အေရးပါေသာ
ေပးစာတစ္ေစာင္
မိုးနႏၵာ(ခႏၲီးေျမ)
သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္
တစ္ေယာက္က သက်တိုင္းသား
အမည္ကေတာ့ “အာနႏၵာ”
ေနာက္တစ္ေယာက္က မလႅတိုင္းသား
သူ႕အမည္ကေတာ့ “ေရာဇ”။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ သူငယ္ခ်င္း ေတြပင္
ျဖစ္ေနၾကေသာ္လည္း တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ တိုင္းခ်င္းလည္း မတူသလို၊ဘဝခ်င္း လည္း
မတူၾကေပ။ ဘဝခ်င္း မတူ ၾကေလေသာေၾကာင့္ သူတို႔ႏွစ္ဦး သည္ အျမင္ခ်င္းလည္း မတူ။
ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္းလည္း မတူၾက ေပ။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔ႏွစ္ဦး သည္ ခ်စ္ၾကသည္၊
ခင္ၾကသည္၊ သံေယာဇဥ္ႀကီးမားၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
မလႅတိုင္းသည္ သက် တိုင္းႏွင့္
အေနအထားခ်င္း တူေန ၾကေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတိုင္း
ျပည္မ်ားထဲတြင္အာနႏၵာတစ္ေယာက္ အေရာက္အေပါက္ အမ်ားဆံုးေသာ တိုင္းလည္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လည္း အာနႏၵာႏွင့္ေရာဇတို႔ ေမတၲာ သက္ဝင္ အခ်စ္ခင္ၾကဆံုးေသာ
သူငယ္ခ်င္းမ်ား အဆင့္သို႔ ေရာက္ ရွိေနၾကရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ႏွင့္
တစ္ေယာက္
သံေယာဇဥ္အႀကီးမားရဆံုးေသာ
သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္ေနၾကေသာ္ လည္း အာနႏၵာႏွင့္ေရာဇတို႔ စိတ္ သေဘာခ်င္း
မတူညီၾကေပ။
ေရာဇသည္ ရာဇစိတ္ ခက္ ထန္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ သူ႔ တိုင္းသူ႕ျပည္ သူ႕ဌာေနတြင္
စည္းစိမ္ ဥစၥာ ဂုဏ္ပါဝါတို႔ျဖင့္ အေျခ တက် အေနလွသူတစ္ဦး ျဖစ္၏။ ဓနဂုဏ္တို႔ေၾကာင့္
ဘဝဂုဏ္ေမာက္ ကာ ေလာကေရး(ေလာကီစီးပြား ေရး)သည္သာ သူ႕ဘဝ၏ ဦးတည္ ခ်က္၊
သူ႕ဘဝ၏ရည္မွန္းခ်က္၊ သူ႕ ဘဝ၏ပန္းတိုင္အျဖစ္ ခံယူထားကာ သူ႕ဘဝတစ္ခုလံုးကိုပါ ေလာကေရး
ထဲ၌ ျမႇဳပ္ႏွံထားသူ ျဖစ္ပါသည္။
အာနႏၵာကား ေရာဇလို မဟုတ္။ ေရာဇႏွင့္ မတူ။ “ျပဒါး တစ္လမ္း သံတစ္လမ္း”ဟု ဆိုရ ေလာက္ေအာင္
တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္မွာ ဦးတည္ခ်က္ေတြ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ တျခားစီျဖစ္ေန ေပသည္။
အာနႏၵာသည္ ေလာက ကိုရြံမုန္းေနသူ၊ထို႔ေၾကာင့္ ေလာက အဆံုးအထိ ေလွ်ာက္လွမ္း၍ေနသူ။
သူ႕အတြက္ ဂုဏ္မလို၊ ေရႊမလို၊ ေငြမလို၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြလည္း မလိုေတာ့ေပ။
ရယူပိုင္ဆိုင္ျခင္းတို႔ ထက္ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ကိုသာ အစဥ္အၿမဲ ေရွး႐ႈ၍ေနသူ။
ေရာဇတစ္ေယာက္ကေတာ့ ရယူပိုင္ဆိုင္ျခင္းဆိုသည့္ ေလာက ျဖစ္စဥ္ထဲတြင္ ဘဝ၏ရသကို
ေတြ႕ ရႏိုးႏိုးျဖင့္ ေမွ်ာ္ကိုးကာ ရွာေဖြေန သူ။
အာနႏၵာမွာေတာ့ ဘဝ၏ တန္ဖိုးျဖစ္သည့္ “ရသ”ကို ေပးဆပ္ ျခင္း၊
စြန္႔လႊတ္ျခင္းမ်ားျဖင့္ ရွာေဖြ လ်က္ ရွိေနသူ။ ေလာကမွ လြတ္ ေျမာက္လိုသူတိုင္း
ေပးဆပ္ျခင္း၊ စြန္႔လႊတ္ျခင္းမည္ေသာ ရသ၏ တန္ဖိုးကို သေဘာေပါက္ထားၿပီး ျဖစ္ၾကသလို
အာနႏၵာသည္လည္း စြန္႔လႊတ္မႈရသအတြက္
အဝါေရာင္ သကၤန္းကိုဆင္ျမန္းကာ ရွင္ရဟန္း တို႔ က်င့္စဥ္ဓမၼတာအတိုင္း ဘုရား
ရွင္၏အဆံုးအမကို ခံယူ၍ေနေလ ၿပီ။
ေရာဇမွာကား ေလာက စီးပြားေရးç
ႀကီးပြားေရးႏွင့္ သူ႕ကိုယ္ ေရးကိုယ္တာက လြဲၿပီး ဘုရား ဆို သည္ကိုလည္း မသိ၊ တရားကို
လည္း သူ မသိ၊ သံဃာကိုလည္း သူ မသိ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဓမၼနယ္ သား ျဖစ္ေနရေသာ
အာနႏၵာကိုပင္ ေလာကနယ္သား ျဖစ္ေအာင္ ေလာကနယ္အတြင္းသို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆြဲသြင္းဖို႔
ႀကိဳးစားေနျခင္းျဖစ္ေပ သည္။
ရွင္အာနႏၵာႏွင့္
ေရာဇ၊ ေရာဇႏွင့္ ရွင္အာနႏၵာတို႔ အျမင္ ခ်င္းမတူ၊ ဘဝခ်င္းမတူ၊ ရည္ရြယ္
ခ်က္ခ်င္းတို႔ မတူပင္ မတူျငား ေသာ္လည္း
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ေမတၲာဓာတ္ခံ ရင့္သန္ခိုင္မာေန ၾကသည့္
သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္၍ ေနၾကေပရာ အေျခအေနမေပး သျဖင့္ အေနတို႔ ေဝးပင္ေဝး၍ ေန
ၾကရေသာ္လည္းစာအဆက္အသြယ္ တို႔ အဆက္မျပတ္ ရွိေနခဲ့ၾကပါ သည္။
ေရာဇအဖို႔ ရာဇမာန္မည္သို႔ ပင္ ခက္ထန္ဟု ဆိုေနေစကာမူ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ
ရွင္အာနႏၵာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ မာန္မရွိ၊ မာန မရွိ၊ ေမတၲာဓာတ္ေတြ အျပည့္ပင္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေရာဇသည္ ရွင္ အာနႏၵာဆီသို႔ စာေတြ မၾကာမၾကာ ေရးေလ့ ေပးေလ့
ရွိပါသည္။ စာေတြ ေရးတိုင္း
ေပးတိုင္းလည္း သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ
ရွင္အာနႏၵာအား ေလာကီစည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားျဖင့္
မက္လံုးေပးကာ ေလာကဘက္သား ျဖစ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္လ်က္ ရွိေပ ေတာ့၏။
တစ္ေန႔တြင္ ရွင္အာနႏၵာ သည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၌ ေခတၲ ခဏအျဖစ္
ခရီးတစ္ေထာက္ နားေနစဥ္ ေရာဇဆီမွ စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာပါသည္။ စာ မေရးသည္ မွာ ၾကာၿပီ
ျဖစ္၍ စာမလာ သတင္း မၾကားျဖစ္ေနသျဖင့္ ရွင္အာနႏၵာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိေသာ စာတစ္ေစာင္
ျဖစ္ေနျပန္ေသာေၾကာင့္ အေလာ တႀကီး ေဖာက္ဖတ္ၾကည့္လိုက္မိ ပါသည္။
သည္တစ္ခါ ေရာဇ ေရး လိုက္တဲ့စာ . .ခါတိုင္းစာမ်ားႏွင့္ မတူေအာင္
ရွင္အာနႏၵာ၏ဘဝကို လႈပ္ခါလိုက္ေသာ စာတစ္ေစာင္ ျဖစ္ေနပါသည္။ ေရာဇ စာထဲတြင္ “လူခ်င္းေတြ႕ဆံုလိုေၾကာင္း၊
ေတြ႕ သည့္အခါတြင္ ဘဝအေရးကို အေလးထား တိုင္ပင္လိုေၾကာင္း၊ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ သူ၏
စီးပြားေရးမ်ား ကိုပင္ ခြဲေဝေပးမည့္ အေၾကာင္းမ်ား ႏွင့္ အေျခမဲ့အေနမဲ့
ရဟန္းဘဝမ်ိဳး ျဖင့္ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ေနမည့္အစား သူႏွင့္ အတူလက္တြဲကာ ေလာကီစီးပြား
ဓနဥစၥာမ်ား တိုးပြားေအာင္ ရွာေဖြ ၾကမည့္အေၾကာင္း . .”စသည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ပါသည္။
ဓမၼဘက္ေတာ္သား တစ္ဦး ကို
ေလာကဘက္ေတာ္သားတစ္ေယာက္က ေလာကဆြဲအား အျပည့္ျဖင့္ ေရးသားလိုက္ေသာ စာက
ရွင္အာနႏၵာအတြက္ မဆန္း ေသာ္လည္း ထူး၍ေနေလၿပီ။ ေရာဇ ၏ စာအသြားအလာအရ သည္ တစ္ခါ
ေရာဇႏွင့္ ေတြ႕ျဖစ္ေအာင္ ေတြ႕ေတာ့မည္ဟူ၍ပင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ထားလိုက္ေလေတာ့၏။
ေရာဇတစ္ေယာက္ သည္ တစ္ခါ ရွင္အာနႏၵာဆီ ေရးလိုက္
ေသာ စာအတြက္ သူ႔အေတြးႏွင့္ သူ ဝမ္းသာအားရ ေက်နပ္ေနၿပီး ျဖစ္သလို တစ္ေန႔တြင္
ရွင္လူထြက္ ျဖစ္လာေတာ့မည့္ သူငယ္ခ်င္း အတြက္ စိတ္ကူးထဲ၌ အစီအစဥ္ မ်ားကိုပင္
ဆြဲၾကည့္ေနျပန္ပါသည္။ သူ႔အႀကံေအာင္ျမင္ေတာ့မည္
ဟူေသာအေတြးမ်ားျဖင့္ ေရာဇသည္ ရွင္အာနႏၵာေရာက္လာမည့္ေန႔ရက္
ကို ေမွ်ာ္ေနေလေတာ့၏။
ေရာဇလည္း သူ႔အေတြးႏွင့္ သူ သူ႕ဘက္ခ်ည္း
သူျဖစ္ခ်င္သလို ဆြဲေတြးကာ ပီတိေတြ ျဖစ္ေနရ
သလိုပင္ ရွင္အာနႏၵာမွာလည္း
သူ႕အေတြးႏွင့္သူ ေတြးယူကာ
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ႀကီးမားလ်က္ ရွိေနျပန္ပါသည္။
“ေရာဇက ငါနဲ႔ လက္တြဲခ်င္ ေနၿပီဆိုေတာ့
သူ႕မွာ ေထာင္လႊား တက္ၾကြကာ တလူလူ လြင့္ထူေန သည့္ဓနမာန္၊ဘဝမာန္ေတြ အသြင္
ညႇိဳးၿပီး သစ္ေခါက္ဆိုး အဝတ္ကို
ငါ့လိုဝတ္ဆင္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ သာသနာ့ေဘာင္ ခိုလံႈေနခ်င္ၿပီႏွင့္ တူတယ္။
စိတ္အေကာင္းဘက္ ေျပာင္းလဲလာေနတုန္း အင္း- ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႕ဆံုေပးၿပီး ေလာက
ဆြဲအားထဲမွ ကယ္ထုတ္ကာ ဓမၼ
ဆြဲအားအတြင္းသို႔ ေရာက္လာမည့္ အေရးဟာ ငါ့အေရးျဖစ္လို႔ ေနပါ ပေကာလား၊
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ဆီ ကို ငါကိုယ္တိုင္ သြားေတြ႕မွ ျဖစ္ ေတာ့မယ္ေလ”ဟူ၍ ရွင္အာနႏၵာ
မွာလည္း သူ႕အေတြးႏွင့္သူ ၾကည္ႏူး လ်က္ပင္ . . .။
ေလာကလူသားကလည္း ေလာကဆြဲအားျဖင့္ ဆြဲယူဖို႔ စဥ္းစား ေနခဲ့သလိုပင္
ဓမၼဘက္ေတာ္သား ကလည္း ဓမၼဆြဲအားျဖင့္ ဆြဲယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္
ႏွစ္ဦးစလံုး၏ အေရးတို႔သည္ကား အေတြးသက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။
သူငယ္ခ်င္းဟူေသာ ေမတၲာ
ဓာတ္၏လံႈ႕ေဆာ္မႈေၾကာင့္ရွင္အာနႏၵာ တစ္ေယာက္ ဘုရားရွင္ ထံေမွာက္သို႔
ဝင္ေရာက္ခဲ့ေလၿပီ။ သူငယ္ခ်င္း ဆီက
ေပးစာအရ ကုသိနာ႐ံုသို႔
သြားေရာက္လိုပါေၾကာင္း ဘုရားရွင္ အား ေလွ်ာက္ထားေလေတာ့၏။
ဘုရားရွင္သည္ ရွင္အာနႏၵာ ၏
ေလွ်ာက္ထားမႈအဆံုးတြင္ သိမ္ေမြ႕လွေသာ အၿပံဳးေတာ္တစ္မ်ိဳး ျဖင့္ ရွင္အာနႏၵာအား
ကုသိနာ႐ံုရွိ သူ႕ သူငယ္ခ်င္း ေရာဇထံသို႔ သြား ခြင့္ျပဳလိုက္ေလ၏။
ရွင္အာနႏၵာသည္ ဘုရား ရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ
ကုသိနာ႐ံု သို႔ ခရီးထြက္ခြာလာခဲ့ေပရာ လမ္း တစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ျမတ္ဘုရား၏
ၿပံဳးျမျမ မ်က္ႏွာေတာ္အား မၾကာ မၾကာ ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္၍ ေန မိျပန္ပါသည္။
ေရွးတုန္းကဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ ၿပံဳးေတာ္မူေလတိုင္း မဆိုင္းမတြပင္
ၿပံဳးေတာ္မူရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို တစ္ခါတည္း ေလွ်ာက္ထားေနက် ျဖစ္သည္။ ခု
တစ္ခါမွာေတာ့ အာေစးမ်ား ထည့္ ထားသည့္အလား ႏႈတ္ဆိတ္ကာ ထြက္လာခဲ့မိ၏။ေဇတဝန္ေက်ာင္း
ေတာ္ႀကီးႏွင့္ အေဝးႀကီး ေဝးလာ ေသာအခါမွ ၿပံဳးေတာ္မူရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွန္ကို
သိၿပီးရင္း သိခ်င္ရင္း
ျဖစ္ေနမိျပန္ပါေတာ့ သည္။
သာသနာေတာ္ႏွင့္အလွမ္း ေဝး၍ေနေသာ ေရာဇတစ္ေယာက္
သာသနာေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ သိခ်င္ ၾကားခ်င္ေနေသာ အခ်က္ အလက္တို႔ ရွိေနေလာက္ပါမည္။
ေျပာျပရမွာက ငါ့တာဝန္။ သည္ တာဝန္ တကယ္ပင္ ငါ့တြင္ ရွိေန ၿပီ။ ဤအေတြးအတိုင္းသာ
မွန္လွ်င္ သာသနာေတာ္အတြက္ အားတက္ စရာပင္ ျဖစ္ေပေတာ့မည္။ သို႔ေသာ္ . .သို႔ေသာ္လည္း
ေရာဇႏွင့္ေတြ႕ဖို႔ ကုသိနာ႐ံုကို သြားလိုေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားစဥ္က ျမတ္ဘုရား
အဘယ္ေၾကာင့္ ၿပံဳးေတာ္မူေလ သနည္း။ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ ပင္။
မည္သည့္ကိစၥ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာ မည္သည့္ ျပႆနာပင္ ျဖစ္၍ေနပါေစ . .
.အေတြးသက္သက္ျဖင့္ အေျဖ မထြက္ႏိုင္ေပ။ အေတြ႕ႏွင့္က်ခါမွ (လူခ်င္းဆံုေတြ႕ခါမွ)
သူ႕အလိုလို အေျဖက ထြက္ေပလိမ့္မည္။ လူခ်င္း ေတြ႕ၿပီး ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးလိုက္လွ်င္
ျပႆနာက ရွင္းသြားၿပီး အေျဖက ထြက္သြားသည္က မ်ားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေတြးေၾကာ၌ နစ္ေျမာ မေနေတာ့ဘဲ
လူခ်င္း ေတြ႕ဆံုႏိုင္ ဖို႔ အဓိက ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မွသာ အေျဖက လွပႏိုင္ပါမည္။
ယေန႔ ကုသိနာ႐ံုတြင္ ရွင္ အာနႏၵာႏွင့္ေရာဇတို႔ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္
ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ အတိုင္း ဆံုဆည္းၾကေလၿပီ။
သူငယ္ခ်င္းဟုဆိုေသာ္လည္း သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဘဝခ်င္းမတူ။ အလွ ခ်င္းမတူ။အေရးခ်င္းမတူ။အေတြး
ခ်င္း မတူ။
တစ္ေယာက္ေသာသူက ေလာကသား။ ျဖဴနီေၾကာင္က်ား အဝတ္မ်ားျဖင့္ ေလာကဆြဲအား အတြင္း
သာယာၾကည္ႏူးေနသူ။ တစ္ဦးကေတာ့ ဓမၼလူသား။ သစ္ ေခါက္ဆိုးရည္အဝတ္အထည္ျဖင့္
ေျခသလံုးအိမ္တိုင္ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ဟူ၍ ဘာမွ်မရွိ။ သူ႕မွာရွိေနသည္ က သပိတ္တစ္လံုးႏွင့္သကၤန္း သံုးထည္သာ။
သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ ဘဝအေနအထား ယခုလို
ကြာျခား ၍ေနေသာ္ျငားလည္း ေရာဇ
တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ေနပံုက သူတို႔ ႏွစ္ဦးဘဝကိုတစ္ပံုစံတည္းေပါင္းစပ္
ပစ္လိုက္ခ်င္၏။ ေျပာမနာ ဆိုမနာ ငယ္စဥ္ဘဝမ်ားကလို ေနခ်င္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းျဖင့္ ေရာဇတစ္ေယာက္ ေျပာလိုက္ပံုက -
“သူငယ္ခ်င္း ကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ ခ်မ္းသာေလသမွ် သက္မဲ့သက္ရွိ ဓနဥစၥာ
ပစၥည္းရတနာေတြကို ၾကည့္႐ႈေတာ္မူစမ္းပါ။
သူငယ္ခ်င္း ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ ဤဥစၥာရတနာ အားလံုးဟာ တို႔သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ဦး ပိုင္အျဖစ္
ယေန႔မွစ၍သတ္မွတ္လိုက္ ပါၿပီ။ ရွိရွိသမွ်ေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာ မ်ားကို အညီအမွ် ခြဲယူ၍
ကြ်ႏု္ပ္ နည္းတူ ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္အတူ ေလာက စည္းစိမ္ကို လွလွပပႀကီး ခံစား
စံစားေတာ္မူပါေတာ့ သူငယ္ခ်င္း” ဟူ၍ ျဖစ္၏။
ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း ေရာဇ ..။ သူသည္ကား ေလာက႐ႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္
မိတ္ေဆြေကာင္း ပီသ ပါေပသည္။ က်င့္ဝတ္အရျဖင့္ ဆို ရလွ်င္လည္း သူငယ္ခ်င္းေကာင္း
ပီသပါေပသည္။ ေရာဇဘက္ၾကည့္ လ်က္ ရွင္အာနႏၵာအတြက္ အၿပံဳး ေဆးတစ္ခြက္မွ်သာဟု ဆိုရေတာ့
မလိုပင္ ျဖစ္ေနပါေတာ့၏။
သာသနာေတာ္ႏွင့္အလွမ္း ေဝးေနသေလာက္ ဓမၼႏွင့္ပါ အေဝး ႀကီး ေဝး၍ေနေသာ ေရာဇ
တစ္ေယာက္ကို ကုသိနာ႐ံုမွာ ေတြ႕ဆံုရခိုက္ ရွင္အာနႏၵာအေနျဖင့္ “ေလာကသေဘာႏွင့္
ဓမၼတို႔သေဘာ၊ ရယူပိုင္ဆိုင္ျခင္း၏ ေသာကႏွင့္
စြန္႔လႊတ္ျခင္း၏ ရသ”။ ဤသေဘာ သဘာဝကို ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ေဆြးေႏြး
ျပခြင့္ရခဲ့ေလ၏။ လတ္တေလာတြင္ သူ႕အျမင္သူ႕အေတြး မေျပာင္းလဲ ႏိုင္ေသးေသာ္လည္း
တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ အေျပာင္းလဲႀကီး ေျပာင္းလဲလာႏိုင္သည္ကိုရွင္အာနႏၵာ
ႀကိဳျမင္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ေန႔ေသာအခါ ရွင္အာနႏၵာ အပါအဝင္
ဘုရားရွင္ အမွဴးျပဳ ေသာ သံဃာေတာ္တို႔ ကုသိနာ႐ံု သို႔ျြကေတာ္မူလာသည္။ ထိုအခါ ေရာဇ
တစ္ေယာက္သည္ ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားအားလံုး၏ ေရွ႕ဆံုးမွေန၍ အတက္ျြကဆံုးေသာ အမူအရာ
ဟန္ပန္တို႔ျဖင့္ ဘုရားရွင္ အမွဴးျပဳ ေသာ သံဃာပရိသတ္တို႔အား ခရီး ဦးႀကိဳ၍ ေနပါသည္။
ဤသည္ကို သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ရွင္အာနႏၵာ လွမ္းျမင္လိုက္ရေလေတာ့၏။
ဤျမင္ကြင္းအလွေၾကာင့္ ဝမ္းသာေနရသူမွာကေတာ့ အရင္း
ႏွီးဆံုးသူငယ္ခ်င္း ရွင္အာနႏၵာပင္ ျဖစ္၏။ ေရာဇတစ္ေယာက္ ဘုရား ရွင္ႏွင့္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်မဆံုေတြ႕
ဖူးေသာ္လည္း ယခုလို တမုဟုတ္ ခ်င္း အေျပာင္းအလဲမ်ားေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္၏အျမင္မွာ
“သူ႕သူငယ္ခ်င္း ရွင္အာနႏၵာ
အေဟာအေျပာေကာင္းေသာေၾကာင့္ ေရာဇတစ္ေယာက္ စိတ္ထား ေျပာင္းသြားျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္”
ဟူ၍ ထင္ေၾကးေပးသူေတြ ေပးေနၾက သည္။ သူငယ္ခ်င္း ေရာဇ၏ အေျပာင္းအလဲလွပေသာ ျမင္ကြင္း
ေၾကာင့္ ရွင္အာနႏၵာကိုယ္တိုင္
ေမးၾကည့္ခဲ့ပါေသးသည္။
“သူငယ္ခ်င္း၊ ဘုရားရွင္ကို
ႀကိဳဆိုတဲ့ပြဲက စည္ကားလွခ်ည့္ လား။ သူငယ္ခ်င္းကိုယ္တိုင္ ေရွ႕ဆံုး ကႀကိဳဆိုေနတာ
ေတြ႕ျမင္လိုက္ရ ေတာ့ ဝမ္းသာမိတယ္ သူငယ္ခ်င္း ရာ”ဟူေသာစကားျဖင့္ ရွင္အာနႏၵာ က
ႀကိဳဆိုပြဲအၿပီးတြင္ သူ႕ဆီကို လာေတြ႕ေသာသူငယ္ခ်င္းေရာဇအား ေမးေျပာ ေျပာလိုက္၏။
ရွင္အာနႏၵာ၏ ဝမ္းသာမႈ အေျပာအေပၚ
ေရာဇ၏ သေဘာ ထားတံု႕ျပန္လိုက္ပံုက -
“ဟုတ္ပါတယ္၊ ႀကိဳဆိုပြဲ စည္ကားတာကေတာ့ ျမင္တဲ့အတိုင္း ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့
ဒီပြဲမွာ ကြ်ႏု္ပ္ ေရွ႕ဆံုးက ေနၿပီး ႀကိဳဆိုေနရတာကလည္း အမ်ားထင္ေနၾကသလို ရတနာ
သံုးပါးကို သိပ္ၾကည္ညိဳလွလို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္က ကဲ့ရဲ႕မွာကို
စိုးေၾကာက္လို႔ရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ကိုသာ မႀကိဳဆိုရင္ ဒဏ္ေငြငါးရာက်ပ္ ဒဏ္ေၾကး
ေပး ေဆာင္ရမယ္လို႔ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ အမိန္႔ေတာ္က ရွိထားတာေၾကာင့္ သည္းခံကာ စိတ္မပါဘဲ
ႀကိဳဆို ေနရျခင္းပါပဲ”ဟူ၍ ရင္ထဲတြင္ ရွိသည့္အတိုင္း ေျပာလိုက္ေလ၏။
သူငယ္ခ်င္းေရာဇထံမွ
ပြင့္လင္းျပတ္သားၿပီး သဒၶါတရား မဲ့လွေသာ ႏႈတ္ထြက္စကားေၾကာင့္ ရွင္အာနႏၵာ
စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ ရျပန္သည္။
“ဪေၾသာ္ . .သူငယ္ခ်င္းေရာဇ၊ ငါ့မ်က္ႏွာကိုမွ
မေထာက္မညႇာ၊ သာသနာေတာ္ႀကီးအေပၚ
ပစ္ပစ္ ခါခါ ေျပာရက္လိုက္တာေနာ္”ဟူ၍ ပင္ ပင့္သက္ကို ခ်ကာ တင္းက်ပ္ေန ေသာ စိတ္ကို
ေျဖေလွ်ာ့၍ေနလိုက္ ရပါေတာ့သည္။
ရွင္အာနႏၵာသည္ သူေတြး ထင္ထားသည္ႏွင့္
ဖီလာကန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနရရွာေသာ သူငယ္ခ်င္း
အတြက္ စိတ္မေကာင္းျခင္း မ်ားစြာ ျဖစ္ေနခဲ့ရေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္း ဟူေသာအသိႏွင့္
သူငယ္ခ်င္း အေပၚ ထားရွိေသာ ေမတၲာဓာတ္ ကို ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ ထိုစကား
ႏွင့္ထိုအေတြးတို႔က တြန္းပို႔ေပးႏိုင္ ျခင္းမရွိႏိုင္ခဲ့ပါေပ။
သူငယ္ခ်င္း ဆိုသည့္ ထို ေမတၲာ၊ ထို သံေယာဇဥ္တို႔၏ စြမ္းအားတို႔ ႀကီးမားရွိေနၿပီး ျဖစ္ေန
ရေသာေၾကာင့္ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး၊ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ စိတ္ ကေလးပင္ မကြက္ဘဲ
ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ သည့္အျပင္ သာသနာေတာ္ႏွင့္ပါ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္
မည္ကိုပင္ စိတ္ကူးလ်က္ရွိေနျပန္ ပါသည္။
ရာဇမာန္ ျပင္းထန္သေလာက္ အမ်ိဳးဂုဏ္၊ဇာတိဂုဏ္ ေမာက္လြန္း
ေသာ ေရာဇတစ္ေယာက္ကို ရွင္အာနႏၵာ တစ္ဦးတည္းအေနျဖင့္ ခံယူခ်က္တို႔
ေျပာင္းလဲသြားေအာင္
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မည္မဟုတ္ ဆိုသည္ ကိုလည္း အေၾကာင္းသိၿပီးမို႔ သေဘာလည္း
ေပါက္ထားၿပီး ျဖစ္ပါ သည္။ ထိုအသိေၾကာင့္ပင္ ေရာဇ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေၾကာင္းစံု
ေလွ်ာက္ထားရန္ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ေလေတာ့၏။
တစ္ေန႔က ဆံုးျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည့္အတိုင္း ရွင္အာနႏၵာသည္ ျမတ္ဘုရားအား
ေအာက္ပါအတိုင္း ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေလေတာ့၏။
“အရွင္ျမတ္ဘုရား . .တပည့္
ေတာ္၏သူငယ္ခ်င္း ေရာဇဟာ အလြန္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည့္ မလႅမင္းသားတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။
သူတို႔လို မင္းသစ္ မင္းလြင္
မင္းပ်ိဳေလးတစ္ေယာက္ ဤ သာသနာေတာ္အေပၚ သက္ဝင္ ယံုၾကည္ကာ ၾကည္ညိဳသဒၶါ ျဖစ္ေပၚ
လာခဲ့လွ်င္ သာသနာေတာ္အတြက္ လည္း ေက်းဇူးမ်ားမည္ ျဖစ္သလို သူ႕အတြက္လည္း
အက်ိဳးရွိႏိုင္ပါ သည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ တပည့္ေတာ္၏ သူငယ္ခ်င္း ေရာဇကို သာသနာ
အေပၚသက္ဝင္ယံုၾကည္လာေအာင္ ေမတၲာ ေရွ႕ထားကာ ဆံုးမေပး ေတာ္မူပါဘုရား”ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ရွင္အာနႏၵာ၏ ေလွ်ာက္ထား ခ်က္အဆံုးတြင္
ျမတ္ဗုဒၶကလည္း “အာနႏၵာ၊ သင္၏ ေလွ်ာက္ထား ခ်က္ကိစၥအတြက္ ငါဘုရားမွာ ဘာ အခက္အခဲမွ်
မရွိဘူး အာနႏၵာ”ဟူ ေသာ စကားေတာ္ကို ျမြက္ဆိုကာ လက္ခံႏိုင္ေလေတာ့၏။
ရွင္အာနႏၵာသည္ ျမတ္ ဘုရား
သီတင္းသံုးေတာ္မူရာ ေက်ာင္းဝိဟာ အတြင္းမွ ထြက္ခြာလာခဲ့ၿပီး ဘုရားရွင္အတြက္
ခ်ိဳးေရမ်ားကို စီမံေပးေနေတာ့၏။ ရွင္အာနႏၵာ တစ္ေယာက္ ခ်ိဳးေရမ်ား စီမံေနခိုက္
ေရာဇတစ္ေယာက္တည္းေက်ာင္းဝင္း အတြင္းသို႔ သုတ္သုတ္ျပာျပာျဖင့္ ေရာက္လာခဲ့၏။
ရွင္အာနႏၵာမွာ အလုပ္တစ္ဘက္ႏွင့္ မအားမလပ္ ျဖစ္ေန၍ေရာဇအားစကားမေမးအား သလို
ေရာဇမွာလည္း ပ်ာယာခတ္ ေနေသာေၾကာင့္ ရွင္အာနႏၵာကိုပင္ မျမင္ မေတြ႕ႏိုင္ေအာင္
ျဖစ္ေနရ ပါေတာ့သည္။
ေရာဇတစ္ေယာက္ ဂဏွာ မၿငိမ္ ဣေႁႏၵမရျဖစ္ေနရကာ ေတြ႕ ေတြ႕သမွ်ေသာ ေက်ာင္းအေဆာင္
ေဆာင္မ်ားကို ဝင္ၾကည့္ေနၿပီး ျမင္ျမင္သမွ်ေသာ ရဟန္း သာမေဏ
ႀကီးငယ္တစ္စုတို႔အား သူသိခ်င္ေနသည့္
အေၾကာင္းအရာ ကိုသာ အငမ္းမရ တေမးတည္း ေမး၍ ေနေလေတာ့၏။
“အရွင္ဘုရားတို႔ ဘုရားရွင္
ဘယ္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုး ေနပါလဲ ဘုရား၊ အကြ်ႏု္ပ္ ဖူးေတြ႕
ခ်င္လြန္းလို႔ပါဘုရား၊ အကြ်ႏု္ပ္ကို သနားေသာအားျဖင့္ ဘုရားရွင္ရွိရာ သို႔ ညႊန္ျပေပးေတာ္မူၾကပါဘုရား”
ေရာဇတစ္ေယာက္ ေယာက္ ယက္ခတ္ေနပံုမွာ
မိခင္ႏြားမႀကီး ေပ်ာက္ေနရွာ၍ တဘဲဘဲေအာ္ျမည္ ကာ မိခင္ႀကီးကို လိုက္ရွာေနေသာ
ႏြားငယ္ေလးပမာႏွင့္ပင္ တူေနျပန္ ပါသည္။ သနားစရာ ေရာဇ ျဖစ္ ေနျပန္ပါသည္။
ဘာဝနာစြမ္းအား ေကာင္း ေတာ္မူလွေသာ ဘုရားရွင္သည္ ေရာဇအား
ေမတၲာဓာတ္မ်ားပို႔လႊတ္ ေပးေတာ္မူလ်က္ ရွိပါသည္။
ထို ပို႔လႊတ္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ဘုရားရွင္၏ ေမတၲာဓာတ္ အဟုန္သည္ ေရာဇ၏
တစ္ကိုယ္လံုးသို႔ လႊမ္းၿခံဳစိုးမိုးကာ ေနၾကေလၿပီတည္း။
ရွင္အာနႏၵာအဖို႔ သူ႕ဘဝ တစ္သက္တာတြင္ ယခု ပို႔လႊတ္ လ်က္ရွိေသာ
ဘုရားရွင္၏ေမတၲာ ဓာတ္အဟုန္ကို အားအရဆံုး
အေက်နပ္ဆံုးႏွင့္ အၾကည္ညိဳဆံုး ျဖစ္ေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာတစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါေပသည္။
“အို . .ဒကာေတာ္၊ တံခါး ပိတ္ထားေသာဤေက်ာင္းေတာ္၌
ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူပါသည္။ ေျခသံမၾကားေအာင္ ေလွ်ာက္သြား ၿပီး
ေစ့ထားေသာတံခါးကို ညင္ညင္ သာသာေလး ေခါက္လိုက္ပါ။ သင့္ အား ဘုရားရွင္က
ဝင္ခြင့္ျပဳေတာ္ မူေပလိမ့္မည္”ဟူ၍ အနီးရွိ ရဟန္း ေတာ္တစ္ပါးက လမ္းညႊန္လိုက္ပါ သည္။
ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ညႊန္ျပေပးသည့္အတိုင္းပင္ ေရာဇ တစ္ေယာက္
လိုက္နာေဆာင္ရြက္ ကာ ဘုရားရွင္၏ေျခေတာ္ရင္းဆီသို႔ ဝင္ေရာက္ခြင့္ ရရွိသြားေလေတာ့၏။
ရွင္အာနႏၵာမွာလည္း ခ်ိဳးေရမ်ား
စီမံၿပီးျဖစ္၍ ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း သို႔ ေရာဇေနာက္မွ မၾကာမတင္ ဝင္လိုက္သြားခဲ့ေပရာ . .
“ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၊ တပည့္ ေတာ္
ရွင္အာနႏၵာရဲ႕မိတ္ေဆြ
ရင္းခ်ာ(သူငယ္ခ်င္း) တစ္ေယာက္ပါ ဘုရား၊တပည့္ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ ေလွ်ာက္ထား
ေတာင္းပန္လိုပါ သည္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္ထံမွေန၍ “ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊
ေက်ာင္း၊ ေဆး”တည္းဟူ ေသာပစၥည္းေလးပါးမ်ားကို အလွဴ ခံေစခ်င္ပါသည္ ဘုရား။ တပည့္
ေတာ္အား ခ်ီးေျမႇာက္ေထာက္ထား သနားေသာအားျဖင့္ အလွဴခံေတာ္ မူပါ ဘုရား။
တျခားေသာသူတို႔၏ အလွဴကို လက္ခံေတာ္မူျခင္း
မျပဳပါနဲ႔ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္းကိုသာ လွဴခြင့္ျပဳ
ေပးေတာ္မူပါဘုရား” ဟူေသာ ထက္သန္သည့္ သဒၶါေစတနာတို႔ ျဖင့္ အားပါးတရေလွ်ာက္ထားေန
သည္ကို ၾကားသိေတြ႕ျမင္လိုက္ရ၏။ သူ႕မ်က္ႏွာတြင္လည္း ယခင္ကလို ခက္ထန္မာေက်ာေသာ
ရာဇမာန္ တို႔လည္း မရွိ။ ဝါျြကား ပလႊား လိုေသာ ဥစၥာဓန မာနပံုရိပ္တို႔ကို လည္း
မေတြ႕ရေပ။ ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေနသည့္ တရား ေတာ္ကိုပင္ အစဥ္ေလွ်ာက္လ်က္
အရိယာÓာဏ္အျမင္မွန္တို႔ အထိုက္ အေလ်ာက္ ရေနၿပီးျဖစ္ေနသည္ကို ပါ ရွင္အာနႏၵာ
ရိပ္စားမိေနေတာ့ ၏။
“အို ဒကာေတာ္ ေရာဇ၊ က်င့္သံုးမႈလမ္း
ဆံုးခန္းမတိုင္ေသာ အရိယာဥာဏ္ ရၿပီးသူတိုင္းသည္
သင္ကဲ့သို႔ပင္ ေလွ်ာက္ထားလိုၾက သည္သာ၊ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ၾကသည္ သာ။
မိမိထံမွတစ္ပါး တစ္ပါးသူထံ တြင္ အလွဴ မခံယူေစခ်င္ၾကေပ။ ဤသို႔ကား
မျဖစ္သင့္ေပ။ဒကာေတာ္ ေရာဇ . .သင့္ထံမွလည္း အလွဴခံ ယူရေပလိမ့္မည္၊ တျခားသူမ်ား
ထံမွလည္း အလွဴခံယူရေပလိမ့္ မည္” ဟူ၍ပင္ ျမတ္ဘုရား ကိုယ္တိုင္ ေရာဇ၌ ျဖစ္ေပၚလ်က္
ရွိေနေသာ သဒၶါတရားကို အစြန္း လြတ္ေအာင္ ထိန္းညႇိေပးေတာ္ မူခဲ့ရပါေသးသည္။
ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူသည့္ အတိုင္းပင္
ကုသိနာ႐ံုမွ ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သား အလွဴရွင္မ်ားတို႔သည္ အလွည့္က်စနစ္ျဖင့္ ဆြမ္းမ်ား
ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းလ်က္ ရွိေနၾက၏။ ခ်ိဳၿမိန္မြန္ျမတ္ေသာ ဆြမ္းခဲဖြယ္မ်ား မ်ိဳးစံုေအာင္
စီမံ ဆက္ကပ္ေနၾက၏။ တျခားသူတို႔
အားပါးတရလွဴဒါန္း ေနၾကစဥ္ ေနာက္က်ၿပီးမွ စာရင္း သြင္းလာရေသာ ေရာဇမွာကား သူ႔အလွည့္ မေရာက္သျဖင့္ ေစာင့္
ေနရဆဲပင္။
ေရာဇထက္ ေစာေစာစီးစီး ႀကိဳတင္ကာ
ပင့္ဖိတ္ထားသူေတြ မ်ားလြန္းေနျပန္ေပရာ သူ႕အလွည့္ ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္ေရာက္လာမည္ ကိုပင္
မခန္႔မွန္းႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေန ရျပန္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ စိတ္ မရွည္ႏိုင္ေသာ ေရာဇသည္ ဆြမ္းဆက္ကပ္သည့္
ေနရာဆီသို႔ ကိုယ္တိုင္ လာၾကည့္လိုက္၏။
ဆြမ္းဆက္ကပ္ခြင့္ သူ႕အလွည့္ မေရာက္ေသးေသာ္လည္း အျခား ေသာ
စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ဟင္း တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ၾကားဝင္ ဆက္ကပ္ ခြင့္ ရႏိုင္ရန္ စိတ္အႀကံ
ျဖစ္မိျပန္ ပါသည္။
ေရာဇသည္ သူ စိတ္အႀကံ ျဖစ္မိသည့္အတိုင္းပင္
သူေမွ်ာ္လင့္ ထားသလို ဆြမ္းပြဲတြင္ လစ္ဟာေန သည့္ ဟင္းလ်ာတစ္မ်ိဳးကို ေတြ႕
လိုက္ရသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ရွင္အာနႏၵာဆီ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္-
“အရွင္ဘုရား အာနႏၵာ၊ ဤ ဆြမ္းပြဲေတြကို
တပည့္ေတာ္လိုက္ ၾကည့္ရာတြင္ စားေသာက္ဖြယ္
မ်ိဳးစံုကို ေကာင္းႏိုးရာရာ စီမံထား ၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ “ဟင္းရြက္သုပ္ႏွင့္မုန္႔ခဲဖြယ္”
ကိုေတာ့ မေတြ႕ျမင္မိပါ။ ဤစား ေသာက္ဖြယ္ ႏွစ္မ်ိဳးကို တပည့္ ေတာ္ကိုယ္တိုင္ စီမံ
ဆက္ကပ္ပါ လွ်င္ ဘုရားရွင္ အလွဴခံပါမည္လား ခြင့္ျပဳေပးမည္လား ဘုရား”ဟူ၍
ျဖစ္ခ်င္လွသည့္ သူ႕ဆႏၵကို ဖြင့္ဟ ေလွ်ာက္ထားလိုက္၏။
ေရာဇသည္ သူ ျဖစ္ခ်င္ သည္ကိုသာ ဇြတ္အတင္းေလွ်ာက္ ထားေန၏။ဤကိစၥမ်ိဳး
ရွင္အာနႏၵာ အဖို႔ ပိုင္၏çမပိုင္၏ဆိုသည္ကိုပင္
သူ မစဥ္းစားေတာ့ေပ။ သူျဖစ္ခ်င္ ေနသည္ကိုသာ ေလွ်ာက္ထားေန ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤတြင္ ရွင္အာနႏၵာ ကလည္း -
“ေရာဇ၊ သူငယ္ခ်င္းေလွ်ာက္ ထားသည့္ကိစၥ
ဘုရားရွင္ထံ ထပ္မံ
ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါဦးမယ္၊ ကြ်ႏု္ပ္ အေရးမပိုင္ေသာကိစၥ ျဖစ္ ေန၍ လတ္တေလာအဆံုးအျဖတ္
မေပးႏိုင္သည္ကို သူငယ္ခ်င္း
နားလည္သေဘာေပါက္ သည္းခံ ေပးေစခ်င္တယ္”ဟူ၍ ေျပာဆိုကာ
ဘုရားရွင္အားရွင္အာနႏၵာကိုယ္တိုင္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေလေတာ့၏။
“အျပစ္မရွိေသာ စားေသာက္ ဖြယ္ျဖစ္၍
ဤအစားအစာႏွစ္မ်ိဳးကို ဆက္ကပ္ႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ရဟန္း ေတာ္မ်ား
ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ႏိုင္ ေၾကာင္း”ဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳ မိန္႔ဟ ေတာ္မူလိုက္ေလေတာ့သည္။
တစ္ခ်ိန္က ရာဇမာန္ ခက္ထန္ၿပီး
ေလာကအေရးေလာက္ ကိုသာ ဦးစားေပးေနခဲ့သည့္ မလႅ
မင္းသား ေရာဇတစ္ေယာက္
ရွင္အာနႏၵာလို သူငယ္ခ်င္းကို မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း သူငယ္ခ်င္း ေကာင္းအျဖစ္
ေရြးခ်ယ္ေပါင္းသင္း ႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ “သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သီတင္းေလြ႕ေလြ႕
ေပါင္းဖက္ေတြ႕” ဆိုသည့္အတိုင္းပင္ ေရာဇမွာ
လည္း ဘုရားရွင္တည္းဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္း သူျမတ္ေလာင္း မိတ္ေကာင္းႀကီးကို
အနီးကပ္ ဆည္းကပ္ခြင့္ ရရွိလိုက္သည့္အျပင္ ေလာကလူသားအျဖစ္မွ ဓမၼလူသား အျဖစ္သို႔
တစ္ဆင့္ျမင့္ တက္လွမ္း ႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ ရေပသတည္း။
မိုးနႏၵာ(ခႏၱီးေျမ)
No comments:
Post a Comment