လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံကို (သို႔)
လူအမ်ားစုထံကို သူတို႔ရဲ႕ စိတ္အတြင္း သႏၱာန္ထဲ အထိ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမမ်ား
ကိုပို႔ေဆာင္ေပးျခင္းဟာ သာသနာျပဳျခင္းလို႔ မွတ္ယူဖူး ပါတယ္။
မသိသူမ်ား သိလာေစဖို႕၊
မၾကည္ညိဳတတ္သူမ်ား ၾကည္ညိဳလာတတ္ေစဖို႔၊ ၾကည္ညိဳ ရင္းစြဲ ရွိၿပီးသူမ်ား ပို၍ ပို၍
ၾကည္ညိဳလာေစဖို႔ ေဟာေျပာပို႔ခ်၊ ေရးသား ေဖာ္ျပျခင္းေတြဟာ သာသနာျပဳျခင္းပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ missionary ဆိုတာ
ဘာသာေရးကို သင္ျပေပးျခင္း ျဖစ္သလို ministry ဆိုတာ လူသားအက်ိဳးျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားကို
ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ နားလည္ထားပါတယ္။
ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ ဒီ missionary နဲ႔ ministry ကို တြဲဖက္လုပ္ေဆာင္သြားတယ္ဆိုတာ
ဘာသာေရးသမိုင္းမ်ားအရ သတိျပဳမိၿပီးသား ျဖစ္မွာပါ။
ဒီလိုပဲ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕သားေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ့
ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာလည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ လမ္းစဥ္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးၾကမွသာ
လိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားလြန္းေနတဲ့ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ ေလာကႀကီး သာယာအလင္း ပြင့္လို႔ လူတိုင္း
လမ္းမွန္ကို ေလွ်ာက္ႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအေတြးနဲ႔အတူ ဒီတစ္လမွာေတာ့ သာသနာျပဳ
ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ဖူဆန္း ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့
ဗုဒၶသာသနာ့ရိပ္မြန္မွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ ဆရာေတာ္ အရွင္ပ႑ိစၥကို ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း
ဓမၼလမ္းအစီအစဥ္မွ ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
မိုးမိုးေစာဝင္း
ေတြ႔ဆံုေမးျမန္း
ဓမၼလမ္း
မိုးမိုးေစာဝင္း
၁။ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ဘြဲ႕ေတာ္ကို အရင္
အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား။ သက္ေတာ္ ဝါေတာ္ကိုလည္း ဘြဲ႕နာမည္နဲ႔ အတူ ေျဖေပးပါဦးဘုရား။
အရွင္ပ႑ိစၥပါ။ အသက္ (၄၄) ႏွစ္၊ (၂၄)
ဝါပါ။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ျပည္ေတာ္ဦး ဆရာေတာ္၊ ရန္ကုန္ စန္းျမသီတာဆရာေတာ္လို႔
သိၾကပါတယ္။
၂။ အရွင္ဘုရား လက္ရွိ သီတင္းသံုးရာ အရပ္နဲ႔
တာဝန္ယူေနရတဲ့ သာသနာ့လုပ္ငန္းမ်ား ကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
ေတာင္ကိုးရီးယားႏိုင္ငံ ဖူဆန္းၿမိဳ႕
ဓမၼယာန ျပည္ေတာ္ဦး ဗုဒၶသာသနာ့ရိပ္မြန္မွာ သီတင္းသံုုးေနပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာေတာ့
က်ိဳကၠစံဘုရားေနာက္ဘက္ရွိ ျပည္ေတာ္ဦး ဗုဒၶသာသနာ့ရိပ္မြန္နဲ႔ ျမန္မာ-ကိုရီးယား
လူငယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေက်ာင္း ပဓာနနာယက၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ အေရွ႕ပိုင္း (၁၂)ရပ္ကြက္ရွိ
စန္းျမသီတာ မဟာစည္ရိပ္သာ နာယက ကမၼ႒ာနာစရိယအျဖစ္ တာဝန္ယူ ထားပါတယ္။
ကိုးရီးယားမွာေတာ့ ၂၀၁၀- ခုႏွစ္က စၿပီး
ဝါဆို ဝါကပ္ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ (၅) ႏွစ္ကာလအတြင္း သာသနာ ျပဳဌာန (၅) ဌာန ထူေထာင္ၿပီး
သာသနာေရး၊ လူမႈကူညီေရး၊ ပညာေရးကိစၥမ်ားကို တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။
ပထမဦးဆံုး အေနနဲ႔ ကိုးရီးယား-ျမန္မာ
ျပည္ ေတာ္ဦး ဗုဒၶသာသနာ့ရိပ္မြန္ကို ကိုးရီးယားအလွဴရွင္ တစ္ဦးရဲ႕တိုက္ခန္းငွားရန္
စေပၚေငြ ဝမ္သိန္း (၁၅၀ဝ) မ,တည္ လွဴဒါန္းမႈျဖင့္ ၂၀၁၀- ခုႏွစ္ ၂-လပိုင္း ၁၅-ရက္က
ဖူဆန္းၿမိဳ႕မွာ စတင္တည္ေထာင္ျဖစ္ခဲ့ပါ တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး
ကိုးရီးယားလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ (၁)ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အႏွစ္သာရနဲ႔ ဝိပႆနာ (၂)အဘိဓမၼာသင္တန္း
(၃)လက္ေရြးစင္သုတၲန္တရားေတာ္မ်ား ဆိုတဲ့ သင္တန္း (၃)ခုကို လက္ရွိအခ်ိန္အထိ
(၅)ႏွစ္ဆက္တိုက္ ပို႔ခ်ေပးလ်က္ရွိပါတယ္။ သင္တန္းဆင္း ကိုးရီးယားလူမ်ိဳးမ်ား (၂၀ဝ)
ေက်ာ္ရွိခဲ့ပါၿပီ။
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ လစဥ္တရားပြဲ၊
သႀကၤန္ ႏွစ္ဦးတရားပြဲ၊ ဝါဆိုကထိန္ တရားပြဲမ်ားအျပင္
သာေရး နာေရးကိစၥအလံုးစံုကို လိုအပ္ခ်က္နဲ႔အညီ ရဟန္း က်င့္ဝတ္မပ်က္ အေကာင္းဆံုး
ေဆာင္ရြက္ေပးေနပါ တယ္။ေမြးရပ္ေျမနဲ႔ ခ်စ္ခင္သူေတြကို ခြဲၿပီးေနရတဲ့သူေတြ အတြက္
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အားေဆးေလးတစ္ခြက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။
၂၀၁၀- ခုႏွစ္ ၁၂- လ ၁၂- ရက္ေန႔မွာ
ဖူဆန္း ႏွင့္ ကင္မ္ဟဲၿမိဳ႕မွာ ေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳး
မ်ားရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ဓမၼယာနမဇၩိမယာနအဖြဲ႕ကို ကိုးရီးယားႏိုင္ငံရဲ႕ အသင္းအဖြဲ႕
ဖြဲ႕စည္းမႈဥပေဒနဲ႔အညီ ဖြဲ႕စည္းၿပီး တရားဝင္မွတ္ပံုတင္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုးရီးယား ေရာက္
ျမန္မာမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိမယ့္ လုပ္ငန္း မ်ား၊ ျမန္မာျပည္တြင္းမွလူငယ္မ်ားအတြက္
ပညာေရး အေျခခံ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ရန္ ရည္ရြယ္ ၿပီး ဖြဲ႕စည္းခဲ့ျခင္း
ျဖစ္ပါတယ္။ စတင္တည္ေထာင္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး အခုအခ်ိန္အထိ ျမန္မာကိုးရီးယား ဒကာ
ဒကာမမ်ားနဲ႔အတူ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို စြမ္းႏိုင္သမွ် ေဆာင္ရြက္ေနၾကပါတယ္။
ဒုတိယဌာနအျဖစ္ ၂၀၁၁- ခုႏွစ္မွာ
ကင္မ္ဟဲၿမိဳ႕မွာ ဓမၼယာန မဇိၩမယာနအဖြဲ႕ ႐ံုးခန္းကို စတင္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ ခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ မိဘအိမ္သဖြယ္ အခ်ိန္မေရြး လာေရာက္တည္းခိုေနထိုင္ရာ၊ သာေရး
နာေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရာ ေနရာတစ္ခု
ျဖစ္ေနပါတယ္။
တတိယဌာနအျဖစ္ ၂၀၁၂- ခုႏွစ္မွာ
ဖူဆန္းၿမိဳ႕ ဆာ့ဆာန္ခ႐ိုင္ ဓမၼယာနျပည္ေတာ္ဦး ဗုဒၶသာသနာ့ ရိပ္မြန္အမွတ္ (၂) ကို
ကိုးရီးယားေယာဂီတစ္ဦးရဲ႕အလွဴနဲ႔ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အရွင္မ႑လ
(တကၠသီလဓမၼာစရိယ)က နာယကအျဖစ္ တာဝန္ယူ သာသနာျပဳခဲ့ပါတယ္။
ကိုးရီးယားလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဝိပႆနာတရား ေလ့လာရာ၊ ျမန္မာ လူမ်ိဳး
ပညာသင္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔အလုပ္ သမားမ်ားအတြက္ မိဘအိမ္သဖြယ္ အားထားရာ ေနရာတစ္ခု
ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
၂၀၁၂- ခုမွာပဲ ကင္မ္ဟဲ ဓမၼယာန မဇိၩမယာန
အဖြဲ႕႐ံုးခန္းအျပင္ ဓမၼယာန ျပည္ေတာ္ဦး ဗုဒၶသာသနာ့ ရိပ္မြန္ အမွတ္ (၃)ကို တိုးခ်ဲ႕
ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ အရွင္ ဩဒါတာလကၤာရ
(သာမေဏေက်ာ္ ဓမၼာစရိယ)က နာယကအျဖစ္ တာဝန္ယူ သာသနာျပဳလ်က္ ရွိပါတယ္။
စတုတၳဌာနအျဖစ္ေတာ့ ၂၀၁၃- ခုမွာ
ဂြမ္ဂ်ဴးၿမိဳ႕ ဓမၼယာန ျပည္ေတာ္ဦး ဗုဒၶသာသနာ့ရိပ္မြန္ အမွတ္ (၄) ကို တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး
ေဒါက္တာဦးဝဏၰ (Ph.D. ဓမၼာစရိယ)က နာယကအျဖစ္ တာဝန္ယူ သာသနာျပဳလ်က္ရွိပါတယ္။
(၄)ခုေျမာက္ဌာနအထိ တိုက္ခန္းမ်ားကို
ငွားရမ္း လ်က္ တည္ေထာင္ခဲ့ရေသာ္လည္း ပဥၥမဌာနအေနနဲ႔ ၂၀၁၄- ခုမွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခား
ပထမဦးဆံုးႏွင့္ ယခုအခ်ိန္အထိ တစ္ခုတည္းေသာျမန္မာပိုင္ေက်ာင္း ကို ကိုးရီးယားျမန္မာ
ဒကာဒကာမမ်ား၏အလွဴ ဝမ္ သိန္း (၅၀ဝ၀) ခန္႔ျဖင့္ ဓမၼယာန ျပည္ေတာ္ဦး ဗုဒၶသာသနာ့ရိပ္မြန္
အမွတ္ (၅)အျဖစ္ ဖူဆန္းၿမိဳ႕မွာပဲ တည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ဆိုးလ္ၿမိဳ႕၊ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕ႏွင့္
ေခ်ာန္နန္းၿမိဳ႕ မွ ကိုးရီးယားေယာဂီမ်ားရဲ႕ ပင့္ဖိတ္ခ်က္အရ အပတ္စဥ္ တရားပြဲမ်ား၊
လစဥ္ (၇) ရက္ တရားစခန္း၊ ႏွစ္စဥ္ (၄၅) ရက္ စခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္လ်က္ တရားေဟာ
တရားျပေပးလ်က္ရွိရာ မၾကာခင္ ဆိုးလ္ၿမိဳ႕၌လည္း ဓမၼယာန ျပည္ေတာ္ဦး
ဗုဒၶသာသနာ့ရိပ္မြန္ အမွတ္ (၆)
ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ရန္ အလားအလာ ေကာင္းမ်ား ရွိေနပါတယ္။ (၄၅) ရက္ျဖင့္
အားရတင္းတိမ္ျခင္းမရွိေသာ ကိုးရီးယား ေယာဂီမ်ားရဲ႕ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ လာမယ့္ႏွစ္
ဝါတြင္းကာလမွ စတင္၍ (၃) လ တရား စခန္းကို ဖြင့္လွစ္ေပးေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဓမၼယာန မဇိၩမယာနအဖြဲ႕ဖြဲ႕ၿပီး
ေဆာင္ရြက္ခဲ့သမွ်ထဲက အထူး ေက်နပ္အားရတဲ့ ကိစၥကေတာ့ ပညာေတာ္သင္ေက်ာင္းသားမ်ားကို
ကူညီေပးႏိုင္ခဲ့တာကိုပါ။ အခုဆိုရင္ Pukyong
National University
မွာ ဘြဲ႕ႀကိဳနဲ႔ မဟာဘြဲ႕ေက်ာင္းသား (၄၀)
ေက်ာ္ (၅၀) နီးပါး ပညာသင္ဆုရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။
ျပည္တြင္းမွာလည္း ၂၀၁၃- ခုႏွစ္မွာ
တရားဝင္ အသင္းအဖြဲ႕ မွတ္ပံုတင္
ရရွိခဲ့ပါၿပီ။ ၂၀၁၁- ခုႏွစ္ ကတည္းက
႐ံုးခြဲေနရာအျဖစ္ တည္ေထာင္ၿပီး ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္အေရွ႕ပိုင္း (၁၂) ရပ္ကြက္၊ ဆဒံုဒူးဝါးနဲ႔ ဗိုလ္လင္းယုန္ လမ္းေထာင့္က
ေပ(၄၀ _ ၆၀) ေျမႏွစ္ကြက္မွာ ေပ (၅၀)ပတ္လည္ မူႀကိဳေက်ာင္းကို ကိုးရီးယားေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွ
ဝမ္ သိန္း (၃၀ဝ) မတည္ၿပီး ဓမၼယာန မဇိၩမယာန အဖြဲ႕ဝင္ ကိုးရီးယားျမန္မာမ်ားရဲ႕ကုသိုလ္အျဖစ္
ေဆာက္လုပ္ေနပါတယ္။
၃။ အရွင္ဘုရားရဲ႕ပရိယတ္မွာ ေအာင္ျမင္ခဲ့မႈအေန
အထားေလးေတြကိုလည္း သိပါရေစ ဘုရား။
ပရိယတ္ကိုေတာ့ ပထမႀကီးေအာင္ၿပီး
ဓမၼာစရိယ တန္းအထိ သင္ယူခဲ့ပါတယ္။ ေခတ္ပညာကေတာ့ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း
အႀကီးတန္းၿပီးတဲ့အထိ နားထားရာ ကေန အေဝးသင္ ျမန္မာစာဘြဲ႕ရပါတယ္။
မဟာသႏိၱသုခေက်ာင္းမွာ ျပည္ပသာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္မ်ား အထူးသင္တန္း (၂) ႏွစ္ တက္ေရာက္
ခဲ့ၿပီး ကိုးရီးယား ဖူဆန္းက Pukyong
National University
မွာ Early Childhood Education နဲ႔ မာစတာ (၂ )ႏွစ္ သင္ယူခဲ့ပါ တယ္။
၄။ အရွင္ဘုရား သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္ေရာက္ ျဖတ္သန္းခဲ့မႈေလးလည္း ေျပာျပေပးပါဦး ဘုရား။
ဘုန္းႀကီးက ဝိရိယနည္းေတာ့ ပညာေရးမွာ သူတစ္ပါး
အားက်စရာ ထူးခြ်န္မႈမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ အခက္ အခဲဆိုတာကေတာ့ အသက္အရြယ္အလိုက္
အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ (၁၀)တန္း ကို ကေလး အ - ထ-က(၁)က ေအာင္ခဲ့ပါတယ္။
မွတ္မွတ္ရရရွိေနတာကေတာ့ (၁၀) တန္း ေအာင္ၿပီး ကိုရင္ဝတ္ တကၠသိုလ္တက္ဖို႔ေစာင့္ ရင္း
ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ မဖြင့္ဘဲ အသက္ျပည့္တာနဲ႔ ရဟန္းခံျဖစ္သြားတာ။
ေတာင္ႀကီးတကၠသိုလ္မွာ ဘူမိေဗဒအထူးျပဳနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ အကုန္ျပင္ၿပီးမွ
မတက္ျဖစ္ဘဲ စာသင္တိုက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။စာသင္ တိုက္ေရာက္ေတာ့ အတန္းေက်ာင္းမွာ
နားလည္ဖို႔ အဓိက၊ အလြတ္က်က္ဖို႔ ဒီေလာက္ အားမစိုက္ခဲ့ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေလာကမွာ
အာဂံုရမွ အာဂလူဆိုၿပီး အလြတ္ က်က္ရတာေတြ မ်ားလို႔ ေတာ္ေတာ္ အခက္ေတြ႕ခဲ့တယ္။ မံုရြာ
ပေဇၨာတာ႐ံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးနဲ႔ ငယ္ဆရာရင္း ျဖစ္သူ မံုရြာ စန္းျမသီတာ
မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး တို႔ရဲ႕ေမတၲာတရားေၾကာင့္ အခက္အခဲေတြကို ခံႏိုင္ရည္ ရွိၿပီး
သာသနာမွာ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ မူလတန္းကေန ပထမႀကီးတန္းအထိ မံုရြာသဒၶမၼ ပေဇၨာတာ႐ံု
ေက်ာင္းတိုက္မွာ ပညာသင္ယူခဲ့ပါတယ္။ ဓမၼာစရိယတန္း ကိုေတာ့ မႏၱေလး ျမဝတီမင္းႀကီးစာသင္တိုက္မွာ
ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။
၅။ ဘဝမွာ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ ဘယ္အရာကို အားသန္ခဲ့ပါသလဲ
ဘုရား။ ဒါမွမဟုတ္ မွ်တေအာင္ စိတ္ ထားတတ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္လည္း ဒီအေၾကာင္းေလးကို
ရွင္းျပေပးပါဦး ဘုရား။
ပရိယတ္ကို စာေမးပြဲေျဖတာ အားမသန္ေပမဲ့
ဘုရားေဟာကို ဘဝမွာ လက္ေတြ႕ အသံုးခ်ဖို႔ တကယ္ နားလည္ခ်င္စိတ္နဲ႔ သင္ယူ ေလ့လာတာေတာ့
အားသန္ပါတယ္။ ပဋိပတ္အက်င့္တရားကေန ပရိယတ္ကို နားလည္တာ ပိုအရသာရွိသလို
ပရိယတ္ေၾကာင့္ ပဋိပတ္ကို မတိမ္းမေစာင္း သုေတသန နည္းက်က် လုပ္ႏိုင္တာလည္း အင္မတန္
ေက်နပ္စရာေကာင္း တယ္လို႔ ခံစားရပါတယ္။ ပဋိပတ္ကင္းတဲ့ ပရိယတ္ ကလည္း အရသာ မရွိသလို၊
ပရိယတ္ကင္းတဲ့ ပဋိပတ္ ကလည္း အႏၱရာယ္ႀကီးပါတယ္။ သင္လို႔ သိတာက က်င့္ရေကာင္းမွန္းသိ၊
က်င့္ခ်င္စိတ္ေပါက္ေစၿပီး မွန္မွန္ကန္ကန္ က်င့္တတ္ေအာင္ လုပ္ေပး ပါတယ္။ က်င့္လို႔
သိတာက စိတ္ဓာတ္ကိုေျပာင္းလဲေစၿပီး လူ႔ အဆင့္အတန္းကို ျမႇင့္ေပးႏိုင္ ပါတယ္။
တစ္ဆင့္ျမင့္လာတဲ့သူကမွ တစ္ဆင့္ျမင့္တဲ့ သင္သိကို လိုလား ခံယူတာမို႔ ပရိယတ္သင္သိနဲ႔
ပဋိပတ္က်င့္သိကို မွ်တေအာင္ပဲ စိတ္ထားခဲ့ပါတယ္။
၆။
အရွင္ဘုရားေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းမွာ အခက္ခဲဆံုးလို႔ ထင္ခဲ့တဲ့ အပိုင္းမ်ားရွိရင္
သိပါရေစ။ ဒါေတြကို ဘယ္လို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့သလဲဆိုတာလည္း မိန္႔ပါဦး ဘုရား။
မျမင္ရတဲ့အခက္အခဲေတြထဲေတာ့
ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ ျပႆနာျဖစ္တဲ့ကိစၥကို ထိန္းရတာ အခက္ဆံုးပါပဲ။ အထူးသျဖင့္
မာနတရားနဲ႔ေခါင္းမာတာကိုေပါ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္တဲ့စိတ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလးစား
တန္ဖိုးထားတဲ့စိတ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္တဲ့စိတ္နဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တာ မ်ားပါတယ္။
အေပၚယံျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရာထဲက ဆိုရင္
ေတာ့ ကိုးရီးယားမွာ သာသနာျပဳရင္း ႀကံဳရတဲ့ မဟာ ယာနနဲ႔ ေထရဝါဒ(သူတို႔ကေတာ့
ဟီနယာနလို႔ ေခၚ တယ္။)ျပႆနာက အခက္ခဲဆံုးလို႔ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ အေမတစ္ေယာက္တည္းက ေမြးလို႔ အရင္းႀကီးေတြေပမဲ့
ဖေအကြဲလို႔ အေစးမကပ္တဲ့ အေမတူ အေဖကြဲ ေမာင္ႏွမလို၊ အေဖတူ အေမကြဲလို၊ အေဖ့ကို ၾကည့္
ရင္ အရင္းေခါက္ေခါက္ႀကီးေပမဲ့ အေမကြဲလို႔ အေပါက္ မတည့္တဲ့ ညီအစ္ကိုလိုဘဝမ်ိဳး ကို
ရင္နာနာနဲ႔ရင္ဆိုင္ ခဲ့ရလို႔ပါ။ ဆရာဝန္က လူနာကို ခြဲစိတ္တဲ့ စိတ္မ်ိဳးနဲ႔
ေရာဂါေပ်ာက္ ေအာင္ ခြဲရတာပဲေလလို႔ ေသြးေအးေအး ေခါင္းမာမာနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရေပမဲ့
ရင္ထဲမွာေတာ့ နာ ရတာေပါ့။ ဘုန္းႀကီးက အသက္ (၃၁)ႏွစ္၊ (၁၁) ဝါအရ
ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ေရာက္သြားတာ လည္း အေၾကာင္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
၇။ ခုလို ကိုးရီးယားမွာ သာသနာျပဳဖို႔
ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ အစလမ္းကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။
၂၀ဝ၁- ခုႏွစ္မွာ ငယ္ဆရာရင္းျဖစ္သူ
မံုရြာ စန္းျမသီတာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ တာဝန္ေပးခ်က္အရ ရန္ကုန္
ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္အေရွ႕ပိုင္း (၁၂) ရပ္ကြက္ရွိ စန္းျမသီတာ မဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာမွာ နာယက
ကမၼ႒ာနာစရိယအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ရပါတယ္။ မံုရြာဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္တကြ ေတာင္ပုလု
ေက်ာက္ဆင္ ေတာရ ဆရာေတာ္၊ ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ စေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားထံမွာ နည္းယူ အားထုတ္ခဲ့
ဖူးေပမဲ့ ထပ္ၿပီး ေရႊဥမင္ေတာရဆရာေတာ္ႀကီးထံကို မံုရြာဆရာေတာ္ႀကီးက
ပို႔ေဆာင္အပ္ႏွံေပးခဲ့ပါတယ္။ ပုလဲၿမိဳ႕သစ္ ေရႊဥမင္ရိပ္သာမွာ သီတင္းသံုးေနတုန္း
ေနရာခ်ေပးခံရတဲ့အေဆာင္က ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား သီးသန္႔ထားတဲ့အေဆာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အေဆာင္မွဴး
ႏွင့္ ဘုန္းႀကီးကလြဲၿပီး အျခားသူေတြက ကိုးရီးယား၊ ဗီယက္နမ္၊ ထိုင္ဝမ္ စတဲ့
ႏိုင္ငံျခားသား ေယာဂီေတြပါ။ မနက္ဆြမ္းခံမထြက္မီ သကၤန္း႐ံုခ်ိန္ေရာက္ရင္
ႏိုင္ငံျခားသား ရဟန္းေတာ္ (၁၀) ပါးေက်ာ္ ေက်ာ္က ဘုန္းႀကီးဆီကိုလာၿပီး
သကၤန္း႐ံုသင္ေပးဖို႔ အကူအညီ ေတာင္းၾကတယ္။ အဲဒီရဟန္းေတာ္ေတြထဲက အသက္ (၆၀)ေက်ာ္အရြယ္
ဟန္ဘိုဂြမ္း အမည္ရွိ ကိုးရီးယား ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးနဲ႔ အသက္ (၂၈)ႏွစ္ခန္႔အရြယ္ရွိ
ေဝါန္းဂတ္ခ္ အမည္ရွိ ကိုးရီးယားဘုန္းႀကီး (၂)ပါးက ဘုန္းႀကီးႏွင့္
အလြန္ရင္းႏွီးခဲ့ပါတယ္။
ဒီဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ ေရႊဥမင္ရိပ္သာမွာ
တရား အားထုတ္ၿပီး ကိုးရီးယားမျပန္မီ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ စန္းျမ သီတာ မဟာစည္ရိပ္သာကို
လာေရာက္ တရားအားထုတ္ ေနထိုင္သြား ၾကပါတယ္။ ဒီ ဟန္ဘိုဂြမ္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ပင့္ေဆာင္မႈနဲ႔
အစစအရာရာ ပံ့ပိုးမႈနဲ႔ ၂၀ဝ၂- ခုႏွစ္ကစၿပီး ကိုးရီးယားႏိုင္ငံကို ၾကြေရာက္ သာသနာျပဳဖို႔ လမ္းစေပၚခဲ့ပါတယ္။
၈။ ႏိုင္ငံမတူ လူမ်ိဳးမတူ ဘာသာျခားမ်ားတဲ့ေနရာ
မွာ အရွင္ဘုရားရဲ႕သာသနာျပဳခရီးဟာ ေခ်ာေမြ႕ပါရဲ႕လား။
ဒီကမၻာေပၚမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ျမန္မာျပည္ဟာ
အေကာင္းဆံုးပါ။ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေလာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ႐ိုေသေလးစား တန္ဖိုးထားတဲ့လူမ်ိဳး
ဘယ္မွာမွရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာလူမ်ိဳး ဗုဒၶ ဘာသာေတြနဲ႔ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့
ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳလုပ္ငန္းဟာ ေခ်ာေမြ႕တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ကိုရီးယား သာသနာ ျပဳလုပ္ငန္းကေတာ့ အက်ိဳးေပးလို႔ ေျပာရမလား အစစ အရာရာ
အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ ပါတယ္။
၉။ မိဘေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအဝိုင္းကေရာ သာသနာ့
ေဘာင္ခရီးအစမွသည္ အခုထိ အရွင္ဘုရားေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ သာသနာလမ္းကို ဘယ္လိုမ်ား
ေဝဖန္သံုးသပ္ပါသလဲ ဘုရား။
ဖခင္ႀကီးကေတာ့ ဘုန္းႀကီး (၆) ႏွစ္သားက
ဆံုး သြားပါတယ္။ဘုန္းႀကီးက သာသနာ့ ေဘာင္ကို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေရာက္ခဲ့တာပါ။ (၁၀)
တန္းေအာင္ၿပီး တကၠသိုလ္တက္ဖို႔ ေစာင့္ရင္း ျမန္မာ့ဓေလ့႐ိုးရာအတိုင္း ရွင္ျပဳ
တရားစခန္းဝင္ တရားအားထုတ္ရင္း အသက္ျပည့္လို႔ ရဟန္းခံျဖစ္ရာက မထြက္ျဖစ္ဘဲ
အခုခ်ိန္ထိ ၿမဲသြား တာပါ။ ဘုန္းႀကီး ရဟန္း (၁၀) ဝါရေတာ့ တကၠသိုလ္ ဖြင့္ေပမဲ့ ရဟန္းဘဝမွာ
ေပ်ာ္ေနလို႔ တကၠသိုလ္ တက္ရေကာင္းမလား၊ စာသင္တိုက္သြားၿပီး ဘုရားစာသင္ရင္
ေကာင္းမလား ေဝခြဲမရ ျဖစ္ေနတုန္းမွာေတာ့ အစ္မ ျဖစ္သူ (၆) ေယာက္စလံုးက ရဟန္းျပဳရန္
သေဘာမတူ ၾကပါဘူး။ မိခင္ျဖစ္သူကေတာ့ ရခဲတဲ့ သာသနာမွာ ေပ်ာ္သေလာက္ ေန၊ တစ္ႏွစ္ ေနေန
ႏွစ္ႏွစ္ေနေန မေပ်ာ္ရင္ ျပန္ထြက္ခဲ့လို႔ ေျပာပါတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက (၁၁) ႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္က
ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးထံ ရွင္ျပဳခဲ့စဥ္က မထြက္ခ်င္ပါလို႔ေျပာေပမဲ့
မယ္ေတာ္ႀကီးက ငယ္လြန္းေသးလို႔ အတန္းေက်ာင္း ပညာ ဆက္လက္သင္ၾကားေစဖို႔
လူထြက္ေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ‘ကိုရင္ မထြက္ခ်င္တာကို
အတင္းထြက္ခိုင္းရင္ လူ႕အသက္ သတ္သလိုပဲ ကိုရင့္အသက္ကို သတ္လိုက္သလို ျဖစ္တယ္’လို႔
ေျပာခဲ့ဖူးတာကို မယ္ေတာ္ႀကီးက အင္မတန္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက
လူထြက္ခိုင္းခဲ့တာကို သတိရတိုင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္လို႔ အခုတစ္ေခါက္မွာေတာ့
ေပ်ာ္သေလာက္ေန တစ္သက္ ေနရင္ ဝမ္းအသာဆံုး အေပ်ာ္ဆံုးျဖစ္ေပမဲ့ မေပ်ာ္လို႔ ထြက္ခဲ့ရင္လည္း
ဘာမွမျဖစ္ဘူးလို႔ တိုက္တြန္း အားေပး ပါတယ္။ အစ္မျဖစ္သူေတြက ဘြဲ႕မရ ပညာမတတ္ ေနာင္
တစ္ပိုင္းတစ္စနဲ႔ လူထြက္လာရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲလို႔ မယ္ေတာ္ႀကီးကို ေမးေတာ့
မယ္ေတာ္ႀကီးက ဘာမွ မပူနဲ႔၊ လုပ္မစားတတ္ရင္လည္း အေမလုပ္ေကြ်းမယ္လို႔ ေျပာခဲ့ဖူးပါ တယ္။
အခုေတာ့ မိဘညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ အားလံုး ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ၾကပါတယ္။
၁၀။ ဘာသာစကား သင္ယူမႈအေပၚမွာ အရွင္ဘုရား
ဘယ္လိုမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေတြ ရွိပါသလဲ ဘုရား။
ကိုရီးယားဘာသာစကားကို တစ္သီးတစ္သန္႔
အထူးတလည္ သင္ယူေလ့လာခဲ့တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာကေလးက ေမြးလာၿပီး တစ္လံုးေျပာ
ႏွစ္လံုး ေျပာႏွင့္ ျမန္မာစကား ေျပာတတ္လာသလို ကိုရီးယား ကေလးငယ္ေလးက
ကိုရီးယားစကားကို မပင္မပန္း ေျပာတတ္လာသလိုမ်ိဳး ကိုရီးယားေတြၾကားထဲမွာေနရင္း
အင္မတန္ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ေျပာတတ္သြားပါတယ္။ သီးသန္႔ သင္ယူ က်က္မွတ္ရမယ္ဆိုရင္
ပင္ပန္းခက္ခဲတယ္လို႔ ခံစားမိမွာ မလြဲမေသြပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဘာသာစကား သင္ယူေလ့လာရာမွာ
ကိုယ္ သင္ယူ မယ့္ ဘာသာစကား ေျပာဆိုတဲ့ႏိုင္ငံ လူမႈ အသိုင္းအဝိုင္းမွာ
ေနထိုင္ေျပာဆို သင္ခြင့္ရရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ စနစ္တက်မသင္ယူခဲ့ရတဲ့အတြက္ အေရး၊အဖတ္မွာေတာ့
အားနည္း ပါတယ္။ ေျပာတာနဲ႔ နားေထာင္တာကေတာ့ ကိုရီးယားလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ ေျပာသလို
ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
၁၁။ ေလာကရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈလမ္းေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးထဲကမွ
သာသနာ့အရိပ္ကို ခိုဝင္ဖို႔ အရွင္ဘုရား စိတ္ကူးျဖစ္ခဲ့ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပံုေလးကိုလည္း
မွ်ေဝပါဦးဘုရား။
ေနာက္ဆံုး ယတိျပတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး
သာသနာ လမ္းကိုေရြးခ်ယ္မိခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ အငယ္ဆံုး ညီေလး
ဆံုးသြားမႈႏွင့္ဆက္စပ္ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္ႀကီး တစ္ႏွစ္ငယ္ ညီအစ္ကိုသံုးေယာက္ဟာ အသက္
သိပ္မကြာလို႔ သူငယ္ခ်င္းလိုပဲ ေနခဲ့ၾကတာ ပါ။ ေသျခင္း တရားႏွင့္ပတ္သက္တဲ့တရားေတြ
အမ်ားႀကီးနာဖူးခဲ့သလို မရဏာႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္းလည္း စီးျဖန္းဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
ညီျဖစ္သူရဲ႕ေသဆံုးမႈေလာက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ သံေဝဂမရခဲ့ဖူးပါ။ အနီးကပ္ဆံုး လူတစ္ေယာက္
ေသဆံုးသြားတဲ့အခါ ေသျခင္းတရားဆိုတာ ကိုယ္နဲ႔မေဝးတဲ့အရာတစ္ခုဆိုတာ အေသအခ်ာ ခံစားလိုက္ရပါတယ္။
ည မ်က္စိမွိတ္ အိပ္ရာ ဝင္ၿပီး မနက္ အိပ္ရာထတဲ့အခါ မ်က္စိျပန္ပြင့္လာပါ့မလား၊
ေနထြက္တာကို ျမင္မွျမင္ခြင့္ရ ပါဦးမလားလို႔ စဥ္းစားမိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ
အေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲ တျခားလမ္းေတြအားလံုးက အဓိပၸာယ္မဲ့သလိုျဖစ္သြားၿပီး သာသနာလမ္းကို
ေရြးခ်ယ္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။
၁၂။ ဘဝမွာ ေက်းဇူးအတင္ထိုက္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္ ဆိုရင္
အရွင္ဘုရား ဘယ္သူ႕ကို ရည္ညႊန္းခ်င္ ပါသလဲ ဘုရား။
ေက်းဇူးတင္ထိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့
အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သာသနာမွာဆိုရင္ေတာ့ မိဘသဖြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကတဲ့ ငယ္ဆရာရင္း
ျဖစ္သူ မံုရြာ စန္းျမသီတာ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးနဲ႔ ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ
ဟန္ဘိုဂြမ္းကိုရီးယားဘုန္းေတာ္ႀကီးတို႔ပါ။
လူ႕ေဘာင္မွာဆိုရင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီး အသက္
(၆) ႏွစ္အရြယ္ ဖခင္ႀကီး ဆံုးၿပီး အစ္မႀကီး အမိအရာလို မိသားစုတစ္စုလံုး၏တာဝန္ကိုယူခဲ့ရတဲ့
အစ္မအႀကီးဆံုးကို ေက်းဇူး အတင္ဆံုးပါ။
၁၃။ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ပညာေတြ သင္ယူ
ေအာင္ျမင္ၿပီးၿပီ။ သာသနာျပဳ ခရီးေတြလည္း ေျခဆန္႔ ၿပီးၿပီ။ ကိုယ့္လမ္းကိုေလွ်ာက္ခ်င္တဲ့
ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္ေတြကို ဘယ္လိုစကားမ်ိဳး လက္ဆင့္ကမ္း မွာၾကားခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။
လုပ္ႏိုင္ခဲ့သမွ်ကို ေက်နပ္အားရမႈရွိတာ
အမွန္ ပါပဲ။ သာသနာျပဳနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ျပည္တြင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္ပပဲ ျဖစ္ျဖစ္
မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး အမိန္႔ေတာ္ရွိတဲ့ အတိုင္း ပဋိပတ္မကင္းတဲ့ ပရိယတ္၊ ပရိယတ္
မကင္းတဲ့ ပဋိပတ္မူနဲ႔ သြားရင္ အေကာင္းဆံုး ပါပဲ။ မဟာသႏိၱသုခ ျပည္ပသာသနာျပဳ
ရဟန္းေတာ္မ်ား အထူးသင္တန္းကို တက္ေရာက္ ေနစဥ္ သင္တန္းသားအခ်င္းခ်င္း ဦးဂိုအင္ကာ
သာသနာျပဳတာ ဘာေၾကာင့္ေအာင္ျမင္သလဲ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ရဖူးပါတယ္။
သင္တန္းသားအမ်ားစုက ဘာသာစကား ကြ်မ္းက်င္မႈကို အဓိကထားေထာက္ ျပၾကေပမဲ့
ဘုန္းႀကီးကေတာ့ နံပါတ္ (၁) က ကိုယ္ေတြ႕ တရားရွိမႈ၊ နံပါတ္ (၂)က ေအာင္ျမင္တဲ့
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ စီမံခန္႔ခြဲေရး ေကာင္းမႈ၊ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔သာ
ဘုန္းႀကီးက ဘာသာစကားကို ေထာက္ျပခဲ့ ပါတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးမ်ား၊ ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားနဲ႔
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားကလည္း ဘာသာရပ္ျခားစကား မေျပာဆိုၾကဘဲနဲ႔ ကိုယ္ေတြ႕တရား
ခိုင္မာမႈေၾကာင့္ ကမၻာေက်ာ္ေအာင္ သာသနာျပဳေတာ္မူႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ ကိုယ္ေတြ႕တရားခိုင္မာမႈက ပဓာနလို႔ အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
၁၄။ အရွင္ဘုရားဘဝမွာ ကိုင္စြဲထားတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္
မ်ားရွိရင္ သိပါရေစ။
စံ တန္ဖိုးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ‘စိတ္ထားေကာင္း၊
အေတြးအေခၚေကာင္း၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ေကာင္းသူ ျဖစ္ရမယ္’။ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ‘အလုပ္ဆိုတာ
အခြင့္အေရး။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ ျဖစ္ခ်င္တာကို အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားမယ္၊ ျဖစ္သေလာက္နဲ႔ေက်နပ္မယ္’
လူမႈ ဆက္ဆံေရးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ‘ကိုယ့္ကိုယ္ကိုမွ မယံုၾကည္ တဲ့သူကို
ဘယ္သူမွယံုမွာမဟုတ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုမွ မေလးစားတဲ့သူ ဘယ္သူကမွ ေလးစားမွာမဟုတ္’၊
အ႐ႈပ္အရွင္း အၾကပ္အတည္းႀကံဳရင္ အထင္လြဲအစြပ္ စြဲခံရရင္ ‘အခ်ိန္ကေဆး၊ အခ်ိန္က ကုစားသြားလိမ့္မယ္။
အခ်ိန္ကအေျဖ၊ အခ်ိန္က စကားေျပာ လိမ့္မယ္။ ငါေလွ်ာက္ေနတဲ့လမ္း၊ ငါလုပ္ေနတဲ့အလုပ္
ငါသိတယ္’ ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေတြကို ကိုင္စြဲထားပါတယ္။
၁၅။ အရွင္ဘုရား ရန္ကုန္မွာ သီတင္းသံုးစဥ္
အခ်ိန္ကလည္း ပရဟိတလုပ္ငန္းကို အင္မတန္ အားေပးတယ္လို႔ သိထားပါတယ္။ နာဂစ္ကေလးမ်ားအေပၚလည္း
ကယ္ဆယ္ ပညာသင္ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြနဲ႔ ရန္ကုန္ ေက်ာင္းမွာ
လုပ္ထားတဲ့ ပညာဒါနသင္တန္းမ်ား ဖြင့္ရျခင္းရည္ရြယ္ခ်က္ေလးလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
၂၀ဝ၂- ခုႏွစ္က ကိုရီးယားကို
ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္ပခရီး အေနနဲ႔လည္း ပထမဆံုး ျဖစ္သလို တစ္သက္နဲ႔
တစ္ကိုယ္ ေလယာဥ္လည္း ပထမဆံုး စီးဖူး တာပါ။ အဲဒီႏွစ္က ကိုရီးယားႏိုင္ငံရဲ႕
ေလဆိပ္အသစ္ျဖစ္တဲ့ အင္ခြ်န္းေလဆိပ္ ဖြင့္တဲ့ႏွစ္ပါ။ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀)ေလာက္
ရပ္တန္႔ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ကေန ႏွစ္ေပါင္း (၃၀)ေလာက္ ေရွ႕ေျပးေန တဲ့ ကိုရီးယားကို
ေရာက္သြားေတာ့ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ ခံစားရတာေတြ အမ်ားႀကီးေပါ့။ ကိုရီးယားမွာ
(၇)လခြဲေနၿပီး ျမန္မာျပည္ အျပန္ အင္ခြ်န္းေလဆိပ္မွ ေဟာင္ေကာင္ေလဆိပ္၊
ေဟာင္ေကာင္ေလဆိပ္မွ ဘန္ေကာက္ေလဆိပ္၊ ဘန္ေကာက္ေလဆိပ္မွ ေနာက္ဆံုး ရန္ကုန္ ေလဆိပ္။
ဆင္းသက္ခဲ့ရာ ေလဆိပ္ေလးခု တမင္တကာ ႏိႈင္းယွဥ္ ၾကည့္တာမဟုတ္ေပမဲ့ အတိုင္းသား
ေပၚလြင္ေနတာပါ။ တို႔ႏိုင္ငံ မြဲဆို တကယ္မြဲတာကိုးလို႔ ရင္ထဲမွာ ဆို႔ဆို႔နစ္နစ္
ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ အားမနာတမ္းေျပာရရင္ အဲဒီအခ်ိန္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္အေဟာင္းက
အင္ခြ်န္းေလဆိပ္ သန္႔စင္ခန္းေလာက္ေတာင္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ သားနားမႈ မရွိပါဘူး။
တရားေဟာ တရားျပ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအေနနဲ႔
ယခင္က သာသနာေရးကိစၥေလာက္ပဲ စဥ္းစားမိေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႔ တိုင္းျပည္အတြက္
အျခားေသာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း မျဖစ္မေန စဥ္းစားမိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး
ပညာေရးသာ ပဓာန၊ ပညာ မတတ္လို႔ ဆင္းရဲၾကတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ် မိပါတယ္။
တိုင္းျပည္အတြက္ လုပ္ေဆာင္စရာ ကိစၥ မ်ားစြာရွိေပမဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအေနနဲ႔ ပညာေရး
သာ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးလို႔ ယူဆမိတာ လည္း ပါပါတယ္။ ထူးခြ်န္ေပမဲ့ မိဘပတ္ဝန္းက်င္ခ်ိဳ႕တဲ့လို႔
အစြမ္းရွိသေလာက္ ႀကီးပြားခြင့္ မရရွာတဲ့ လူငယ္ေတြကို ပညာနဲ႔ အကူအညီေပးမယ္လို႔
သႏၷိ႒ာန္ခ်ၿပီး ပရဟိတလုပ္ငန္းကို လုပ္ေဆာင္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။
No comments:
Post a Comment