ဘယ္အရြယ္မွာ
တရားအားထုတ္ရမလဲ
လမင္းငယ္(ဟုမၼလင္း)
ဘယ္အရြယ္မွာ တရားအားထုတ္ရင္ အေကာင္း
ဆံုးျဖစ္မလဲဆိုတဲ့ ဒီေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖကိုမေျဖခင္ အာ႐ံုႏိႈးတဲ့အေနနဲ႔ အားလံုး
ၾကားဖူးၿပီးျဖစ္တဲ့ ဝတၳဳေလး တစ္ပုဒ္ကို အရင္ေျပာျပရေအာင္ပါ။ မဟာဓနသူေဌး
သားရဲ႕ဝတၳဳေလးပါ။
ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ကုေဋ ရွစ္ဆယ္ၾကြယ္ဝ
ခ်မ္းသာတဲ့ သူေဌးသားတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ သူေဌးသားရဲ႕မိဘေတြက သားျဖစ္သူကို
ခ်စ္လြန္းအား ႀကီးလို႔ ဒီတစ္သက္ စားမကုန္ဘူးဆိုၿပီး ပညာ မသင္ေစဘဲ ကတာ၊
သီခ်င္းဆိုတာ၊ တီးမႈတ္တာေလာက္ပဲ သင္ေစပါတယ္။
အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ သူ႕လိုပဲ ကုေဋရွစ္ဆယ္
ျြကယ္ဝခ်မ္းသာတဲ့ ပညာမတတ္တဲ့ သူေဌးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ခ်ေပးပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္
ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ကုေဋတစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္ျြကယ္ဝ ခ်မ္းသာတဲ့ သူေဌးလင္မယားေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔
ႏွစ္ဘက္ မိဘေတြ ကြယ္လြန္သြားၾကေရာပဲ ဆိုပါေတာ့။
သူေဌးဆိုေတာ့ ဘုရင့္ဆီကို ေန႔စဥ္
အခစားဝင္ ရပါတယ္။ ဒါကို ေန႔စဥ္ေတြ႕ေနရတဲ့ အရက္သမား ေတြက
စည္း႐ံုးဖို႔ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔ သူေဌးသား ဘုရင့္ဆီက ျပန္အလာ လမ္းမွာ
အရက္သမားေတြက အရက္ကို ေသာက္ျပ၊ အျမည္းကိုစားျပနဲ႔ -
“အရွင္သူေဌးသား၊ အသက္တစ္ရာရွည္ပါေစ၊
အရွင္သူေဌးသားကို အမွီျပဳၿပီး စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္ရပါလို၏။”လို႔ ဆုေတာင္းၾကပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ အရက္သမားေတြနဲ႔ေပါင္းမိၿပီး အရက္ေတြ ေသာက္ျဖစ္သြားပါတယ္။
စာထဲမွာ ျပထားတာကေတာ့ သူေဌးသားက ေငြေတြကို
ေဘးမွာပံုၿပီး သူ႕ရဲ႕ ေသာက္ေဖာ္ေသာက္ဖက္ အရက္သမားေတြနဲ႔ ပန္းေတြ ဝယ္ခိုင္းလိုက္၊
နံ႔သာေတြ ဝယ္ခိုင္းလိုက္၊ ၿပီးေတာ့ တီးတတ္မႈတ္တတ္တဲ့ သူေတြေခၚၿပီး တီးခိုင္း
မႈတ္ခိုင္း၊ သီခ်င္း ဆိုတတ္တဲ့ သူေတြေခၚ သီခ်င္းဆိုခိုင္း၊ ကတတ္တဲ့သူေတြကို ကခိုင္း၊
ဆုေငြေတြကို တစ္ေထာင္ ႏွစ္ေထာင္မ်ိဳး ဆုခ်လိုက္၊ အရက္ေတြ ေသာက္လိုက္နဲ႔
အလုပ္မလုပ္ဘဲ အရက္ခ်ည္း ထိုင္ေသာက္ေနလိုက္တာ ပစၥည္းေတြ ကုန္ခန္းၿပီး
ေတာင္းစားရတဲ့ဘဝ ေရာက္သြားေရာပဲ ဆိုပါေတာ့။
တစ္ေန႔မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ေတာင္းစားေနတဲ့
သူေဌးလင္မယားကို ရဟန္းသာမေဏ ေတြက စားၾကြင္း စားက်န္ေတြ ေပးေနတာေတြ႕ျမင္ေတာ့
အရွင္အာနႏၵာကို ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
“ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ အခုျမင္ေနရတဲ့
ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္စမ္းပါ။ သူေဌးသားဟာ ပထမအရြယ္မွာ တကယ္လို႔ စီးပြားရွာလိုက္ရင္
ဒီၿမိဳ႕မွာ ပထမအခ်မ္းသာဆံုး သူေဌးႀကီး ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အိမ္မွ ထြက္ၿပီး ရဟန္းျပဳ
တရားအားထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အရဟတၲ ဖိုလ္ကို ရလိမ့္မယ္။ သူ႕မယားဟာလည္း အနာဂါမိ
ဖိုလ္ကို ရလိမ့္မယ္။ ဒုတိယအရြယ္မွာ စီးပြားရွာ လိုက္ဦးမယ္ ဆိုရင္လည္း ဒီၿမိဳ႕မွာ
ဒုတိယအခ်မ္းသာဆံုး သူေဌးႀကီးျဖစ္လိမ့္မယ္။ ရဟန္းျပဳ တရားအားထုတ္မယ္ ဆိုရင္
အနာဂါမ္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ မယားလည္း သကဒါဂါမ္ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သတိဥာဏ္ဝင္ၿပီး
တတိယ အရြယ္မွာ စီးပြားရွာလိုက္ဦးမယ္ဆိုရင္လည္း တတိယ
အခ်မ္းသာဆံုးသူေဌးႀကီးျဖစ္လိမ့္မယ္။ ရဟန္းျပဳ တရား အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ သကဒါဂါမ္
ျဖစ္လိမ့္မယ္။ မယားက ေသာတာပန္ျဖစ္လိမ့္မယ္။
အခုအရြယ္မွာေတာ့ အခ်ိန္ေတြ လြန္ခဲ့ၿပီ။
လူ႕ စည္းစိမ္ေတြမွဆုတ္ယုတ္ခဲ့သလို ရဟန္းအျဖစ္ဆိုတဲ့ မဂ္ဖိုလ္ေတြမွလည္း
ဆုတ္ယုတ္ခဲ့ၿပီ။ ေရေျခာက္ေသြ႕ ေနတဲ့ ေရအိုင္ကိုေရာက္ရွိေနတဲ့ ႀကိဳးၾကာငွက္လိုျဖစ္
ခဲ့ရရွာၿပီ။”
အားလံုး ၾကားဖူးထားတဲ့ ဝတၳဳေလးပါ။
အထက္က ဝတၳဳေလးမွာ ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္
အာနႏၵာကို မွတ္ခ်က္ခ်ျပတဲ့ စကားေလးက အဓိက လိုရင္းပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဓိကလိုရင္း
မွတ္ခ်က္ ကေလးကိုပဲ ကိုင္ၿပီး ေျပာရေအာင္ပါ။
ေလာကလူသားေတြ ေျပာေနၾကတဲ့ စကား ရွိပါ
တယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ပထမအရြယ္ ပညာရွာ၊ ဒုတိယအရြယ္ ဥစၥာရွာ၊ တတိယအရြယ္ တရားရွာတဲ့။ ဒီ
ေဆာင္းပါးမွာေတာ့ တရားထူးတရားျမတ္ရဖို႔ နည္းလမ္းကိုပဲ ဦးစားေပး ေရးသြားမွာဆိုေတာ့
က်န္တဲ့ အစိတ္ အပိုင္းေတြကို မသံုးသပ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ “တရားထူး တရားျမတ္ ရဖို႔
ဘယ္အရြယ္ဟာ အခြင့္အေရးအသာဆံုးလဲ”ဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ စကားေတာ္ကို ေထာက္ၿပီး
ပထမအရြယ္ဟာ တရားထူး တရားျမတ္ရဖို႔ အခြင့္အေရးအသာဆံုးပါ။
မဟာဓနသူေဌးသားဝတၳဳေလးကို ထပ္အာ႐ံုျပဳ
ၾကည့္ပါဦး။ မဟာဓနသူေဌးသားလင္မယားဟာ ပထမ အရြယ္မွာသာ တရားအားထုတ္ရင္ ေယာက္်ားက
ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီး မိန္းမက အနာဂါမ္ျဖစ္ရမွာပါ။ ပထမအရြယ္မွာ သတိေမ့ၿပီး တရားအားမထုတ္ ျဖစ္တာ
ထားလိုက္ပါဦး။ ဒုတိယအရြယ္မွာ သတိသံေဝဂျဖစ္ၿပီး တရားအားထုတ္လိုက္မယ္ ဆိုရင္လည္း
ေယာက္်ားက အနာဂါမ္တည္ၿပီး မိန္းမက သကဒါဂါမ္ျဖစ္ရမွာပါ။
ဒုတိယအရြယ္မွာ သတိေမ့ၿပီး တရားအားမထုတ္ျဖစ္တာ
ထားလိုက္ပါဦး။ တတိယ အရြယ္မွာ သတိ သံေဝဂျဖစ္ၿပီး တရားအားထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း
ေယာက္်ားလုပ္သူက သကဒါဂါမ္ျဖစ္ၿပီး မိန္းမလုပ္သူက ေသာတာပန္ျဖစ္ရမွာပါ။ အခုေတာ့
အရြယ္သံုးပါး လြန္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သလို တရားထူးတရားျမတ္ေတြနဲ႔ ေဝးသြားခဲ့ရပါၿပီ။
ဒီဝတၳဳေလးကိုေထာက္ၿပီး
တရားထူးတရားျမတ္ရဖို႔ ပထမအရြယ္ဟာ ပထမ အခြင့္အေရး အသာဆံုးပါ။ ဒုတိယအရြယ္ဟာ
ဒုတိယအခြင့္အေရး အသာဆံုးပါ။ တတိယ အရြယ္ဟာ တတိယ အခြင့္အေရး အသာဆံုးပါ။ အဓိက
ေျပာလိုရင္းကေတာ့ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳ ေနတဲ့ ပထမအရြယ္ဟာ တရားထူး တရားျမတ္ရဖို႔
အခြင့္အေရး အသာဆံုး ျဖစ္သလို တရားအားထုတ္လို႔ အေကာင္းဆံုး အရြယ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
စာေရးသူကေတာ့ လူငယ္ေတြနဲ႕ ေတြ႕ရတဲ့အခါ
တိုင္း “တရားအားထုတ္တာ ငယ္ေလေကာင္းေလပဲ”လို႔ဆိုၿပီး အထူးပဲ တိုက္တြန္းျဖစ္ပါတယ္။
လူငယ္ေတြဟာ ေလာကီ အာ႐ံုေတြ အမ်ားႀကီးမေတြ႕ရေသးေတာ့ တကယ့္ အျဖဴထည္ကေလးပါ။ အေရာင္
မတင္ရ ေသးပါဘူး။ အေရာင္ မတင္ရေသးတဲ့ အျဖဴဆြတ္ဆြတ္မွာ ဘာအေရာင္တင္တင္ စြဲပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အျဖဴထည္အရြယ္ေလးေတြမွာ ဝိပႆနာအေရာင္ဆိုးေပးရင္ သိပ္စြဲလြယ္သလို သိပ္လည္း
ခိုင္ခန္႔ပါတယ္။
ဣႆာ မစၦရိယ ရာဂ ေလာဘ ေဒါသ ေသာက စတဲ့
ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြ နည္းေနေသး တာရယ္၊ ႐ုပ္ကလည္း ႏုပ်ိဳ၊ နာမ္ကလည္း ႏုပ်ိဳေနတာေၾကာင့္
တရားအားထုတ္ ရတာ အေကာင္းဆံုး အရြယ္ပါပဲ။ ႐ုပ္ကလည္း ႏုပ်ိဳ၊ နာမ္ကလည္း ႏုပ်ိဳေနတဲ့အခ်ိန္ဟာ
ဘာလုပ္လုပ္ တက္တက္ၾကြၾကြရွိသလို ႐ုပ္ေနာက္ကို နာမ္က ေကာင္းေကာင္းလိုက္ႏိုင္သလို
နာမ္ေနာက္ကိုလည္း ႐ုပ္က ေကာင္းေကာင္းလိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
ကမၼ႒ာန္းဆရာက ထိုင္ဆိုလည္း
ထိုင္လိုက္ႏိုင္တာပါပဲ။ ထဆိုလည္း ထçလိုက္ႏိုင္တာ ပါပဲ။ စႀကႍေလွ်ာက္ဆိုလည္း
ေလွ်ာက္လိုက္ႏိုင္တာပါပဲ။ ဒီလို ျပင္မွတ္လိုက္ဆိုလည္း မွတ္လိုက္ႏိုင္တာပါပဲ။ ဒါဟာ
ႏုပ်ိဳျခင္းရဲ႕အခြင့္အေရးေတြပါပဲ။
ႏုပ်ိဳျခင္းဆိုတာ ဘဝမွာ တစ္ႀကိမ္သာရတာပါ။
ဘဝမွာ တစ္ႀကိမ္သာ ရတဲ့ ႏုပ်ိဳျခင္း ဆိုတဲ့ အခြင့္ အေရးကိုရေနတုန္းမွာ
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ပစ္လိုက္တာဟာ ဘဝအတြက္ အဓိပၸာယ္ရွိ သြားတာပါပဲ။
ႏုပ်ိဳတုန္းမွာ တရားအားထုတ္ပါဆိုေတာ့
ပညာသင္ၾကားမႈ၊ အလုပ္လုပ္မႈ အားလံုးကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး အားထုတ္ရမွာလားဆိုေတာ့
အဲဒီလိုလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္
အားထုတ္လို႔မရပါဘူး။ ဆရာ လိုပါတယ္။ နည္းလိုပါ တယ္။ ဆရာနဲ႔နည္း ရဖို႔အတြက္ ရိပ္သာ
တစ္ခုခုမွာ ဆယ္ရက္ျဖစ္ေစ၊ ဆယ့္ငါးရက္ျဖစ္ေစ ဝင္ ရပါ့မယ္။ တစ္လေလာက္
ဝင္လိုက္ႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ လူဆန္ဆန္ ေျပာရင္ေတာ့
သင္တန္းတက္လိုက္တာပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ နည္းေကာင္းေကာင္း ရသြားပါၿပီ။ နည္းရၿပီဆိုရင္
ကိုယ့္အိမ္မွာ အခ်ိန္ပိုင္းေလးနဲ႔ အားထုတ္သြားလို႔ရပါတယ္။ မနက္ နာရီဝက္၊ ေန႔ခင္း
နာရီဝက္၊ ည နာရီဝက္ေလာက္ အားထုတ္သြားႏိုင္တယ္ဆိုရင္ပဲ မဆိုးပါဘူး။
တရားအားထုတ္ၿပီးစမွာ စိတ္ထားေလးေတြက
ေကာင္းေနတတ္ပါတယ္။ စိတ္ထားေလး ေကာင္းေနေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔ပဲ စကားေျပာေျပာ အဆင္ကိုေျပေနတာပါပဲ။
တစ္ဘက္သားက မေခ်မငံ ေျပာလာရင္ေတာင္ ကိုယ္က သည္းခံၿပီးသားျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
ေန႕ခင္းပိုင္းေလာက္အေရာက္မွာေတာ့ စိတ္ထားကေလးက နည္းနည္းညံ့ခ်င္လာပါၿပီ။ ဒီေတာ့
ဘက္ထရီ အားကုန္တဲ့အခါ ခ်ာဂ်င္ ျပန္သြင္းရသလို ပါပဲ။ ကိုယ့္ႏွလံုးသားထဲကို
ဝိပႆနာခ်ာဂ်င္ နာရီဝက္ ဒါမွမဟုတ္ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ျပန္သြင္းရပါ တယ္။ ဒီလိုပါပဲ
ညပိုင္းက်ေတာ့ စိတ္ထားေလးက ညံ့ခ်င္လာျပန္ပါၿပီ။ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါ ဝိပႆနာခ်ာဂ်င္
နာရီဝက္၊ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ထပ္သြင္းရပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို ဝိပႆနာခ်ာဂ်င္ မနက္ တစ္ခါ
ေန႔လယ္ တစ္ခါ ညတစ္ခါ တစ္ေန႔ သံုးခါေလာက္ေတာ့ ေန႔စဥ္ သြင္းေပးရပါတယ္။
ဒီအျပဳအမူေလးေတြဟာ
ကိုယ့္ဘဝနဲ႕ကိုယ့္လုပ္ငန္း ခြင္ကို အေထာက္အကူျပဳၿပီးသား ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
တစ္ေန႔တစ္ေန႔ လူမ်ိဳးစံုနဲ႔ ေတြ႕ေနရတာဆိုေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွား မသြားေအာင္
ကိုယ့္ႏွလံုးသားထဲကို ဝိပႆနာခ်ာဂ်င္ေလးေတြ အားကုန္ခါနီးတိုင္း ျပန္ျပန္
သြင္းသြင္းေပးရပါတယ္။
တကယ္လို႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္နဲ႔ အဆင္မေျပ
ျဖစ္ၿပီး စကားကို ပက္ခနဲ ျပန္ေျပာမိခဲ့ၿပီ ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
သတိထားၾကည့္လိုက္ပါ။ ဝိပႆနာခ်ာဂ်င္ အားကုန္ေနလို႔ဆိုတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ တရားအားထုတ္လို႔ရတဲ့
အရသာဟာ ဘာနဲ႔မွလဲလို႔ မရပါဘူး။ ဒါက တရားအားထုတ္ဖူးသူတိုင္း သိပါတယ္။
မဝင္ဖူးေသးရင္ေတာ့ ]ျဖစ္မွျဖစ္ပါ့မလား’ဆိုၿပီး စိုးရိမ္ေန တတ္တာပါ။
ရိပ္သာထဲေရာက္သြားရင္ေတာ့ သူလို ကိုယ္လိုလူေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ေတြ႕ၿပီး
အဆင္ေျပသြားၾကတာပါပဲ။
ကဲ-ထားပါေတာ့။ တတိယအရြယ္ အိုမွ တရားဝင္ၿပီပဲ
ဆိုပါေတာ့။ တတိယအရြယ္ ဆိုတာ ႐ုပ္ကလည္း အို၊ နာမ္ကလည္ အိုလာပါၿပီ။ ႐ုပ္က
အိုလာၿပီဆိုရင္ ထိုင္ရ ထရတာ လည္း အဆင္မေျပေတာ့သလို ထိုင္တဲ့အခါမွာလည္း
ၾကာၾကာမထိုင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ တစ္ခါေလာက္ ျပင္ျပင္ေနရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕
ဝတဲ့လူေတြဆိုရင္ ထိုင္ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခက္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ လူတြဲနဲ႔မွ ထႏိုင္ ထိုင္ႏိုင္ပါ
တယ္။ ဒါဟာ ႐ုပ္အိုျခင္းရဲ႕ လကၡဏာ တခ်ိဳ႕ပါ။
နာမ္အိုတယ္ဆိုတာက သတိေတြေမ့ေနတာပါ။ ဥပမာ
အခန္းထဲ ေဆးယူမယ္ဆိုၿပီး ဝင္သြား၊ အခန္းထဲက်ေတာ့ ‘ငါဘာယူမလို႔ပါလိမ့္’ဆိုၿပီးေမ့ေန၊
အခန္း ထဲကေန အျပင္ျပန္ ထြက္လာၿပီးမွ ‘ဪ ေၾသာ္ ငါ ေဆးယူဖို႔ ဝင္သြားတာပဲ’ဆိုၿပီး
သတိရၿပီး အခန္းထဲျပန္ဝင္ရ၊ ဒါဟာ နာမ္အိုျခင္းရဲ႕လကၡဏာတခ်ိဳ႕ပါ။ တရားထိုင္တဲ့အခါမွာလည္း
႐ုပ္အိုလာတဲ့အတြက္ ၾကာၾကာ မထိုင္ႏိုင္၊ ၾကာၾကာမထိုင္ႏိုင္ေတာ့ မၾကာခဏျပင္၊
မၾကာခဏျပင္ေတာ့ သမာဓိပ်က္။
ေနာက္ နာမ္က အိုလာတဲ့အတြက္ ကမၼ႒ာန္း
အာ႐ံုေပၚမွာ သတိေကာင္းေကာင္း မကပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ နာမ္နဲ႔လုပ္ရတဲ့အလုပ္မွာ နာမ္က
အိုသြားတဲ့အတြက္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ သေဘာပါ။ ဒီေတာ့ သမာဓိက ေတာ္ေတာ္နဲ႕မျဖစ္။
သမာဓိ မျဖစ္ေတာ့ ဥာဏ္စဥ္ေတြက မထင္နဲ႔၊ ကမၼ႒ာန္း ဆရာက တရားစစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေရွ႕က
ေယာဂီ ငယ္ငယ္ ကေလးမေလးေတြကသာ “ဘယ္လိုမွတ္လိုက္တယ္ ဘုရား၊ ဘယ္လို မွတ္လိုက္တယ္
ဘုရား”နဲ႔ ေလွ်ာက္စရာေတြ တစ္ေလွႀကီး ေလွ်ာက္သြား၊ ကိုယ့္မွာေတာ့
ဘာမွေလွ်ာက္စရာမရွိ။ ဒီေတာ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ က်ၿပီး အိမ္ျပန္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာ၊
အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီး ေနာက္တစ္ခါ တရားဝင္ဖို႔ သားသမီးေတြက တိုက္တြန္းရင္ တစ္ႀကိမ္တည္းနဲ႔
ေသမေလာက္ ေၾကာက္သြားေတာ့တာပါပဲ။ ဒါဟာ တတိယအရြယ္လို႔ေခၚတဲ့ ႐ုပ္နာမ္
အိုျခင္းရဲ႕ဆိုးျပစ္လကၡဏာေတြပါပဲ။
ေနာက္ တတိယအရြယ္ရဲ႕ဆိုးက်ိဳးတစ္ခုလည္း ရွိပါေသးတယ္။
ေယာဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ တရားေတြထဲမွာ အိုလာၿပီဆိုရင္ ‘အိုပယ္ ျဖစ္တတ္တယ္’ဆိုတဲ့
စကားလံုးေလး မၾကာခဏပါေလ့ရွိပါတယ္။ အိုပယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကေလးက သိပ္လွတာပါ။
အိုလာၿပီ ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕သားသမီး ေျမး ျမစ္ေတြက ကိုယ့္ကို ပယ္ထားလိုက္တာပါ။ ထမင္း
ေကြ်း႐ံု၊ အဝတ္ဆင္႐ံု ကလြဲလို႔ အႀကံဥာဏ္ယူတာ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးတာေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။
ကိုယ္နဲ႔ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ေျမးေတြက
တိုးတိုး တိုးတိုး နဲ႔ စကားေျပာေနမယ္၊ ကိုယ္က ဒါကို ‘ဟဲ့ ေျမးတို႔
ဘာေတြေျပာေနတာလဲ’လို႔ သြားေမးမယ္။ ဒီေတာ့ ေျမးေတြက ‘အို ဒါလူႀကီး ေတြရဲ႕ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။
လူငယ္ေတြရဲ႕ကိစၥပါ’လို႔ ျပန္ေျပာခံရ။ တခ်ိဳ႕ ေငြေၾကးလည္း ခ်မ္းသာပါရဲ႕၊ ပညာလည္း
တတ္ပါရဲ႕၊ မိသားစု အသိုင္းအဝိုင္းကလည္း ေပါပါရဲ႕၊ သတင္းစာ စာအုပ္ေၾကာ္ျငာေလးကို
ဖတ္ၿပီး ‘သားေရ အရွင္ဆႏၵာဓိကရဲ႕ ေနာက္ဆံုးထြက္စာအုပ္ကေလး ဝယ္ခဲ့ပါဦး’လို႔ မွာျဖစ္
လိုက္ပါရဲ႕။
တစ္ရက္လည္း ပါမလာ၊ ႏွစ္ရက္လည္း ပါမလာ။
ရက္ေတြသာ ၾကာသြားတယ္ လိုခ်င္တဲ့စာအုပ္က မရ။ ကိုယ္တိုင္ထြက္ဝယ္ဖို႔က်ေတာ့လည္း
ကားရွိေပမဲ့ ေမာင္းပို႔မယ့္သူ မရွိ။ ဒါေတြဟာ အိုပယ္ရဲ႕ထင္ရွားတဲ့
လကၡဏာဆိုးတခ်ိဳ႕ပါ။
တျခား ဒီထက္ဆိုးတဲ့ကိစၥေတြလည္း
ရွိခ်င္ရွိဦး မွာပါ။ တကယ္လို႔သာ ပထမအရြယ္မွာ တရားကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား
အားထုတ္ခဲ့ရင္ သူတို႔ဘယ္ေလာက္ပဲ အိုပယ္လုပ္ထားလုပ္ထား၊ ကိုယ္က ကိုယ့္ဝိပႆနာ
တရားေလးနဲ႔ ေနေနလိုက္ရင္ ‘အိုေပ်ာ္’ျဖစ္သြားမွာပါ။ ဝိပႆနာတရားဆိုတာ တစ္ေယာက္တည္း
တစ္စိတ္တည္း အားထုတ္ရတာဆိုေတာ့ သူတို႔ အိုပယ္ လုပ္ေလ ကိုယ့္အတြက္ တရားမွတ္ရတာ
အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေလပါပဲ။
တရားထူးတရားျမတ္ရတာကို ခဏထားလိုက္ပါ ဦး။
လူ႕ဘဝသက္တမ္းကို ေယဘုယ် ခုနစ္ဆယ့္ငါး ႏွစ္နဲ႔တြက္ရင္ အသက္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္အတြင္းဟာ
တရားအားထုတ္လို႔ ပထမအေကာင္းဆံုးအရြယ္ပါ။ အသက္ငါးဆယ္အတြင္းဟာ တရားအားထုတ္လို႔ဒုတိယ
အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ က်န္တဲ့ တတိယအရြယ္သက္တမ္းကိုေတာ့ ဆက္မေျပာပါရေစနဲ႔။
ကိုယ့္အရြယ္ကိုယ္ ျပန္ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ ျမင့္ျမတ္တဲ့
လူ႕ဘဝကိုရလာတယ္။ ျမင့္ျမတ္တဲ့လူ႕ဘဝကို ရလာၿပီး လူ႕ဘဝရဲ႕အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့
ဝိပႆနာတရားေလးမွ အားထုတ္မသြားရဘဲ ေသသြားမယ္ဆိုရင္ လူ႕ဘဝကို ရလာတာ ဘာမွအဓိပၸာယ္
မရွိေတာ့ ပါဘူး။ လူဆိုတာ ေသမ်ိဳးပါ။ မေသခင္ေလးမွာ ဒီဝိပႆနာ တရားေလးေတာ့
ကုသိုလ္ျဖစ္ ေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဗဟုသုတျဖစ္ ေလာက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ပါရမီပါသြားေအာင္
အားထုတ္သြား သင့္ပါတယ္။
ေလာကီထဲ ေနေနၾကတာဆိုေတာ့ ေလာကီအာ႐ံုေတြနဲ႔ေတာ့
ကင္းလို႔မရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေမာ္ဒန္ေတြ၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ေတြ၊ မန္ယူေတြ၊ အာစင္နယ္ေတြ၊
ႏွစ္လံုးသံုးလံုးေတြ၊ ရာထူးဌာနႏၱရေတြ၊ အျပန္အလွန္ တံု႔ျပန္မႈေတြ၊
ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈေတြေနာက္ တေကာက္ေကာက္လိုက္ေနရမႈေတြနဲ႔ေတာ့ အရြယ္
သံုးပါးလံုးကို အခ်ိန္ကုန္မသြားသင့္ပါဘူး။ ဒါေတြကို ဘဝရဲ႕အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ
သေဘာထားသင့္ပါတယ္။ ဘဝရဲ႕အဓိက အခန္းက႑ထဲမွာရွိမေနသင့္ပါဘူး။
ကဲ စာဖတ္သူ ‘ဘယ္အရြယ္ဟာ တရားအားထုတ္
လို႔ အေကာင္းဆံုးလဲ’လို႔ ေမးလာခဲ့ရင္ ပထမအရြယ္ပါပဲ။ ဘဝမွာ တစ္ႀကိမ္သာရတဲ့ ႏုပ်ိဳျခင္းကို
ဝိပႆနာအရာမွာ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အသံုးခ်ပစ္လိုက္စမ္းပါ။
လမင္းငယ္(ဟုမၼလင္း)
No comments:
Post a Comment