Wednesday, April 22, 2015

ျမင္းမိုရ္ေတာင္တကယ္ရွိရဲ႕လား မိုးနႏၱာ ခႏၱီးေျမ

ျမင္းမိုရ္ေတာင္ တကယ္ရွိရဲ႕လား
မိုးနႏၵာ(ခႏီၱးေျမ)
                   ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ခုနစ္ဝါေျမာက္တြင္ လူသား အေလာင္းေတာ္ဘဝက ေက်းဇူးရွင္ေမြးမိခင္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ရွိ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအား ေက်းဇူးသိတတ္ ေက်းဇူးေပးဆပ္သည့္ အေနျဖင့္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို တာဝတႎသာနတ္တို႔ ရြာအထိ ျြကေရာက္ေတာ္မူကာ ဝါတြင္းကာလ သံုးလတို႔ပတ္လံုး ေက်းဇူးဆပ္တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။
                   ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္လည္း ဤအဘိဓမၼာတရားေတာ္မ်ားကို ေက်းဇူး ဆပ္တရားေတာ္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ လူ႕ရြာလူ႔ျပည္ရွိ လူတို႔ကို မေဟာၾကားဘဲ နတ္တို႔ရြာမွ နတ္တို႔ကိုသာ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ “ထူးကဲမြန္ျမတ္ေလးနက္လွေသာ တရားေတာ္မ်ားအျဖစ္”လည္းေကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ထားၾကၿပီးလည္း ျဖစ္ပါသည္။
                   တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုရပါလွ်င္ ဤအေၾကာင္း အရာသည္ “အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔၊ အသံမစဲ မဟာ ပ႒ာန္းပူေဇာ္ပြဲ”စသည္ စသည္ ေန႔ရက္မ်ား၊ ပြဲေတာ္ မ်ား ႀကံဳတိုင္း ၾကားရဖန္မ်ား၍ ေနၾကေပရာ ႐ိုးအီလို႔ပင္ ေနၾကေပေတာ့မည္။
                   ဤတြင္ တာဝတႎသာနတ္တို႔ရြာ၌ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားသည္ထက္ ထိုတရားေတာ္ အား ေဟာၾကားရန္ ျြကေတာ္မူရာ ခရီးစဥ္အေပၚ ေခတ္လူငယ္လူရြယ္တစ္စုတို႔ အျမင္မရွင္း ရင္မလင္းႏိုင္ေအာင္ သံသယျဖစ္ေနၾကပါသည္။
                   သူတို႔တစ္ေတြ အျမင္မရွင္းျဖစ္၍ေနၾကသည္မွာကား “ျမင္းမိုရ္ေတာင္”ကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။ လူငယ္ လူရြယ္တို႔ အမွန္တကယ္သိခ်င္ေနၾကသည္မွာ “ျမင္းမိုရ္ေတာင္သည္ တကယ္ရွိရဲ႕လား၊ တကယ္ရွိ သည္ဟုဆိုလွ်င္ ဘယ္မွာလဲ၊ လက္ေတြ႕ျပလို႔ရရဲ႕လား၊ ဘုရားေကာ တကယ္ေဟာထားခဲ့ရဲ႕လား”ဟူေသာ လားေပါင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာတို႔ကို ေမးလ်က္ရွိေနၾကျပန္ပါသည္။
                   ယေန႔ေခတ္ လူငယ္လူရြယ္မ်ား ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာ ပိဋကတ္ေတာ္ပါ အေၾကာင္းအရာ တို႔အေပၚ ယခုလို ေမးခြန္းမ်ားထုတ္ေနၾကျခင္း၊ ထုတ္လာၾကျခင္းမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏိုင္ပါသည္။
                   လူငယ္လူရြယ္တို႔ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကိစၥ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေမးေမး၊ စာေရးသူတို႔တြင္ သဗၺညဳတဥာဏ္ရွင္၏ ေဟာၾကားေတာ္မူထားၿပီးျဖစ္ ေသာ ခိုင္လံုေသာအေထာက္အထားတို႔ အတိအက် ရွိထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဤအေမးအတြက္ အေျဖထုတ္ ေပးလိုက္႐ံုသာရွိပါေတာ့သည္။
                   မွန္ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ တာဝတႎသာသို႔ ၾကြေတာ္မူရာတြင္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္ေပၚကို ေျခေတာ္ျဖင့္ နင္းေတာ္မူကာ ႏွစ္လွမ္း သံုးဖဝါးျဖင့္ အေရာက္ ၾကြေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တာဝတႎသာခရီးစဥ္ ကို ဤ၌ အတိအက် ထုတ္ျပေပးရဦးမည္ဆိုလွ်င္ ေအာက္ပါအတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
                   ဆ႒သဂႌတိပုစၦက ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အဂၢ မဟာပ႑ိတေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ေရးသားစီရင္အပ္ေသာ ဝိသုဒိၶမဂ္ ျမန္မာ ျပန္ တတိယတြဲ ဣဒိၶဝိဒနိေဒၵသ အဘိညာဥ္ျပဆိုခ်က္ အခန္း၊ စာမ်က္ႏွာ-၆၁ တြင္ . . .
          “ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေရမီးအစံုစံု ဖန္ဆင္းျပေသာ ယမိုက္ျပာဋိဟာကိုျပေတာ္မူ၍ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ေသာ သတၲဝါတို႕ကို ကိေလသာ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေစေတာ္မူၿပီးလွ်င္ “ေရွးအတိတ္ မွ ဗုဒၶျမတ္စြာတို႔သည္ ယမိုက္ျပာဋိဟာ ျပဳေတာ္မူၿပီး ေနာက္ အဘယ္သို႔ ၾကြေတာ္မူသနည္း”ဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူ၍ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူေၾကာင္း ျမင္ေတာ္မူေလသည္။
          ထိုသို႔ ျမင္ေတာ္မူၿပီးေသာအခါ တစ္ဖက္ေသာ ေျခေတာ္ျဖင့္ ေျမျပင္ေပၚ၌ နင္းေတာ္မူလ်က္ ဒုတိယ ေျခေတာ္ကို ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ထက္၌ တည္ေစၿပီးလွ်င္ ေရွးေျခေတာ္ကို ေျမႇာက္ခ်ီေတာ္မူကာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ ထိပ္ကို နင္းေတာ္မူ၍ ထို ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ဝယ္ ပ႑ဳကမၺလာေက်ာက္ဖ်ာထက္၌ ဝါကပ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ တစ္ေသာင္းေသာ စၾကဝဠာတိုက္မွ လာေရာက္ စုေဝးလ်က္ရွိေသာ နတ္တို႔အား အစမွစ၍ အဘိဓမၼာေဒသနာကို အားထုတ္ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။”ဟူ၍ တာဝတႎသာသို႔ သြားပံုသြားနည္းကို ေဖာ္ျပထားသည္ ကိုေတြ႕ရွိရပါသည္။
                   ဤစာပိုဒ္တစ္ခုလံုး၌ပါရွိေသာ သံသယျဖစ္စရာမ်ားစြာတို႔အနက္ “ျမတ္ဗုဒၶ၏ေရွးေျခေတာ္ျဖင့္ နင္းေတာ္မူေသာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္”သည္ အဘယ္၌တည္ရွိ ေနသနည္းဟူေသာကိစၥပင္ ျဖစ္ပါသည္။
                   ဝိသုဒိၶမဂ္ပါ စကားအသြားအလာကို ေထာက္ဆၾကည့္လွ်င္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္သည္ လူ႔ျပည္ လူ႕ရြာတို႔၌ မရွိသည္မွာ ေသခ်ာၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ “ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္ရွိ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ဝယ္”ဟူေသာစကားေတာ္ကို အေထာက္အကူအေနျဖင့္ ေကာက္ယူျပရမည္သာဆိုလွ်င္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ ဘယ္မွာ ရွိသည္ ဆိုသည္ကိုပင္ အေျဖထုတ္ေပးေနစရာ မလို ေလာက္ေအာင္ က်မ္းဂန္ပါစကားအရ ထင္ရွားၿပီးျဖစ္ေနေလေတာ့၏။
                   ဤ၌ မျဖစ္မေနထုတ္၍ျပေပးရမည္ဆိုလွ်င္ လည္း “တာဝတႎသာနတ္ျပည္၏ေအာက္၌ တည္ရွိပါသည္”ဟူ၍သာ ေျဖရေပလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္သည္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ ၏ဧရိယာခြင္အတြင္း၌သာ တည္ရွိၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
                   တစ္ခါ လူသားတို႔၏မ်က္စိျဖင့္ မျမင္မေတြ႕ၾကရသလိုပင္ ယခုေခတ္၌ အဆင့္ျမင့္လွေသာ ေခတ္မီ ေလယာဥ္ပ်ံတို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အာကာသယာဥ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကမၻာကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ပတ္၍ အာကာသေဝဟင္တစ္ခြင္လံုး ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ စူးစမ္းရွာေဖြေနၾကပါေသာ္လည္း ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကိုကား မေတြ႕ၾကရေပ။ ယခုလည္း မေတြ႕ၾကရေသးသလို ေနာင္ကိုလည္း သာမန္ပုထုဇဥ္ဆိုသူတို႔ ေခတ္ေပၚ စက္ကိရိယာတို႔ျဖင့္ မည္သို႔ပင္ စူးစမ္းရွာေဖြၾကပါေသာ္ လည္း ေတြ႕ျမင္ဖို႔အေရး ေဝး၍ေနၾကဦးမည္သာ ျဖစ္ေပ လိမ့္မည္။
                   အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဝိသုဒိၶမဂ္ ျမန္မာ ျပန္စာအုပ္ မွတ္ခ်က္ပါ စကားအရဆိုေသာ္ “ယင္း ျမင္းမိုရ္ေတာင္သည္ နတ္တို႔၏ေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္”တည္း။ မွန္ပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ နတ္ျပည္ႏွင့္ နတ္တို႔ကို ႐ိုး႐ိုးမ်က္စိျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ နည္းပညာမ်ားကို အေျချပဳတီထြင္ထားေသာ ေခတ္မီလွပါသည္ဟု ေျပာေနၾကေသာ အေဝးၾကည့္ အနီးၾကည့္ အဏုၾကည့္ မွန္ေျပာင္းႀကီးငယ္တို႔ျဖင့္ျဖစ္ေစ မျမင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ပင္ လူ႕မ်က္စိ(လူလုပ္မ်က္စိ)ျဖင့္ပင္ မျမင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သိမ္ေမြ႕ၾကည္လင္ေသာ ႐ုပ္အေပါင္းမွ်သာ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။
                   တခ်ိဳ႕ေသာ ေခတ္လူသားတို႔က သူတို႔၏စိတ္တြင္ အျမင္တစ္မ်ိဳး အထင္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနႏိုင္ပါေသး သည္။ ယခုလို ကြ်ႏု္ပ္တို႔လူသားေတြ နတ္ဘံု၊ နတ္ ဗိမာန္ႏွင့္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ စသည္တို႔ကို မျမင္မေတြ႕ ၾကရသည္မွာ အျခားဗိမာန္မ်ားက ကြယ္ထားေသာ ေၾကာင့္ဟု မွတ္ထင္ေနၾက၏။ ဤသို႔မဟုတ္ေပ။
          “လူတို႔၏နား မ်က္စိတို႔ျဖင့္ မျမင္ၾကရ၊ မၾကား ၾကရသည္မွာ မျမင္ႏိုင္ေကာင္းသည့္ သိမ္ေမြ႕ေသာ ႐ုပ္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္သာတည္း”ဟူေသာ ဝိသုဒိၶ မဂ္လာ စကားေတာ္ကို ေထာက္ထားလွ်င္ အေျဖမွာလည္း ရွင္းသြားေနၿပီျဖစ္၍ အျငင္းပြားေနစရာ မလို ေတာ့ေပ။
          ေလာကႀကီးသည္ ဆန္းၾကယ္၏။ ထို ေလာက အတြင္းရွိ အေၾကာင္းအရာတို႔သည္ ပို၍ပို၍(သာမန္ လူတို႔ မယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္) ဆန္းၾကယ္ ၿပီးရင္း ဆန္းၾကယ္လ်က္ ရွိေနၾက၏။ ေလာကႏွင့္ ေလာက၏အတြင္းအျပင္ရွိ အေၾကာင္းအရာတို႔ႏွင့္       ျဖစ္စဥ္အခ်ိဳ႕တို႔သည္ကား လူသားတို႔အေနျဖင့္ ယံုၾကည္ ႏို္င္ရန္ လက္ခံႏိုင္ရန္ တစ္ခါတစ္ရံ အခက္ေတြ႕ရတတ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူသားတို႔၏အျမင္အာ႐ံု၊ အၾကားအာ႐ံုမ်ားမွာ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ ေဘာင္သတ္မွတ္ထားသလို နယ္ပယ္တို႔မွာ အလြန္ပင္ က်ဥ္းေျမာင္းလ်က္ရွိပါသည္။
                   ထိုကဲ့သို႔ အျမင္အာ႐ံု အၾကားအာ႐ံုတို႔ ေဘာင္ခတ္ထားသလိုျဖစ္ကာ နယ္ပယ္က်ဥ္းေျမာင္း လွေသာေၾကာင့္ သိပၸံပညာရွင္တို႔၏နည္းပညာမ်ားကို အသံုးျပဳၿပီးလူသားတို႔၏အျမင္နယ္ပယ္၊အၾကားနယ္ပယ္ အသီးသီးတို႔အား ေခတ္မီသိပၸံပစၥည္းအကူအညီ မ်ားျဖင့္ စြမ္းအားရွိသေလာက္၊ ဥာဏ္အျမင္ႏွင့္ အသိဥာဏ္ က်ယ္သေလာက္ ခ်ဲ႕ၿပီးရင္း ခ်ဲ႕ထြင္ေနၾကရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
          သို႔ေသာ္ ျမင္ၾကရေသာ ထိေတြ႕ၾကရေသာအရာတို႔ကား လက္သည္းခြံေပၚက သဲမႈန္႔ထက္ ေျမႀကီးေပၚရွိ သဲမႈန္႔တို႔က ႏိႈင္းဆမရေလာက္ေအာင္ ပို၍မ်ားျပားေန ၾကသကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
                   ထိုနည္းတူစြာပင္ လြန္ခဲ့ေသာ ေရွးႏွစ္ေပါင္း (၂၅၀ဝ) ေက်ာ္ကာလတစ္ခုဆီက ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ တိုင္ေဟာၾကားေတာ္မူထားခဲ့ေသာ ပိဋကတ္ေတာ္ပါ ဓမၼေဒသနာေတာ္အခ်ိဳ႕တို႔၌ပါရွိေနၾကေသာ အေၾကာင္း အရာအခ်ိဳ႕တို႔သည္ ပုထုဇဥ္လူသားတို႔၏သာမန္ နား မ်က္စိတို႔ျဖင့္ သဗၺလံုးစံုကို အကုန္အစင္သိျမင္ႏိုင္ၾက ဖို႔ဆိုသည္မွာ မည္သို႔မွ် မျဖစ္ႏိုင္ေပ။
                   ဤတြင္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ဓမၼသခင္ တရားပိုင္ရွင္ အစစ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဗုဒၶဘုရားရွင္အား ပကတိအရွိ အတိုင္း ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားကာ သိရွိထားဖို႔ လိုေပလိမ့္မည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ လူသာမန္မဟုတ္သလို ေလာကတစ္ခြင္၌ အႏိႈင္းမဲ့သူ၊ အတူမရွိ အတုမရွိသူ ဟူ၍ ခ်ီးက်ဴးပူေဇာ္ရေလာက္ေအာင္ ဘုန္းေတာ္အနႏၱ၊ ဥာဏ္ေတာ္အနႏၱ၊ ကံေတာ္အနႏၱ၊ စၾကဝဠာ ကမၻာေျမမိုး ျဖန္းျဖန္းႀကိဳးမွ် တန္ခိုးေတာ္အနႏၱတို႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေတာ္ မူၿပီးျဖစ္ေသာ သဗၺညဳတဘုရားတစ္ဆူ ျဖစ္ေတာ္မူပါ သည္။
                   ထိုသဗၺညဳတ ဥာဏ္ပိုင္ရွင္ ဘုရားရွင္သည္ မိမိ၏ဥာဏ္ေတာ္ကြန္ယက္ကို အစြမ္းကုန္ျဖန္႔က်က္ကာ ေဟာၾကားေတာ္မူထားေသာ ဓမၼေဒသနာအခ်ိဳ႕တို႔အေပၚ အသိဥာဏ္ တစ္ထြာတစ္မိုက္မွ် ရွိ၍ေနၾကေသာ ပုထုဇဥ္ငမိုက္သားတို႔က စ႐ိုက္တံုးတံုးျဖင့္ မိုက္လံုးထြားကာ မိမိတို႔မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ရ၍မယံု၊ မိမိတို႔ နားတို႔ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မၾကားရ၍ မယံုဟုဆိုၿပီး သာမန္ေဝဖန္႐ံုမွ် မကေတာ့ဘဲ သဗၺညဳတဥာဏပိုင္ရွင္ ဘုရားသခင္ကိုပါ ေဝဖန္ ေလကန္ရင္း ျပစ္တင္ကဲ့ရဲ႕စကား ဆို၍ေနၾကသည္မွာ အဆင္ျခင္ဥာဏ္ႏွင့္ အသိဥာဏ္မဲ့သူတို႔ အေနျဖင့္ ကိုယ့္မိုက္တြင္း ကိုယ္တူးေနကာ ကိုယ့္ငရဲ  ကိုယ္ရွာေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
                   ကြ်ႏု္ပ္တို႔ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကို ေလ့လာ မည္ဆိုလွ်င္ က်မ္းဂန္စာေပမ်ားကို ႏွံ႕စပ္ေအာင္ႏွင့္ ထဲထဲဝင္ဝင္ စူးစူးစိုက္စိုက္ အတြင္းက်က် ႏိႈက္ယူႏိုင္ သည္အထိ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ဖို႔ လိုေပသည္။ က်မ္း တစ္ေစာင္၊ စာတစ္ပိုဒ္ ေကာက္ဖတ္မိ႐ံုျဖင့္ ပိဋကတ္ ေတာ္တစ္ခုလံုးကို သံုးမရေအာင္ ေဝဖန္ေျပာဆိုျခင္းမ်ိဳး သည္ ပညာရွင္ ပညာရွိဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အလုပ္မ်ိဳးပင္ မဟုတ္ေပ။
                   ျမတ္ဗုဒၶ ဓမၼေဒသနာေတာ္တို႔တြင္ သာမန္ လူတို႔ နားလည္သိျမင္ႏိုင္ရန္ မလြယ္ကူေသာ၊ ၾကားသိ ဖတ္သိ နာသိ ဟူေသာ တစ္ဆင့္အသိမ်ိဳးတို႔ျဖင့္      ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာျခင္းျဖင့္ မသိမျမင္ႏိုင္ေသာ၊ ထူးကဲ နက္နဲ သိမ္ေမြ႕လြန္းလွေသာ အဘိဓမၼာသေဘာတရားတို႔ အဆန္းတၾကယ္ ပါဝင္လ်က္ ရွိေနရကား ဤတြင္ အက်င့္စရဏကို အေျခခံၿပီးမွ သိခြင့္ရ၊ သိႏိုင္ခြင့္ရွိ ေသာအရာအခ်ိဳ႕ကို အဘယ္ပုထုဇဥ္လူသားသည္ စာသိ,နာသိ,သညာသိတို႔ျဖင့္ သိႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
                   သိျမင္နားလည္မႈတို႔တြင္လည္း သူ႕အဆင့္ႏွင့္ သူ႕အသိ ဟူ၍ ရွိပါသည္။ မူလတန္း ကေလးငယ္တစ္ဦးသည္ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းသင္ခန္းစာမ်ားကို နားမလည္ႏိုင္သကဲ့သို႔ပင္ အက်င့္စရဏကို အေျချပဳ၍ အသိဥာဏ္တို႔ကိုရရွိသည္ဟု ဆိုရာတြင္လည္း ေသာတာပန္အဆင့္ရွိေနသူသည္ ေသာတာပန္ အသိေလာက္ကိုသာ သိႏိုင္ၿပီး ေသာတာပန္အဆင့္ထက္ ျမင့္ေနေသာ သကဒါဂါမ္၊အနာဂါမ္အစရွိေသာ အဆင့္ တို႔ရွိ အသိကို သိျမင္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။
                   ယခုလည္း ဤနည္းကိုမွီး၍ ပုထုဇဥ္ လူသာမန္တို႔၏အသိသည္ ဘဝခ်င္း အသိခ်င္း ႏိႈင္းယွဥ္ျပ ၍ မျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ျခားနားလြန္းလွေသာ ျမတ္ဗုဒၶ ၏ဥာဏ္အရာ အသိအရာတို႔အေပၚ တစ္ထြာတစ္မိုက္မွ်ေသာ အသိဥာဏ္ေလးျဖင့္ ထပ္တူျပဳေဝဖန္ေနျခင္း သည္ကား အက်ိဳးမဲ့ကို ျပဳေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈျဖင့္ အသိဝင္ကာ သတိျဖင့္ ျပဳျပင္ သင့္ပါသည္။
                   ဤတြင္ ဘုရားရွင္တို႔၏ တန္ခိုးျပာဋိဟာ အေၾကာင္း ၾကားညႇပ္တင္ျပေပးလိုပါသည္။
          “ပဋိ = ဆန္႔က်င္ဘက္ကို + ဟရ = ေဆာင္ သြားတတ္၊ ပယ္ရွားတတ္သည္ = ပဋိဟရ-ပါဋိဟာ ရိယ=ဆန္႔က်င္ဘက္ကို ပယ္ရွားတတ္ေသာအမႈ”ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထို ပါဋိဟာရိယ ကို ျပာဋိဟာ ဟု ျမန္မာျပန္ၾကသည္။
          ယင္း ပါဋိဟာရိယ-ျပာဋိဟာသည္
၁။       ဣဒိၶပါဋိဟာရိယ = တန္ခိုးျပာဋိဟာ
၂။       အာေဒသနာပါဋိဟာရိယ = တင္ႀကိဳေဟာ၊
                                  အတတ္ေဟာ ျပာဋိဟာ။
၃။       အႏုသာသနီပါဋိဟာရိယ = ဆံုးမညႊန္ၾကားမႈ                                         ျပာဋိဟာ ဟူ၍ သံုးပါး အျပားရွိ၏။ ဤတြင္ အမွတ္(၁) ဣဒိၶပါဋိဟာရိယ= တန္ခိုးျပာဋိဟာအေၾကာင္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးလို ပါသည္။
                   ေရွးအခါက ဤတန္ခိုးျပာဋိဟာမ်ိဳးကို ေရွး အတိတ္က ဗုဒၶျမတ္စြာတို႔လည္း ျပဳေတာ္မူခဲ့ၾကသလို ပင္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္လည္း ျပဳဖူးပါသည္။ ျပဳပံုမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။
          “အနာထပိဏ္သူေဌး၏သမီးျဖစ္သူ စူဠသုဘဒၵါ က ပင့္ေလွ်ာက္အပ္သည္ ျဖစ္၍ ဝိသႀကံဳနတ္ ဖန္ဆင္း အပ္ေသာ ငါးရာေသာ ျပာသာဒ္ေဆာင္(ယာဥ္ပ်ံ) ေက်ာင္းတို႔ျဖင့္ သာဝတိၳၿမိဳ႕မွ ခုနစ္ယူဇနာ ေဝးကြာ ေသာ သာေကတၿမိဳ႕သိုျြကေတာ္မူေသာအခါ သာေကတ ၿမိဳ႕ေနလူတို႔က သာဝတိၳၿမိဳ႕ေနလူထုကို ျမင္ေအာင္၊ သာဝတိၳၿမိဳ႕ေနလူထုကလည္း သာေကတၿမိဳ႕ေနလူထုကို ျမင္ေအာင္ အဓိ႒ာန္ျပဳေတာ္မူေလသည္။ သာေကတ ၿမိဳ႕အလယ္၌ သက္ဆင္းေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေျမႀကီးကို ႏွစ္ျဖာခြဲ၍ အဝီစိတိုင္ေအာင္ ျမင္ေစေတာ္မူ၏။        ေကာင္းကင္ကိုလည္း ႏွစ္ျဖာရွဲေစ၍ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ ေအာင္ ျမင္ေစေတာ္မူ၏။” ျဖစ္ပါသည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ သိမ္ေမြ႕ေသာ ႐ုပ္ဝတၳဳတို႔ကို လူတို႔ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ အဓိ႒ာန္ျပဳ(တန္ခိုးျပာဋိဟာကိုျပဳ)ေတာ္မူမွသာ အဓိ႒ာန္စိတ္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ အဓိ႒ာန္သည့္ အတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
                   ဤမွ်ေလာက္ဆိုပါလွ်င္ သာမန္ပုထုဇဥ္တို႔ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ ရွာမေတြ႕ျဖစ္ေနရသည္ကို သေဘာ ေပါက္ရိပ္စားမိေလာက္မည္ဟု ထင္ပါသည္။
                   ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ျမတ္ဗုဒၶသည္ စၾကဝဠာ တည္ရွိ မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ “စၾကဝဠာအနႏၲ”ဟူ၍ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၂၅၀ဝ)ေက်ာ္ ေလာက္ကတည္းက ေဟာၾကားေတာ္မူထားခဲ့ၿပီးျဖစ္ ပါသည္။ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ား ျဖစ္ေနၾကေသာ သိပၸံ ပညာရွင္လူသားတို႔သည္ကား ထိုစၾကဝဠာအနႏၱတို႔ထဲမွ စၾကဝဠာ(ၿဂိဳဟ္) ဘယ္ႏွလံုးအထိ ေတြ႕ေအာင္ ရွာေဖြ ႏိုင္ၾကပါသနည္း။
                   ေတြ႕ကား ေတြ႕၍ေနၾကပါ၏။သို႔ေသာ္ လက္သည္းခြံေပၚမွ သဲပြင့္ပမာဏထက္ပင္ မပိုဟု ဆိုရေပလိမ့္မည္။ ယခုလည္း ဩစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ UNSW-႐ူပေဗဒေက်ာင္းမွ သုေတသီမ်ားႏွင့္ႏိုင္ငံတကာ သိပၸံပညာရွင္မ်ား ပါဝင္ေသာအဖြဲ႕တို႔က ကမၻာမွ အလင္း ႏွစ္(၁၆)ႏွစ္သို႔ ကြာေဝးေသာေနရာတြင္ ကမၻာႏွင့္ အလားတူေသာ ၿဂိဳဟ္သစ္တစ္လံုး ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း ဇြန္လ (၂၈)ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ေၾကညာသြားပါသည္။
                   ဤတြင္ စၾကဝဠာအနႏၱတို႔အနက္မွ သိပၸံပညာရွင္တို႔၏ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ၿဂိဳဟ္သစ္တစ္လံုး ျဖစ္သည့္ ႐ုပ္ဝတၳဳတစ္ခုကို သြားေတြ႕လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သိပၸံပညာ၏ သေဘာသဘာဝကို ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါတြင္လည္း “သိပၸံပညာသည္ ႐ုပ္ဝတၳဳ ပစၥည္းတို႔၏တည္ရွိမႈႏွင့္ ယင္းတို႔၏သေဘာသဘာဝမ်ားကိုပါ ေလ့လာစူးစမ္း၍ ႐ုပ္သဘာဝျဖစ္စဥ္အခ်ိဳ႕ေလာက္ကိုသာ သိျမင္နားလည္ႏိုင္ေသာ ပညာရပ္တစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။” ထို႔ေၾကာင့္ သိပၸံပညာဟူသည္မွာ မွန္ကန္ပါသည္ဟု လက္ေတြ႕ျပႏိုင္ေသာ အေၾကာင္း အရာအခ်ိဳ႕ကိုသာ အမွန္ဟူ၍ ယူဆေနေသာေလာကီ နည္းပညာအျမင္တစ္မ်ိဳးသာျဖစ္သည္။
                   ဗုဒၶက်မ္းစာ အဘိဓမၼာသေဘာတရားတို႔မွာ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတို႔တြင္ အလြန္အင္မတန္ ကိုင္တြယ္ ထိေတြ႕ရခက္ေသာ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့လြန္းေသာ ႐ုပ္ဝတၳဳတို႔အျပင္ နာမ္သေဘာသဘာဝတို႔၏ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ စြမ္းအင္မ်ားကိုပါ အႏုစိတ္ ေဝဖန္သံုးသပ္တင္ျပထားေသာ ဘာသာ တရားျဖစ္ေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဗုဒၶအဘိဓမၼာကို ေလ့လာသုေတသနျပဳမည္ဆိုလွ်င္ ႐ုပ္ႏွင့္အတူ နာမ္ကိုပါ ပူးတြဲေလ့လာႏိုင္ၾကမွသာလွ်င္ အမွန္တရား ႏွင့္နီးစပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
                   ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶဝါဒသည္ “႐ုပ္ႏွင့္နာမ္”ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ‘WELCOME” = ဧဟိပႆိက ဟူ၍ အၿမဲတမ္း ဖိတ္ေခၚလ်က္ရွိသည့္အျပင္ သႏိၵ႒ိက၊  အကာလိက ဂုဏ္တို႔ႏွင့္ပါ ျပည့္စံုေနေသာ ဘာသာတရား ျဖစ္ပါသည္။
                   ဗုဒၶဘာသာသည္ ႐ုပ္တရားေလာက္ကိုသာ ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာႏိုင္ေသာ သိပၸံပညာထက္ သာလြန္ေသာ ႐ုပ္ကိုေရာ နာမ္တရားတို႔ကိုပါ အႏုစိပ္ ခြဲျခမ္းေဝဖန္ ျပႏိုင္ေသာ ဘာသာတရားျဖစ္ေပရာ ႐ုပ္တရားတစ္ခု တည္းသာ ပိုင္ႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကို ေလ့လာၿပီး ေဝဖန္မႈျပဳမည္ဆိုလွ်င္ ထိုသူ၏အျမင္သည္ တစ္ျခမ္းပဲ့ အျမင္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၿပီးျပည့္စံုသည့္ သစၥာထိုက္ေသာအေျဖကို မည္သည့္အခါမွ် ရရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။
          သို႔ျဖစ္၍ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကို ေတြ႕ခ်င္၍ ရွာေဖြ လိုသူမ်ားသည္ သိပၸံပညာရွင္မ်ား၏ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္း ေလာက္အေပၚ၌သာ အေျခမျပဳၾကဘဲ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သေဘာသဘာဝကိုပါ အေျခခံက်က် ဆည္းပူးသင္ယူ ေလ့လာမႈျပဳၾကၿပီးမွသာ (႐ုပ္ႏွင့္နာမ္တို႔၏ အညမည ျဖစ္စဥ္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ၾကၿပီးမွသာ) ျမင္းမိုရ္ ေတာင္ ဘယ္မွာရွိသည္ဆိုသည္ကို ရွာေဖြသင့္ပါသည္။
                   ဆိုသင့္၍ ဆိုရဦးမည္ဆိုလွ်င္ သိပၸံပညာရွင္ ပုထုဇဥ္လူသား အိုင္စတိုင္း၏ဦးေႏွာက္ႏွင့္အသိဥာဏ္ မွ်ကိုပင္ အလွမ္းမမီႏိုင္ၾကေသာ ယေန႔ သာမန္လူသား တို႔၏ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အသိဥာဏ္သည္ကား ျမတ္ဗုဒၶ၏ ကံအရာ ဥာဏ္အရာမ်ားအေပၚ သိျမင္နားလည္ ႏိုင္ေရးမွာ လြယ္ကူေသာကိစၥ မဟုတ္ပါေပ။ လူသာမန္တို႔ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ကုေဋကုဋာမက စူးရွ ထက္ျမက္လွေသာ ျမတ္ဗုဒၶ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ဘဝႏွင့္ေလာကအေၾကာင္းကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္ ေတာ္မူခဲ့သည့္အတိုင္း ေဟာၾကားေတာ္မူထားခဲ့သည့္ အေပၚ ယေန႔လူသားတို႔ ယထာဘူတက်က် ႐ႈျမင္တတ္ ေအာင္သာ ႀကိဳးပမ္းၾကဖို႔ႏွင့္ ထိုသဗၺညဳတ ဘုရားရွင္၏ အနႏၱဥာဏ္ေတာ္အား ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳတတ္ေသာ အဆင့္ျမင့္လူသား(ကလ်ာဏပုထုဇဥ္) တစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစဟူ၍သာ ဆႏၵျပဳရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရေပသတည္း။

မိုးနႏၵာ (ခႏီၱးေျမ)



No comments: