ခႏၱီစစ္ရင္
ပါရမီျဖစ္မယ္
ဇနက (ေတာင္ငူ)
ဖထီးေအာင္လွ၏
ၿခံဝင္းထဲဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ အိမ္ႀကီးေနာက္ေဘးရွိ အေဆာင္ကေလးထဲက ထြက္ ေပၚေနေသာ
ေခြးႀကီးေတြရဲ႕ အစာလုရင္း မာန္ဖီသံ၊ ေခြးေပါက္စေတြရဲ႕ တကိန္ကိန္ေအာ္သံ ေတြက ႀကဳ
ဆိုေနပါသည္။ အိမ္အေပၚထပ္ ဝရံတာမွာလည္း ေၾကာင္ႀကီး ေၾကာင္ငယ္ မိသားစုတစ္သိုက္၏
တေညာင္ေညာင္ ေအာ္ဟစ္အစာ ေတာင္းသံေတြ ဆူညံလ်က္ေန၏။
ဖထီးေအာင္လွ ဘယ္ေရာက္ေနပါလိမ့္ဟု
ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ
“ဟို ေခြးေပါက္စ၊ ကိုယ့္ေနရာ မွာ မစားဘဲ
သူမ်ားပန္းကန္ျပားကို ဝင္လုရသလား၊ နင္က အေတာ့္ကို ဗိုလ္က်ခ်င္တယ္။ ကဲ မွတ္ကေရာ့”ဟုဆိုကာ
လက္ထဲက တုတ္ျဖင့္ ေခြးေပါက္စ၏ တင္ပါးကို တစ္ခ်က္ ေဆာ္၏။ ေခြးေပါက္စလည္း
တကိန္ကိန္ေအာ္ကာ သူ၏ အစာခြက္ရွိရာသို႔ ေျပး၏။ ပန္းကန္ျပားကို ေျချဖင့္ နင္း၍
ေမွာက္ေနေသာ ေခြးေပါက္စကိုလည္း တစ္ခ်က္ေဆာ္၍ “နင့္ အတြက္ ခြဲတမ္းကုန္ၿပီ” ဟု
အမိန္႔ထုတ္လိုက္၏။ ဤသို႔ႏွယ္ ေခြးတစ္အုပ္ကို တုတ္စာလည္းေကြ်း၊ အစာလည္း
ေကြ်းလိုက္သျဖင့္ ေခြးအုပ္စု ၿငိမ္ေလၿပီ။ ဖထီးတာဝန္ေတာ့ မၿပီးေသးေခ်။
အိမ္ေပၚက ေၾကာင္မ်ားအတြက္ စီမံျပန္သည္။
လုယက္စား ေသာေၾကာင္ႀကီးမ်ားကို တုတ္သံ တျဖန္းျဖန္းေပးကာ ေျခာက္လွန္႕လိုက္၏။
ေၾကာင္ေတြ စံု မစံုကို လက္ညႇိဳးေလး ထိုးကာ ထိုးကာႏွင့္ ေရတြက္ရင္း “ငါက
ခႏၱီပါရမီအတြက္ သည္းခံျပဳစုသေလာက္ နင္တို႔က အေတာ့္ကို ဆိုးလြန္းတယ္”ဟု ႏႈတ္က
အမန္းအမႈတ္လုပ္၊ တုတ္ကိုသိမ္း၊ အစာပံုးကိုခ်ိတ္၊ ၿခံတံခါးကို ပိတ္ခဲ့ၿပီးေနာက္...
“ကဲ ဆရာေရ ထိုင္ဗ်၊တိရစၦာန္ ေလးေတြကို
မနက္စာေကြ်းလို႔ ၿပီးပါၿပီ။ ဥပုသ္ေန႔ ဆရာလာမယ္ဆိုလို႔ ေမွ်ာ္ေနတာ”
“ေခြးေတြ ေၾကာင္ေတြက မ်ားလွခ်ည့္လား
ဖထီးရ”
“ဟုတ္တယ္ဆရာ၊ ဟိုေခြးမ မိနီ၊
ငယ္ငယ္တုန္းက လမ္းေဘးမွာ ေတြ႕ခဲ့တာ။ သူ႕ေဘးမွာ ကား တိုက္ ၿပီး မ႐ႈမလွေသေနတဲ့ သူ႕
အေမ ေခြးအိုမႀကီးေပါ့။ မေအေသေလး သနားပါတယ္ဆိုၿပီး အိမ္ေခၚလာတာ။ သူကစၿပီး
ေပါက္ဖြားလာတဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ မ်ိဳးဆက္ရင့္ မိသားစု ႀကီး ျဖစ္လာတာ။ ေၾကာင္ေတြလည္း
ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါ ဆရာ။ သနားျခင္း သမုဒယနဲ႔ ယုယလိုက္ ေတာ့
ျမင္တဲ့အတိုင္းပါပဲဗ်ာ။ တိရစၦာန္ေလးေတြဆိုၿပီး ပစ္စလက္ခတ္မထားပါဘူး။ သူ႕အခ်ိန္နဲ႔
သူစား၊ ကိုယ့္ေနရာမွာကိုယ္စား၊ ေကြ်းတာကို လုမစားရဘူး။စည္းကမ္းတက်ပါဆရာ။ ဒီလို
သည္းခံ ၿပီးလုပ္ေတာ့ ခႏၱီပါရမီ ျဖစ္တာေပါ့”
“အလိုဗ်ာ ဖထီးစည္းကမ္းေတြကို ေခြးေတြ
ေၾကာင္ေတြက နားလည္ၾကသလား”
“စည္းကမ္းကို နားလည္သလား၊
မလည္ဘူးလားဆိုတာေတာ့ မသိပါဘူး။ ေခၚတဲ့အခ်ိန္ မလာလို႔ ကေတာ့ တုတ္ကသူတို႔ဆီ
သြားလိုက္တာပဲ}}
“အမေလးဗ်ာ ဒီအတိုင္းဆိုရင္ ဖထီးလုပ္ရပ္က
စည္းကမ္း ျပည့္ဝေသာ ခႏၱီပါရမီျဖစ္ေနၿပီ”
“သည္းခံရင္ ခႏၱီပါရမီျဖစ္ေရာေပါ့ဆရာ၊
ဟုတ္တယ္မို႔လား”
“ဖထီး ခႏၱီက ငါထားသလိုေန၊
ငါေကြ်းတဲ့အခ်ိန္စား၊ဘာဘာညာညာ စည္းကမ္းေတြ လိုက္နာမွ သည္းခံ
ေကြ်းေမြးေစာင့္ေရွာက္တာကိုး။ ေခြးသဘာဝ အစာခြက္လုတာနဲ႔ တင္ တုတ္တဝင့္ဝင့္ လုပ္ေနတာက
အစားတစ္လုတ္၊ တုတ္တစ္ခ်က္ ဆိုရမလိုျဖစ္ေနၿပီ။ ခႏၱီပါရမီျဖစ္ေစခ်င္ရင္ ျခြင္းခ်က္မထားပါနဲ႔။
အရာရာကို သည္းခံရမွာ။ ကိုယ့္ဘက္က မၾကည့္ဘဲ လိုအပ္သူျဖစ္ေစ၊ အခြင့္ အေရးရတုန္း
ေတာင္းဆိုသူပင္ျဖစ္ေစ သူတို႔ အလိုဆႏၵကို သည္းခံ ျဖည့္ဆည္းေပးရမွာ။ အဲဒါမွ ပါရမီ
ေျမာက္တဲ့ ခႏီၱျဖစ္မွာ”
“ဆရာေရ သူတို႔ကို ေကြ်းေမြး ျပဳစုရတာ
ဖထီး မတြန္႔တိုပါဘူး။ တစ္ေန႔ တစ္ေသာင္းဆိုတဲ့ ေငြက ဖထီးအတြက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္
ထိုင္တာ၊ ကြမ္းစား၊ ေဆးေသာက္ က်ေပ်ာက္သေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖထီးက စည္းကမ္းသမား
ဆိုေတာ့ သူတို႔တစ္ေတြ က်န္းမာေအာင္၊ သန္႔ရွင္းေအာင္ လိုအပ္သလို စည္းကမ္းေလးေတြနဲ႔
ထိန္းတာပါ”
“ဟုတ္ပါၿပီ၊ စည္းကမ္းရွိတာ ေကာင္းပါတယ္။
လက္ေတြ႕မွာ တိရစၦာန္မဆိုထားနဲ႔ လူေတြေတာင္ ကိုယ့္လိုဘ ကိုယ့္ဆႏၵကိုပဲ ေရွ႕တန္း
တင္ေနၾကတာဗ်။ လူေတြရဲ႕ အလို ဆႏၵဆိုတာကလည္း ျဖည့္ေပးလို႔
ျပည့္႐ိုးထံုးစံမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ငါ့စည္းကမ္းကို လိုက္နာရ မယ္၊ ဘယ္လိုေန
ဘယ္လိုစားမွ လွဴမယ္လို႔ ႏွလံုးမသြင္းရပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဒုကၡသည္ အေထာက္
အပံ့ခြဲတမ္းကို အိမ္ရွိလူကုန္ တန္း စီတိုး အရယူၿပီး ျပန္ေရာင္းၾကတာ။ ဒီလိုဆို
မလွဴပါဘူးလုပ္လို႔ မရဘူး။ ဒါနပါရမီ ခႏၱီပါရမီေျမာက္ေအာင္ လွဴခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္
ျခြင္းခ်က္ေတြ မပါပါေစနဲ႔။ ကိုယ့္ဘက္က ႀကိဳတင္ စည္းကမ္းကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ ဖယ္ လိုက္ပါ
ဖထီးေရ႕”
“ဒါဆိုလည္း လုပ္မယ့္လုပ္ရင္ ပါရမီေျမာက္တဲ့
ခႏၱီကုသိုလ္ပဲ လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ နည္းလမ္းေလးျပပါဦး ဆရာ”
“ေအးဗ်ာ ခႏၱီပါရမီျဖည့္ရမယ့္ နည္းက
ျမတ္ဗုဒၶက်င့္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း လိုက္ၿပီး လုပ္ရမွာ ေပါ့ ဖထီးရ”
“ဟုတ္ပါ့မလားဆရာ၊ ဘုရား လုပ္ခဲ့သလို
လုပ္ရင္ ေျပာစရာ ဆိုစရာမ်ားျဖစ္ေနမလား”
“အဲဒါခက္ေနတာ။ ဘုရားဆု ပန္တဲ့သူမွပဲ
ပါရမီဆယ္ပါးျဖည့္ရေတာ့မလို၊ အရိေမေတၲယ်ဘုရားရဲ႕ လက္ယာေတာ္ရံဆုႀကီးပန္ ပုဂၢိဳလ္မွပဲ
ပါရမီအလုပ္ကို လုပ္ရေတာ့မလို ယူဆေျပာဆိုတာကိုက ႏွလံုးသြင္း မွားေနပါတယ္။
ပါရမီဆယ္ပါး အလုပ္ဟာ ျမတ္ဗုဒၶၫႊန္ျပထားတဲ့ ဓမၼလမ္းစဥ္ပါ ဖထီးရ၊ ဓမၼကို
လူတိုင္းက်င့္သံုးႏိုင္ပါတယ္။ သာမန္ စားေသာက္ဖြယ္ရာ၊ အဝတ္အထည္ ေတြကအစ
ပစၥည္းဥစၥာမ်ားစြာ၊ ရာထူးအာဏာေတြပါမက်န္ ေရျပည့္အိုးကို သြန္ေမွာက္သလို လွဴဒါန္း
ရင္ ဓနပရိစၥာဂအလွဴ၊ သားသမီး ေတြပါ စြန္႔လွဴရင္ ပုတၲပရိစၥာဂအလွဴ၊ ခ်စ္ဇနီးကိုပါ
လွဴလိုက္ရင္ေတာ့ ဘရိယပရိစၥာဂ အလွဴျဖစ္မယ္။ ဒီဒါနအလွဴအားလံုးက ဒါန
မူလပါရမီပဲရွိေသးတယ္။ ဖထီး
ပိုင္တဲ့ ေျခ၊လက္၊ႏွလံုး၊ေက်ာက္ကပ္၊ မ်က္ၾကည္လႊာေတြ ထုတ္လွဴရင္
အဂၤပရိစၥာဂအလွဴျဖစ္လို႔ ဒါနဥပ ပါရမီျဖစ္ၿပီး ဒီထက္မက ဖထီး အသက္ပါ ေပးလွဴရင္ ဇီဝိတ
ပရိစၥာဂအလွဴ အဂၤါရပ္နဲ႔ကိုက္ညီလို႔ ဒါနပရမတၳပါရမီ ကုသိုလ္ထူးကို
ဆည္းပူးလိုက္ရၿပီလို႔ မွတ္ယူပါ ဖထီးေရ။ ဒီေခတ္မွာ ေသြး၊ ႏွလံုး ေက်ာက္ကပ္၊
မ်က္ၾကည္လႊာဆိုတာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မရွားသလို လွဴသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေရာင္းစား
တာမဟုတ္ဘဲ နိဗၺာန္ကို ရည္မွန္းၿပီး လြတ္လြတ္ကြ်တ္ကြ်တ္
လွဴဒါန္းတာမ်ိဳးျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္”
“ဟုတ္ပါၿပီ ဆရာ၊ ဖထီးတို႔က ဘယ္ေလာက္အထိ
က်င့္ဖို႔လိုအပ္ပါသလဲ၊ တိရစၦာန္ေလး ေတြကို ေကြ်း ေမြးေစာင့္ေရွာက္ရင္း ဒါနပါရမီေလး
ပ်ိဳးေထာင္တာပါလို႔ စပ္မိလို႔ ေျပာတဲ့အခါ တန္ရာတန္ရာ မေျပာဘူးလို႔
ေမးေငါ့ၾကတယ္ဆရာ”
“မသိလို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
တစ္ေခတ္တစ္ခါကဆိုရင္လည္း ေသာတာပန္ဆိုတဲ့
စကားလံုးကို ေတာင္ မေရးရဲ မေျပာရဲတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးဗ်။ က်င့္ရမယ့္ ဓမၼနဲ႔
ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ကို ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲျခားၿပီး မသိၾက တာပါ။ ဖထီးစြမ္းအားရွိသေလာက္
က်င့္ႏိုင္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ အေျပာမွာတင္ အသိဥာဏ္ ရပ္မေန ပါနဲ႔။
ျမတ္ဗုဒၶဟာ ပါရမီဆယ္ပါး ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကို
ဘုရားျဖစ္မွ ျဖည့္ က်င့္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ပုထုဇဥ္ဘဝ ေတြမွာ ျဖည့္က်င့္ခဲ့တာပါ။ ဓမၼကို
က်င့္ႀကံဖို႔ ပါရမီဆယ္ပါးကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔အတြက္ သူေဌး၊ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ရမယ္။ ဘယ္ပါရမီကိုေတာ့
ဘုရားဆုပန္ပုဂၢိဳလ္ျဖည့္ရမယ္လို႔ ပုဂၢိဳလ္ခြဲျခား မထားပါဘူး။ ပါရမီဆယ္ ပါး၊
မူလပါရမီ၊ ဥပပါရမီ၊ ပရမတၳ ပါရမီဆိုၿပီး ဓမၼေလွကားေထာင္ျပ ထားတာပါ။ အစြမ္းအစရွိတဲ့
ပုဂၢိဳလ္တိုင္း တက္ႏိုင္ပါတယ္။ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ဘုရားအေလာင္း ေတြလို အသက္ကို
စြန္႕လွဴတဲ့ ပရမတၳပါရမီမ်ိဳး မေျမာက္သည့္တိုင္ေအာင္ စားဝတ္ေနေရးအေထာက္
အပံ့ဒါနအလွဴ၊ ကိုယ္ပိုင္ကိုယ္ဆိုင္ ျဖစ္တဲ့ အမ်ားလည္း လက္ေတြ႕ လွဴေနၾကတဲ့
ေသြးအလွဴ၊ ေက်ာက္ကပ္ အလွဴ၊ ႏွလံုး၊ မ်က္ၾကည္လႊာ အစ ရွိတဲ့ ကိုယ္အဂၤါအလွဴေတြကို
အခြင့္သာလို႔ လွဴဒါန္းတဲ့အခါ ဒါနမူလ ပါရမီ၊ ဒါနဥပပါရမီေျမာက္ေအာင္ နိဗၺာန္ကို
ရည္မွန္းၿပီးလွဴဖို႔သာ လိုပါတယ္}}
“ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း ပါရမီ အလုပ္က
အားရစရာႀကီး။ ဖထီး လုပ္ေနတဲ့ ခႏၱီပါရမီကိုလည္း စိစစ္ျပပါဦးဆရာ၊ သဒၶါတရားေတြ
ထက္သန္လာလို႔ပါ”
“ခႏၱီက အဓိပၸာယ္ အလြန္ က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။
အရာဌာနကို လိုက္ၿပီး ဖြင့္ဆိုထားတဲ့ အဓိပၸာယ္ ေတြလည္း အမ်ားအျပားပါပဲ။ ပါရမီ
ဆယ္ပါးျဖည့္က်င့္ရာမွာ ဖထီးလုပ္ ေနတဲ့ ခႏၱီပါရမီက အဓိက ေခါင္း ကိုင္ပါရမီလို႔
မွတ္ယူပါ။ သည္းခံမႈ ခႏၱီသာမပါရင္ ဒါနလည္း မေျမာက္၊ သီလလည္း မထိန္းႏိုင္၊ ဝီရိယေတြ
လည္း ပ်က္ျပားၿပီး ပါရမီက်င့္စဥ္ တစ္ခုလံုး လမ္းဆံုးမေရာက္ဘဲ ပ်က္
စီးသြားႏိုင္တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ အဘိဓမၼာဆရာ ႀကီးဦးေက်ာ္ထြတ္က
ခႏၱီရဲ႕အဓိပၸာယ္ကို အရာရာမွာ ပညာနဲ႔ဆင္ျခင္ၿပီး သည္းခံျခင္းလို႔ ဖြင့္ဆိုပါတယ္။
ဆရာႀကီးရည္ညႊန္းတဲ့ အရာရာဆို တာ ဗဟိဒၶျပင္ပကိစၥေတြကို သည္းခံျခင္း၊ တိတိကၡခႏၱီနဲ႔
အဇၥ်တၲိက အတြင္းကိစၥေတြကို သည္းခံျခင္း အဓိဝါသနခႏၱီေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
အရာရာကိုသည္းခံၿပီး ေဆာင္ရြက္ရင္ ပါရမီဆယ္ပါးျဖည့္က်င့္တဲ့ အလုပ္ ေအာင္ျမင္ပါတယ္”
“ဖထီးစြမ္းအား ရွိသေလာက္ ျပဳစုေနတဲ့
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ကုသိုလ္ေတြမွာ ခႏၱီပါတယ္ေပါ့”
“ပါ ပါတယ္ဗ်ာ၊ စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္
အာဟာရဒါနေလး လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အသံုးစရိတ္ကို ေခြ်တာရတယ္။ တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္တာ ေလွ်ာ့ၿပီး တစ္ႀကိမ္ပဲထိုင္ေတာ့ ႏွစ္ေထာင္
ေလာက္ပိုလာတယ္မဟုတ္လား”
“ဟုတ္လိုက္ေလ ဆရာ၊ ကိုယ္
ႀကိဳက္လွခ်ည့္ဆိုတဲ့ လက္ဖက္ရည္ကို သည္းခံၿပီး ႏွစ္ခြက္စာေလွ်ာ့၊
တစ္ခြက္ပဲေသာက္တာရယ္၊ တျခား စရိတ္ေတြ ေလွ်ာ့တာရယ္ေၾကာင့္ ခုလို ဒါနေလးေတြ
လုပ္ႏိုင္တာပါ”
“သီလ ေစာင့္ထိန္းရာမွာလည္း သည္းခံျခင္း
ခႏၱီလိုအပ္တယ္။ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္၊ ထမင္းတစ္နပ္စာအတြက္ ဆာေလာင္မႈကို သည္းခံၿပီး
မစားဘဲ ေနမွ ဝိကာလေဘာဇနာသိကၡာပုဒ္ကို လံုၿခံဳေအာင္ ေစာင့္ႏိုင္ပါတယ္။ တီဗီေရွ႕မွာ
ထိုင္ၿပီး၊ လိုင္းေပါင္းစံုက လႊင့္သမွ် အစီအစဥ္ေတြကို မ်က္စိအရသာ၊ နားအရသာခံၿပီး ၾကည့္မေနဘဲ
သည္းခံေရွာင္ရွားႏိုင္မွ နစၥ၊ ဂီတ၊ ဝါဒိတသိကၡာပုဒ္ေတြ ကို လံုၿခံဳေအာင္
ထိန္းႏိုင္မွာပါ။ ဖထီး ေရ႕ အဲဒါေၾကာင့္ ဒါနသီလ ဘာပဲျပဳျပဳ ခႏၱီဆိုတဲ့သည္းခံမႈနဲ႔
မလုပ္ ရင္ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ သည္းခံျခင္းခႏၱီပါရမီနဲ႔ တြဲဖက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ရင္ေတာ့
ေလာကီအက်ိဳးစီးပြားလည္း ေအာင္ျမင္၊ ေလာကုတၲရာ လမ္းေၾကာင္းအတြက္ ပါရမီကုသိုလ္လည္း
စုမိၿပီေပါ့”
“ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္၊ ပါရမီေျမာက္တယ္ဆိုတာသိရေတာ့
ဝမ္းသာတယ္။ လုပ္ရတာလည္းအား ရွိတယ္ဆရာရဲ႕။ ဖထီး အာစိဏၰကံံ ေျမာက္ေအာင္ ဝိပႆနာ႐ႈမွတ္တာလည္း
ခႏၱီက အဓိကျဖစ္ရမွာ ေပါ့ေနာ္”
“သည္းခံမႈ အလိုအပ္ဆံုး အလုပ္ပါပဲဗ်ာ။
ခႏၶာအရွိ ျဖစ္ပ်က္ကို ဥာဏ္နဲ႔ျမင္ဖို႔အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ေဖာက္ျပန္မႈေတြကို
ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အခါ ပူမႈေအးမႈ၊ ေတာင့္တင္း ကိုက္ခဲေခြ်းေတြ ရႊဲလာတဲ့အခါ ငါပဲ
သူပဲဆိုတဲ့ အစြဲေတြျပဳတ္၊ ႐ူပကာယ အစုအဖြဲ႕ဟာ ဓာတ္ေလးပါး အစုအေဝး သက္သက္ပဲလို႔
ဥာဏ္မွာျမင္ရင္ သကၠာယဒိ႒ိျပဳတ္ၿပီ၊ နာက်င္ ပူေအး ေဝဒနာအစုအေဝးလည္း ေပၚခ်ည္း
ေပ်ာက္ခ်ည္းျဖစ္ေနတာကို ဥာဏ္နဲ႔စိစစ္ၾကည့္ေတာ့ ျဖစ္လာတာ၊ ေပၚလာတာကိုျမင္ရင္
ဥေစၦဒဒိ႒ိ ျပဳတ္ၿပီ၊ ပ်က္သြားတာ ေဝဒနာေတြ ေလွ်ာ့ပါးသြားတာကို ျမင္ရင္ သႆတဒိ႒ိ
ျပဳတ္ၿပီ။
အဲဒါေၾကာင့္ ဥာဏ္အျမင္မွာ
ဒိ႒ိကြာဖို႔အတြက္ ကိုယ့္ခႏၶာကျပတဲ့ ကိုယ့္ေဝဒနာကို သည္းခံၿပီး ေစာင့္ ၾကည့္ဖို႔
လိုအပ္ပါတယ္။ သူတစ္ပါး ခႏၶာအျပနဲ႔ သူတစ္ပါး အေျပာအေဟာကို နာယူ႐ံုနဲ႔ေတာ့ ဒိ႒ိလည္း
မကြာႏိုင္သလို၊ ဝိပႆနာလည္း မျဖစ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ခႏၶာက ျပတာကိုပဲ သည္းခံၿပီး
ေစာင့္ၾကည့္ပါလို႔ မွာပါရေစ”
“ေက်းဇူးပါပဲဆရာ၊ ဒါန သီလ ဝိပႆနာ
ဘာဝနာအလုပ္ကို ခႏၱီပါရမီနဲ႔တြဲၿပီး ရဲရဲဝံ့ဝံ့ လုပ္ႏိုင္ပါၿပီ”
“သာဓုပါ ဖထီးေရ၊ ဒီေန႔က စၿပီး ဒါန၊သီလ၊
ဝိပႆနာကုသိုလ္ထူးေတြကိုလုပ္တဲ့အခါ အသက္ကိုပါ စြန္႔တဲ့ ပရမတၳပါရမီအဆင့္မ်ိဳး
မလုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ဒါနျပဳတဲ့အခါ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္၊ ဘယ္လို ပရဟိတ လုပ္မွ၊ ဘယ္လို
ေလးလွဴရမွဆိုတဲ့ စည္းကမ္းေတြ ႀကိဳတင္မသတ္မွတ္ပါနဲ႔။ ဘယ္လိုေန ဘယ္လိုစားရမွ
သည္းခံၿပီး သီလေစာင့္မယ္ မလုပ္ပါ နဲ႔။ ျြခင္းခ်က္မပါတဲ့ ခႏၱီပါရမီနဲ႔တြဲၿပီး
ဒါနမူလပါရမီ၊ ဒါနဥပပါရမီ၊ သီလ မူလပါရမီ၊ သီလဥပပါရမီေျမာက္ေအာင္ နိဗၺာန္ကိုသာ
ရည္မွန္းၿပီး လုပ္ပါ။ ပါရမီဆယ္ပါးရဲ႕ အညႇာ ခႏၱီစစ္ရင္ လုပ္သမွ်ကုသိုလ္ေတြ
ပါရမီ ျဖစ္ပါတယ္ ဖထီးေရ႕၊
ႀကိဳးစားလိုက္စမ္းပါ”
“ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ၊ ဆရာမျပ နည္းမရျဖစ္ေနတာ၊
ပါရမီဆယ္ပါးလို႔ ၾကားရင္ပဲ ေျပာရလုပ္ရမွာကို မဝံ့မရဲျဖစ္ျဖစ္သြားတယ္။ ငါလုပ္ေနတဲ့
သတိပ႒ာန္အလုပ္ပဲ ရပ္လိုက္ရ ေတာ့မလိုလို ေတြးမိပါတယ္။ ခုေတာ့ ဥာဏ္ပြင့္ပါၿပီ။
ကိုယ္လုပ္ေနၾက ဒါန သီလ ဘာဝနာစတဲ့ ကုသိုလ္အလုပ္ကို ရပ္စရာမလို၊ ေျပာင္းစရာမလိုဘဲ
ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ဖယ္ရွား အမ်ားအတြက္ကို ရည္ရြယ္ခ်က္ ထား၊ နိဗၺာန္ကိုသာ ရည္မွန္းၿပီး
လုပ္လိုက္႐ံုနဲ႔ ပါရမီကုသိုလ္ေျမာက္သြားတာ သေဘာေပါက္ပါၿပီ”
“ေကာင္းလိုက္တဲ့ ႏွလံုးသြ္း ဗ်ာ၊ ဖထီး
တကယ္လုပ္ၾကည့္ေတာ့ ဓမၼအလုပ္က ဆြဲေဆာင္သြားမွာပါ။ ဖထီးတို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ဘဝမ်ားစြာက
ပါရမီမ်ိဳးေစ့ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါခဲ့သည္ျဖစ္ေစ ကိစၥမရွိပါဘူးဗ်ာ။ ယခုဘဝ သာသနာတြင္းကုသိုလ္ထူးေတြ
ျပဳခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ပါရမီ မ်ိဳးေစ့ကို မျဖစ္မေနခ်ရမွာပါ။သံသရာခရီးကို ေလွ်ာက္၊
နိဗၺာန္ကို ဆိုက္ေရာက္ဖို႔အတြက္ ပါရမီ ကုသိုလ္ကသာ အားကိုးရပါတယ္။
ပါရမီကုသိုလ္စံုညီဖို႔ကလည္း ခႏၱီဆိုတဲ့
အညႇာပါရမီကိုသာ အမိ အရဆြဲရင္ ပါရမီဆယ္ပါး တစ္တြဲလံုး ပါပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔
ေန႔စဥ္ ျပဳလုပ္ေနၾက ဘုရား ဆြမ္းေတာ္လွဴ၊ ပန္းလွဴ၊ သံဃာ ေတာ္ေတြ ဆြမ္းေလာင္းတာကအစ
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာအလုပ္ေတြ အားလံုး ပါရမီကုသိုဘ္ ျဖစ္ေစဖို႔ အတြက္ ငါေကာင္းစားေရးဝါဒ
တဏွာ မာနဒိ႒ိနဲ႔ မလုပ္မိေအာင္ သည္းခံ၊ နိဗၺာန္ကိုသာရည္မွန္းၿပီး ျပဳလုပ္ဖို႔လိုေၾကာင္းကို
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း
အသိေပးရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ}}
“ေက်းဇူးကမၻာ၊ ေက်းဇူး အနႏၱပါ ဆရာေရ”
ပါရမီ
ကုသိုလ္၊ ျဖစ္ေစလို နိဗၺာန္ကိုသာ ဆုပန္ပါ။
ဇနက
(ေတာင္ငူ)
No comments:
Post a Comment