ရွာပံုေတာ္မင္းသားႀကီး
ဦးေကာဝိဒ(ၿမိတ္)
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္က ဇာတိခ်က္ေၾကြ ေမြးရပ္ေျမကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေန႔ သီတင္း
သံုးေဖာ္တစ္ဦးနဲ႔ စကားလက္ဆံုက်ေနစဥ္ လူတစ္ေယာက္ သီတင္းသံုးေဖာ္ထံ ေရာက္လာပါတယ္။
ကိစၥကေတာ့ သူ႕မွာ ႏြားေပ်ာက္ သြားတာ ရက္သတၲ တစ္ပတ္ခန္႔ရွိ ေနပါၿပီ။ ဘယ္မွာမွ
လိုက္ရွာလို႔ မေတြ႕ဘဲ အစရွာမရ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ႏြားေပ်ာက္လာေမးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
စာေရးသူတို႔ရြာတစ္ ဝိုက္မွာ ကြ်ဲေပ်ာက္၊ ႏြားေပ်ာက္ ေတြ မၾကာခဏဆိုသလို ၾကားေနရပါတယ္။
ဒီလို ေပ်ာက္တဲ့အတြက္ ေနရာအႏွံ႔လိုက္ရွာၿပီး ေသာကအပူ မီးေတြ ေတာက္ေလာင္ေနတာက
ကြ်ဲပိုင္ရွင္ ႏြားပိုင္ရွင္ေတြပါပဲ။
ဒီလိုပါပဲ၊ အခ်ိန္တန္လို႔ အိမ္
ျပန္ေရာက္မလာတဲ့ သားသမီးမ်ား ကို အေမ လုပ္တဲ့သူက ပူပင္ ေသာကေတြနဲ႔ ရွာေဖြၾကရပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ကေတာ့ တကယ္လည္း သား သမီးမ်ား ေပ်ာက္သြားတဲ့အတြက္ သတင္းစာေတြမွာ လူေပ်ာက္ေၾကာ္ျငာထည့္ၿပီး
ရွာေဖြရတဲ့အထိ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေလာကႀကီးမွာ မိဘက သားသမီးေပ်ာက္လို႔ ရွာၾက သလို၊
မိဘေပ်ာက္လို႔ သားသမီးက ျပန္ရွာရတာလည္း ရွိတယ္။ မယား ေပ်ာက္ လင္ေပ်ာက္
ရွာတဲ့သူမ်ား လည္း မနည္းလွပါ။ ဒါ့အျပင္ ပရိေယသန ဝမ္းေရးအတြက္ ရွာေဖြ
ရတာေတြလည္းရွိတယ္။ဘာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ရွာေဖြၾကရတာလဲဆိုရင္ လူတိုင္းမွာ ေန႔စဥ္စားေသာက္ေနၾက
ရလို႔ပါပဲ။ ဪသာ္ . .ေလာကမွာ ဒီ ရွာေဖြမႈေတြ ဆံုးႏိုင္ပါဦးေတာ့မလား။ တကယ္ေတာ့
သက္ရွိခႏၶာ ရွိေနသေရြ႕ ရွာေဖြမႈကလည္း ဆံုး မယ္ မထင္ပါ။
ဒါနဲ႔စပ္လို႔ ဘုရားရွင္လက္ထက္ ေတာ္က
လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူ႕နာမည္က ဗဟုဓီတရ လို႔ ေခၚ တယ္။ သမီးအလြန္မ်ားလို႔ ဒီ နာမည္
တြင္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ သူပိုင္ဆိုင္တဲ့ ႏြား
တစ္ဆယ့္ေလးေကာင္စလံုး ေပ်ာက္ ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ႐ုတ္တရက္ဆိုေတာ့
ယူက်ံဳးမရ အပူလံုးျြကခဲ့ရတယ္။ သူတို႕မိသားစု ရဲ႕စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ဒီႏြားေတြ နဲ႔ပဲ
လယ္ခင္းႏွမ္းခင္းမ်ား ျဖစ္ထြန္း ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကရတာပါ။ ႏြားမ်ားဟာ
သူတို႔မိသားစုကို ထမင္းေကြ်းေနတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ေတြလို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္တယ္။
သူတို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္တဲ့ အရာေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ထိုသူဟာ ႏြားမ်ား သြား
ေရာက္ႏိုင္တဲ့ေနရာေတြကို လိုက္လံ ရွာေဖြခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ တစ္ရက္ၿပီး တစ္ရက္သာ ကုန္လြန္လာခဲ့တယ္။အခုတိုင္
သတင္းမွန္ကို သဲလြန္စမရရွိေသး။ ထိုသူ႔ရင္ထဲမွာေတာ့ ဗေလာင္ဆူ ေနပါၿပီ။ ဒီႏြားမ်ား
ျပန္မရလို႔ကေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွမျဖစ္ႏိုင္။ေရွ႕ ဆက္ၿပီး သူတို႔မိသားစု ဘယ္လို မ်ား
စခန္းသြားၾကမလဲ။ သမီးမ်ား ကလည္း အရြယ္ေရာက္လို႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေယာကၡမအိမ္ေတာ့
လိုက္သြားၾကပါရဲ႕။ ေနာက္ေတာ့ ကံၾကမၼာကိုပဲ ႐ိုးမယ္ဖြဲ႕ရမွာလား မသိပါ။
သမီးခုနစ္ေယာကတို႔ရဲ႕ လင္ေယာက်ာ္းမ်ား ကြယ္လြန္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ေယာကၡမမ်ားက မေကြ်းႏိုင္ဟုဆိုကာ
ႏွင္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဖခင္ႀကီးအိမ္ကိုပဲ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ရျပန္ပါတယ္။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သမီး ခုနစ္ေယာက္မွာ သူတို႔လင္ေယာက်ာ္း
မ်ားကို အစြဲျပဳၿပီး အခ်ိဳ႕ သမီးက သား တစ္ေယာက္၊ အခ်ိဳ႕သမီးက သားႏွစ္ေယာက္
စသည္ပါလာၾက ျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မိသားစု အေရအတြက္ အေတာ္မ်ားလာတယ္။ ဗဟုဓီတရဟာ
သမီး ေျမး မယား လူဦးေရမ်ားျပားတဲ့မိသားစု ရဲ႕စားဝတ္ေနေရးကို ဒိုင္ခံတာဝန္
ယူေနရတဲ့သူဆိုေတာ့ ေသာကအပူ မီးေတြ ရင္နဲ႔မဆံ့ေအာင္ ျဖစ္မယ္ဆိုလည္း ျဖစ္စရာပါပဲ။
ဪသာ္ . . .ဘဝခႏၶာ ရလာ သူတိုင္း
အမ်ားအားျဖင့္ ဒီလိုအပူမီးေတြ အၿမိဳက္ခံၾကရမွာပါ။ တစ္ခါက
ေတာင္ၿပံဳးနတ္ပြဲကိုေရာက္ေနတဲ့ နယ္က အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ေယာက္ဟာ သူပိုင္ဆိုင္တဲ့အိမ္
မီးထဲပါသြားလို႔ ဘာမွ ျပန္မရလိုက္ဘူး ဆိုတဲ့ သတင္းကို ၾကားလည္း ၾကားလိုက္ေရာ အပူမီးေတြေတာက္ေလာင္ကာ
ေနရာမွာတြင္ပဲ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ လဲက်ကာ ေသပြဲဝင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ
ပိုင္ဆိုင္တဲ့အေပၚမွာ ဆုပ္ကိုင္ ထားတဲ့အတြက္ အခုလို ျဖစ္သြားရတာပါ။ ဒီလိုပါပဲ၊
ႏြားေပ်ာက္လို႔ ေသာကျဖစ္ေနတဲ့ ဗဟုဓိတရသာ မဟုတ္။ ပုပုရြရြ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္လတ္လတ္
သတၲဝါအားလံုး ဟာ သားေပ်ာက္,မယားေပ်ာက္, သမီးေပ်ာက္လို႔လည္း ရွာေဖြၾကရတယ္။ ဒီလို
ရွင္ကြဲ ကြဲရ႐ံုမက ေသကြဲပါ ကြဲၾကရျပန္ေတာ့ ဒီဘဝ ျပန္မေတြ႕ရေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့အသိနဲ႔
ပူေဆြးေသာက ျဖစ္ၾကရျပန္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္လည္း ပဋိစၥ
သမုပၸာဒ္ပါဠိေတာ္မွာ တဏွာပစၥယာ ဥပါဒါနံ= ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ရာကေန စြဲလမ္းလာၾကတယ္။
ေနာက္ေတာ့ စြဲလမ္းမႈက ဒီတင္မရပ္ေသးဘဲ မျမင္ရမေနႏိုင္တဲ့ အဆင့္ထိေအာင္
စြဲလမ္းလာခဲ့တယ္။ ဒီ စြဲလမ္းမႈေတြ ေၾကာင့္လည္း (ဥပါဒါန ပစၥယာ ဘေဝါ) ဘဝခႏၶာ ရလာၾကတာ
ျဖစ္တယ္။ သူသူငါငါ ဘဝ ခႏၶာ ရလာၾကမွေတာ့ ဆင္းရဲေတြက အရိပ္ပမာ ထပ္ခ်ပ္မကြာလိုက္
လာၾကေတာ့တာပါပဲ။ ထိုဆင္းရဲ ေတြဟာ ဘယ္အပူနဲ႔မွ မတူတဲ့ အတြက္ တကယ့္အပူမီးေတြပါ။
ဘဝရလာမွေတာ့ ေမြးဖြားျခင္း၊ႀကီး ရင့္ျခင္း၊ ေသျခင္းဆိုတဲ့ အပူမီးေတြ အမွန္တကယ္
ေလာင္ၿမိဳက္ခံရပါ ေတာ့တယ္။ ဒါတင္မက ေသာက အပူေတြ ဒီကေနတစ္ဆင့္တိုးလာ ရင္
ငိုေျြကးမႈဆိုတဲ့ ပရိေဒဝအပူ ေတြျဖင့္ အေလာင္ၿမိဳက္ခံရတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔
ကိုယ္ဆင္း ရဲတဲ့ ဒုကၡမီး၊ စိတ္ဆင္းရဲတဲ့ ေဒါမနႆမီး၊ မစားႏိုင္မေသာက္ႏိုင္
ေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္စြာ ပူပန္ ရတဲ့ ဥပါယာသ မီးအပူေတြ ပူေလာင္ခံၾကရတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ သားသမီးမ်ားတဲ့ ဗဟုဓီတရဟာ
ႏြားမ်ား သြားႏိုင္မယ့္ ေနရာ၊ရွိႏိုင္မယ့္ေနရာေတြကို တစ္ ေတာဝင္ တစ္ေတာထြက္ၿပီး
ရွာေဖြလာလိုက္တာ ေတာအုပ္တစ္ခုကို ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကလည္း ထိုေတာအုပ္ထဲက
သစ္ပင္ တစ္ပင္ရင္းမွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္ မူပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဗဟုဓီတရဟာ ႏြားေပ်ာက္ရွာေပမဲ့
ႏြားကိုမေတြ႕ဘဲ ဘုရားရွင္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ရပါ ေတာ့တယ္။ ဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္
လိုက္ရတယ္ဆိုရင္ပဲ သူ႕ရဲ႕ရင္ထဲက အပူမီးမ်ား တဒဂၤေအးၿငိမ္းသြား သလို
ခံစားလိုက္ရပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္သြား ကာ
အဆင္ေျပတဲ့ေနရာက ထိုင္ ၿပီးတဲ့အခါ
ဗဟုဓီတရက-
“ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာရွိတဲ့ အို-
ျမတ္စြာဘုရား၊တပည့္ေတာ္မွာ ႏြား လားႀကီး တစ္ဆယ့္ေလးေကာင္ရွိ ပါတယ္။ အဲဒီႏြားေတြ
ေပ်ာက္ဆံုး ခဲ့တာ အခုရက္ပါဆိုရင္ ေျခာက္ ရက္တိုင္တိုင္ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ႏြားေပ်ာက္
လို႔လည္း ရင္မွာ အပူမီးေတြေလာင္ ေနပါတယ္ ဘုရား၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ျဖစ္တဲ့
အရွင္ဘုရားမွာေတာ့ ဒီလို ႏြားမ်ိဳးရွိပါသလား ဘုရား၊ အရွင္ ျမတ္ဘုရားမွာ ႏြားမရွိတဲ့အတြက္
ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္လို အပူ မရွိဘဲ ေအးခ်မ္းေနလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ဘုရား”လို႔ ဘုရားရွင္အား
ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘုရားမွာ ႏြားရွိလားဆိုတဲ့ အေမးဟာ သာသနာနဲ႔အလြန္ေဝး
ေနတဲ့သူ အလြန္စိမ္းေနတဲ့သူျဖစ္တယ္ဆိုတာ ခန္႔မွန္းလို႔ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏြားမရွိတဲ့အတြက္
သူပူတဲ့ အပူမ်ိဳး မရွိဘဲ ေအးခ်မ္းေနလိမ့္မယ္လို႔လည္း သူက ထင္တယ္။ ဒါဟာ
ရွိလို႔ပူရတာပါ၊ မရွိ ရင္ ပူစရာမလိုဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မိသားစုနဲ႔
ေပ်ာ္ေန ၾကတယ္ဆိုေပမဲ့ အပူ႐ုပ္ကို ဟန္လုပ္ၿပီး ေပ်ာ္ေနၾကရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ မရွိရင္
ပူစရာမလို၊ ေအးခ်မ္းမွာပဲ ဆိုတဲ့အသိနဲ႔အတူ ဗဟုဓိတရက ဘုရားရွင္အား
ေလွ်ာက္ထားျခင္းပါ။
အဲဒီအခါ ဘုရားရွင္က “ဗဟုဓီတရ၊ သင့္မွာ
ႏြားတစ္ဆယ့္ေလး ေကာင္ ေပ်ာက္သြားတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ငါဘုရားမွာေတာ့ ေပ်ာက္စရာ ႏြားေတြ
မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါ ဘုရားဟာ အလြန္တရာပဲ ခ်မ္းသာ လွပါတယ္”လို႔
မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
တစ္ဖန္ ဗဟုဓီတရက
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ မွာ
လယ္ခင္းႏွမ္းခင္းေတြရွိပါတယ္ ဘုရား။ အဲဒီႏွမ္းခင္းေတြထဲက ႏွမ္း ပင္မ်ားဟာ
ေရျမဳပ္ခံရၿပီး ပ်က္စီး ကုန္ပါၿပီ ဘုရား၊ အခ်ိဳ႕ အပင္ေတြ ဆိုရင္ အရြက္ တစ္ရြက္သာ
က်န္ ခဲ့တယ္၊ အခ်ိဳ႕ အပင္ေတြဆိုရင္ အရြက္ႏွစ္ရြက္သာ က်န္ေတာ့တယ္ ဘုရား။
ဒါအတြက္လည္း တပည့္ေတာ္ အပူမီးေတြေတာက္ေလာင္ ရပါတယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားမွာ လည္း
ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးစရာ ႏွမ္းခင္းေတြေကာ မရွိဘူးလား ဘုရား။ အရွင္ဘုရားကိုၾကည့္ရတာ
ပ်က္စီး စရာႏွမ္းခင္းေတြ မရွိတဲ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေနတယ္လို႔ တပည့္ေတာ္
ထင္မိပါတယ္ဘုရား”လို႔ ဘုရားရွင္ အား ေလွ်ာက္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္ က -
“ဗဟုဓီတရ၊ သင့္မွာ ႏွမ္းခင္း ေတြ
ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးၿပီး ေသာကေတြ ျဖစ္ေနရတယ္။ ငါဘုရားမွာေတာ့ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးစရာ
ႏွမ္းခင္းမ်ားမရွိ တဲ့အတြက္ အပူမရွိ အလြန္တရာ ပဲ ခ်မ္းသာလွပါတယ္”လို႔ ျပန္
လည္ေျဖၾကားေတာ္မူပါတယ္။
တစ္ဖန္ ဗဟုဓီတရက -
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ပိုင္တဲ့
စပါးမရွိတဲ့ က်ီထဲမွာ ၾကြက္ေတြ ျမဴးတူးၿပီး ခုန္တက္ေနၾကပါတယ္။ ဒါအတြက္လည္း တပည့္
ေတာ္ စိတ္ညစ္ရပါတယ္။ အရွင္ ဘုရားမွာေရာ ဒီလိုစပါးက်ီမ်ိဳး ရွိလားဘုရား၊
အရွင္ဘုရားကိုၾကည့္ရတာ ဒီလိုစပါးက်ီမ်ိဳးမရွိလို႔လည္း ေအးခ်မ္းေနတယ္လို႔ တပည့္ေတာ္
ထင္မိပါတယ္ ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ ထားတဲ့အခါ ဘုရားရွင္က -
“ဗဟုဓီတရ၊ သင့္မွာ စပါး
က်ီရွိတဲ့အတြက္ စိတ္ညစ္ေနရတယ္၊ ငါဘုရားမွာေတာ့ စိတ္ညစ္ စရာစပါးက်ီလည္း
မရွိတဲ့အတြက္ အလြန္ပဲ ေအးခ်မ္းလွပါတယ္”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
တစ္ဖန္ ဗဟုဓီတရက
“အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ မွာ
ၾကမ္းပိုးေတြ အလြန္မ်ားတဲ့
အိပ္ရာခင္းႀကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီ အိပ္ရာခင္းေၾကာင့္လည္းတပည့္ေတာ္
စိတ္ညစ္ရပါတယ္။ အရွင္ဘုရားမွာ ဒီလို အိပ္ရာခင္းမ်ိဳးရွိပါသလား ဘုရား။ အရွင္ဘုရား
ၾကည့္ရတာ ဒီလိုအိပ္ရာခင္းမ်ိဳး
မရွိတဲ့အတြက္ ေအးခ်မ္းတယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္ ဘုရား”လို႔ေလွ်ာက္တဲ့အခါ ဘုရား ရွင္က -
“ဗဟုဓီတရ၊ သင့္မွာ ၾကမ္းပိုး ေပါတဲ့
အိပ္ရာခင္းရွိလို႔ စိတ္ညစ္ေနရတယ္။ ငါဘုရားမွာေတာ့ ဒီလို အိပ္ရာခင္းမ်ိဳး မရွိတဲ့အတြက္
အလြန္တရာေအးခ်မ္းလွပါတယ္”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
တစ္ဖန္ ဗဟုဓီတရက -
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ မွာ လင့္အိမ္က
ျပန္လာၾကတဲ့ မုဆိုးမ ျဖစ္ကုန္ၾကတဲ့ သမီး ခုနစ္ ေယာက္ရွိပါတယ္။ သမီးအားလံုးမွာ
သားတစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္စီ ပါလာၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ စား ဝတ္ေနေရး၊ က်န္းမာေရးအတြက္
တပည့္ေတာ္ ပူရပါတယ္ ဘုရား။အရွင္ဘုရားတို႔မွာေတာ့ ဒီလိုသမီး မ်ိဳးရွိပါသလားဘုရား။
အရွင္ဘုရား ကိုၾကည့္ရတာ သမီးမရွိတဲ့အတြက္ ေအးခ်မ္းတယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္ ဘုရား”လို႔ေလွ်ာက္တဲ့အခါ
ဘုရား ရွင္က -
“ဗဟုဓီတရ၊ သင့္မွာ သမီး မ်ားရွိလို႔
ပူေနရတယ္၊ ငါဘုရားမွာ ေတာ့ သမီးမရွိတဲ့အတြက္ အလြန္ ပဲ ေအးခ်မ္းလွပါတယ္”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္.
တစ္ဖန္ ဗဟုဓီတရက -
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ မွာ
မ်က္လံုးကလည္း ျပဴး၊ အသား အေရကလည္း မွဲ႔ေျခာက္ေတြ ဗလပ်စ္နဲ႔ ၾကည့္ရ႐ုပ္ဆိုးလွတဲ့
မယားတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ အလုပ္ေမာပမ္းလို႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားတဲ့အခါ
အခ်ိန္လြန္ ေအာင္အိပ္ရမလားလို႔ ျမည္တြန္ကာ ေျခနဲ႔ကန္ေက်ာက္ၿပီး တပည့္ေတာ္ ကို
ႏိႈးပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား မွာေကာ ဒီလို အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ၿပီး ၾကမ္းတမ္းလွတဲ့
မယားမ်ိဳး ရွိပါသလား ဘုရား။ အရွင္ဘုရားၾကည့္ရတာ ဒီလို မယားမ်ိဳးမရွိတဲ့အတြက္ ေအးခ်မ္း
တယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္ ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္က -
“ဗဟုဓီတရ၊ သင့္မွာ ဒီလို
မယားမ်ိဳးရွိလို႔ စိတ္ညစ္ရတယ္၊ ငါ ဘုရားမွာေတာ့ စိတ္ညစ္စရာမယား မရွိတဲ့အတြက္
အလြန္တရာမွပဲ ေအးခ်မ္းလွပါတယ္”လို႔ မိန္႔ေတာ္ မူပါတယ္။
တစ္ဖန္ ဗဟုဓီတရက -
“အရွင္ဘုရား၊ မယားက ကန္ ေက်ာက္လို႔
မနက္ အိပ္ရာက ႏိုး လာတယ္ ဆိုရင္ပဲ အိမ္ေရွ႕မွာ အေျြကးရွင္ အေျြကးေတာင္းေန ၾကတာ
ဆူညံေနတာပဲ ဘုရား။ ဒါလည္း တပည့္ေတာ္ စိတ္ညစ္လွပါတယ္ ဘုရား။ အရွင္ဘုရားတို႔မွာေကာ
ေၾကြးၿမီမရွိဘူးလား ဘုရား။ အရွင္ဘုရားကိုၾကည့္ရတာ ေၾကြးၿမီ မရွိတဲ့အတြက္ ေအးခ်မ္းေနတယ္
လို႔ ထင္မိပါတယ္ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ဘုရားရွင္က-
“ဗဟုဓီတရ၊ သင့္မွာ အေျြကး ေတြထူလို႔
အပူေသာကေတြေရာက္ ေနရတယ္။ ငါဘုရားမွာေတာ့ အပူ ေသာကျဖစ္စရာ ေျြကးၿမီ မရွိတဲ့ အတြက္
အလြန္တရာပဲ ေအးခ်မ္း လွပါတယ္”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။ ဗဟုဓီတရဟာ ဘုရားရွင္
ရဲ႕တရားေတာ္ကို နာရတဲ့အခါ ပူစရာ ေသာကျဖစ္စရာေတြ ရွိေနလို႔သာ အပူေသာကေတြ ျဖစ္ရတာ။
ဒါေတြမရွိရင္ အပူလည္း တကယ္ ၿငိမ္းမွာပဲဆိုတာကို အသိတရား ရလာတဲ့အတြက္ ဗဟုဓီတရဟာ ခ်မ္းသာဖို႔အတြက္
ဘုရားရွင္ထံမွာ ရဟန္းျပဳခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔ ဘုရားရွင္ဟာ ေနာက္ပါ
ဗဟုဓီတရရဟန္းနဲ႔အတူ ေကာသလမင္းနန္းေတာ္ကို ဆြမ္းခံ ၾကြေတာ္မူပါတယ္။ ေကာသလမင္းက ယာဂု
ေလာင္းလွဴတဲ့အခါ ဘုရားရွင္က အလွဴမခံဘူး။ ဒါနဲ႔ အလွဴမခံရတဲ့အေၾကာင္းကို ဘုရား
ရွင္အား ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။ဘုရားရွင္က ေနာက္ပါရဟန္းႀကီးရဲ႕ ဗလိေဗာဓ(အေႏွာင့္အယွက္)
ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ေကာသလမင္းက - “အရွင္ဘုရား၊ ဗလိေဗာဓ
အတြက္ ဒကာေတာ္ရဲ႕တာဝန္ထားပါဘုရား။ ျမတ္စြာဘုရားသာ ယာဂုကို အလွဴခံေတာ္မူပါ ဘုရား”လို႔
ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ယာဂုဆြမ္း ေလာင္းလွဴၿပီးတဲ့အခါ ေကာသလ မင္းက ရဟန္းႀကီးအား -
“အရွင္ဘုရားမွာ အဘယ္ ဗလိေဗာဓမ်ား
ရွိေနပါသလဲ ဘုရား” လို႔ ေမးေတာ့ ရဟန္းႀကီးက သူ႕မွာ လူျဖစ္စဥ္တုန္းက ေျြကးၿမီေတြ
အမ်ားႀကီး တင္ေနတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ေကာသလမင္းႀကီးက အေျြကးရွင္မ်ားကို
ဆင့္ေခၚၿပီး အေၾကြးဆပ္လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့အခါ-
“အျခားဗလိေဗာဓမ်ား ရွိရင္ လည္း
မိန္႔ပါဦးဘုရား”လို႔ေလွ်ာက္ေတာ့ ရဟန္းႀကီးဟာ လူ႕ျဖစ္စဥ္တုန္းက
မုဆိုးမသမီးခုနစ္ေယာက္ နဲ႔ ဇနီးအိုႀကီးတစ္ေယာက္တို႔ ရွိတယ္။သူတို႔အတြက္လည္း ရတက္
မေအး ျဖစ္ေနေသးတယ္။
ဒီအေၾကာင္းကို ေကာသလ မင္းအား
ေျပာျပတဲ့အခါ မင္းႀကီးက သမီး ခုနစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ေယာကၡမအိမ္ျပန္ပို႔ခိုင္းေစၿပီး
ဇနီး အိုႀကီးကိုေတာ့ အဘြားအရာမွာ ထားကာ ေကြ်းေမြးထားလိုက္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔
ရဟန္းႀကီးဟာ အေျြကးလည္း ေျပ၊ အားလံုး အတြက္လည္း စိတ္ေအးသြားရပါ ေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔
ဗဟုဓီတရ ရဟန္းႀကီးက တရားကို ႀကိဳးစား အားထုတ္လိုက္တာ မၾကာခင္မွာပဲ အာသေဝါကင္းကြာ
ရဟႏၱာျဖစ္ ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီမွာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက အေျြကးရွိက
ရဟန္းခံမေပး ေကာင္းဘူးလို႔ ပညတ္ေတာ္ရွိေသာ္ လည္း အေျြကးကို ေက်ေအာင္ဆပ္
ေပးမဲ့သူရွိတယ္ဆိုရင္ ေၾကြးးၿမီ ရွ ေနေပမဲ့ ရဟန္းခံေပးေကာင္းတယ္ ဆိုတာ
အထက္ပါသာဓကအရ သိထားသင့္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္ေျပာလိုတာက သမီး မ်ားစြာရွိတဲ့
ဗဟုဓီတရဟာ ႏြား ေပ်ာက္ရွာခဲ့တဲ့ ရွာပံုေတာ္မင္းသားႀကီးလို႔ တင္စားရမလိုပါပဲ။
ဒီလိုပါပဲ စာခ်စ္သူမ်ားလည္းဘဝါဘဝမ်ားစြာက
ဗဟုဓီတရလိုပဲ အေပ်ာက္ေတြ ရွာေဖြခဲ့ဖူးၿပီးပါၿပီ။ အခုဘဝမွာလည္း
မေက်နပ္ေသးလို႔ ထပ္ၿပီးရွာခ်င္ေနၾကတယ္။ ဒီလိုသာဆိုရင္ ေနာင္လည္း
ရွာေနၾကရလိမ့္ဦးမယ္။
ဒါေၾကာင့္ အခု တင္ျပခဲ့တဲ့
ရွာပံုေတာ္မင္းသားႀကီးအေၾကာင္းကိုသိၾကရၿပီး သားေပ်ာက္မယား ေပ်ာက္ေတြကို
အပူမ်ားစြာနဲ႔ရွာေန မယ့္အစား မိမိသႏၱာန္မွာ မသိမႈေၾကာင့္ တကယ္ေပ်ာက္ေနတဲ့
သစၥာတရားမ်ား ေရာက္ရွိလာေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္ၾက ပါေစလို႔ တိုက္တြန္းရင္း . .
.။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ
ဦးေကာဝိဒ(ၿမိတ္)
No comments:
Post a Comment