ေကာင္းကင္မွာငွက္ေျခရာမရွိ
တကၠသိုလ္လွေမာင္(ေရတာရွည္)
ေကာင္းကင္ဆိုသည္မွာ ေလဟာျပင္ႀကီးသာျဖစ္၊
ဘာအစြန္း ဘာအရာ ဘာေျခရာမွ မရွိႏိုင္ပါ။
မည္သည့္ အရာမွ် ထင္မက်န္ရစ္ခဲ့ႏိုင္ပါ။ အစြန္းအထင္း အကပ္အၿငိ
ဘာမွမရွိႏိုင္ေသာ သဘာဝတရားႀကီးသာ ျဖစ္ပါ၏။
ငွက္ကေလးေတြ ေကာင္းကင္မွာ
ပ်ံသန္းသြားၾကတယ္၊ ေကာင္းကင္မွာ သူတို႔ေျခရာ မက်န္ရစ္ခဲ့ ပါ။ ခ်န္မထားခဲ့ပါ။
ေကာင္းကင္ႀကီးကလည္း သူတို႔ ေျခရာ အမွတ္အသားမ်ားကို လက္ခံယုယထိန္းသိမ္း ထားျခင္း
မရွိပါ။ ေကာင္းကင္ဆိုတာ ထူးဆန္းလွေသာ သဘာဝတရားႀကီးသာ ျဖစ္ပါ၏။ ကမၻာေတြ အသေခ်ၤ
ပ်က္ေက်ျပဳန္းလည္း ေကာင္းကင္ႀကီးကေတာ့ နဂိုအတိုင္း ရွိၿမဲအတိုင္းသာပင္။ ပ်က္စီး
ေရြ႕ေလ်ာသြား ျခင္းမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ အသခၤတသဘာဝဟုပင္ ဆိုရာ၏။ အနိစၥတရား
သခၤါရတရားတို႔က ျပဳျပင္စီရင္ျခင္း ငွာ မစြမ္းႏိုင္ေသာ သဘာဝပရမတ္တရားႀကီးဟုပင္
ဆိုၾကပါသည္။
အဇဋာေကာင္းကင္ ေလဟာျပင္သည္ အထက္
ဝဠာတစ္ခြင္ ေခါင္းေမာ့ၾကည့္လွ်င္ ျမင္ရသည္ ဆို ေသာ္လည္း အဇဋာျပင္ႀကီးသည္ ဆံုးစမရွိ
ေနရာတိုင္း အႀကိဳအၾကားအေပါက္ တံခါးတိုင္းတြင္ တည္ရွိေန ေလသည့္ အာကာသသဘာဝဓာတ္ႀကီး
ျဖစ္သတည္း။ ခႏၶာကိုယ္ျပင္ပတြင္လည္း အာကာသဓာတ္ ရွိသည္။
ကိုယ္တြင္းအစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္လည္း အာကာသဓာတ္ ရွိေနေလသည္။ အိုးအတြင္း
ဘူးအတြင္းမွာ ရွိေနေသာ ေလဟာျပင္ကို ပရိေစၦဒါကာသဟု ေခၚပါသည္။ ထိုအျပင္ ႀကီးသည္
ဘာအညစ္အေၾကး အစြန္းအထင္းမွ် မရွိပါ။သို႔ေသာ္ သူ႔ကို အရိပ္အေယာင္ေတြက
လႊမ္းမိုးအုပ္စီး ထားသည္။ ထင္ေယာင္ ျမင္ေယာင္ပညတ္တို႔ ရွိေနေလသတတ္။
ေကာင္းကင္သို႔ ေမာ့ၾကည့္လွ်င္ ေျပးလႊား
ေရြ႕လ်ားေနေသာ တိမ္တိုက္တို႔ကလည္း ပံုသဏၭာန္မ်ိဳးစံု ေျပာင္းလဲေန၏။ မိုးေတြ
ၿခိမ္း၊ လွ်ပ္စီးေတြ လက္၊ ဘယ္ေရာက္သြားသနည္း၊ ဘယ္ေပ်ာက္သြားသနည္း၊ ငွက္တို႔
ေျခရာလည္း မထင္မျမင္ႏိုင္။ ဘယ္ေရာက္ ဘယ္ေပ်ာက္သြားေလကုန္သနည္း။ ေကာင္းကင္မွာ
ငွက္တို႔ေျခရာ မထင္ႏိုင္သလို သာသနာပကာလမ်ိဳး၊ သာသနာ
မထြန္းပႏိုင္ေသာအရပ္မ်ိဳးေတြမွာ ရဟန္း သာမေဏတို႔ မရွိႏိုင္ပါ။ ရဟန္းသံဃာမရွိလွ်င္
တရား လည္း မရွိေတာ့။ ဘုရားလည္း မရွိေတာ့။ ထိုေဒသ ထိုကာလမ်ိဳးတြင္ တရားဓမၼတို႔
ဆိတ္သုဥ္းကြယ္ေပ်ာက္ ေနေလၿပီ။ သုညကမၻာတြင္ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာတို႔ ဆိတ္သုဥ္း၏။
ဘုရားသာသနာ ရွိေသာ္လည္း မထြန္းကားရာ မသင့္ေတာ္ရာအရပ္ကို ပစႏၲရာဇ္အရပ္ မ်ိဳးဟု
ေခၚ၏။ သာသနာမထြန္းကားရာအရပ္ လူျဖစ္ေနရက တရားႏွင့္ေဝးကြာ နစ္နာျခင္း ႀကီးမားလွစြာ၏။
လူျဖစ္ေနပါေသာ္လည္း တရားမကိန္းတည္ႏိုင္
သူမ်ားလည္း ရွိေနသည္။ ဘုရားစကား နားဝယ္ခါး ၏ ဆိုသူတို႔အဖို႔ မည္သို႔ တရား
ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။ တရားအဆံုးအမတို႔သည္
မရွိသင့္ေသာအရပ္တြင္ မရွိ ႏိုင္ပါ။ ေလာကႀကီးမွာ သူ႕ေနရာႏွင့္သူ အကြက္က်က်
ခ်ထားလ်က္ရွိေနပါ၏။ အရာဝတၳဳတစ္ခု မရွိႏိုင္ေသာ ေနရာတြင္ မရွိႏိုင္ပါ။ အိမ္ထဲမွာ
ေပ်ာက္ေသာပစၥည္း အိမ္ျပင္မွာ သြားရွာေန၍မေတြ႕ႏိုင္ပါ။ ေတာင္အရပ္မွာ က်န္ခဲ့ေသာပစၥည္း
ေျမာက္ဘက္သြားရွာေနလို႔ မျဖစ္၊ ခုတ္ရာတျခား ျပတ္ရာတစ္ေနရာ မျဖစ္ႏိုင္ပါေခ်။
သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔လည္း လူမိုက္ သူယုတ္မာတို႔နယ္ေျမတြင္
မျပန္႔ပြား မရွင္သန္ႏိုင္။ ေကာင္းကင္မွာ ငွက္ေျခရာ မထင္ႏိုင္သလို အာ႐ံုေတြလည္း
ထင္မက်န္ခဲ့ေတာ့ဘူး။ ေလာကႀကီးမွာ အာ႐ံုမ်ိဳးစံုတို႔ကသာ အုပ္စိုးေနပါတယ္။
လူတို႔ေနရာ ဤကမၻာ တဏွာအုပ္စိုးသည္တဲ့။ ၾကည့္ေလရာ ျမင္ေလရာ တဏွာအာ႐ံုေတြခ်ည္းပဲ။
သူေတာ္ေကာင္းတို႔နယ္ေျမ မွာေတာ့ အဲဒီတဏွာေတြ အာ႐ံုေထြျပားမႈေတြ မထင္ေတာ့
မျမင္ေတာ့ပါဘူး။
“အာကာေသဝ ပဒံနတိၴ၊ သမေဏာနတိၴ ဗာဟိေရ”တဲ့။ ဘုရားက ေဟာပါတယ္။ သာသနာပ ကာလမွာ
သမဏဆိုတဲ့ ရဟန္းသံဃာလည္း မရွိပါဘူး။ ရဟန္းသံဃာ ဆိတ္သုဥ္းၿပီဆိုလွ်င္ တရားရတနာလည္း
ကြယ္ေပ်ာက္၊ တရားေပ်ာက္ေတာ့ ဘုရား ရတနာ လည္း ဘယ္ရွိေတာ့အံ့နည္း။ ဒီေတာ့ သာသနာပကာလ
ဆိုတာ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါး၊ ဆိတ္ကြယ္သုဥ္း၊ အေမွာင္လံုးလံုးက်ေနေသာ
ကာလႀကီးဟု ဆိုရပါမည္။
သာသနာပ ကာလမွာ တရားစစ္ တရားမွန္တို႔
မထင္ႏိုင္ေတာ့။ ေကာင္းေသာအာ႐ံုတို႔ ေျခရာေကာက္ ၍ မရႏိုင္ေတာ့ၿပီ။
သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၿပီ။ သာသနာတြင္းမွာပင္ ပစၥႏၱရာဇ္ အရပ္မွာ
လူျဖစ္ေနလွ်င္လည္း အက်ိဳးမရွိႏိုင္ပါ။ ပစၥႏၱရာဇ္ အရပ္သည္ သာသနာပအရပ္သာ
ျဖစ္ပါသည္။သာသနာ မထြန္းကားေသာ တရားႏွင့္ေဝးေသာအရပ္မ်ားသာတည္း။ ကြ်န္ေတာ္တို႔
ဘုရားရွိခိုးေသာအခါ “ဤသို႔ ရွိခိုးပူေဇာ္ ဖူးေျမာ္မာန္ေလွ်ာ့ ကန္ေတာ့ရေသာ
အက်ိဳးအားျဖင့္ အပါယ္(၄)ပါး၊ ကပ္(၃)ပါး၊ ရပ္ျပစ္ (၈)ပါး၊ ရန္သူမ်ိဳး(၅)ပါး၊
ဝိပၸတိၲတရား(၄)ပါး၊ ဗ်ႆနတရား (၅)ပါးတို႔မွ ကင္းေဝးၾကရပါလို၏”လို႔ ဆုေတာင္းၾကတယ္။
အျပစ္ရွိေသာအရပ္ (၈)ပါးဆိုတာပစၥႏၱရာဇ္အရပ္ေတြပါပဲ။ ထိုအရပ္ေတြမွာ
သာသနာမထြန္းကားဘူး။ ေကာင္းကင္မွာ ငွက္ေျခရာမရွိသလို သာသနာကင္းဆိတ္ရာ
အရပ္ေတြမွာလည္း ဘုရား တရား သံဃာရတနာတို႔ မကိန္းဝပ္ႏိုင္ပါ။
ေျခရာေကာက္လိုက္ရတာေတြလည္း ရွိတယ္။ သားလိုက္မုဆိုးေတြ
သားေကာင္ရဲ႕ ေျခရာကို အစေကာက္ၿပီး သားေကာင္ ရွိတဲ့ေနရာကို လိုက္တာပဲ။ သစၥာတရားရဲ႕
အနက္အဓိပၸာယ္ကိုလည္း ေျခရာေကာက္လိုက္ရတာပဲ။ တရားဓမၼရဲ႕ေျခရာကို လိုက္ရတယ္။
ေတြ႕ေအာင္ ႀကိဳးစားရတယ္။ ေျခရာဆိုတာ
မထင္တတ္ဘူး။ အနက္အဓိပၸာယ္ မေပၚလြင္ဘူး။ ခက္ခဲ နက္နဲ သိမ္ေမြ႕လွတယ္။
အဓိပၸာယ္ ထင္ေအာင္ ျမင္ေအာင္ ေျခရာေကာက္လိုက္ရတာပဲ။
အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၴမင္းသား
မ်ားျပားလွေသာ အယူဝါဒေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားမွ သစၥာတရားကို ေျခရာခံလိုက္ခဲ့တယ္၊
ေျခရာေကာက္လိုက္ေတာ့ ေတြ႕တာပဲ။
ေျခရာဆိုတာ အဆံုးအမေတြ
ညႊန္ျပခ်က္ေတြ ေက်းဇူးတရားေတြပါပဲ။ အဂၤလိပ္လို
Foot Print ေျခရာ ကို Print လုပ္တယ္၊ ေရးထိုးခတ္ႏွိပ္ ေမာ္ကြန္းထိုးခဲ့တယ္။
အဆံုးအမေျခရာေတြ ခ်ျပခဲ့တယ္။ အေဖ့ေျခရာ ဆိုတာ အေဖ့ရဲ႕ေက်းဇူးတရားေတြ၊
အေမ့ေျခရာဆိုတာ အေမ့ရဲ႕ေမတၲာတရားေတြ၊ ေကာင္းတဲ့ေျခရာေတြကို လိုက္မွီေအာင္
ႀကိဳးစားၾကရမယ္၊ ေျခရာေတြ နင္းႏိုင္ရမယ္၊လူမိုက္တို႔နယ္ေျမမွာ ေျခရာေတြမရွိပါ။
ေကာင္းျမတ္ တဲ့တရားတို႔ မရွိပါ။သူေတာ္ေကာင္းေတြ အာဇာနည္ ေတြက ေျခရာေတြ
ခ်ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ေလာကႀကီးမွာ ေျခရာေတြ အပ်ံ႕အႏွံ႕ရွိပါတယ္။ ေက်းဇူးရွင္ေလာက ႀကီးပါ၊
သြန္သင္ဆံုးမမႈေတြ အျပည့္ေပးေနတယ္။
ပညာရွိအဆိုအမိန္႔ တစ္ခု မွတ္သားမိပါသည္။
“လူတစ္ေယာက္ မိမိ၏ တစ္သက္တာကို ေလွ်ာက္ သြားသည့္အခါ၌ ေျခရာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ခ်ခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႕ကို အမ်ားျမင္ႏိုင္၏။ အခ်ိဳ႕ကိုမူ မျမင္ႏိုင္ေပ။ သူ
ေဆာက္ခဲ့ေသာေနအိမ္၊ သူ႔သားသမီးမ်ား စတဲ့ သူ႔ ေျခရာ သူ႔ေက်းဇူးတရားကား မ်ားလွစြာ၏။
အခ်ိဳ႕ ေျခရာမ်ားကို မျမင္ႏိုင္။ သူတစ္ပါး၏ဘဝမ်ား၌ သူ ခ်ခဲ့ေသာ သူ႕ေျခရာမ်ား၊
သူတစ္ပါးကို ေပးခဲ့ေသာ အကူအညီမ်ား၊ သူေျပာခဲ့ဆိုခဲ့သည္မ်ား၊ ဥပမာ-သူ
ရယ္စရာေျပာသည္တို႔၊ သူတစ္ပါးတို႔ကို ထိခိုက္ေစေသာ သတင္းစကားမ်ား၊ သူတစ္ပါးကို
ေျပာၾကားခဲ့ေသာ အားေပးစကားမ်ား၊ ထိုေျခရာတို႔ကို မျမင္ႏိုင္ေပ။ သူ႕ အဖို႔မွာေတာ့
သူ ေျခရာခ်ခဲ့ျခင္း အျဖစ္ကို မေတြးမိေပ။ သို႔ေသာ္ သူသြားလာ ႀကံဳေတြ႕ရသမွ်
ေနရာတကာတြင္ အမွတ္အသားတစ္ခုခုကို သူထားပစ္ခဲ့သည္။ ထို
အမွတ္အသားတို႔ကိုေပါင္းလိုက္လွ်င္ သူ႔ဘဝျဖစ္စဥ္ ျဖစ္လာေပမည္။ လူဆိုသည္မွာ ဤသို႔
သာတည္း”တဲ့။
ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ “သင္ေသသြားေသာ္”ဆိုတဲ့ကဗ်ာကို
အမွတ္ရမိပါသည္။
“သင္ေသသြားေသာ္၊
သင္ဖြားေသာေျမ၊
သင္တို႔ေျပ(ျပည္)သည္၊
အေျခတိုးျမင့္၊
က်န္ေကာင္းသင့္၏။
သင္၏မ်ိဳးသား၊ စာစကားလည္း၊
ႀကီးပြားတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။
သင္ဦးခ်၍၊ အမွ်ေဝရာ၊ ေစတီသာႏွင့္၊
သစၥာအေရာင္ ဥာဏ္တန္ေဆာင္လည္း၊
ေျပာင္လ်က္ဝင္းလ်က္ က်န္ေစသတည္း”တဲ့။
သင္ေသသြားေသာ္
သင့္ေျခရာလက္ရာေကာင္းေလးေတြ က်န္ေကာင္းသင့္သည္။ ေျခရာေကာင္းဟူသည္
မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔အတြက္ အေမြေကာင္းေလးမ်ားသာ ျဖစ္သတည္း။
သို႔ေသာ္လည္း ေလာကႀကီးဆိုတာ ဆန္႔က်င္
ဘက္တရားတို႔ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ျဖစ္စဥ္ႀကီး တစ္ခုသာပါ။ ေျခရာခ်ခဲ့ရာတြင္လည္း
ေကာင္းတဲ့ ေျခရာရွိသလို မေကာင္းတဲ့ေျခရာေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါ၏။ မေကာင္းတာေရာ
ေကာင္းတာေရာ ပူးတြဲတည္ရွိ ေနျခင္းသည္ ေလာကႀကီး၏သဘာဝတရားသာတည္း။ ေလာကသားမ်ားထဲတြင္
ေကာင္းတာေတြလည္း ရွိသည္။ မေကာင္းတာေတြလည္း ရွိေနပါ၏။ လူမိုက္ႀကီး တစ္ေယာက္ရဲ႕သားက
အေဖ့ေျခရာ နင္းသည္ဆိုလွ်င္ မေကာင္းမႈေတြသာ ျဖစ္ေတာ့မည္။
ဘုရား အဆံုးအမအရ ေလာကႀကီးသေဘာက မၿမဲ။
သခၤါရေလာကႀကီးသာ ျဖစ္ပါ၏။ ေလာကႀကီး ထဲတြင္ ေကာင္းတာေရာ မေကာင္းတာေရာ ျဖစ္စဥ္
မွန္သမွ် တည္ၿမဲေသာအရာ တစ္ခုမွ် မရွိ။ သို႔ေသာ္
ေကာင္းတရားေတြ ေကာင္းေျခရာေတြ ခ်ႏိုင္မွသာလွ်င္ ေကာင္းေျခရာနမူနာမ်ား
လိုက္နာၾကမွသာလွ်င္ သခၤါရေလာကႀကီးမွလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါမည္။ ေကာင္း တရားေတြရွိမွ
သူလြတ္ေျမာက္ႏိုင္မည္။ ယခု ေကာင္း တရားေတြ လိုက္နာဖို႔ အခြင့္ေကာင္းအခါေကာင္း
သာသနာတြင္းကာလႀကီးႏွင့္ ႀကံဳဆံုေနရၿပီျဖစ္ပါ၏။ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ခ်ထားခဲ့ေသာ
ေကာင္းေျခရာမ်ားကို နမူနာယူလိုက္နာၾကရန္သာ လိုအပ္ပါသည္။
သင္၏ ဦးေခါင္းေပၚမွ အဇဋာေကာင္းကင္ျပင္
အာကာသႀကီးကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ပါ။ ထို Space ဆိုသည့္ အဇဋာျပင္ႀကီးသည္ ကမၻာေတြ
ပ်က္ေက်ျပဳန္း လည္း မပ်က္သုဥ္းဘဲ အၿမဲတည္ေနေသာ လဟာျပင္ၾကီးသာတည္း။ အာကာသႀကီးတြင္
မည္သည့္ေျခရာမွ် မထင္ေသာ သုညတအသခၤတ သေဘာလကၡဏာ တရားမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရပါလိမ့္မည္။
ထိုေကာင္းကင္ႀကီးတြင္ မည္သည့္ျမဴ မည္သည့္အညစ္အေၾကးမွ်မရွိပါ။ ေျခရာဆိုးေကာင္း
ဘာမွ်မထင္ေတာ့ပါ။
ေကာင္းေသာတရား ေကာင္းေသာေျခရာေလးမ်ားက
သင့္ကို အစြန္းအထင္း အၿငိအတြယ္တို႔ မရွိ ေတာ့ရာ အသခၤတဓာတ္ဆီသို႔ တြန္းပို႔လႊတ္လိုက္ၿပီ
ျဖစ္ပါ၏။ ထိုသည္ပင္လွ်င္ သုညတ ဆိုက္သြားၿပီဟု ဆိုရသည္။ ထိုအခါ သင္သည္ ေျခရာတို႔
အပ်ံ႕အႏွံ႕ ရွိေနေလေသာ ဒီဘက္ကမ္းကို စြန္႔ခြာ ထားရစ္ခဲ့၍ တစ္ဘက္ကမ္းသို႔
ဆိုက္ေရာက္သြားၿပီဟု ဆိုႏိုင္ပါေတာ့သတည္း။
တကၠသိုလ္လွေမာင္(ေရတာရွည္)
No comments:
Post a Comment