ေက်းဇူးရွင္ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား
ဆရာႀကီးဦးဘခင္ ဖူးေျမာ္ခဲ့စဥ္က
ညီညီတင္
၁၉၄၁-ခုႏွစ္တြင္ ဆရာႀကီးဦးဘခင္သည္ မီးရထား႒ာန
စာရင္းကိုင္အရာရွိ ျဖစ္လာသည္။ ထို႕ေနာက္ ဇူလိုင္လတြင္ ဆရာႀကီးသည္ ျမစ္သားဘူတာသို႕ စာရင္းစစ္ရန္ ေရာက္လာခဲ့သည္။
အလုပ္ ဝတၱရားၿပီးသည့္အခါတြင္ ဆရာႀကီးသည္ ေက်ာက္ဆည္ဘူတာ၌ ရက္အေတာ္ၾကာ
တာဝန္ေဆာင္ရြက္ရင္း ဘူတာေရွ႕တည့္တည့္ရွိ ေရႊသာေလ်ာင္းေတာင္ႀကီးကို ေတြ႕ရာ
မဆိုင္းမတြပင္ ေက်ာက္ဆည္လက္ေထာက္႐ံုပိုင္ႏွင့္ ေတာင္ေပၚတက္ခဲ့ေလသည္။ ေတာင္ေပၚတြင္
ဘုရားဝတ္ျပဳ ဆုေတာင္းၿပီးေနာက္ပတ္ဝန္းက်င္အားလွည့္ပတ္ ၾကည့္႐ႈရာ ဝါးတဲေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္းကို
ေတြ႕ရ သည္။ ပါလာသူ လက္ေထာက္႐ံုပိုင္အား စံုစမ္းၾကည့္ရာ “ယင္းေက်ာင္းကေလးတြင္ အလြန္
ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဆရာေတာ္တစ္ပါး သီတင္းသံုးေနထိုင္ေၾကာင္း၊ (ေဝဘူလေတာင္စြယ္)ကို
အမွီျပဳ၍(ေဝဘူဆရာေတာ္)ဟု ေခၚတြင္ေၾကာင္း၊ အနီးအနား ပတ္ဝန္းက်င္မွ လူအမ်ားက
ဆရာေတာ္ႀကီးအား ရဟႏၱာတစ္ပါးအျဖစ္ ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ေနၾကေၾကာင္း” ေျပာျပသည္။
ဆရာႀကီးသည္ ႐ုတ္ျခည္းပင္ ဆရာေတာ္ထံသြားေရာက္ ဖူးေျမာ္လိုေသာ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာ၍ သြားရန္
ေျခလွမ္းျပင္လိုက္ေသာအခါ လက္ေထာက္႐ံုပိုင္ေလးက “ဆရာႀကီး ဒီက ဆင္းသြား
လို႕မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊ ေတာင္ေအာက္ေျခက ပတ္ၿပီးမွ သြားႏိုင္ပါတယ္၊
ညေနကြ်န္ေတာ္လိုက္ပို႕ပါမယ္၊ ဒီအခ်ိန္ မွာလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးက လူေတြ႕မခံဘူးထင္ပါတယ္”
ဟု ဆို၏။ ေက်ာက္ဆည္ဘူတာသို႕ ျပန္ေရာက္ ေန႕လယ္စာ စားၿပီးေနာက္ ဆရာႀကီးသည္ တရားအာ႐ံု
ယူ၍ ေဝဘူဆရာေတာ္ႀကီးကို ေမတၲာပို႕ကာ “ဆရာေတာ္ႀကီးအားလာေရာက္ဖူးေျမာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း”
စိတ္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္၏။ ညေန(၃)နာရီအခ်ိန္တြင္ လက္ေထာက္႐ံုပိုင္ အေဖာ္ျပဳ၍ “ေဝဘူေတာင္”သို႕ ထြက္ခြာလာခဲ့သည္။ ေခ်ာင္ထဲ၌
အလြန္ဆိတ္ၿငိမ္သာယာလွ၏။ ထိုအခိုက္တစ္ဖက္မွ သီလရွင္(၂)ပါး ထြက္ေပၚ လာသျဖင့္ ၄င္းတို႕အား
ဆရာေတာ္ႀကီးအား ဖူးေျမာ္လိုေၾကာင္း ေျပာျပရာ “ယခုအခ်ိန္၌ ဖူးေျမာ္၍မရ၊
နံနက္ဆြမ္းစားခ်ိန္ႏွင့္ညေန တရားေဟာခ်ိန္မွသာ ဖူးေျမာ္ခြင့္ရႏိုင္သည္”ဟု
ျပန္ေျပာၾကား၏။ ဆရာႀကီးက “မဖူးေျမာ္ရလည္း ေနပါေစ၊ ဆရာေတာ္ သီတင္းသံုး သည့္
ေက်ာင္းကိုသာ ျပေပးပါ၊ေက်ာင္းအျပင္မွ ဦးတိုက္ပါရေစ”ဟု ျပန္ေျပာ၏။ သီလရွင္
ညႊန္ျပလိုက္ေသာ ဝါးေက်ာင္းကေလး၏ ဖိနပ္ခြ်တ္ေနရာမွထိုင္၍ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ရည္မွန္းကာ
ဦးခ်ၿပီးေနာက္ “ရန္ကုန္က ဒကာမ်ား ကန္ေတာ့ ေရာက္ေနပါတယ္ ဘုရား”ဟု စိတ္ျဖင့္
ေလွ်ာက္ထားလိုက္ရာ ကဲလားတံခါးကေလး ႐ုတ္တရက္ ပြင့္လာ၍ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာကို
ဖူးျမင္ရသည္။
“ဘာအလိုရွိလို႕ ကန္ေတာ့သလဲ ဒကာႀကီး”
“မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ အလိုရွိလို႕ပါဘုရား”
“ေအး နိဗၺာန္သြားခ်င္ရင္ ဘယ္လိုသြား
ရမလဲ”
“ဝိပႆနာဥာဏ္တရားနဲ႕ သြားရပါတယ္ ဘုရား၊
အခုလည္း ဝိပႆနာတရားကို အာ႐ံုျပဳေန လွ်က္ပါဘုရား”
“ေအးသာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု အဲဒီတရား ဘယ္လိုရသလဲ”ဟု
ေမးျမန္းရာ - “ေက်းဇူးရွင္ (ဆရာသက္ႀကီး)ဆီမွာ ေရွးဦး (၇)ရက္ တရားအားထုတ္ၿပီးေနာက္
ရယူခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနာက္လည္း ဆက္လက္ အားထုတ္ေၾကာင္း၊ ခရီးသြားရင္းလည္း ရထားေပၚမွာ
အၿမဲ တရားအားထုတ္ေၾကာင္း”ျပန္လည္ေလွ်ာက္ ထားရာ -
“ဒီလိုဆို-ဒကာႀကီး ပါရမီရွိတယ္၊
ဘုန္းႀကီး စိတ္ထဲမွာက ေတာထဲသြားၿပီး ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ခဲ့ရ တယ္ေအာက္ေမ့တယ္”ဟု
ဆရာေတာ္ႀကီးက မိန္႕၏။
ဤသို႕ေမးေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖင့္ (၁)နာရီ
ေက်ာ္ေက်ာ္ အခ်ိန္ၾကာသြားခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္ေန႕ မနက္ သက္သက္လြတ္ဆြမ္းကပ္ရန္
ခြင့္ပန္ၾကားၿပီး ျပန္ခဲ့ၾကေလသည္။ ေနာက္ မနက္တြင္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းအမီ
ခ်က္ျပဳတ္ၾကၿပီးေနာက္ ဆြမ္းကပ္သြားၾကျပန္ရာ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ စကားလက္ဆံုက်ျပန္၏။
အ႐ုဏ္ ဆြမ္းကပ္ ေရာက္လာသူ ပုဂၢိဳလ္အမ်ား ေျပာျပခ်က္ အရ၊ “ဘယ္တုန္းကမွဆရာေတာ္ႀကီး
ဒီေလာက္ စကားမ်ားမ်ား မေျပာၾကား”ဟုသိရပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေနာက္
မိန္႕ၾကားခ်က္တစ္ခုမွာ -“ဒကာႀကီး ရရွိထားတဲ့ တရား သူမ်ားကို ေဝမွ်ျပရလိမ့္မည္။ယခု
ဒကာႀကီးႏွင့္ အတူပါလာတဲ့ ဒကာေလးကို ေနာက္ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေတြ႕ႏိုင္ဦးမလဲ
မသိႏိုင္ဘူး၊ ေတြ႕တုန္းေပးခဲ့ပါ။ နည္းကေလး ျပေပးေပါ့။ ဒကာႀကီးတို႕ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ
အေနနဲ႕ ပိတ္ျဖဴလဲၿပီး တရားေပးပါ” ဟု တိုက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္ေတာ္မူလိုက္သည္။
ေက်ာက္ဆည္ဘူတာသို႕ ျပန္ေရာက္လွ်င္ ျပန္ေရာက္ခ်င္း ေဝဘူဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ဩဝါဒကို
နာခံလ်က္ လက္ေထာက္ ႐ံုပိုင္အား စတင္တရားျပေပးေပေတာ့သည္။ ဤသို႕ ႏွင္ႏွင္
အစိုးရတာဝန္မပ်က္,လုပ္ငန္းမပ်က္ သြားေလရာ ကိုယ္တိုင္ တရားအားထုတ္၊ သူတစ္ပါးအား
တရားျပသျခင္း စေသာ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ တစ္ေန႕တြင္
ျမန္မာ့အလင္းဦးတင္အိမ္၌ တရား အေၾကာင္းေဆြးေႏြးမိၾကသည္။ လက္ေတြ႕သမား ျဖစ္သည့္
ဆရာႀကီးက “တရားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြး႐ံုႏွင့္ မျပီး လက္ေတြ႕လုပ္မွ တရားအရသာကို
ဒိ႒ခံစားႏိုင္မည္၊ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္က ဧဟိပႆိ ေကာ - လာေရာက္ၾကည့္႐ႈ
စမ္းသပ္ၾကည့္ၾကပါဟု ဖိတ္ေခၚထားၿပီးျဖစ္ရာ စမ္းသပ္ၾကည့္လိုလွ်င္ ၄င္းက
ကူညီမည္ျဖစ္ေၾကာင္း” ေျပာျပ၏။ ထို႕ေနာက္ “ဆရာသက္ႀကီးထံမွ တရားယူခဲ့ပံု၊
နည္းနာနိႆယခံခဲ့ပံု၊ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဖူးေျမာ္ခဲ့ပံု၊ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဩဝါဒအရ
တရားျပေပးေနပံုအေၾကာင္း” တို႕ကိုလည္း ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။ ၄င္းႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္
ဆရာႀကီးဦးဘခင္သည္ အနာဂါမ္ဆရာသက္ႀကီးထံသို႕ သြားေရာက္၍ တရားအားထုတ္ရာ ဦးတင္,
ဦးႏုတို႕လည္း လိုက္လာၾကသည္။ အစိုးရတာဝန္ဝတၲရားမ်ားေၾကာင့္
အနာဂါမ္ဆရာသက္ႀကီးထံေမွာက္ တရားအားထုတ္ရန္ ရက္အနည္းငယ္သာရရွိရာ အားမလို အားမရ
ျဖစ္ၾကရ၏။ ထိုအခါ အနာဂါမ္ဆရာသက္ႀကီး က ဦးတင္ႏွင့္ဦးႏုတို႕အား “ဆရာႀကီးက
ဆရာဝန္ဆိုလွ်င္ ေမာင္ဘခင္ကို သူနာျပဳအျဖစ္ မွတ္ယူၾကရမယ္၊ ဆရာဝန္က လူနာနား အစဥ္မရွိႏိုင္၊ သူနာျပဳကသာ ယုယုယယ
ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ ေမာင္ဘခင္ရဲ႕တရားစကားမ်ားကို
နားေထာင္ၾကရမယ္၊ သူရဲ႕ သီလ၊ သာမာဓိ၊ ပညာေတြကို ယံုၾကည္ႏိုင္ပါ တယ္”ဟု ဆံုးမ ညႊန္ၾကားခဲ့ေလသည္။
ထိုမွ်သာမက ဆရာႀကီးဦးဘခင္၏ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းဘဝမွတ္တမ္းကို ဖတ္႐ႈၾကည့္လွ်င္ “အရည္အခ်င္းျပည့္ဝေသာ၊
အဂတိ မလိုက္စားေသာ၊ တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္ေသာ၊ တိုင္းျပည္ အေပၚ ေစတနာထားေသာ
အႀကီးအကဲအျဖစ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မိခင္႒ာနမွ လစာတစ္ခုတည္းကိုသာ ခံစားခြင့္ယူၿပီး ႒ာနႀကီး(၃-၄)ခုကို
တာဝန္ယူထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ဌာနအႀကီးအကဲအျဖစ္” ၾကည္ညိဳဖြယ္၊ ဂုဏ္ယူဖြယ္၊ ခ်ီးက်ဴးဖြယ္
ျမင္ေတြ႕ရေပမည္။ “ကမၻာ့ဝိပႆနာ တရားျပဆရာႀကီး”အျဖစ္ျဖင့္
ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာျပန္လွ်င္လည္း ]ဝိဇၨာçစရဏ ႏွစ္ဝလံုး ျပည့္စံုေသာ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္
စြယ္စံုထူးခြ်န္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး”အျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ေလသည္။ ရဟန္းတစ္ပါး
မဟုတ္ေသာ လူဝတ္ေၾကာင္တစ္ဦးသာ ျဖစ္ပါလ်က္ ႏိုင္ငံျခားသား သိပၸံပညာရွင္မ်ား၊
တကၠသိုလ္ပါေမာကၡမ်ား စသည့္ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဆရာႀကီး၏တပည့္အျဖစ္ ခံယူကာ
ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္လာခဲ့ၾကသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအား
ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဝိပႆနာတရားႏွင့္ က်င့္စဥ္ကို အျြကင္းမဲ့၊ လက္ခံ ယံုၾကည္ေအာင္ ေဟာၾကား
ျပသႏိုင္ျခင္းမွာ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္၏ အထူးျခားဆံုး ဂုဏ္ရည္တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါ သည္။
က်မ္းကိုး
“ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ထူးဆရာႀကီး ဦးဘခင္” (အတၳဳပၸတၲိႏွင့္
သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား, ေရးသားျပဳစုသူ - ဦးကိုေလး(ေဇယ်ာေမာင္) (အၿငိမ္းစား)
ဒုတိယအဓိပတိ၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္) (၂၀ဝ၄ ခုႏွစ္၊ ေမတလထုတ္၊ စာမ်က္ႏွာ-၇၂)
ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊
ေအးျငိမ္းၾကပါေစ၊ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ညီညီတင္
No comments:
Post a Comment