆိုး အက်င့္ဆိုးမ်ား အလြန္တရာ မ်ားျပားေနေပၿပီ။ ရဟန္းသံဃာ ေပါမ်ားရာ ၿမိဳ႕မ်ားတြင္   ဒါဟာ ျပႆနာ မရွိ၊ တစ္ပါးမေကာင္း တစ္ပါးေျပာင္း ကိုးကြယ္ႏိုင္ၾက ေသာ္လည္း ဘာသာဝင္အသစ္ သဒၶါတရားအသစ္ မ်ားျဖင့္ သာသနာကို ခုမွသက္ဝင္ေနမိၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားမ်ားအဖို႔ ရင္ေလးစိတ္မေကာင္း စရာျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီခရီးကျပန္လွ်င္ ေတာင္တန္း သာသနာျပဳဗဟိုဝန္ေဆာင္အဖြဲ႕သို႔ အေၾကာင္းစံု တင္ျပ ရမည္။
          နန္႔ပိန္႔ရြာသာသနာအတြက္ကိုကား ဆရာေတာ္ ဇဝန မကယ္ႏိုင္ေပၿပီ။ ဒီရြာႏွင့္ဒီသာသနာ ဒီမွာတင္ တစ္ခန္းရပ္ေစခဲ့ၿပီလား။ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့သာသနာကို သူတို႔ ကိုးကြယ္ခြင့္မရေတာ့ၿပီလား။ သူတို႔၏ဘဝမ်ား မုဆိုးဘဝမ်ား၊ ေတာေတာင္ နတ္ကိုးကြယ္မႈမ်ား ဘက္၌သာ ထာဝရရပ္တည္ ေနရစ္ၾကေတာ့မည္လား ဆိုသည္ကိုေတာ့ မေဝခြဲတတ္ေတာ့ေပ။
          ေတာင္တန္းေပၚက နန္႔ပိန္႔ရြာ သာသနာ ကြယ္ေလ ၿပီလား။
          ဆရာေတာ္အရွင္ဇဝနကေတာ့ လာရာလမ္းကို ျပန္လည္ျြကျမန္းခဲ့ရေပေလၿပီ။

          (ရွင္နႏၵသာရ ၏ နာဂေတာင္တန္းသာသနာျပဳ အေတြ႕အႀကံဳစာအုပ္ႏွင့္ အရွင္စႏၵကုမာရ(ေရႊႀတိဂံ)၏ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ခံစားရင္း ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကို တင္ဆက္ကာ ေရးဖြဲ႕ပါသည္။)
ပီတိ(ေပႀကီး)

No comments: