တစ္သက္လံုးလံုး၊
မသံုးရက္ဟူ၊ မလွဴရက္ဘဲ၊ ခႏၶာစဲက
ေအးေရႊ(ေကတုမတီ)
(၁)
“ပစ္ရမွာလည္း အဆီနဲ႔ရႊဲရႊဲ၊ စားရမွာလည္း
သဲနဲ႔ရွပ္ရွပ္”လို ျဖစ္ေနသည့္ ေခါင္းရင္းနံရံထက္မွဖလင္လိပ္သံုး
ေအာ္တိုကင္မရာႏွင့္ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကင္မရာတို႔ကို ေမာ့ၾကည့္ရင္းက ကြ်န္ေတာ္
စဥ္းစားေနမိသည္။
ကြ်န္ေတာ္က ညညဆို အိပ္မေပ်ာ္တာကစ ေခါင္း
ကလည္း အၿမဲကိုက္ေနတာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ သည္ ေတာ့ စာမေရးတာလည္း ၾကာခဲ့ၿပီ။
ဘာကိုမွ်မစဥ္းစားဘဲ ေခါင္းထဲမွာေပၚလာသမွ်ကို သိေနဖို႔သာ ႀကိဳး စားေနခဲ့တာလည္း
မနည္းပင္ ၾကာၿပီ။ မေန႔ကေတာ့ မေကြးမွ စာေရးဆရာ ေရနံ႔သာေအာင္ခ်မ္းေဇာ္ႏွင့္ ဖုန္းေျပာျဖစ္သည္။
“ဆရာရယ္ . . .အနည္းဆံုး တစ္လမွာ
တစ္ပုဒ္ေတာ့ ျဖစ္ေအာင္ ေရးပါ။ ဆရာ့ရဲ႕စာေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔အုပ္စုက တခုတ္တရ
ေစာင့္ဖတ္ေနၾကတာ” ဟု သူက ဆိုသည္။
သို႔ႏွင့္ ဖုန္းခ်ၿပီးေနာက္
စာျပန္ေရးဖို႔ရာ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕သို႔ေရာက္သည္။ သည္မွာ မေန႔က အားသြင္း ၿပီး ကီးဘုတ္နံေဘးမွာ
ခ်ထားမိခဲ့သည့္ ဆိုနီဒစ္ဂ်စ္ တယ္ကင္မရာကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ သည္ကင္မရာ က
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကင္မရာေတြ ျမန္မာျပည္ထဲ ဝင္လာခါစ (၂၀ဝ၆) ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လဆန္းက
ညီျဖစ္သူ၏ အလုပ္ရွင္ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုပိုင္ရွင္ ေဟာင္ေကာင္ မွအျပန္ ဝယ္ခဲ့ေပးပါရန္
ေတာင္းပန္ၿပီး တကူးတက မွာခဲ့ရတာျဖစ္သည္။ အဲသည္တုန္းက ေဟာင္ေကာင္ ေဒၚလာ (၂၀၉၈)၊
ယူအက္စ္ေဒၚလာ (၂၇၀)၊ ျမန္မာ ေငြႏွင့္ သံုးသိန္းခြဲ ေပးခဲ့ရသည္။ ျမန္မာျပည္မွာဆို
ငါးသိန္းနီးပါးရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္က တသသျဖင့္ ရြရြကေလးသံုးေနသည့္
အႏွီကင္မရာကို ၂၀၁၂- ခုႏွစ္ သမီးတို႔သားအမိ ခရီးရွည္သြားရာမွာ ယူသြားရန္ ေပးမိ္၍
သမီးက အႀကီးအက်ယ္စိတ္ဆိုးသည္။ သည္ေတာ့မွ သိန္းေက်ာ္႐ံုမွ်သာ ေပးရသည့္ သမီး၏
ဟင္းန္ဆက္ထဲက ကင္မရာႏွင့္ ယွဥ္သံုးလိုက္လွ်င္ပင္ စံခ်ိန္မမီေတာ့တာကို သတိထားမိသည္။
ဆိုေတာ့ အသစ္နီးနီးသာရွိေသးသည့္ ဆိုနီ
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကင္မရာကို ေခါင္းရင္းနံရံမွာ ယခင္ကပင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားခဲ့သည့္ ဂ်ပန္ျပည္ျဖစ္
နစ္ကြန္ကင္မရာ အသစ္ကေလးႏွင့္အတူ ခ်ိတ္ဆြဲလိုက္ရၿပီ။
အဲသည္ ဂ်ပန္ျပည္ျဖစ္
နစ္ကြန္ေအာ္တိုကင္မရာ ကိုပင္ ၂၀ဝ၁-ခုႏွစ္ေလာက္က်မွ ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ေက်ာ္ ေပးကာ
ဝယ္သံုးႏိုင္ခဲ့တာ ျဖစ္သည္။ (၉၀) ခုႏွစ္ ေလာက္တုန္းကမူ ႏိုင္ငံျခားမွျပန္လာသူ လူႀကီးတစ္
ဦးထံမွာ အဲသည္ကင္မရာကို တစ္ခါျမင္ခဲ့ရဖူးသည္။ အဲသည္တုန္းက အဲသည္ကင္မရာကို
ေခတၲကိုင္ၾကည့္ ဖို႔ပင္ ခြင့္မေတာင္းဝံ့သျဖင့္ ပိုင္ရွင္၏လက္ထဲမွ သူ
ကိုင္ျပတာကိုသာ ရင္သပ္အံ့ဩ ေငးေမာခဲ့ရသည္။ စင္စစ္ ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္မွာလည္း
ကိုယ္လုပ္သမွ်ကို ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားျဖင့္ အထက္အဆင့္ဆင့္သို႔ တင္ ျပရတာမ်ိဳး
ျဖစ္၍ အလုပ္တစ္ခုလုပ္တိုင္းမွာ ဓာတ္ပံု ဆရာကို ေျပး ေျပးေခၚရတာက ဒုကၡတစ္ခု ျဖစ္ေန
သည္။ သည္ေတာ့ (၉၂) ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ထိုင္ဝမ္က ဝင္လာသည့္ ဖလင္လိပ္သံုး
ဝီဇင္ကင္မရာကို သံုးေသာင္းေပးကာ ဝမ္းသာအားရဝယ္သံုးခဲ့ရသည္။ အဲသည္ေနာက္ ၂၀ဝ၁-ခုႏွစ္ေလာက္က်မွ
ေအာ္တို လည္းျဖစ္၊ Day Date လည္း ပါသည့္ နစ္ကြန္ကင္မရာကို ဝယ္ႏိုင္ခဲ့တာ ျဖစ္၍
ကိုယ္ႏွင့္ပူးတြဲ အၿမဲလိုက္ပါ အလုပ္သင္ေနရွာသည့္ တပည့္ကိုပင္ ကိုယ့္လက္ေပၚတင္ကာ
ဖူးဖူးရြရြ ျပသခဲ့ရသလို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ႐ို႐ိုေသေသ သံုးစြဲေနခဲ့ရဖူးသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ကင္မရာႏွစ္လံုးက ေဖာ့ပံုးကအစ လံုးဝအသစ္ေတြအတိုင္းသာ ရွိေသးသည္။ အဲသလို
အသစ္နီးနီး ရွိေနေသးသည့္ ကင္မရာႏွစ္လံုးကို အမိႈက္ပံုးထဲ ပစ္ထည့္လိုက္ရမွာက
ႏွေျမာစရာ ေကာင္းလွသလို ဖလင္လိပ္သံုး ကင္မရာျဖစ္၍ ျပန္သံုးျဖစ္ဖို႔ရာ မရွိေတာ့တာ
သိေနသည္။
စင္စစ္ သည္ကင္မရာေလးေတြက ေခတ္ကာလအရ ကြ်န္ေတာ့္ကို
ပစ္ခြာသြားၾကၿပီ။ အဲသလို ကြ်န္ ေတာ့္ကို ပစ္ခြာသြားခဲ့ၾကသည့္ ကက္ဆက္ေခြသံုး
“ဆိုနီ”ဗြီဒီယိုကင္မရာတစ္လံုးလည္း အိမ္ေအာက္ထပ္ က မတ္ရပ္ဗီ႐ိုထဲမွာ ရွိေသးသည္။
သူတို႔ထက္ဦးစြာ ကြ်န္ေတာ့္ကို ပစ္ခြာသြားခဲ့ၾကၿပီးသည့္ တိုရွီဘာ(87.HA)ေအာက္စက္၊
တိုရွီဘာ(C, 1) ေအာက္စက္တစ္ လံုးႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသံုး
(၁၁၀ဗို႔)ဝမ္းတင္းဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေအာက္စက္တစ္လံုးလည္း အိမ္ေနာက္ေဖးက ဂိုေဒါင္ ေလးထဲမွာ
ရွိေသးသည္။ ဒါတြင္မွ်မကေသး။ မီးအား ထိန္းစနစ္ ပါၿပီးျဖစ္သည့္ (View Sonic)ျဗဴးေဆာနစ္
(၁၇)လက္မ ေမာ္နီတာတစ္လံုးႏွင့္ (Philip)ဖိလစ္ (၁၄)လက္မ ေမာ္နီတာ သံုးလံုးတို႔လည္း
အဲသည္ ဂိုေဒါင္ထဲမွာ လဲေလ်ာင္းေနၾကၿပီ။ ထို႔ျပင္တစ္ဝ (၂၄) ဗို႔ ဘကၳရီသံုး (UPSွ)ယူပီအက္စ္ႏွစ္လံုး၊
ပလပ္စတစ္ ေလာင္းစက္ တစ္လံုး၊ စာအုပ္အေႏွာင့္ခ်ဳပ္ကိရိယာ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ေကာင္ခြဲအား
စပလစ္တိုက္ေလေအး ေပးစက္တစ္လံုးတို႔ကလည္း အသစ္နီးပါးေတြပင္ျဖစ္ ၾကသည့္တိုင္
ေခတ္ကာလႏွင့္မဆိုင္ေတာ့တာေၾကာင့္ ေခ်ာင္ထိုးထားရၿပီ။
“ကိုင္း . .ေနာက္ထပ္ ဘယ္ဟာေတြ ငါ့ကို
စြန္႔ ခြာသြားၾကဦးမွာလဲ”
ကြ်န္ေတာ္က နံရံထက္က အတူတကြတြဲေလာင္း
က်ေနၾကသည့္ ကင္မရာ ႏွစ္လံုးကို တစ္ခ်က္ ေမာ္ ၾကည့္လိုက္ျပန္ရင္းက စိတ္ထဲက
ေရရြတ္လိုက္မိသည္။ ၿပီးေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာစားပြဲေရွ႕က ပလပ္စတစ္ ခံုမွာဝင္ထိုင္ကာ
စာစçေရးဖို႔ ဟန္ျပင္သည္။ ဒီလပ္စ္ ကီးဘုတ္ေပၚတြင္ လက္ကိုတင္ထားရင္း မ်က္လံုးမ်ားက (acer)ေအဆာ
ဖလက္ေမာ္နီတာကို စိုက္ၾကည့္ ေနမိေသာ္လည္း စိတ္ထဲမွာ မခ်င့္မရဲျဖစ္ေနသည္။ နိစၥဓူဝ
ေပၚလာေနၾကသည့္ ေခတ္ေပၚပစၥည္းမ်ားက ကာလတစ္ခုကို လြန္ေျမာက္တိုင္း လြန္ေျမာက္တိုင္း
ကြ်န္ေတာ့္ကို ေက်ာခိုင္းသြားေနၾကတာကို ခုက်မွ ကြ်န္ေတာ္ သတိထားမိလြန္းေနသည္။
(၂)
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလိုင္လ (၅)ရက္၊ စေနေန႔က
မိုးေလ ကင္းစင္ကာ ရာသီဥတုသာယာေနသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ဇနီးေမာင္ႏွံက
ခြဲစိတ္အထူးကုဆရာဝန္ႀကီး ေဒါက္တာဦးၾကည္ဦးႏွင့္ ဓာတ္မွန္ဘက္ဆိုင္ ရာဆရာဝန္ႀကီး
ေဒါက္တာေဒၚခင္မာရွိန္တို႔၏ အေဒၚအငယ္ ကြယ္လြန္၍ ငါးရက္ျပည့္ ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္ရာ
ဆရာတို႔ၿခံထဲသို႔ ေရာက္ေနၾကသည္။ ဆရာတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံမွာမူ ရန္ကုန္မွာ
တာဝန္က်ေနၾကရာမွ ေတာင္ငူသို႔ ေခတၲျပန္လာၾကရတာမို႔ ၿမိဳ႕ခံျဖစ္ေနသည့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အပါအဝင္
ေသာသီခိုေဆးခန္းမွ ဝန္ထမ္း အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ရင္းႏွီးသူအခ်ိဳ႕တို႔ကသာ ဝိုင္းဝန္း
လုပ္ကိုင္ေပးေနၾကရသည္။
ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္အတြင္းမွ
က်ယ္ဝန္းလွသည့္ၿခံႀကီးအတြင္း အေနာက္ဘက္စည္း႐ိုးအနီးမွ အေဒၚငယ္၏အိမ္ကေလးမွာ
ပင့္သံဃာအရွင္ျမတ္ငါးပါးအျပင္ ဆရာတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ ဧည့္သည္ငါးဦးသာ ရွိေနပါသည္။
“ဘဝတစ္ပါးကိုေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့တဲ့
ဒကာမႀကီးက သားေထာက္ သမီးခံကလည္း မရွိ၊ ခင္ပြန္းသည္ကလည္း မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ဒကာမႀကီးတို႔နဲ႔လိုက္
မေနဘူးလား”
“တပည့္ေတာ္တို႔နဲ႔ လိုက္ေနဖို႔
တပည့္ေတာ္တို႔ လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ေခၚတာပါပဲ ဘုရား၊ သူက သူ႕ အမ်ိဳးသား
ၿမိဳ႕နယ္ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး ကြယ္လြန္ကတည္းက ေက်ာက္ပန္းေတာင္းကေန အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂေတြ
နဲ႔ ဒီကိုေျပာင္းလာခဲ့တာ၊ ေသတၲာေတြကခ်ည္းပဲ ဆယ့္ ငါးလံုးေလာက္ရွိတယ္ ဘုရား၊
က်န္တဲ့ အိုးခြက္ပန္းကန္ ေတြ၊ အဝတ္အစားေတြ၊အိပ္ရာျခင္ေထာင္နဲ႕ အိမ္ေထာင္
ပရိေဘာဂေတြ၊ ေတာင္းေတြ ပလံုးေတြကအစဆိုေတာ့ ပစၥည္းေတြက အမ်ားႀကီးပဲ ဘုရား။ အဲဒါနဲ႔
အဲဒီပစၥည္းေတြကို ေရာင္းသင့္တာေရာင္း၊ ေပးသင့္တာေပး၊ လွဴသင့္တာလွဴၿပီးေတာ့
လူတစ္ကိုယ္စာ လိုသေလာက္ေလးနဲ႔ တပည့္္ေတာ္မတို႔အိမ္ လိုက္ေနပါဆိုတာကို
သူ႕ပစၥည္းေတြကို သံေယာဇဥ္ျဖစ္ၿပီး အဲဒီ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ဒီအိမ္မွာ သူတစ္ေယာက္တည္း
ေနရစ္ခဲ့တာ ဘုရား”
“အမွန္ကေတာ့ သူက
မစြန္႔ႏိုင္မခြဲႏိုင္လို႔ သိမ္း ဆည္းထားတဲ့ ပစၥည္းေတြက အသံုးခ် မခံၾကရတဲ့အတြက္
အသံုးက်တန္ဖိုး(်႕န္ကူ ဠေူကန) ဆံုး႐ံႈးၿပီးေတာ့ သူ႕ကိုလည္း ခြဲေနခဲ့ၾကတာ ၾကာၿပီပဲ၊
ၿပီးေတာ့ သူ မခြဲခ်င္ခဲ့တဲ့ ပစၥည္းေတြကိုပဲ ခုက် သူကပဲ ခြဲၿပီးေတာ့
ခ်န္ထားခဲ့ရၿပီ”
“ဟုတ္တာေပါ့ ဘုရား၊ သူက အဲဒီလိုမွ မစဥ္း
စားတာ ဘုရာ့”
“ဒကာမႀကီးတို႔ကေတာ့ စဥ္းလည္းစဥ္းစား သတိ
လည္း ထားေပါ့။ တို႔လည္းပဲ တစ္ေန႔ အဲသလို ေသ ရမွာ၊ တို႔ေသသြားရင္ေကာ
တို႔ရွာေဖြစုေဆာင္းထားတာေတြထဲက ဘာေတြကို ယူသြားၾကမလဲ၊ ဘာေတြ ကို ခ်န္ထားခဲ့ၾကမလဲလို႔ . .”
“အဲဒီကိစၥ စဥ္းစားဖို႔ေကာင္းပါတယ္
ဘုရား”
“ေတာင္ငူၿမိဳ႕မွာ နာမည္ႀကီးတဲ့
လူခ်မ္းသာအမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး ကြယ္လြန္သြားဖူးတယ္၊ သူ႕မွာလည္း သားေထာက္ သမီးခံ
မရွိပါဘူး။ သူ႕အမ်ိဳးသားကလည္း အေစာႀကီးကတည္းက ကြယ္လြန္သြားခဲ့တယ္။ေမာင္တစ္ေယာက္နဲ႔
တူတစ္ေယာက္ ရွိေပမယ့္ အဲဒီ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔လည္း သူနဲ႔က အဆက္အဆံ မရွိၾကဘူး။ သို႔ေသာ္
သူက ဘုရားေတြ၊ တန္ေဆာင္းေတြ၊ ေက်ာင္းေတြနဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြအတြက္ ထာဝရဆြမ္း အလွဴေရာ
ပညာေရးနဲ႔က်န္းမာေရးအတြက္ပါ အမ်ား ႀကီးပဲ လွဴသြားႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူေသေတာ့
သူ႕ အိမ္ထဲမွာတင္ ေငြသားက သိန္းခုနစ္ရာေလာက္ထင္ တယ္ က်န္ရစ္ခဲ့တယ္၊ ေရႊေတြကလည္းပဲ
ပိႆာ ခ်ိန္နဲ႔ကို အေတာ္မ်ားမ်ား က်န္ရစ္ခဲ့တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဘဏ္စာအုပ္ထဲမွာလည္းပဲ
သိန္းႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ သံုးေထာင္နီးပါး က်န္ရစ္ခဲ့တယ္လို႔ ၾကားရတယ္”
“သူပိုင္တဲ့ပစၥည္းေတြကို သူကိုယ္တိုင္က
အသံုး ခ်သြားႏိုင္ေသးေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့ဘုရား”
“ဟုတ္တယ္၊ အဲဒီလို အသံုးမခ်ႏိုင္ဘဲနဲ႔
ေသရင္ေတာ့ ဆံုးတယ္လို႔ သံုးတာက သဘာဝက်တယ္၊ ကိုယ္တိုင္က ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔ရွာေဖြခဲ့ၿပီးေတာ့
ေၾကာင့္ေၾကာင့္က်က်နဲ႔ ထိန္းသိမ္းခဲ့ရတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ကိုယ္တိုင္လည္း
အသံုးမခ်ရလို႔ အသံုးက်တန္ဖိုး ဆံုး႐ံႈးေန ခဲ့သလို ေသျပန္ေတာ့လည္း
ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းေတြကို သံုးၿပီးေတာ့
သံသရာအတြက္ ယူသြားႏိုင္မယ့္ အနာ ဂတ္ကာလ ေကာင္းတဲ့ဘဝေတြကိုပါ ဆံုး႐ံႈးသြားခဲ့ရတာမို႔လို႔
အဲလိုလူေတြ ေသတာကို ဆံုးတယ္လို႔ သံုး ႏႈန္းတာ သဘာဝက်တယ္”
“မွန္တာေပါ့ ဘုရား”
“သဒၶါကင္းထ၊ မေစၦရႏွင့္၊ ထိုမွ်သသူ၊ စိတ္မျဖဴ
တို႔၊ လွဴမည္ဝမ္းထဲ၊ ႀကံမရဲဘူး၊ ႀကံခဲအလို၊ ဝန္တို ဝက္ဝက္၊ မယွငွက္သို႔၊ တသက္လံုးလံုး၊
မသံုးရက္ဟူ၊ မလွဴရက္ဘဲ၊ ခႏၶာစဲက၊ မူးပဲမပါ၊ ငတ္မြတ္စြာလွ်င္၊ ၿပိတၲာ ၿပိတိၲ၊
ျဖစ္ကုန္ဘိ၏ဆိုတဲ့ မဃေဒဝလကၤာထဲ ကလို ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းကို ကို္ယ္တိုင္လည္း
မသံုးရက္၊ သူမ်ားလည္း မလွဴရက္နဲ႔ ေသတဲ့အခါက်ေတာ့ ၿပိတၲာ ျဖစ္ရဦးမယ္ဆိုရင္ .
.ကိုင္း . .ဒကာမႀကီးတို႔ ခုကတည္း က စဥ္းစားၾကဖို႔ေနာ္”
ဆရာတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံက အေဒၚ
က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္းသင့္တာ ေရာင္း၊ လွဴသင့္တာ လွဴ၍
ေပးသင့္တာကိုလည္း ေပးပစ္ခဲ့ၾကရာ ေရႊဆံေတာ္ဘုရားမွာ ေငြငါးသိန္း၊ ဘိုးဘြားရိပ္သာမွာ
ေငြငါးသိန္းႏွင့္ အဘြားမ်ားအတြက္ အေဒၚ၏ အဝတ္အစားမ်ား၊ ေအာင္ျမင္ေဇယ်ံဳ
စာသင္တိုက္အတြင္း ေဆာက္လက္စ ေက်ာင္းေဆာင္အတြက္ အလွဴေငြ ႏွစ္သိန္းအျပင္ ေက်ာင္းတိုက္အတြက္
အိုးခြက္ပန္းကန္မ်ား၊ ကြ်န္းေသတၲာတစ္ဆယ့္ငါးလံုးကိုေတာ့မူ စာသင္သား သံဃာမ်ားအတြက္ ရည္မွန္းကာ
လွဴဒါန္းခဲ့ၾကပါသည္။ ထို႔ျပင္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားအား ေန႔ဆြမ္း ဆက္ကပ္၍
ျပဳျပဳခဲ့သမွ် ေကာင္းမႈကုသိုလ္၏ အဖို႔ကို သူ႕အေဒၚအပါအဝင္ အနီးဝန္းက်င္မွ ေဝေနယ်
အားလံုးအတြက္ အမွ်အတန္းေပးေဝခဲ့ၾကသည္။ ေန႔လယ္မွာ ဆရာတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံျပန္ၾကေတာ့
ကြ်န္ေတာ့္ ဦးေႏွာက္အတြင္းမွာ အေတြးေတြ အိုင္ထြန္းလ်က္ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။
(၃)
ညေနမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔မိသားစုက ႏွစ္စဥ္
ကပ္လွဴၿမဲျဖစ္ေသာ ဝါဆိုသကၤန္း လွဴဒါန္းရန္ကိစၥအတြက္ အေသာကာ႐ံုေက်ာင္းသို႔
ေရာက္ျဖစ္ျပန္ရာ ေန႔လယ္က ကိစၥကိုပင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ေျပာျဖစ္ၾကသည္။
“ပစၥည္းဥစၥာဆိုတာ ရွာေဖြစဥ္တုန္းကလည္း
သူတစ္ပါးကို ညႇဥ္းဆဲထိုက္က ညႇဥ္းဆဲရသလို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္တဲ့အခါမွာလည္း
ပိုးမႊား စတဲ့သတၲဝါတို႔ကို လိုအပ္ရင္ သတ္ရတာမ်ိဳး၊ၿပီးေတာ့ မီးေဘး၊ ေရေဘး၊
သူခိုးဓားျပေဘး စတဲ့ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးေၾကာင့္ အေကာင္းစက္စက္က ပ်က္စီးရတာမ်ိဳးေလ”
“ခုေခတ္က်ေတာ့ သက္တမ္းကုန္ဆံုး
အသံုးမဝင္ေတာ့လို႔ေရာ၊ ကာလေဒသနဲ႔ မကိုက္ညီေတာ့လို႔ပါ တန္ဖိုးေလ်ာ့နည္း
စုထားသမွ်မြဲတာမ်ိဳးလည္း ရွိတယ္ ဘုရာ့၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ သူ႕ဆိုင္မွာ
ဝယ္ေလွာင္ထားတာက မီးလံုးတီဗြီေတြ ျဖစ္ေနလို႔ ခုေခတ္က ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဖလက္တီဗြီေတြပဲ
ေရာင္းရ ေတာ့တာေလ၊ၿပီးေတာ့လည္း ခုေခတ္က ဗြီစီဒီတို႔၊
ဒီဗြီဒီတို႔ဆိုတာေတြျဖစ္ကုန္လို႔ သူ႕ဆိုင္မွာက တိတ္ေခြနဲ႔ ၾကည့္ရတဲ့ ေအာက္စက္ေတြ
အမ်ားႀကီးဝယ္ထားခဲ့မိတာ၊ အဲဒါကလည္း မေရာင္းရေတာ့ဘူး။ စေလာင္းေတြလည္း အတူတူပဲ။
လူေတြက စကိုင္းနက္တို႔၊ ဖိုက္မူဘီတိုု႔ဆိုတဲ့ ႏွစ္ေပဗန္းကေလးေတြ တပ္ကုန္ၾကတာ
ဆိုေတာ့ သူဝယ္စုထားတဲ့ ရွစ္ေပ၊ ဆယ္ေပစေလာင္းေတြက မေရာင္းရေတာ့ဘူး၊ သူ ေတာ္ေတာ္ဆံုး႐ံႈး
သြားတယ္ ဘုရား”
“အင္း . . .ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ဒကာေလးတစ္ေယာက္လည္းပဲ
ရွိသမွ် ပိုက္ဆံကေလးစုၿပီးေတာ့ ဂ်ပန္က် ဝမ္းတင္းတီဗြီနဲ႔ ေအာက္စက္ေတြ
ပုတ္ျပတ္ဆြဲထားတာ ေခတ္ေျပာင္းၿပီး မေရာင္းရေတာ့ ထိန္းသိမ္းထားဖို႔ေတာင္မွ ဂိုေဒါင္ခ
မတတ္ႏိုင္ေတာ့တာနဲ႔ မိတ္ေဆြရဲ႕ကားနဲ႔ ညဘက္က်မွ စစ္ေတာင္းျမစ္ထဲ သြား ပစ္ရရွာတယ္၊
အဲဒါ ဘုန္းႀကီးက ေျပာရတယ္၊ အဲဒါေတြ စိတ္မစြဲနဲ႔၊ ေသခါနီးက် အပါယ္ဆြဲခ်သြားလိမ့္
မယ္လို႔”
“ဟို . .ဘုန္းဘုန္း တစ္ခါက ရြတ္ျပတဲ့ မဃေဒဝ
လကၤာလိုေပါ့ ဘုရာ့”
“တဏွာဒိ႒ိ၊ ကပ္ၿငိျပင္းစြာ၊ မျဖစ္ရာဘူး၊
မဟာ သမၸတ္၊ ႀကီးျမတ္ရိပ္ၿငိမ္၊ မင္းစည္းစိမ္ကို၊ တင္းတိမ္ မရွိ၊ ေလာဘၿငိ၍၊
ဂတိမေကာင္း၊ ဘဝေစာင္းလ်က္၊ ဥေဒါင္းတိရစၦာန္၊ ျဖစ္ရဟန္သည္၊ က်မ္းဂန္နိပါတ္ အလာတည္းတဲ့၊
ၿပီးေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာကို တပ္မက္ လို႔ ေျြမတို႔ ျြကက္တို႔ ၾကက္တို႔ ျဖစ္ၾကရတဲ့
သစၥံကိရ ဇာတက႒ကထာတို႔၊ ငါး၊ လိပ္၊ ဖား ျဖစ္ၾကရတဲ့ ဇာတက႒ကထာတို႔ဆိုတာ လည္း
ရွိေသးတယ္”
“အဲဒီလို တိရစၦာန္ျဖစ္သြားလို႔ရွိရင္
သူ႕အတြက္ လုပ္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈေတြ သူရပါ့မလား ဘုရား”
“ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ အသူရကာယ္၊ လူ၊ နတ္နဲ႔
ျဗဟၼာ စတဲ့ ဘဝေတြကို ေရာက္သြားရင္ေတာ့ အဲဒီ ေကာင္းမႈရဲ႕အက်ိဳးကို သူ
မရႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ မေတာ္ တဆ ၿပိတၲာဘဝကို ေရာက္ၿပီးေတာ့ ဒီ အနီးအနား မွာလည္း ရွိေနမွ၊
သူ႕ကိုရည္စူးၿပီးေတာ့လည္း အမွ် ေဝမွ၊ သူကလည္းပဲ သာဓုေခၚႏိုင္မွ အဲဒီေကာင္းမႈရဲ႕
အက်ိဳးကို သူရမွာ”
“ဒါဆိုရင္ ေသၿပီးေတာ့မွ က်န္ရစ္သူေတြက
ကုသိုလ္ျပဳေပးတယ္ဆိုတာ အက်ိဳးမရွိဘူးေပါ့ေနာ္”
“အက်ိဳးမဲ့ေတာ့မျဖစ္ပါဘူး ဒကာႀကီးရဲ႕၊
ေသသူအတြက္ ရည္စူးၿပီးေတာ့ လုပ္ေပးတဲ့ ကုသိုလ္ရဲ႕အက်ိဳးကို ေသသူက ရဖို႔ မရဖို႔
မေသခ်ာေပမဲ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈျပဳေပးတဲ့လူေတြ၊ သာဓုေခၚၾကတဲ့လူေတြနဲ႔ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ၾကတဲ့
လူေတြပါ အတူတကြရၾကတာပါ”
“ဪသာ္-မွတ္မိၿပီ ဘုရာ့၊ သာဓုေခၚသူ၊
ေဆာင္ရြက္သူ၊ အလွဴဒါန၊ ေဝစုရ၊ မိန္႔ဟ အဂၤုတၳိဳရ္ ဆိုတာေလ”
“ဟုတ္တယ္၊ အဂၤုတၳိရ္ပါဠိေတာ္၊
ပဥၥကနိပါတ္ က ကာလဒါနသုတ္မွာ အဲဒီလို ေဟာထားတယ္”
“တင္ပါ့ ကိုယ္ေသရင္ က်န္ရစ္သူေတြက
ကုသိုလ္ လုပ္ေပးတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ရဖို႔ေတာ့ မေသခ်ာဘူးေပါ့ ေနာ္ ဘုရား”
“ကိုယ္ မေသခင္မွာ ဒီပစၥည္းကို
ဒီလိုလွဴပါလို႔ မွာၾကားေစခိုင္းထားရင္ေတာ့ ရပါတယ္၊ အဲဒါမ်ိဳးကို အာဏတိၲကဒါနလို႔
ေခၚတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္တိုင္က သက္ရွိထင္ရွား စိတ္သြားကိုယ္ပါ က်န္းမာေနတုန္းမွာပဲ
ကိုယ္ရွာေဖြထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ က် လွဴဒါန္းေပးကမ္းျခင္းျဖင့္
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို အရယူထိုက္တယ္၊ တစ္ခါက ေတာင္ငူၿမိဳ႕မွာ အဘိုး ႀကီး အဘြားႀကီး
ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ဟာ သားေထာက္သမီးခံ မရွိၾကလို႔ သူတို႔ အသက္ႀကီးလာတဲ့အခါမွာ
သူတို႔အိမ္နဲ႕ၿခံကို ဘုန္းႀကီးဆီမွာ ေရစက္ခ် ၿပီး သာသနာေတာ္အတြက္ ရည္မွန္းလို႔
ႀကိဳတင္လွဴ ဒါန္းသြားခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒါက သာဟတၳိကဒါန ေခၚ တယ္၊ အဲဒီလိုေပးလွဴမႈျဖင့္
အရယူလိုက္တဲ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈသည္သာ ျဖစ္ေလရာ ဘဝေတြမွာ အရိပ္ ပမာ လိုက္ပါၿပီးေတာ့ ေတာင့္တသမွ်
ျပည့္စံုရျခင္း} ဆိုတဲ့ အက်ိဳးကို ကိုယ့္ကိုေပးေနမွာ”
“တပည့္ေတာ္ ျပည္ျမန္မာဂ်ာနယ္မွာ ဖတ္ခဲ့ရတယ္ဘုရာ့၊
ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ၊ ဒါဘီ႐ိႈင္းယားစီရင္စုမွာ လူ တစ္ဦးက ေဒၚလာသံုးသိန္းခြဲေလာက္တန္တဲ့
ေရႊဒဂၤါးျပားေတြ၊ ေရႊစီးကရက္ဗူးေတြနဲ႔ ေရႊေခ်ာင္းေတြကို လူမႈကူညီေရးအဖြဲ႕ေလးဆီ
လာလွဴသြားတယ္တဲ့ ဘုရာ့။ ျမန္မာေငြနဲ႔ဆိုရင္ သိန္းေပါင္း သံုးေထာင့္ငါးရာနီးပါးေပါ့
ဘုရာ့၊ ၿပီးေတာ့လည္း ဥ႐ုေကြးႏိုင္ငံသမၼတဟာ သူပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာအားလံုးရဲ႕
ကိုးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းကို လိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ လွဴဒါန္းလိုက္တယ္ ဆိုတာ ဖုန္းထဲမွာ
သတင္းတက္လာလို႔ ဖတ္လိုက္ရတယ္ဘုရာ့”
“ဓမၼပဒမွာ အကၤုရနတ္သားဝတၳဳဆိုတာ ရွိတယ္
ဒကာႀကီး၊ အကၤုရနတ္သားဟာ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ယူဇနာ ရွည္တဲ့ မီးဖိုတန္းႀကီးနဲ႕ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးေတာ့
အႏွစ္တစ္ေသာင္းကာလပတ္လံုး အလွဴႀကီး ေပးခဲ့တဲ့ အက်ိဳးဟာ ဣႏၵကနတ္သားက
အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္ကို ဆြမ္းတစ္ေယာက္မ ေလာင္းခဲ့ရတဲ့ အလွဴရဲ႕အက်ိဳးကို
မယွဥ္ႏိုင္တဲ့အေၾကာင္းေပါ့။ သာသနာတြင္းနဲ႕
သာသနာပ ကြာသြားတာ”
“အလွဴကို ေရြးခ်ယ္ စိစစ္ၿပီးေတာ့
လွဴရမယ္၊ ေရြးခ်ယ္စိစစ္ၿပီးေတာ့ လွဴတဲ့ အလွဴဟာ ေျမဩဇာ ေကာင္းတဲ့လယ္ေျမမွာ
မ်ိဳးေစ့ေကာင္းကို စိုက္ပ်ိဳးရသလို မ်ားျမတ္ေသာအက်ိဳးရွိပါတယ္ ဆိုတာကို တပည့္ေတာ္
ၾကားဖူးပါတယ္ ဘုရာ့၊ ဒါေပမဲ့ ခုေခတ္မွာ အဲသလို ရဟႏၱာကို ဘယ္လိုသြားလွဴရမလဲ ဘုရာ့”
“သံဃႆ ေဒမ သံဃာအား လွဴပါ၏လို႔ ဆိုလိုက္လို႔ရွိရင္
ဘုရားရွင္မွအစ အရွင္သာရိပုတၲရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ စတဲ့ သာသနာေတာ္ႀကီးတစ္ခုလံုးမွာရွိခဲ့ၾကတဲ့
သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္အားလံုး နဲ႔တကြ ယခုရွိေနၾကတဲ့ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္အား လံုးကိုပါ
ေပးလွဴရာေရာက္ပါတယ္ ဒကာႀကီး”
“တပည့္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါၿပီ ဘုရား”
“ေနာက္တစ္ခုက မဏိကု႑လဇာတကထဲမွာ ပုေဗၺဝ
မစၥံ ဝိဇဟႏိၱ ေဘာဂါ၊ မေစၥာ ဝါ ေတ ပုဗၺတရံ ဇဟာတိ}လို႔ ေဟာေတာ္မူထားတယ္။ ဥစၥာစည္းစိမ္တို႔သည္မူလည္း
သတၲဝါကို ေရွးဦးစြာ စြန္႔ ၏။ သတၲဝါသည္မူလည္း ထိုဥစၥာစည္းစိမ္တို႔ကို ေရွး ဦးစြာ
စြန္႔၏တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကိုယ္ရွာေဖြထားခဲ့ တဲ့ ပစၥည္းဥစၥာကို ကိုယ္ေသရင္
အခ်ည္းႏွီးစြန္႔မပစ္ခဲ့ရေအာင္၊ ကိုယ္ရွာထားတဲ့ပစၥည္းနဲ႔ ဒီဘဝသာမက သံသရာတစ္ေလွ်ာက္မွာပါ
ေတာင့္တသမွ် ျပည့္ဝရေအာင္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်လွဴ ဒါန္းပါ၊
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈသည္သာလွ်င္ ဥစၥာေရႊေငြ အစစ္လို႔ မွတ္ထားပါ ဒကာႀကီး”
“တင္ပါ့ဘုရား . .ပစၥည္းနဲ႔လူ တစ္ဦးဦးက
ခြဲခြာ သြားရမွာ အမ်ားအားျဖင့္ သိၾကပါတယ္ဘုရား၊ ဒါေပမဲ့ ခြဲမွသာ ခြဲေရာ
ႏွေျမာတတ္ၾကတယ္ဘုရာ့”
“ဟုတ္တာေပါ့၊ သံသရာနဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့
အျမဳေတ တည္လာခဲ့ၾကတဲ့ တဏွာတရားက ဟန္႔တားထားတာေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ ]ဒါနအတြက္ အခက္ေလးပါ}လို႔ဆို
ၾကတာ၊ မဃေဒဝလကၤာထဲမွာ အဲဒါလည္း ပါတယ္”
“တပည့္ေတာ္ မွတ္ပါရေစဘုရား”
“မိမိဥစၥာ၊ ႏွစ္သက္စြာကို၊ သဒၶါၾကည္ျဖဴ၊
ေပး အံ့ဟူ၍၊ လွဴမည္ဝမ္းထဲ၊ ႀကံမရဲရွင့္။ ႀကံခဲစြာဘိ၊ႀကံ သည္ရွိလည္း၊ မၿငိမနား၊
မႏၱန္အားျဖင့္၊ အသြားမတံုး၊ ထိလွ်င္ဆံုးမွ်၊ သံုးဆယ့္သံုးတန္၊ လက္သစ္ျပန္သည့္၊
သန္လ်က္ဓားကို၊ ထင္ရွားျပက္ျပက္၊ မ်ိဳေသာထက္ လွ်င္၊ ႏႈတ္ထြက္ငါသည္၊ ေပးမည္ျမြက္ခဲ၊
ျမြက္တပဲလ်က္၊ ရဲရဲရက္ရက္၊ အေပးခက္ရွင့္။ ဆက္ဆက္မုခ်၊ ေပးၿပီးမွလည္း၊ ေနာင္တမပူ၊
ခဲစြဟူ၏ တဲ့”
“မိမိဥစၥာကို သဒၶါၾကည္ျဖဴ ေပးလွဴမယ္လို႔
ႀကံ ဖို႕ခက္တယ္၊ ႀကံတဲ့အတိုင္း ႏႈတ္ကေျပာဖို႔က် (၃၃) လက္သစ္ရွိတဲ့ သန္လ်က္ကို
မ်ိဳရတာထက္ ခက္တယ္၊ အဲဒီလိုေျပာဖို႔ထက္ ေျပာတဲ့အတိုင္း လက္ေတြ႕ေပးလွဴ ဖို႔
ပိုခက္တယ္၊ အဲဒီလိုလွဴၿပီးျပန္တဲ့ေနာက္ ေနာင္တ တစ္ဖန္မပူပန္ဖို႔က ပိုခက္တယ္၊
အဲဒီလိုလား ဘုရာ့”
“မွန္တယ္ ဒကာႀကီး၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့
အဲဒီအခက္ ေလးပါးကို ေက်ာ္လႊားၿပီးေတာ့ လွဴေတာ့ လွဴပါရဲ႕၊ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္မွာ အသံုးမတဲ့တာမ်ိဳး၊
ကိုယ္ မႀကိဳက္တာမ်ိဳးကို အလကားျဖစ္မယ့္ အတူတူဆိုၿပီးေတာ့ လွဴတာမ်ိဳးလည္း
ရွိေသးတယ္၊ အဲဒါက အက်ိဳးေပးက် ညံ့တတ္တယ္၊ အံ၊ ၅၊ မွာပဲ မနာပဒါယီသုတ္ဆိုတာ ရွိတယ္
ဒကာႀကီး၊ အဲဒီမွာ မနာပဒါယီ လဘေတ မနာပႏိၱလို႔ ဘုရားရွင္က ေဟာေတာ္မူထားတယ္။
ႏွစ္ၿခိဳက္ဖြယ္ဝတၳဳကို ေပးလွဴသူဟာ ႏွစ္ၿခိဳက္ဖြယ္ အက်ိဳးကိုရ၏တဲ့။ ၿပီးေတာ့
မြန္ျမတ္သည္ကို ေပးလွဴ သူသည္ တစ္ဖန္ မြန္ျမတ္သည္ကို ရ၏။ ေတာင့္တအပ္သည္ကို
ေပးလွဴသူသည္ ေတာင့္တအပ္သည္ကို ရ၏။ ခ်ီးမြမ္းအပ္သည္ကို ေပးလွဴသူသည္ ခ်ီးမြမ္းအပ္ရာသို႔
ေရာက္ရ၏တဲ့”
“မွတ္သားထိုက္ပါတယ္ ဘုရား”
“တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ကိုယ့္မွာ
ကုန္သြားမွာ၊ ကိုယ္ငတ္သြားမွာ ေၾကာက္လို႔ မလွဴဝံ့တာလည္း ရွိ ျပန္တယ္။ အမွန္ကေတာ့
ပိဋကလမ္းညႊန္ျပဳစုတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးသီဟဗလ ေျပာသလို အငတ္ေဘးေၾကာက္ သူ မ်ားမ်ားလွဴရမွာ၊
သဂါထာဝဂၢသံယုတ္၊ မစၦရိသုတ္မွာ -
“ဝန္တိုသူသည္ အၾကင္ေဘးမွ ေၾကာက္သည္
ျဖစ္၍ မေပးလွဴ၊ မေပးလွဴေသာေၾကာင့္ပင္ ထိုေဘး သည္ ထိုသူမိုက္ကို ေတြ႕ထိ၏။
ဝန္တိုသူသည္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈမွ ေၾကာက္၏။ မိမိေၾကာက္ေသာ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈသည္
ဤဘဝ၌လည္းေကာင္း တမလြန္ဘဝ၌လည္းေကာင္း ထိုသူမိုက္ကိုပင္ ေတြ႕ ထိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္
ဝန္တိုမႈကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ အလွဴ ကို ေပးလွဴရာ၏။ ေကာင္းမႈတို႔သည္ တမလြန္ဘဝ ၌ သတၲဝါတို႔၏တည္ရာ
ျဖစ္ကုန္၏။ တဲ့”
“ဒီေန႔ ဒါနနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တပည့္ေတာ္
အေတာ္ သိသြားၿပီဘုရာ့၊ တစ္ခုပဲ ထပ္သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား၊ ခုနင္က ဘုန္းဘုန္းေျပာတဲ့
ေတာင့္တသမွ် ျပည့္စံု ေအာင္ ဆိုတဲ့ဟာ၊ ဒါနျပဳ႐ံုနဲ႔ အကုန္ျပညု့္စံုပါ့မလား လို႔”
“ဝိသုဒိၶမဂ္မွာ ဆိုထားတာကေတာ့ ဒါနံ
သဗၺတၳ သာဓကံတဲ့။ ဒါနသည္ ခပ္သိမ္းေသာအက်ိဳးကိုၿပီး ေစႏိုင္၏။ အင္း . .ဒကာႀကီးက
စာေရးမယ့္လူဆိုေတာ့ ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္က ဒါနသုတ္မွာ ဘုရားရွင္ ေဟာ ထားတာေလး
ထပ္ၿပီးေတာ့ မွတ္ဦးေပါ့”
“မွတ္ပါ့မယ္ ဘုရား”
“ရဟန္းတို႔ သတၲဝါတို႔သည္
လွဴဒါန္းေဝဖန္ျခင္း ၏အက်ိဳးကို ငါဘုရားသိသကဲ့သို႔ သိၾကပါကုန္မူ မေပးလွဴဘဲ
မစားကုန္ရာ”တဲ့။
“တပည့္ေတာ္ အရမ္းကို သေဘာက်သြားပါၿပီ
ဘုရာ့၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆယ့္တစ္ပါးေသာ မီးတို႔နဲ႔ အလွ်ံ ေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့
ဘဝႀကီးထဲက သံသရာတစ္ေလွ်ာက္မွာ ခ်မ္းသာျြကယ္ဝ တတိုင္းရ ဖို႔အတြက္
ဒါနကုသိုလ္ျပဳလိုပါတယ္ ဘုရား၊ လာမယ့္ ဝါဆိုလဆန္း (၁၄)ရက္ အဖိတ္ေန႔မွာ တပည့္ေတာ္
အိမ္ကို ဝါဆိုသကၤန္း ေန႔ဆြမ္းဒါန အလွဴခံျြကေတာ္ မူပါလို႔ သံဃာေတာ္ငါးပါးကို
လာပင့္တာပါ ဘုရား”
“သာဓု . .သာဓု . .သာဓု . .ဒါနအမႈ မျပတ္ျပဳ၍
သံသရာမွာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ နိဗၺာန္မဂ္ေပါက္ လွမ္း တိုင္းေရာက္ပါေစ”
စာဖတ္သူအေပါင္း
စိတ္ေရာကိုယ္ပါ
ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။
ေအးေရႊ(ေကတုမတီ)
No comments:
Post a Comment