အေရးႀကီးသည့္
ဓမၼာဓိပတိ
ေရႊအိုး
လူ႕ေလာကအတြင္းသို႔
လူအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီးေနာက္ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါ ဘဝ တစ္သက္တာ
အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳႏိုင္ဖို႔ရာအတြက္ အလုပ္အကိုင္တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု
လုပ္ၾကရေတာ့မွာပါ။ အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့အခါ ေလာကႀကီးကို မိမိတစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္းအတြက္
(ငါ့ အတြက္)သာ အသံုးခ်မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ငန္းမ်ားကို
လုပ္ကိုင္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီလုပ္ငန္း ေပၚမွာ ငါ့အတြက္ဆိုတဲ့ ႏွလံုးသြင္းမႈဟာ
ထာဝရလႊမ္းမိုးသြားေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ ငါဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္
လႊမ္းမိုးေနတာနဲ႔အမွ် ေလာက အေပၚမွာ ေလးစားတဲ့စိတ္ေတြဟာ ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ်
ရွိလာႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ထူးျခားတာက အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာ ေလာကပါလ
လို႔ေခၚတဲ့ ေလာကႀကီးကို ဖ႐ိုဖရဲ ျဖစ္မသြားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ တဲ့ ဟိရီနဲ႔
ဩတၲပၸတရားႏွစ္ပါးကို လည္း အေလးမထားေတာ့ဘဲ သူ လုပ္ခ်င္ရာကို ဘာမဆို လုပ္မွာျဖစ္သလို
ဓမၼ၊ အဓမၼဆိုတာကို မေတြး သူ႕လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ေရးကိုသာ အဓိကထားေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္က လုပ္သမွ်ေသာ
မိမိတို႔လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚမွာ ထားရွိရမယ့္ သေဘာ ထား (၃)မ်ိဳးကို
သြန္သင္ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ပထမ သေဘာထားကေတာ့ မိမိရဲ႕
ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္လာတဲ့
ဂုဏ္သိကၡာေတြနဲ႔ မိမိရဲ႕ မ်ိဳး႐ိုး စဥ္ဆက္ ဂုဏ္သိကၡာေတြကို ေလးစားတဲ့
သေဘာထားနဲ႔သာ လုပ္ငန္း မ်ားကို လုပ္ကိုင္သြားေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ သေဘာထားကို
ပါဠိေတာ္မွာ အတၲာဓိပတိလို႔ ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။ မိမိကိုယ္ကို ေလးစားတဲ့
သေဘာထားျဖစ္ပါ တယ္။
ဒုတိယ သေဘာထားကေတာ့ ပါဠိေတာ္လာအရ
ေလာကာဓိပတိ လို႔ဆိုပါတယ္။ ေလာကာဓိပတိဆိုတာက မိမိနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာကကို
နစ္နာမႈမရွိ ရေအာင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလးစားတဲ့သေဘာထား ျဖစ္ပါတယ္။
တတိယ သေဘာထားျဖစ္တဲ့
ဓမၼာဓိပတိဆိုတဲ့သေဘာထားအတြင္းမွာ ဓမၼဆိုတဲ့ က်ယ္ျပန္႔လြန္းလွတဲ့ အႏွစ္သာရနဲ႔ ဓမၼသေဘာ
နိယာမေတြ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ဓမၼဆိုတာ သံသရာအတြင္းနဲ႔ပတ္သက္ေနသလို သံသရာလြန္နဲ႔လည္း
ပတ္သက္ ဆက္ႏႊယ္ေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဓမၼဆိုတာ တစ္ဦးခ်င္းမွသည္
ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးနဲ႔ပတ္သက္ ဆက္စပ္လ်က္ ရွိေနတာ ျဖစ္လို႔ ေလာကီပစၥကၡ
ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ ဓမၼကို စိတ္ရင္း ေစတနာမွန္ကန္စြာနဲ႔ ေလးစား လက္ခံ
လိုက္နာအပ္သလို တမလြန္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္လည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ
မ်ား၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားနဲ႔ လူ႕ဘဝအတြက္ အေလးအနက္ထားရမယ့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕
ဓမၼက်င့္စဥ္မ်ားကိုလည္း ဂ႐ုဓမၼျဖင့္ ေလးစား လိုက္နာကာ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ သြားၾကဖို႔
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ဓမၼအစစ္ဆိုတာ မိမိရဲ႕ တဏွာ၊
မိမိရဲ႕ မာနနဲ႔၊ မိမိရဲ႕ ဒိ႒ိတို႔ကို ပါးသည္ထက္ ပါးေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့သေဘာကို
ေဆာင္တဲ့ ဓမၼသည္သာလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ဓမၼ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိတစ္ဦးတည္းရဲ႕ အယူအဆမူဝါဒအရ
အေကာင္းဆံုး လို႔ သတ္မွတ္ထား႐ံုမွ်နဲ႔ေတာ့ ဓမၼ အစစ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ တစ္နည္း
အားျဖင့္ဆိုရရင္ ဓမၼဆိုတာ မိမိရဲ႕ တဏွာေၾကာင့္ျဖစ္လာရတဲ့ အတၲ၊ မာနေၾကာင့္
ျဖစ္လာရတဲ့ အတၲေတြ နဲ႔ ဒိ႒ိျဖင့္ စြဲလာရတဲ့ အတၲမွန္သမွ် ကို ပါးႏိုင္သမွ်
ပါးေစႏိုင္မွသာ စစ္မွန္ေသာ
ဓမၼလို႔ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္မႈ မွန္သမွ် အေပၚမွာ မိမိရဲ႕
အတၲေတြ ပါးႏိုင္သမွ် ပါးေနေအာင္ ထားရွိ ေဆာင္ ရြက္လုပ္ကိုင္သူဟာ တရားကို ေလးစားသူ (သို႔မဟုတ္)တရားစစ္
(ဓမၼအစစ္အမွန္)ကို ေလးစား လိုက္နာသူျဖစ္လို႔ ထိုသူကို ဓမၼာဓိပတိ သေဘာထားရွိသူလို႔
သတ္မွတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေဆာင္ ရြက္ရာမွာ
အတၲာဓိပတိသေဘာထား၊ ေလာကာဓိပတိ သေဘာထား နဲ႔ နက္႐ိႈင္းက်ယ္ျပန္႔လြန္းလွတဲ့ ဓမၼာဓိပတိသေဘာထား သံုးပါးအား
လက္ကိုင္ထားသင့္တယ္လို႔ ဗုဒၶ ဘုရားရွင္ သြန္သင္ဆံုးမေဟာျပခဲ့ရတာကလည္း အေၾကာင္းမဲ့
မဟုတ္ ပါဘူး။ ဒီေလာကႀကီးအတြင္းမွာ ဘယ္လုပ္ငန္းကိုပဲ လုပ္လုပ္ အကုသိုလ္လုပ္ငန္းမ်ားကို
မလုပ္မိ ေအာင္၊အတၲစိတ္နည္းပါးစြာျဖင့္သာ အရာရာကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္
သြားတတ္ဖို႔ရာနဲ႔ မိမိပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ေလာကကို မိမိဘဝအတြက္ အသံုးမခ်ဘဲ မိမိဘဝကိုသာ
ေလာကအတြက္ အသံုးခ်တတ္ေအာင္ ဘုရားရွင္က
သြန္သင္ၫႊန္ျပခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္ဗုဒၶ ၫႊန္ျပေတာ္မူခဲ့တဲ့ အထက္ပါလုပ္ငန္းမ်ား
လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရာတြင္ ထားရွိရမည့္ အဓိပတိသံုးပါးကို လက္ကိုင္ထားသူမ်ားဟာ
မိမိရဲ႕ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိမ်ား စြဲေနတဲ့ အတၲမ်ားကို အထိုက္ အေလ်ာက္ ပါးသြားေစေအာင္
ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ထိုထိုေသာ
ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ သြန္သင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ အဓိပတိသံုးပါးအဝင္အပါ
ဓမၼာဓိပတိ သေဘာထားျဖင့္ မိမိ၏ အတၲမ်ား ပါးသည္ထက္ပါးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ၾကကာ
တရား ဓမၼကို ေလးစားသူမ်ားလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ မိမိရဲ႕ ဘဝသက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ
ဓမၼာဓိပတိသေဘာထားျဖင့္ လုပ္ ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျပဳမူခဲ့မႈ ရွိçမရွိ ဆိုတာ မိမိတို႔
ကြယ္လြန္ ခါနီးအခ်ိန္မွာ မိမိျပဳခဲ့ေသာကံမ်ား က မိမိတို႔ကို ကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိ
နိမိတ္တို႔ ျပလာထင္လာေစေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကံဟာ ဓမၼ နိယာမအရ
တူေသာအက်ိဳးကိုသာ ေပးတတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ကံကိုလိမ္ ညာလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။
မိမိျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ကံက ထူးျခားတဲ့ ဂတိနိမိတ္မ်ားကို ကြယ္လြန္ခါနီး ကာလမွာ ထင္ဟပ္ျပတတ္ပံုကို
စုႏၵလို႔ အမည္ရ တဲ့ ဝက္ေရာင္းဝက္ေမြးစီးပြားေရးသမားရဲ႕ ျဖစ္ရပ္နဲ႔ ျပန္လည္ထင္ဟပ္ကာ
သာဓကျပလိုပါတယ္။
ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သား စုႏၵရဲ႕အိမ္ဟာ
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ သီတင္း သံုးေနေတာ္မူရာ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း ေတာ္နဲ႔
သိပ္မေဝးလွေပမယ့္ စုႏၵဟာ ဘုရားရွင္ရွိရာသို႔ တစ္ခါတစ္ေခါက္ပင္ သူ႕ဘဝတစ္သက္တြင္
သြားေရာက္ဖူးျမင္ခဲ့ဖူးျခင္း မရွိ ခဲ့သလို ဘုရားရွင္ရဲ႕ တပည့္သား
သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း လမ္းမွာ ရင္ဆိုင္ေတြ႕လွ်င္ပင္ မျမင္ေယာင္ ျပဳ႐ံုမက ဆြမ္းအစရွိသည့္
အရာမ်ားျဖင့္ ေပးလွဴဒါန္းမႈကိုလည္း သူ႕ဘဝ တစ္သက္တာမွာ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် ျပဳခဲ့ဖူးေလ့မရွိသူ
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ စုႏၵဟာ သူ႕ဘဝတစ္သက္တာမွာ ေပးကမ္း လွဴဒါန္း တယ္ဆိုတာ
မရွိခဲ့သလို သီလကို မေဆာက္တည္႐ံုမက တရားဘာဝနာ ပြားမ်ားျခင္းကိုလည္း လံုးဝမျပဳလုပ္ခဲ့လင့္ကစား
ဝက္မ်ားကို ဝယ္ယူေမြးျမဴကာ ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ေရာင္းခ်မႈ မ်ားကိုေတာ့ စိတ္အားထက္သန္
အားမာန္အျပည့္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ စုႏၵဟာ ကိုယ္က်င့္တရား တည္ေဆာက္ေရးအတြက္
ဘာသာေရးကို စိတ္ဝင္စား မႈမရွိသူ ျဖစ္သလို မိမိရဲ႕အနီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို ခင္မင္ငဲ့ညႇာ
ေထာက္ထားစာနာ ရေကာင္းမွန္း မသိ၊ သူလုပ္ခ်င္ရာကိုသာ အမွန္ အမွား မခြဲျခားဘဲ
ဇြတ္တရြတ္လုပ္တတ္သူ (သို႔မဟုတ္) လူမဟုတ္တဲ့ လူလို႔သာ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို
ဆိုရတာကလည္း စုႏၵရဲ႕ ရက္စက္တဲ့ဝက္သတ္နည္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
စုႏၵဟာ တိုင္မွာ မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္
ခ်ည္ေႏွာင္တုပ္ထားတဲ့ ဝက္ ေတြကို အေရျပားနဲ႔အသားေတြ ဖူး ေရာင္လာေအာင္ တင္းပုတ္နဲ႔
ထုၿပီးမွ ဟေနတဲ့ပါးစပ္ကို တုတ္ျဖင့္ ေထာက္ထားကာ က်ိဳက္က်ိဳက္ဆူ ပြက္ေနတဲ့
ေရေႏြးပူပူေတြကိုေလာင္းထည့္ပါတယ္။ ဝက္ေတြရဲ႕ အူအတြင္းမွ အရည္ျဖဴမ်ား က်ဆင္းလာခ်ိန္
မွာေတာ့ ဝက္မ်ားဟာ စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္႐ုန္းကန္ရင္း ေသၾကရပါ တယ္။ စုႏၵဟာ
သူအသက္ရွင္ေနခဲ့ တဲ့ (၅၅) ႏွစ္တာဟာ ဒီနည္းနဲ႔သာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။
စုႏၵရဲ႕ အဓမၼလုပ္ရပ္မ်ားကို ဓမၼက
အဓိပတိအျဖစ္ အုပ္စိုးလႊမ္းမိုးလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရားလည္းမရွိ၊
ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း ဂ႐ုမစိုက္ စာနာမႈမရွိခဲ့တဲ့ စုႏၵဟာ သူလုပ္ခဲ့သမွ်ကံမ်ားက
မက်န္းမမာ ျဖစ္လို႔ ကြယ္လြန္ရေတာ့မယ့္ စုႏၵကို နိမိတ္ေတြ ထင္လာ ျပလာပါ
ေတာ့တယ္။က်ိဳက္က်ိဳက္ဆူ ပူေလာင္ေနတဲ့ ေရေႏြးရဲ႕ ပူေလာင္ျခင္းရဲ႕ ဒဏ္ကို
ဝက္မ်ားခံစားရသလို စုႏၵလည္း လူ႕ဘဝ၌ပင္ ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွ ငရဲမီးတစ္မွ်ပူေလာင္ျခင္း
အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အလိုလိုခံစားကာ ေအာ္ဟစ္႐ုန္းကန္မႈမ်ားျဖင့္ ခုနစ္ရက္ခံစားရကာ
ကြယ္လြန္ခဲ့ရၿပီး ေနာက္ အဝီစိငရဲသို႔ က်ေရာက္ခဲ့ရ ပါေတာ့တယ္လို႔ ပါဠိေတာ္လာရွိပါတယ္။
ဝက္ေမြး ဝက္ေရာင္းဝက္သတ္ ၿပိဳင္စံရွား
စုႏၵရဲ႕လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ ရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သြန္သင္ ေဟာၾကားေတာ္မူထားခဲ့တဲ့
လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္သည့္အခါ ႏွလံုးသြင္းထားရွိရမယ့္ အတၲာ ဓိပတိ၊ ေလာကဓိပတိနဲ႔ သံသရာတြင္းႏွင့္
သံသရာလြန္ဘဝတို႔ အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ဓမၼာဓိပတိ ဆိုတဲ့ ႏွလံုးသြင္းမႈ သေဘာထားမ်ား
လားလားမွ် မပါဝင္တာကို ေလ့လာ သံုးသပ္ ေတြ႕ရွိၾကရမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ စုႏၵဟာ ေလာကကို မိမိဘဝ
(ငါ့အတြက္သာ) အတြက္သာ အသံုးခ်သြားခဲ့တဲ့ မေကာင္း ေသာ ႏွလံုးသြင္းမႈရွိသူသာ ျဖစ္ပါ
တယ္။ တစ္နည္း ေျပာရရင္ စုႏၵဟာ လူဆိုတဲ့မိမိသိကၡာကို မိမိမေလးစားတဲ့အျပင္ မိမိ
ပတ္ဝန္းက်င္ကို လည္း ေလးစားမႈ မရွိခဲ့႐ံုမက ပစၥကၡ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာေရးနဲ႔ တမလြန္
ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ မ်ား၊ျပဳလုပ္ရမည့္
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မ်ားႏွင့္တကြ အားထုတ္ပြားမ်ားရမည့္ တရားဓမၼ က်င့္စဥ္ဘာဝနာ မ်ားကို
ဘာတစ္ခုမွ် လိုက္နာ ေလ့က်င့္ ပြားမ်ား အားထုတ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိခဲ့လို႔ စုႏၵကို
ဘာသာမဲ့ တစ္ေယာက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ဓမၼာဓိပတိသေဘာထားအား ႏွလံုး မသြင္းသူအျဖစ္
သံုးသပ္႐ႈျမင္ ႏိုင္ၾကပါတယ္။
ဓမၼာဓိပတိ ႏွလံုးသြင္းမႈမရွိဘဲ
မိမိတစ္ဦးတည္း ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေရးကိုသာ တစ္သက္တာ ပတ္လံုး
ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္သြားတဲ့ စုႏၵရဲ႕ အကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးပံုကို အေၾကာင္းျပဳကာ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ....
“မေကာင္းမႈ ျပဳသူသည္ ဤ ပစၥဳပၸန္ဘဝ၌လည္း
စိုးရိမ္ပူပန္ရ၏။ ေနာင္တမလြန္ဘဝ၌လည္း စိုးရိမ္ ပူပန္ရ၏။ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္
ႏွစ္ဘဝလံုး၌ စိုးရိမ္ပူပန္ရ၏”
“ထိုသူသည္ မိမိ၏ ညစ္ညဴးေသာ
အကုသိုလ္ကံၾကမၼာကို ျမင္၍ စိုးရိမ္ပူပန္ရ၏။ စိုးရိမ္ပူပန္ရသည္ ႏွင့္အမွ် ပင္ပန္းရ၏”
လို႔ အဓိပၸာယ္ ပါတဲ့ ဂါထာႏွစ္ပုဒ္ကို ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္
ႏွစ္ဘဝမွာ စိုးရိမ္ပူပန္ ေၾကာင့္ၾကမႈမ်ားစြာျဖင့္ ပင္ပန္းျခင္း ျဖစ္မလာရေအာင္
ဘာကိုပဲ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ျဖစ္ေစ ဓမၼာဓိပတိ သေဘာထားကို ႏွလံုးသြင္းကာ
ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ေရႊအိုး
No comments:
Post a Comment