လူတို႔၏အမူအက်င့္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍
ျဖစ္ႏိုင္တာႏွင့္
မျဖစ္ႏိုင္တာ
ေနာက္တစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔
မျဖစ္ႏိုင္တာက ဘာလဲ။ ေလာကလူေတြမွာ လူေတြရဲ႕စ႐ိုက္ ဆိုတာ ရွိ တယ္။ စ႐ိုက္ဆိုတာ
သူတို႔ရဲ႕အမူအက်င့္ေတြကိုေျပာတာ။ အမူအက်င့္ဟာ ေကာင္းတဲ့အမူအက်င့္ရွိတယ္၊
ဆိုးတဲ့အမူအက်င့္ရွိတယ္။ ေကာင္းတဲ့အမူအက်င့္ကို သုစ႐ိုက္လို႔ ေခၚတယ္၊ မေကာင္းတဲ့
အမူအက်င့္၊ ဆိုးတဲ့အမူအက်င့္ကို ဒုစ႐ိုက္လို႔ ေခၚတယ္ေပါ့။ ပါဠိ စာေပက သုစရိတ၊
ဒုစၥရိတ-ေကာင္းစြာက်င့္အပ္တဲ့ အက်င့္၊ မေကာင္းသျဖင့္ က်င့္အပ္တဲ့ အက်င့္၊ မွန္
မွန္ကန္ကန္ က်င့္တဲ့အက်င့္၊ မွားမွားယြင္းယြင္းက်င့္ တဲ့ အက်င့္လို႔ ဆိုတယ္။
သုစ႐ိုက္၊ ဒုစ႐ိုက္ဆိုၿပီး ဒီ လို ခြဲထားတယ္။
ထို သုစ႐ိုက္၊ ဒုစ႐ိုက္ ခြဲျခားတဲ့အခါ
စိတ္ထဲက ႀကံေတြးတဲ့ သုစ႐ိုက္ရွိတယ္၊ စိတ္ထဲက ႀကံေတြးတဲ့ ဒုစ႐ိုက္ ရွိတယ္။ ႏႈတ္က
ေျပာတဲ့ သုစ႐ိုက္ ရွိတယ္၊ ႏႈတ္ကေျပာတဲ့ ဒုစ႐ိုက္ရွိတယ္။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္တဲ့
သုစ႐ိုက္ရွိတယ္၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္လုပ္ တဲ့ ဒုစ႐ိုက္ရွိတယ္။ လူေတြမွာ “စိတ္က
ေတြးတယ္၊ ႏႈတ္က ေျပာတယ္၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္တယ္”ဆိုတဲ့ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
အဲဒီလို သံုးမ်ိဳးခြဲၿပီးေတာ့ အေကာင္းအဆိုးကိုခြဲၾကည့္ပါ။အဲဒီလိုအေကာင္း အဆိုးကို
ခြဲၾကည့္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားရမွာ။
ဆိုပါစို႔ - မေနာဒုစ႐ိုက္ တဲ့၊
ဘယ္ဟာေတြကို မေနာဒုစ႐ိုက္ ေခၚတာတံုးဆိုရင္ အဘိဇၩာ - သူ မ်ားပစၥည္းကို
ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္ဖို႔အတြက္ ႀကံေတြးတဲ့ ေလာဘ၊ ဒါ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တာေနာ္။ “ဒီလူ ဒုကၡ
ေရာက္သြားပါေစ၊ အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္သြားပါေစ”လို႔ အမုန္း တရားကို ရင္ထဲမွာ ပြားၿပီးေတာ့
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းကို ေဒါသနဲ႔ႀကံေတြးတာက ဗ်ာပါဒ၊ ကံ
ကံ၏အက်ိဳးတရားေတြကို ျငင္းပယ္တာက မိစၦာဒိ႒ိ၊ ကံကို လက္မခံဘူး၊ တမလြန္ဘဝ ဆို တာ
လက္မခံဘူး၊ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံရဲ႕အက်ိဳး ဆိုတာကို လက္မခံဘူး၊ ျငင္းပယ္တဲ့
မိစၦာဒိ႒ိ။ အဲဒီ ၃-မ်ိဳးကို မေနာဒုစ႐ိုက္လို႔ ေခၚတယ္။ စိတ္နဲ႔ျပဳလုပ္တဲ့
အက်င့္ဆိုးတဲ့။ အဲဒီ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်င့္ဆိုးကို ျမတ္စြာဘုရားက
အဲဒီအက်င့္ဆိုးရဲ႕ လိုခ်င္စရာ၊ ႏွစ္သက္စရာ၊ျမတ္ႏိုးစရာေကာင္းတဲ့ အက်ိဳး တရားဆိုတာ
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။
ဆိုလိုတာက “ဒုစ႐ိုက္တရားက ေကာင္းက်ိဳး
ထုတ္လုပ္တယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ ျဖစ္ႏိုင္တာက ဒုစ႐ိုက္တရားက ဆိုးက်ိဳးကိုသာ
ထုတ္လုပ္တယ္။ အဲ ဒါက ျဖစ္ႏိုင္တာ”။
လူတစ္ေယာက္ ဒုစ႐ိုက္ေတြ လုပ္ၿပီးေတာ့
ႀကီး ပြားတိုးတက္ေနတာ ဒုစ႐ိုက္ေၾကာင့္ ႀကီးပြားတိုးတက္ လို႔ လူေတြက
ထင္ေကာင္းထင္လိမ့္မယ္။.
ဒါ ဒုစ႐ိုက္ေၾကာင့္ ႀကီးပြားေနတာ
မဟုတ္ဘူး အတိတ္ဘဝက သူ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳး ေပးေနတာ။ ကုသိုလ္ကံရဲ႕
အက်ိဳးကို ခံစားရတာ။ လံု႔လဝီရိယရဲ႕အက်ိဳးကိုခံစားရတာ။ ဒုစ႐ိုက္က ဘယ္ေတာ့မွ
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မေပးႏိုင္ဘူး။ အဲဒါ ေၾကာင့္မို႔ ဒုစ႐ိုက္ရဲ႕ဆိုးက်ိဳးဆိုတာပဲ
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒုစ႐ိုက္ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။
“ျဖစ္ႏိုင္တယ္ - မျဖစ္ႏိုင္ဘူး” ဆိုတာ
လံုးဝ ေသခ်ာေပါက္ေျပာတဲ့ စကား။ “ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္ - မျဖစ္ခ်င္ မျဖစ္ဘူး”လို႔
ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ တာနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာတာ။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာက impossible
ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာက possible။
ေကာင္းၿပီ။ စိတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
အက်င့္ ေကာင္းဆိုတာ ဘာလဲ။ သူမ်ားပစၥည္းကို ကိုယ့္ပစၥည္း ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္ေတာ့မွ
ေလာဘနဲ႔ မႀကံေတြးဘူး။ ဒီလိုႀကံေတြးမႈမွ ေရွာင္တယ္ - အနဘိဇၩာ။ အမုန္းတရားကို
အေျခခံၿပီးေတာ့ သူတစ္ပါး ပ်က္လိုပ်က္စီး ]ဒီလူ ဒုကၡေရာက္ပါေစ}ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳး
ဘယ္ေတာ့ မွ မေတြးဘူး။ “ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ျဖစ္ပါေစ” ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးပဲ
ေတြးတယ္-အဗ်ာပါဒ။ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တယ္၊ လက္ခံတယ္-သမၼာဒိ႒ိ။
အဲဒီသံုးမ်ိဳးကို မေနာသုစ႐ိုက္လို႔ ေခၚတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တဲ့ အက်င့္ေကာင္း သံုးမ်ိဳးလို႔ေခၚတယ္။
အဲဒီ စိတ္ထဲမွာျဖစ္တဲ့ အက်င့္ေကာင္း
သံုးမ်ိဳး ဟာ ဆိုးက်ိဳးေပးတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေကာင္း က်ိဳးေပးတယ္ဆိုတာသာ
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သူတို႕ရဲ႕ဆိုး က်ိဳးဟာ မျဖစ္ႏို္င္ဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးသာ ျဖစ္
ႏိုင္တယ္။ ဒါလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔မျဖစ္ႏိုင္တာ။
ထို႔အတူပဲ ႏႈတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
အက်င့္ဆိုး, ႏႈတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အက်င့္ေကာင္း၊ ႏႈတ္နဲ႔ပတ္ သက္တဲ့
အက်င့္ဆိုးဆိုတာ လိမ္ေျပာတယ္ç တစ္ဦးနဲ႕ တစ္ဦး မတည့္ေအာင္ ကုန္းတိုက္တယ္, ဆဲတယ္,
အက်ိဳးမရွိတဲ့စကားေတြကို ေျပာတယ္။ အဲဒါကို ဝစီဒုစ႐ိုက္လို႔ ေခၚတာပဲ။ အဲဒီ “ဝစီဒုစ႐ိုက္က
ေကာင္း က်ိဳးခ်မ္းသာေပးတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ မေကာင္း က်ိဳးေပးတယ္ ဆိုတာသာ
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။”
ဆိုလိုတာက ဝစီဒုစ႐ိုက္ရဲ႕အက်ိဳးဟာ
အဆိုးပဲ ျဖစ္ရမယ္။ အေကာင္း ဘယ္ေတာ့မွမလာဘူးလို႔ ဒီလို ေျပာတာ။
ႏႈတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အက်င့္ေကာင္းကေတာ့
လိမ္မေျပာဘူး။ မွန္တာပဲ ေျပာတယ္။ ကုန္းမတိုက္ဘူး။ ညီညြတ္ေအာင္ ေစ့စပ္ေပးတယ္။
မဆဲဘူး။ ယဥ္ေက်းတဲ့စကားနဲ႔ေျပာတယ္။ အက်ိဳးမရွိတဲ့စကားေတြ မေျပာ ဘူး၊
အက်ိဳးရွိတဲ့စကားေတြ ေျပာတယ္။ ဒါ ႏႈတ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အက်င့္ေကာင္း။ အဲဒီ
“ႏႈတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အက်င့္ေကာင္းရဲ႕မေကာင္းက်ိဳးဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ႏႈတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့
အက်င့္ေကာင္းရဲ႕အက်ိဳးဟာ ေကာင္းက်ိဳးသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္”တဲ့။ ဒါလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာကို
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတာ။
ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္တဲ့
အက်င့္ေကာင္းနဲ႔ အက်င့္ဆိုး။ အက်င့္ဆိုးဆိုတာ ဘာ လဲ။ သတၲဝါေတြရဲ႕အသက္ကို
ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ သတ္တယ္၊ သူမ်ားပစၥည္းကို မတရားသျဖင့္ ကိုယ္ ထိလက္ေရာက္ယူတယ္၊
သူတစ္ပါးသားမယား မက်ဴးလြန္ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔က်ဴးလြန္တယ္၊ ကာမဂုဏ္နဲ႔
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေဖာက္ျပန္တယ္၊ ဒါကို အက်င့္ဆိုးလို႔ ေျပာတယ္။
အဲဒီေနရာမွာ ကာေမသုမိစၦာစာရ လို႔
လူေတြ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ အမ်ိဳးသားေတြမွာ မိစၦာစာရ ျဖစ္ ဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသမီး (၂၀)
ရွိတယ္။အမ်ိဳးသမီး (၂၀) ကို က်မ္းဂန္ေတြက ဘယ္လိုေျပာလဲ၊ အမ်ိဳးအစားခြဲ
ၾကည့္ရေအာင္။ ဝိသုဒၶါ႐ံုဆရာေတာ္ႀကီးက အက်ဥ္းခ်ဳပ္ လကၤာကေလး လုပ္ထားတယ္။ “မာ,ပိ၊
မာပိ၊ ဘနဲ႔ဘာ၊ ဥာ, ေဂါ, ဓံ, သ, သာ”တဲ့။ အမ်ိဳးသမီး ၁၀-ေယာက္။ မာ ဆိုတာ
မာတုရကိၡတ-အေမရဲ႕ အုပ္ထိန္းမႈေအာက္မွာရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး။ ပိ ဆိုတာ ပိတုရကိၡတ-အေဖရဲ႕ေစာင့္ေရွာက္မႈေအာက္မွာ
ရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး။ အဲဒါေတြနဲ႕က်ဴးလြန္လို႔ရွိရင္ ကာေမသု မိစၦာစာရ ျဖစ္တယ္။
မာပိ-မာတာပိတုရကိၡတာ အေမအေဖႏွစ္ေယာက္စလံုး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ တယ္၊ မိဘအစံုရွိတဲ့
အမ်ိဳးသမီး၊ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ အေမသာ ရွိတယ္၊ အေဖ မရွိဘူး၊ အေဖသာ ရွိတယ္၊ အေမ
မရွိဘူး။ ဘနဲ႕ဘာ-ဘဂိနိရကိၡတာ၊ ဘာတုရကိၡတာ အစ္ကိုေတြ ေမာင္ေတြရဲ႕ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္ခံရတာ၊ အစ္မ, ညီမေတြရဲ႕ ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္မႈေအာက္မွာရွိတာ၊ ဥာ-ဥာတိရကိၡတာ-အေမ အေဖ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ
မရွိဘူးဆိုရင္ ေဆြမ်ိဳးေတြက ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး။
ေဂါ-ေဂါတၲရကိၡတာ - ေဆြေတြ မ်ိဳးေတြမရွိဘူးဆိုရင္ အႏြယ္တူေတြက
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တာ၊ ျမန္မာ ျပည္မွာ အႏြယ္တူဆိုတာ သိပ္မရွိဘူး။ တျခားလူမ်ိဳး
ေတြမွာေတာ့ ်ငမညောနလို႔ေခၚ တဲ့ အမည္ေတြ ရွိတယ္။ မ်ိဳး႐ိုးေပါ့။ မ်ိဳး႐ိုးကေနၿပီး
အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္တာ။ ဓံ-ဓမၼ ရကိၶတာ - တရားက်င့္ေဖာ္ေတြက
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး။
ေနာက္ဆယ္ေယာက္က လက္ထပ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကို
ေျပာတာ။ လင္ရွိမယားကို ေျပာတာ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီအမ်ိဳးသမီးနဲ႔ မက်ဴးလြန္ရဘူးလို႔ ဥပေဒဒဏ္
ခ်မွတ္ၿပီးေတာ့ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီး။ အဲဒါမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေဖာက္ျပန္လို႔ရွိရင္
ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထိုက္တယ္။
ဓ, ဆန္, ေဘာ, ပ၊ ဩ, ဩ, ဓ၊ ကမၼ,ဒါ,
မုဟာ - ဒီအမ်ိဳးသမီးေတြက အေၾကာင္းတစ္ခုခုနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ။
အဲဒီအမ်ိဳးသမီး ေတြက ၁၀-ေယာက္။ မိဘ စသည္တို႔ရဲ႕ေစာင့္ေရွာက္ မႈေအာက္မွာ ရွိတဲ့
အမ်ိဳးသမီးေတြက ၁၀-ေယာက္။ ေပါင္းလိုက္တဲ့အခါ အမ်ိဳးသမီး (၂၀)။ အဲဒီ (၂၀)နဲ႔
ေဖာက္ျပန္တဲ့ ေယာက်ာ္းသည္ ကာေမသုမိစၦာစာရမႈ က်ဴးလြန္တာပဲ။ ဒီလိုေျပာတာ၊
အေသးစိတ္ေတာ့ မေျပာ ေတာ့ဘူး။
အဲဒီလို ကာယဒုစ႐ိုက္-ဒီကာယကံနဲ႔ပတ္သက္
တဲ့အက်င့္ဆိုး မိမိသႏၱာန္မွာရွိၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ထိုအက်င့္
ဆိုးရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး တဲ့။ ထိုအက်င့္ဆိုးရဲ႕ဆိုးက်ိဳးသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္တဲ့။
ျဖစ္ႏိုင္ တာနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာ။
ဒါျဖင့္ ကာယကံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေကာင္းတဲ့
အက်င့္ ကာယသုစ႐ိုက္ ဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ ပါဏာတိပါတ က ေရွာင္တယ္။ အဒိႏၷာဒါန က
ေရွာင္တယ္၊ ကာေမသုမိစၦာစာရ က ေရွာင္တယ္။ အဲဒီလိုေရွာင္ၾကဥ္မႈက
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ျဖစ္ ေပၚေစႏိုင္တယ္။ မေကာင္းက်ိဳးေပးတယ္ဆိုတာ မျဖစ္
ႏိုင္ဘူးတဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒုစ႐ိုက္ ၁၀-
ပါးနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ “ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး ဆိုတာ ဓမၼနိယာမ၊ ေလာကနိယာမ
သဘာဝအတိုင္း သတ္မွတ္ထားခ်က္ အတိုင္းပဲ ရွိတယ္”၊ “ေျပာင္းလဲ ေဖာက္ျပန္ၿပီးေတာ့
ဒုစ႐ိုက္က ေကာင္းက်ိဳးကိုထုတ္လုပ္တယ္၊ သုစ႐ိုက္ က ဆိုးက်ိဳးကို ထုတ္လုပ္တယ္ဆိုတာ
လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ ဘူး”၊ “သုစ႐ိုက္က ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ေပးတယ္ ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊
ဒုစ႐ိုက္က ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ေပးတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး”၊ “ဒုစ႐ိုက္က ဆိုးက်ိဳး
ေပးတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ သုစ႐ိုက္က ဆိုးက်ိဳး ေပးတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး”တဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာ ဒီလိုေဟာတယ္။
ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ပတ္သက္၍
ျဖစ္ႏိုင္တာႏွင့္မျဖစ္ႏိုင္တာ
ေနာက္တစ္ခုက အခု ေျပာခဲ့တဲ့ သုစ႐ိုက္,
ဒုစ႐ိုက္ လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ခုနေျပာတာက သုစ႐ိုက္ဆိုတဲ့ ေကာင္းတဲ့အက်င့္, ဒုစ႐ိုက္ဆိုတဲ့
မေကာင္းတဲ့အက်င့္ကို ဓမၼဓိ႒ာန္အေနနဲ႔ေျပာတာ။ ပုဂၢလဓိ႒ာန္နဲ႔ၾကည့္
လိုက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒုစ႐ိုက္အမႈေတြကို ျပဳလုပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ထိုဒုစ႐ိုက္ကို
အေၾကာင္း ျပဳၿပီးေတာ့ ေကာင္းရာသုဂတိကိုေရာက္တယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။
သုစ႐ိုက္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အပါယ္ငရဲက်တယ္ ဆိုတာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ဒုစ႐ိုက္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အပါယ္ငရဲ
က်တာသာ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီးေတာ့ သုစ႐ိုက္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္
ေကာင္းရာသုဂတိေရာက္တာသာ ျဖစ္နိုင္တယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က
ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔မျဖစ္ႏိုင္တာကို ဒီလိုေဟာေျပာတယ္။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ပတ္သက္၍
ျဖစ္ႏိုင္တာႏွင့္ မျဖစ္ႏိုင္တာ
ေနာက္တစ္ခုက ျမတ္စြာဘုရားက
ျဖစ္ႏိုင္တာ နဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာ ဒီႏွစ္ခုကို ဘာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေဟာ ေသးသလဲလို႔ဆိုရင္
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး ေဟာေသးတယ္။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့
ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာကို ဘုန္းႀကီးတို႔ တေတြ မွတ္သားရမွာ ျဖစ္တယ္။
ဒိ႒ိသမၸႏၷ လို႔ ေခၚတဲ့ မွန္ကန္တဲ့
အျမင္တစ္ခု ကို ရရွိထားတဲ့ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ သခၤါရတရားကို “နိစၥ”လို႔
ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ႈမွတ္ေတာ့ ဘူး။ သခၤါရတရားမွန္သမွ်ကို “နိစၥ”လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မျမင္ဘူး၊
အဲဒီေတာ့ ဒိ႒ိသမၸႏၷ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႕ သခၤါရတရားကို “အနိစၥ”လို႔ ႐ႈတာသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊
သခၤါရတရားကို “နိစၥ”လို႔ ႐ႈတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ဟာ
သခၤါရတရားမွန္သမွ် “အနိစၥ”လို႔ပဲ ျမင္တယ္။ “နိစၥ”လို႔ ျမင္တယ္ဆိုတာ
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္တစ္ ေယာက္က သခၤါရတရားကို “ၿမဲတယ္”လို႔ျမင္တာ
ျဖစ္ ႏိုင္တယ္တဲ့။ ဒါတစ္ခု။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ အေနနဲ႔ သခၤါရတရားကို
“သုခ”လို႔ ျမင္တာဟာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ‘ဒုကၡ”လို႔ျမင္ တာသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ကေတာ့ သခၤါရတရားကို “သုခ”လို႔ ျမင္တာ
ျဖစ္ႏိုင္တယ္တဲ့။ ဒါလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာ တစ္ခု။
ေနာက္တစ္ခါ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္
အေနနဲ႔ သဘာဝတရားေတြကို “အတၲ”လို႔ျမင္တာဟာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
သဘာဝ တရားေတြကို ]အတၲ}လို႔ယူဆတာ၊ ေတြးေခၚတာ ျဖစ္ ႏိုင္တယ္တဲ့။ ဒါက တစ္ခု။
ဒါေတြကို သိလိုက္လို႕ရွိရင္
ေသာတာပနု္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ အသိÓာဏ္ဘက္က ခိုင္မာသြားတယ္ဆိုတာ
ဘုန္းႀကီးတို႔ ထင္ထင္ရွားရွား သိႏိုင္သြားတာေပါ့။ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ေတြက အသိဥာဏ္နဲ႕
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ခိုင္မာမႈမရွိၾကဘူးတဲ့။
ေနာက္တစ္ခုက ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္
က အမိကို သတ္တယ္ ဆိုတဲ့ မာတု ဃာတကကံ က်ဴးလြန္တာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္
ကသာ မာတုဃာတက - အမိကိုသတ္တယ္ ဆိုတဲ့ ကံ က်ဴးလြန္တာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္တဲ့။
တစ္ဖန္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က အဖ
ကိုသတ္တဲ့ ပိတုဃာတကကံက်ဴးလြန္တာ မျဖစ္ႏိုင္ ဘူးတဲ့။ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ကသာ
အဖကိုသတ္တဲ့ ပိတုဃာတကကံ က်ဴးလြန္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ တဲ့။
ေနာက္တစ္ဖန္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးသား
ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္က ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ကို သတ္တယ္ဆိုတဲ့ အရဟႏၱဃာတကကံ က်ဴးလြန္တာ
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ကသာ အရဟႏၱဃာတကကံ - ရဟႏၱာကိုသတ္တယ္ဆိုတဲ့ ကံ
က်ဴးလြန္တာ ျဖစ္ႏိုင္ တယ္တဲ့။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
ျပစ္မွား လိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ လုပ္တယ္၊ ဘုရားကို ထိခိုက္ဒဏ္ရာရေအာင္လုပ္တယ္
ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့၊ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္တယ္တဲ့။
တစ္ဖန္
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သံဃာသင္းခြဲတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ ပုထုဇဥ္
တစ္ေယာက္အေနနဲ႔က သံဃာသင္းခြဲမႈဆိုတာ ျဖစ္ ႏိုင္တယ္တဲ့။ ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔
မျဖစ္ႏိုင္တာေလးေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းၿပီးေတာ့ ဒီလိုေဟာထားတယ္။
ေနာက္တစ္ဖန္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္
ဟာ ဘဝသံသရာမွာ ၈-ဘဝေျမာက္အထိ ေနတယ္ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး တဲ့။ ေသာတာပန္ဟာ ၇-ဘဝ
ဆိုတာ အလြန္ဆံုးပဲတဲ့။ ၈-ခုေျမာက္ဘဝ ဘယ္ေတာ့ မွ သေႏၶမတည္ေတာ့ဘူး။ ပရိတ္ႀကီးထဲမွာလည္း
ပါ တယ္ မဟုတ္လား။ “န ေတ ဘဝံ အ႒မ မာဒိယႏိၱ” တဲ့။ ရတနသုတ္မွာ ပါတယ္။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တစ္ ေယာက္ဟာ သံသရာထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပမာဒ တရားရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈကို
ခံေနရပါေစ၊ သံသရာထဲမွာ ၈- ခုေျမာက္ဘဝမွာ သေႏၶတည္တယ္ဆိုတာ မရွိဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္
ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၈-ခုေျမာက္ဘဝကို ရယူတယ္ဆိုတာ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၈-ခုေျမာက္ဘဝ ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ဒီလို ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔
မျဖစ္ႏိုင္ တာေတြကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားခ်စ္ခင္
သူေတာ္စင္ပရိသတ္ အေပါင္းတို႔သည္ သံသရာမွာ အလြန္႔အလြန္ အေရး ပါလွတဲ့
ဝိပႆနာÓာဏ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သခၤါရ တရားေတြကို အနိစၥ, သခၤါရတရားေတြကို ဒုကၡ,
သဘာဝတရားမွန္သမွ်ကို အနတၲ လို႔ အခိုင္အမာ႐ႈ ႏိုင္တာဟာ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သြားမွ
အခိုင္ အမာျဖစ္တယ္၊ ေသာတာပန္ မျဖစ္ေသးသမွ် “တို႔ ဒီဘဝမွာ သခၤါရတရားမွန္သမွ်
မၿမဲဘူး”လို႔ သိေနေပမယ့္လို႔ တျခားဘဝေရာက္သြားတဲ့အခါ ဒီအသိဟာ ခိုင္ၿမဲမွာ
မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီဘဝမွာပဲ ခိုင္ၿမဲ ေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္”လို႔
ဒီလိုအသိတရားဝင္ရ မယ္။
ေသာတာပန္ မျဖစ္ေသးလို႔ရွိရင္
ကြ်တ္တန္းဝင္ ေလာက္တဲ့ အသိဥာဏ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတာင္မွပဲ အင္မတန္မွႀကီးေလးတဲ့ ျပစ္မႈႀကီးေတြကို
က်ဴးလြန္မိတတ္ေသးတယ္။ အင္မတန္ႀကီးေလးတဲ့ျပစ္မႈဆိုတာ အာနႏၱရိယ ကံ -
ေသသည္၏အျခားမဲ့မွာ လံုးဝအက်ိဳး ေပးမယ့္ ကံ။ ျမန္မာစာမွာ “ပဥၥာနႏၱရိယ”လို႔ ေျပာတယ္။
“ပဥၥ” ဆိုတာ ၅-မ်ိဳး၊ “အာနႏၱရိယ” ဆိုတာ ေသသည္၏ အျခားမဲ့မွာ
အက်ိဳးကိုထုတ္လုပ္မယ့္ကံ။
အဲဒါေတြက ဘာတံုးဆိုေတာ့ မာတုဃာတက
-အမိကို သတျ္ခင္း၊ ပိတုဃာတက-အဖကို သတ္ ျခင္း၊ အရဟႏၱဃာတက - ရဟႏၱာကိုသတ္ျခင္း၊
ေလာဟိတုပၸါဒက-ျမတ္စြာဘုရားကို ဒဏ္ရာရေစ၍ ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ လုပ္ျခင္း၊ သံဃေဘဒက -
သံဃာသင္းခြဲျခင္းလို႔ ဆိုတဲ့ ဒီကံ ၅-မ်ိဳးဟာ အကုသိုလ္ကံေတြထဲမွာ အျပစ္အႀကီးဆံုးကံေတြလို႔
ဒီလို သတ္မွတ္ထားတယ္ေပါ့။ ဒီထဲမွာ တစ္ခု ထပ္ထည့္ လိုက္လို႔ရွိရင္
နိယတမိစၦာဒိ႒ိကံကလည္း အျပစ္ႀကီး တဲ့ ကံတစ္မ်ိဳးပဲ။
ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားလို႔ရွိရင္ ဒီေလာက္
ႀကီး ေလးတဲ့ ျပစ္မႈႀကီးကို မက်ဴးလြန္ေတာ့ဘူးတဲ့။ ပုထုဇဥ္ ျဖစ္ေနေသးလို႔ရွိရင္
ဒီဘဝမွာ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ ေပမယ့္လည္း ေနာင္ဘဝက်ရင္ေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို
မေက်ာ္လႊားႏိုင္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒီ အာနႏၱ ရိယကံ - ႀကီးေလးတဲ့ ကံႀကီးေတြကို
က်ဴးလြန္မိေကာင္း က်ဴးလြန္ႏိုင္လိမ့္ဦးမယ္တဲ့။ ပုထုဇဥ္ဘဝဆို တာ အင္မတန္မွ
အျပစ္ႀကီးတယ္။
အဇာတသတ္မင္း
ၾကည့္ေလ-ဗိမၼိသာရမင္းႀကီးရဲ႕သားေတာ္
အဇာတသတ္မင္း။ အဇာတသတ္မင္းဟာ တိဟိတ္ ပဋိသေႏၶေနလာတာ။ အသိဥာဏ္ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္
တစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္ ပါပမိတၲ လို႔ ေခၚတဲ့ မေကာင္းတဲ့ မိတ္ေဆြ-ေဒဝဒတ္တို႔လို
မေကာင္းတဲ့အေတြးေတြ ေတြးၿပီး၊ မေကာင္းတဲ့အေျပာေတြေျပာ၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို
လုပ္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ဆရာတင္မိတဲ့အခါ ဘာျဖစ္သြားတုန္း။ ပိတုဃာတကကံ အဖသတ္တဲ့
ႀကီးေလးတဲ့ ျပစ္မႈႀကီးတစ္ခုကို က်ဴးလြန္မိတယ္။ က်ဴးလြန္မိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သေႏၶက
Óာဏ္ပါလာလို႔ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္လင့္ကစား တရားထူးကိုရႏိုင္တဲ့ အေျခအေနေကာင္းက
ပ်က္စီး သြားတယ္။ ဘယ္သူက ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္သလဲဆိုရင္ သူ က်ဴးလြန္လိုက္တဲ့ကံက
ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တယ္။ ရဟန္းဘဝရဲ႕လက္ေတြ႕အက်ိဳးကို ေဖာ္ျပတဲ့ သာမည ဖလသုတ္ကို
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ရွင္းလင္းေဟာၾကားတဲ့အခါ
ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ၿပီး အသိÓာဏ္ေတြပြင့္လင္းသြား ေပမယ့္လို႔ ေသာတာပန္အျဖစ္
ေရာက္မသြားဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္က
အဇာတသတ္မင္းႀကီး ထိုေန႔ညက တရားနာၿပီး တရားပြဲက ထျပန္သြားတာ နဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္
ရဟန္းေတြကို အမိန္႔ရွိတာက -
“ဒီမင္းဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ဖ်က္ဆီးလိုက္တာပဲ၊ အကယ္၍သာ သူ႕အေဖကိုသတ္ျခင္းလို႔ ဆိုတဲ့ ပိတု ဃာတကကံ ကို
မက်ဴးလြန္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဒီကေန႔ည သူ ေသာတာပန္ျဖစ္ရမွာ”တဲ့။
ဒါေၾကာင့္ တရားနာေပမယ့္လို႔ တရားထူးတရား
ျမတ္ မရႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ ေဟာဒီ အာနႏၱရိယ ကံ ၅-မ်ိဳးကို
က်ဴးလြန္ထားၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ တရားထူး တရားျမတ္ မရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အေျခအေနေကာင္းတစ္
ခုဟာ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားတယ္။ ေမြး ရာပါ မဟုတ္ဘူး။
မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္မႈေၾကာင့္ ပ်က္ စီးသြားတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္ မျဖစ္ေသးလို႔
ရွိရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးလို႔မရဘူး။ ဒီဘဝ သူေတာ္ ေကာင္း၊ ေနာက္ဘဝက်ေတာ့
သူယုတ္မာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ မယ္။ ဘယ္လိုမွ ေျပာလို႔ မရဘူး။ ဘုရားအေလာင္း
ေတာ္ႀကီးေတြေတာင္မွပဲ မွားယြင္းမႈေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။
ေဇာတိပါလပုဏၰား
ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္မွာ ေဂါတမ
ဘုရားအေလာင္းဟာ ေဇာတိပါလ ဆိုတဲ့ ပုဏၰားျဖစ္ တယ္။ ျမန္မာျပည္က ပုဏၰားလို႔ေခၚတာ၊
တကယ္က ျဗာဟၼဏ။ အဲဒီျဗာဟၼဏေတြဟာ ပညာတတ္ေတြဆို ေတာ့ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔
သိပ္အထင္ႀကီးတယ္၊ မာန ႀကီးတယ္၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဦးညႊတ္ျခင္း၊ ေလးစားျခင္း မရွိဘူး။
သို႔ေသာ္ သူ႔မွာ အင္မတန္ရင္းႏွီးတဲ့
သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီလူက အိုးလုပ္ငန္းလုပ္စား တယ္။ ဃဋိကာရ ဆိုတဲ့
အိုးထိန္းသည္ႀကီး။ အဲဒီ ဃဋိကာရ ဆိုတဲ့ အိုးထိန္းသည္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ အလြန္႔ကို
ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြႀကီး။ ကႆပျမတ္စြာဘုရားနဲ႕ ဘယ္ေလာက္ရင္းႏွီးသလဲဆိုရင္ အဲဒီ ဃဋိ
ကာရအိုးထိန္းသည္ႀကီးက သူ႕အိမ္မွာ ထမင္း ဟင္းေတြ ခ်က္ထားတယ္၊ ခ်က္ၿပီး
သူဘာလုပ္တံုးဆိုရင္ ပုစြန္လံုးတြင္းေတြက က်စ္စာေျမႀကီးေတြကို လိုက္ရွာ
စုေဆာင္းၿပီး အိုးဖုတ္တယ္။ အဲဒီအိုးေတြကို အသင့္ခ် ထားတယ္။ လိုခ်င္တဲ့သူက လာယူ၊
ဆန္ကေလး ပဲကေလး ေပးသြားတယ္။ အဲဒီရတဲ့ ဆန္ေလး ပဲေလးေတြနဲ႔ မ်က္စိႏွစ္ကြင္းအလင္းမရတဲ့
မိဘႏွစ္ပါးကိုျပဳစုေနတာ။ သူကိုယ္တိုင္က အနာဂါမ္ႀကီးတဲ့။
တစ္ေန႔က်ေတာ့ ကႆပျမတ္စြာဘုရားက
အိမ္ၾကြလာတယ္။ ဃဋိကာရအိုးထိန္းသည္ႀကီးက ေျမ သြားရွာေနတဲ့အခ်ိန္၊
ေျမသြားတူးေနတဲ့အခ်ိန္၊ အိမ္မွာ မ်က္မျမင္အေဖနဲ႔အေမ ဒီႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္။ ဘုရားက
ေရာက္လာၿပီးေတာ့ သူ႕ကိုေခၚတယ္။
“ေဟ့ - ဒီအိမ္က ဘဂၢဝ ဆိုတာ ဘယ္သြားလဲ”
တဲ့။ “ဘဂၢဝ”ဆိုတာ အႏြယ္နာမည္နဲ႔ ေခၚတာ။
“ဘဂၢဝ ဘယ္သြားတံုး”ဆိုေတာ့
မိအိုဖအိုေတြက -
“အရွင္ဘုရား ဒကာ မရွိဘူး ဘုရား၊
ေျမသြားယူေနတယ္။ အရွင္ဘုရားအတြက္ ဆြမ္းေတြ ဟင္းေတြ ထားခဲ့တယ္။ အရွင္ဘုရားဘာသာ
ယူသြားပါ” လို႔ဆိုတယ္။ ကႆပဘုရားက အိမ္ေပၚတက္ၿပီးေတာ့ အိုးခြက္ေတြ လွန္ေလွာၿပီး
သပိတ္ထဲထည့္ၿပီး ရွိတာေတြ အကုန္ဘုဥ္းေပးသြားသတဲ့။
ဃဋိကာရ အိုးထိန္းသည္ႀကီး ျပန္လာတဲ့အခါ
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ထမင္းေတြဟင္းေတြ မရွိေတာ့ဘူး။
“ဘယ္သူ စားသြားတံုး”ဆိုေတာ့ “မင္းရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ကႆပဘုရား ၾကြလာၿပီးေတာ့
ဘုဥ္းေပးသြားေလရဲ႕” ဆိုေတာ့ ဃဋိကာရႀကီးက ဝမ္းသာလိုက္တာတဲ့။ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးၿပီးေတာ့
၇-ရက္တိတိ ထမင္း မစား ဘူး၊ အေမ အေဖလည္းပဲ ၇-ရက္တိတိ ထမင္း မစားဘဲနဲ႔ ဝမ္းသာေနတာ။
ဒီလို အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးေတြ ေတြ႕ႀကံဳေလာက္ေအာင္ အင္မတန္မွ ရင္းႏွီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေပါ့။
ဃဋိကာရဟာ ေဇာတိပါလဆိုတဲ့ ဘုရား အေလာင္း ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းပဲ။ ေဇာတိပါလက ဘုရားအေလာင္း
ျဖစ္ေပမယ့္လို႔ ကႆပဘုရားကို အထင္ႀကီးျခင္း၊ ၾကည္ညိဳေလးစားျခင္းမရွိဘူး။
တစ္ေန႔က်ေတာ့ ဃဋိကာရက ေဇာတိပါလကို
ေခၚတယ္။
“သူငယ္ခ်င္း ဘုရားေက်ာင္းေတာ္က
ဒီနားတင္ပဲ၊ သြားရေအာင္”ဆိုေတာ့ ဘာေျပာတံုးဆိုေတာ့-
“ဒီ ေခါင္းတံုးယုတ္ေတြဆီ ဘာလို႔
သြားမွာတံုး” တဲ့။ သူေျပာတဲ့စကားလံုးက “မု႑က”တဲ့။ မု႑က ဆိုတာ ျမန္မာလိုျပန္ရင္
ေခါင္းတံုးယုတ္ပဲ။
“ဘာလို႔သြားမွာတံုး၊ မသြားခ်င္ဘူး”လို႔
ျငင္းပယ္ တယ္။
ဒါနဲ႔ ဃဋိကာရက “ဘုရားေက်ာင္း
မသြားခ်င္ရင္ တို႔ ေရခ်ိဳးသြားရေအာင္” ဆိုေတာ့ လိုက္သြားတယ္။ ေရခ်ိဳးၿပီးေတာ့
ထပ္ၿပီးေတာ့ ေခၚျပန္တယ္။
“သူငယ္ခ်င္း-ဘုရားေက်ာင္း သြားရေအာင္၊
ဒီ နားေလးပဲ နီးနီးေလး”ဆိုေတာ့လည္း ေခၚလို႔မရဘူး။ မရတဲ့အခါက်ေတာ့ ပုဆိုးစ
ဆြဲၿပီးေတာ့ ေခၚတယ္။ ေခၚတဲ့အခါက်ေတာ့
႐ုန္းၿပီး မလိုက္ဘူးဘဲ ျငင္းတယ္။ ဃဋိကာရအိုးထိန္းသည္က အင္မတန္မွ ခြန္အားဗလ
ေကာင္းတယ္၊ မလိုက္ လိုက္ေအာင္ ေခၚေတာ့မယ္ လို႔ သူက ဆံုးျဖတ္ၿပီး အဲဒီ
ေဇာတိပါလရဲ႕ေသွ်ာင္ကို ဆြဲကိုင္တယ္။
“သူငယ္ခ်င္း၊ ဘုရားေက်ာင္းက ဒီနား
နီးနီးေလး ရယ္။ သြားရေအာင္”လို႔ ထပ္ေခၚတယ္။ ဆံပင္ ဆြဲ ေခၚေတာ့မယ့္ပံုေပါ့။
ဆံပင္ကိုကိုင္တာ။
ဘုရားအေလာင္းဆိုတာ စိတ္ေကာင္းေတာ့ အင္မတန္ရွိတယ္။
“ဃဋိကာရလို ေအာက္တန္းက်တဲ့လူက ငါ့ရဲ႕ မြန္ျမတ္တဲ့
ဆံပင္ကို ကိုင္တယ္ဆိုတာ ဒီကႆပဘုရား နဲ႔ေတြ႕ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးလို႔
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္”
“သူငယ္ခ်င္း၊ ငါ့ဆံပင္ မကိုင္နဲ႕၊
လႊတ္လိုက္။ ငါ ဘုရားေက်ာင္းလိုက္ခဲ့မယ္”တဲ့။ ဒါ စိတ္ေကာင္း ရွိလို႔ေပါ့။
မရွိလို႔ရွိရင္ အဲဒီနားတင္ ရန္ျဖစ္မွာေပါ့။
ဒါနဲ႔ ကႆပျမတ္စြာဘုရားထံ
လိုက္သြားတယ္။ ဟိုလည္းေရာက္ေရာ ကႆပဘုရားက တရားေဟာ တယ္၊ တရားနာလည္း ၿပီးေရာ
တရားပြဲက ထçလာ ၿပီး ေက်ာင္းေတာ္က ဆင္းလာတဲ့အခါ ေဇာတိပါလ လုလင္က ဃဋိကာရကို ေျပာတယ္။
“သူငယ္ခ်င္း၊ မင္း ဒီတရားေတြ နာေနၿပီးေတာ့
ဘာလို႔ ဘုန္းႀကီးမဝတ္တာလဲ”ဆိုေတာ့ ဃဋိကာရ အိုးထိန္းသည္က ေျပာတယ္။
“မင္း ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ၊ ငါ့မွာက
မိဘႏွစ္ပါးကို ျပဳစုေနရတာ၊ ဘယ္မွာ သကၤန္းဝတ္လို႔ ရမွာလဲ”ဆိုေတာ့ ေဇာတိပါလက
“ဒီလိုတရားမ်ိဳး နာရမွေတာ့ ငါ လူဘဝမွာ
မေန ေတာ့ဘူး၊ သကၤန္းဝတ္ေတာ့မယ္”ဆိုၿပီး ခ်က္ခ်င္း
သကၤန္းဝတ္သြားတယ္။ဘုရားအေလာင္းေတြက အယူ ဝါဒတစ္ခု လက္ခံၿပီဆိုရင္
ခ်က္ခ်င္းလက္ခံတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ကႆပဘုရားထံမွာ သကၤန္းဝတ္သြားတယ္ တဲ့။ ေျပာခ်င္တာကဘာတံုးဆိုေတာ့
ဘုရားအေလာင္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ဘုရားနဲ႔ေတြ႕ေပမယ့္လို႔ ၾကည္ညိဳခ်င္မွ ၾကည္ညိဳတာ။
ဘာျဖစ္လို႔ဒီလိုျဖစ္ရတာတံုးဆိုေတာ့
ျဗာဟၼဏ ဆိုတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းမွာ လူျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔
အလြန္မာနႀကီးၿပီး ဘုရားကို ၾကည္ညိဳ ေလးစားမႈ သဒၶါစိတ္ေပ်ာက္သြားတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြဟာ
ေသာတာပန္ မျဖစ္ေသးသမွ်ကာလပတ္လံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ ႀကီးစရာအေၾကာင္း မရွိဘူး
တဲ့။ ေနာင္ဘဝတစ္ခု ေရာက္သြားတဲ့အခါ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ သည့္အတြက္ေၾကာင့္
ဒီဘဝ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေပမယ့္ ေနာင္ဘဝမွာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္။ဒါေၾကာင့္
ကိုယ့္ရဲ႕ အသိဥာဏ္ကို ခိုင္မာေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ တယ္။
“ျဖစ္ႏိုင္တာနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာ”ဆိုတဲ့
ဒီတရားကို နာ ၿပီးေတာ့ “တို႔တစ္ေတြဟာ ဒိ႒ိသမၸႏၷ - မွန္ကန္တဲ့ အျမင္ရွိတဲ့ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး
ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားမွ သခၤါရတရားေတြအေပၚမွာ “အနိစၥအျမင္”ဟာ ခိုင္မာမွာ ျဖစ္တယ္။
“ဒုကၡဆိုတဲ့အျမင္”ဟာ ခိုင္မာမွာ ျဖစ္တယ္။ သဘာဝတရား မွန္သမွ် “အနတၲ ဆိုတဲ့ အျမင္”ဟာလည္း
ခိုင္မာမွာျဖစ္တယ္။
ေသာတာပတိၲမဂ္ ေသာတာပတိၲဖိုလ္ ဆိုတဲ့
ဒီ အသိဥာဏ္မ်ိဳးကို မရေသးသမွ် တို႔တစ္ေတြဟာ အင္မတန္ႀကီးေလးတဲ့
ျပစ္မႈႀကီးေတြကိုလည္း က်ဴးလြန္မိေကာင္း က်ဴးလြန္မိၾကလိမ့္မယ္။ ပုထုဇဥ္ဘဝဟာ
အလြန္တရာအျပစ္ႀကီးလွပါတကားလို႔ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ သေဘာက်ၿပီးေတာ့ ပုထုဇဥ္ဘဝကို
လြန္ေျမာက္ၿပီး ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္ စတဲ့ ထူးျခား တဲ့
အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ
No comments:
Post a Comment