Tuesday, April 21, 2015

မွန္ကန္ေသာယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈသို႕ သက္ေ၀မွဴး ျမ၀တီ

မွန္ကန္ေသာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈသို႔
သက္ေဝမွဴး(ျမဝတီ)
          ျမတ္ဗုဒၶမေပၚထြန္းမီကာလ၌ လူတို႔သည္ ေဘးအႏၱရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေစျခင္းငွာ ေတာ၊ ေတာင္၊ အာရာမ္၊ သစ္ပင္တို႔ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ခဲ့သည္။ ထိုမွ တစ္ဆင့္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ နာမ္ေလာကသားမ်ားကို ကယ္တင္ ရွင္အျဖစ္ တိုးပြားကိုးကြယ္ခဲ့ျပန္ သည္။ ျမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူေသာ အခါ ကိုးကြယ္မွားျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳး အျပစ္တို႔ကိုေဝဖန္ပိုင္းျခားေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့သည္။
          “ေတာ၊ ေတာင္၊ အာရာမ္၊ အဓိကရသစ္ပင္တို႔ကို ကိုးကြယ္  ျခင္းသည္ ေဘးကင္းေသာ ကိုးကြယ္ ျခင္း၊ ျမတ္ေသာကိုးကြယ္ျခင္း မဟုတ္၊ ထိုသို႔ ကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ေဘးဒုကၡ ခပ္သိမ္းမွ လြတ္ေျမာက္ ႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာတည္းဟူေသာ ရတနာသံုးပါး ကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ေဘးမရွိေသာ၊ ျမတ္ေသာ ကိုးကြယ္ ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းလြတ္ေျမာက္ ႏိုင္သည္”ဟု ျမတ္ဗုဒၶ မိန္႔ဆိုခဲ့သည္။
          ကိုးကြယ္ရာအစစ္အမွန္ မေပၚထြန္းမီအခ်ိန္၌ ကိုးကြယ္မွားျခင္း အေပၚ အျပစ္ဆိုစရာ မရွိေသာ္ လည္း ကိုးကြယ္ရာအစစ္အမွန္ ရွိပါလ်က္ မွားယြင္းစြာ ကိုးကြယ္ေန ျခင္းသည္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေသာ မိုက္မဲမႈသာ ျဖစ္ေပသည္။ မွန္ကန္ေသာ သမၼာဒိ႒ိအျမင္မရွိျခင္းသည္ မိစၦာအယူဝါဒကို လက္ခံႀကိဳဆိုသကဲ့သို႔ ေကာင္းက်ိဳးမမ်ားႏိုင္သည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။
          ထိုအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမတ္ဗုဒၶ လက္ထက္ေတာ္အခါက ဇမၺဳကတကၠတြန္း၏ အေၾကာင္းကို ႐ႈျမင္ေစခ်င္သည္။
          ဇမၺဳကသည္ ဥစၥာၾကြယ္ဝ ေသာ မိဘမ်ားမွ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ္လည္း လမ္းေလွ်ာက္တတ္သည့္ အရြယ္မွစ၍ စားေသာက္ဖြယ္ရာ တို႔ကို မစား။ ခႏၶာကိုယ္မွ ထြက္ ေသာ မစင္တို႔ကိုသာ ႏွစ္သက္စြာ စားေသာက္တတ္သည္။ အသက္ အရြယ္ႀကီးေျမာက္သည့္တိုင္ အဝတ္ဗလာ၊ ေျမေမြ႕ရာႏွင့္ ရြံရြာဖြယ္ မစင္တို႔ကိုသာ စားသျဖင့္ မိဘေဆြမ်ိဳးတို႔က ဂုဏ္သိကၡာကင္းမဲ့မႈကို မလိုလား၍ တကၠတြန္းေက်ာင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ခဲ့သည္။
          တကၠတြန္းတို႔သည္ ဇမၺဳက အားေျမတြင္း၌ထည့္ၿပီး ပခံုးႏွစ္ဖက္ စြန္းေပၚတြင္ ပ်ဥ္ခ်ပ္ခင္း၍ ထန္းေစ့ မႈတ္ပိုင္းျဖင့္ ဆံပင္ႏုတ္ကာ ရွင္ျပဳ ေပးၾကသည္။တကၠတြန္းတို႔က ဇမၺဳက အား ရြာအတြင္း ဆြမ္းခံၾကြရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚယူေသာ္လည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပ၍ ျငင္းပယ္ ခဲ့၏။ တကၠတြန္းေက်ာင္းတြင္ တစ္ဦးတည္းက်န္ရစ္ၿပီး လူသူကင္းရွင္း သည့္အခါ မိလႅာက်င္းမွမစင္တို႔ကို ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ စားသံုးသည္။
           တကၠတြန္းတို႔က ဇမၺဳက အတြက္ စားေသာက္ဖြယ္ရာပို႔ေပး ေသာ္လည္း စားေသာက္ျခင္းမရွိ သည့္ျပင္ ဆြမ္းခံျြကရာတြင္ လိုက္ပါျခင္းမရွိသည့္အေပၚ သံသယျဖစ္ မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျဖစ္မွန္သိ ရွိရန္ ဆြမ္းခံၾကြခ်ိန္တြင္ ဇမၺဳကအား တိတ္တဆိတ္ ေခ်ာင္းၾကသည္။ ဇမၺဳက၏ျဖစ္ရပ္မွန္ကို သိရွိ သြားေသာအခါ တကၠတြန္းတို႔သည္ ေက်ာင္း၏ ဂုဏ္သိကၡာ ပ်က္ျပားျခင္းကိုအလိုမရွိၾကသျဖင့္ ႏွင္ထုတ္လိုက္သည္။
          ဇမၺဳကသည္ တကၠတြန္းတို႔၏ ေက်ာင္းကိုစြန္႔ခြာၿပီး ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား က်င္ႀကီးစြန္႔ေသာ အရပ္အနီးရွိေက်ာက္ဖ်ာတြင္ သြားေရာက္ေနထိုင္သည္။
          ညဥ့္အခါ လူအမ်ားစြန္႔ေသာ မစင္တို႔ကို စားသံုးၿပီး ေန႔အခါ ေက်ာက္ဖ်ာစြန္းတစ္ဖက္ကို လက္ ႏွင့္ ကိုင္လ်က္ ဒူးေပၚ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ ေျမႇာက္လ်က္ ေနသည္။ ထို႔ျပင္ ဦးေခါင္းကို ေကာင္းကင္ေပၚ မ်က္ႏွာမူလ်က္ ပါးစပ္ျဖင့္ ေလကို ႐ွဴေနဟန္ျပဳက်င့္သည္။
          ဇမၺဳက၏ ထူးျခားေသာအသြင္ အျပင္ကို ျမင္ေတြ႕ေသာ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔သည္ အနီးသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ ရွိခိုးၿပီး ေနထိုင္က်င့္ႀကံပံု အေၾကာင္း ရင္းကို ေမးျမန္းစံုစမ္းၾကသည္။         ထိုအခါ အႀကံသမား ဇမၺဳက က “မည္သည့္ အစားအစာမွ် မစား၊ ေလကိုသာ စားေသာက္သူ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ျပင္းထန္စြာ က်င့္ႀကံမႈေၾကာင့္ ေျခႏွစ္ဖက္စလံုး ေျမသို႔ ခ်လွ်င္ ကမၻာေျမႀကီး မခံႏိုင္မည္ စိုးသျဖင့္ ေျခတစ္ဖက္ေထာက္ေနေၾကာင္း၊ ေန႔ညဥ့္မျပတ္ အိပ္စက္ ျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ ထိုင္ျခင္းကင္းမဲ့ ၍ မတ္တတ္ရပ္က်င့္ႀကံေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း” ယုတိၲရွိရွိေျဖၾကားသည္။
          လူ႔သဘာဝအတိုင္း စဥ္းစား ေတြးေခၚမႈ ဆင္ျခင္တံုတရားနည္း ပါးျခင္း၊ ထူးျခားဆန္းက်ယ္ေသာ အျဖစ္အပ်က္တို႔ကို အထင္ႀကီး ေလးစားျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဇမၺဳကအား တကၠတြန္းတို႔ထက္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အက်င့္ရွိသူ တန္ခိုးရွင္အျဖစ္ မွတ္ ထင္ယံုၾကည္ၾကသည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ် ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔သည္ စား ေသာက္ဖြယ္ရာအသြယ္သြယ္ျဖင့္ လာေရာက္ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၾက သည္။
          လူအေပါင္းတို႔ လွဴဒါန္းေသာ လာဘ္လာဘကို တစ္စိုးတစ္စိမွ် သံုးေဆာင္ျခင္း မျပဳသျဖင့္ ဥစၥာ စီးပြားတိုးတက္ရန္၊ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းရန္ သံုးေဆာင္ပါ ဟု အတင္းအၾကပ္ေတာင္းပန္သျဖင့္ ဇမၺဳကသည္ သမန္းျမက္ဖ်ားျဖင့္ စားေသာက္ဖြယ္ရာတို႔ကို ေဆာင္ ယူၿပီး လွ်ာဖ်ားတြင္ တင္ထား၍ ေက်နပ္ေစသည္။
          ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဇမၺဳကအား ကြ်တ္ထိုက္သူတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း မဟာက႐ုဏာေတာ္ျဖင့္ သိျမင္ေလ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇမၺဳက ရွိရာ ေက်ာက္ဖ်ာသို႔ ျြကေတာ္မူလာၿပီး တစ္ညဥ့္တာ တည္းခိုေနထိုင္ခြင့္ ေတာင္းဆိုသည္။
          ဇမၺဳကက အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ျပ၍ ျငင္းဆန္သျဖင့္ မနီးမေဝးရွိ လူသူမေနထိုင္ေသာ ေတာင္ဝွမ္း တစ္ခုတြင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ သည္။
          ညဥ့္ဦးယံ ေရာက္ေသာအခါ စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းႀကီး ေလးပါး တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ မဇိၩမ ယာမ္ေရာက္ေသာအခါ သိၾကားမင္း သည္လည္းေကာင္း၊ ပစိၦမယာမ္ ေရာက္ေသာအခါ မဟာျဗဟၼာႀကီး သည္လည္းေကာင္း အသီးသီး ေရာက္လာၿပီး ျမတ္ဗုဒၶအား ျပဳစု လုပ္ေကြ်း ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ထို အျခင္းအရာကို ေတြ႕ျမင္ေသာ ဇမၺဳကသည္ နံနက္မိုးေသာက္ ေရာက္ေသာအခါ ျမတ္ဗုဒၶအား ေမးေလွ်ာက္ေလသည္။
          ျမတ္ဗုဒၶက “စတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းႀကီး ေလးပါး၊ သိၾကားမင္း၊ မဟာျဗဟၼာႀကီးတို႔သည္ ျပဳစု လုပ္ေကြ်းရန္ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း”မိန္႔ဆိုေသာအခါ ဇမၺဳက က “ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ့္ ငါးႏွစ္ တာကာလအတြင္း ေလကို စား၍ က်င့္ႀကံေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံမွ် လာေရာက္ခစားျခင္းမရွိေၾကာင္း” ဝါၾကြားေျပာဆိုသည္။
          ထိုအခါ ျမတ္ဗုဒၶက “ေလာက တြင္ ဥာာဏ္ပညာနည္းပါးေသာသူတို႔ကို လွည့္စား ေျပာဆိုသကဲ့သို႔ လွည့္စားမေျပာဆိုပါႏွင့္။ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္တာကာလပတ္လံုး မစင္ကို စားၿပီး ေျမေမြ႕ရာတြင္ အိပ္စက္ရသည္။ အဝတ္ဗလာ က်င္လည္က်က္စား၍ ထန္းေစ့မႈတ္ ျဖင့္ ဆံပင္တို႔ကို ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ အႏုတ္ခံေနသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ေရွးအခါကပင္ ယုတ္မာညစ္ညမ္းေသာ မိစၦာအယူကို အမွီျပဳ၍ လူအေပါင္းတို႔ကို လွည့္စားခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ယုတ္မာေသာ မိစၦာအက်င့္ကို ခံယူ က်င့္သံုးရသနည္း”ဟု ဇမၺဳက၏ ဘဝမွန္ကို ခေရေစ့တြင္းက် မိန္႔ေတာ္မူေလ သည္။
          ဇမၺဳကသည္ လိမ္ညာလွည့္စားေနေသာ မိမိ၏ ဘဝဇာစ္ျမစ္ကို ေဖာ္ထုတ္လိုက္သျဖင့္ မ်ားစြာ ထိတ္လန္႔ၿပီး ျမတ္ဗုဒၶအား အဘယ္ေသာ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ခံစားေနရသည္ကို ေဟာၾကားေပးပါရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသည္။
          ျမတ္ဗုဒၶက ဇမၺဳက၏ အတိတ္ အကုသိုလ္ဝဋ္ေၾကြးေၾကာင့္ ခံစားရပံုကို စိတ္အာ႐ံုတြင္ ထင္လင္းျမင္သာစြာ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။
          ဇမၺဳကသည္ ကႆပဘုရား ရွင္လက္ထက္၌ သူၾကြယ္္တစ္ဦး ၾကည္ညိဳ ကိုးကြယ္ျခင္း ခံရေသာ မေထရ္တစ္ပါးျဖစ္ခဲ့သည္။ေက်ာင္း သို႔ၾကြေရာက္လာေသာ အာဂႏၱဳ ရဟန္းတစ္ပါးအေပၚ ေက်ာင္းဒကာ သူၾကြယ္ႀကီးက လြန္စြာ ၾကည္ညိဳ၍ ဆံပင္ ရိတ္ေပးျခင္း၊ သကၤန္း ကပ္လွဴျခင္း၊ အိပ္ရာခုတင္ လွဴဒါန္း ျခင္း၊ ဆြမ္းေကြ်းျခင္း အမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္သည္။ ထိုသို႔အေရးတယူ ေဆာင္ရြက္ေပးမႈအေပၚ ဇမၺဳကသည္ မနာလိုဝန္တိုစိတ္ ႀကီးမား စြာျဖင့္ ေက်ာင္းဒကာ၏ဆြမ္းကိုစား ရသည္ထက္ မစင္ကို စားရသည္က ျမတ္ေသးသည္၊ ေက်ာင္းဒကာ ၏ ဆတၲာသည္ျဖင့္ ဆံခ်ျခင္းထက္ ထန္းေစ့မႈတ္ျဖင့္ ဆံခ်ျခင္းက ျမတ္ ေသးသည္၊ ေက်ာင္းဒကာလွဴဒါန္းေသာ သကၤန္းကို ဝတ္ဆင္ျခင္းထက္ ကိုယ္တံုးလံုးေနထိုင္ျခင္းက ျမတ္ေသးသည္၊ ေက်ာင္းဒကာ လွဴဒါန္းေသာ ေညာင္ေစာင္းထက္ ေျမႀကီးေပၚ အိပ္ရျခင္းက ျမတ္ေသးသည္ဟု သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္မတန္ ဆဲေရးစကားဆိုခဲ့ေသာႏႈတ္ဝဋ္ေၾကြးေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ခံစားရေၾကာင္း ေဟာၾကားမိန္႔ေတာ္မူ၏။
          ျမတ္ဗုဒၶ၏ႏႈတ္ေတာ္မွ ထုတ္ ေဖာ္မိန္႔ၾကားမႈေၾကာင့္ ဇမၺဳကသည္ ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းႏွင့္အတူ ျပင္းစြာ ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္၍ သံေဝဂရမိသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ ေပးအပ္ ေသာေရသႏုပ္ကို ကိုယ္၌ အရွက္ ကင္းရန္ ဝတ္ဆင္ၿပီး အျပစ္လြတ္ ေသာအရပ္မွ ရွိခိုးဦးခ်ဆည္းကပ္ ခစားသည္။
          ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဇမၺဳကအား ဒါန ကထာ၊ သီလကထာ အစရွိသည့္ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္တို႔ကို ေဟာၾကားျပသရာ ပဋိသမိၻဒါဥာဏ္ ေလးပါးႏွင့္အတူ အရဟတၲဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္သည္။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား မ်ား ပူေဇာ္ဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ ပူေဇာ္ ရန္ လာေရာက္ေသာအခါ ျမတ္ဗုဒၶ ႏွင့္ဇမၺဳကအား အတူတကြေတြ႕ရွိ လိုက္သျဖင့္ မည္သူက ျမင့္ျမတ္ သည္ ဟု ေဝခြဲမရ ျဖစ္ၾကသည္။ အသိဥာဏ္ နည္းပါးသူမ်ား ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ “ဇမၺဳကသည္ ျမင့္ျမတ္သူ ျဖစ္၍ ရဟန္းေဂါတမ လာေရာက္ရသည္”ဟု မွတ္ထင္ၾက သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား မ်ား၏စိတ္အႀကံကို သိေတာ္မူသ ျဖင့္ ဇမၺဳကအား “အလုပ္အေကြ်း ဒါယကာတို႔၏ယံုမွားျခင္းကို ပယ္ ျဖတ္ရန္”တိုက္တြန္းေတာ္မူသည္။
          ဇမၺဳကသည္ စတုတၴဈာန္ ဝင္စားၿပီး “ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဘုန္းတန္ခိုး ျမင့္ျမတ္သူျဖစ္ၿပီး မိမိ၏ဆရာသခင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တပည့္သာဝကသာ ျဖစ္ေၾကာင္း”ေျပာဆိုလ်က္ ေကာင္းကင္ထက္၌ ဆင္းတံုတက္တံု ဈာန္တန္ခိုးျပ၍ ထင္ရွားေစသည္။
(ဓမၼပဒ၊ အ႒ကထာ၊
          ဗာလဝဂ္၊ အာဇီဝကဝတၳဳ)
          မွားယြင္းစြာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ ျခင္းသည္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူတို႔ အတြက္ အက်ိဳးမမ်ားႏိုင္သကဲ့သို႔ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ျခင္းခံရသူတို႔ အတြက္လည္း အက်ိဳးမမ်ားေပ။ လူအမ်ားအေပၚ လိမ္ညာလွည့္ပတ္ျခင္းျဖင့္ ကိုးကြယ္မႈ ရွာျခင္းသည္ သၾကားအုပ္ထားေသာမုန္႔တစ္ခုကဲ့သို႔ သၾကားအရသာကုန္ဆံုးေသာအခါ ပင္ကိုဗီဇ အမွန္ကို ေတြ႕ျမင္ရလိမ့္မည္။ ထိုအခါ လူပံုအလယ္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းရသည့္ အျပင္ မိမိကိုယ္မိမိမၾကည္ညိဳေသာ အတၲာႏုဝါဒေဘး က်ေရာက္တတ္ သည္။ သို႔ပါ၍ မွားယြင္းစြာ ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ျခင္း မျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ လိမ္ညာလွည့္ပတ္၍ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ျခင္း မခံယူရန္ သတိခ်ပ္သင့္ေပသည္။

သက္ေဝမွဴး(ျမဝတီ)


No comments: