ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္
မသုေမ
“ေမေမေရ၊ သမီးတို႔ေတာင္တက္အသင္းထဲက ေတာင္တက္အဖြဲ႕ဝင္ႏွစ္ဦး
ေပ်ာက္ေနလို႔ ေဘးကင္း ရန္ကင္းနဲ႔ ျပန္ေရာက္လာပါေစ ဆိုၿပီး ဘုရားရွိခိုးၿပီး
ဆုေတာင္းေနရတာ၊ ဒီဓာတ္ပံုထဲက ႏွစ္ေယာက္ေပါ့။ ေမေမလည္း ကူညီၿပီး ဆုေတာင္းေပးဦးေနာ္”
“ေအးပါ သမီးရယ္၊ ေမေမလည္း ဆုေတာင္းေပးပါ့မယ္၊ ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီး
ေပ်ာက္သြားတာလဲ သမီးရဲ႕”
“သမီးတို႔ တကၠသိုလ္ ေျခလ်င္ႏွင့္ေတာင္တက္ အသင္းက အဖြဲ႕ဝင္ (၈)
ဦးဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အျမင့္ဆံုးေတာင္ျဖစ္တဲ့ ‘ခါကာဘိုရာဇီ’ေတာင္ကို
တက္ၾကတာပါ၊ အဖြဲ႕ဝင္ (၈) ဦးစလံုးဟာ Base Camp ျဖစ္တဲ့ အျမင့္ေပ (၁၃၂၀ဝ)အထိ တက္
ပါတယ္။ ဩဂုတ္လ (၂၂) ရက္ မနက္ (၇)နာရီေလာက္မွာ ကိုေအာင္ျမင့္ျမတ္နဲ႔
ကိုေဝယံမင္းသူတို႔ ႏွစ္ဦးပဲ အဲဒီ Base Camp ကေန ေတာင္ထိပ္ကို တက္ၾကတာပါ။ ဩဂုတ္လ
(၃၁) ရက္ ညေန (၄)နာရီ (၂၅)မိနစ္မွာ အျမင့္ေပ (၁၉၆၀ဝ) ရွိတဲ့ ေတာင္ထိပ္ကို
ေရာက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အလံကို စိုက္ထူ
ေအာင္ပြဲခံႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ Base Camp
မွာက်န္ခဲ့တဲ့ အေထာက္အကူျပဳ (၆) ဦးနဲ႔ဆက္သြယ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို
အတူတူသီဆို ဂုဏ္ျပဳၾကတယ္တဲ့။ သီခ်င္းဆိုၿပီးလို႔ ျပန္အဆင္းမွာ
ဆက္သြယ္ေရးစကားေျပာစက္ အားမရွိေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားလိုက္တာ ခုဆိုရင္
ရက္ (၂၀) ရွိေနၿပီ”
“ဪေၾသာ္ . . .ဒါဆိုရင္ အေျခအေန ေတာ္ေတာ္ မေကာင္းတာပါလား”
“သမီးလည္း ဒီလို ေတာင္တက္ရေတာ့မွ လူ႕အသက္တစ္ေခ်ာင္းဆိုတာ
ေတာ္ေတာ္ မခိုင္ခံ့တာပါလား၊ အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ သိလာရတယ္။ ၿပီးေတာ့
လူဆိုတာ အစုလိုက္ အဖြဲ႕လိုက္ ရြာတည္ ၿမိဳ႕တည္ၿပီး အေျခတက်ေနၾကလို႔သာ လူအျဖစ္
ရပ္တည္ ရွင္သန္ဖို႔ အဆင္ေျပတာပဲ၊ လူသူကင္း ဆိတ္ၿပီး ေဝးလံေခါင္သီတဲ့ေနရာေတြမွာ
လူ႕ဘဝတစ္ခု ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲပင္ပန္းတာပဲဆိုတာ လက္ေတြ႕သိလာရတယ္။
ေတာင္တက္သမားတို႔၏ခ်စ္ျခင္းေမတၲာ
“တစ္ခရီးတည္း အတူသြားလာခဲ့ရလို႔ ဒီလို ဗဟုသုတေတြကို
သိလာရတာခ်င္း တူလို႔လားေတာ့ မသိဘူး။ သမီးတို႔ေတာင္တက္သမားေတြဟာ အျခား အားကစားသမား ေတြနဲ႔ မတူဘူး၊ အခ်င္းခ်င္း ညီရင္း
အစ္ကို ေမာင္ရင္းႏွမေတြလို သိပ္ခ်စ္ၾကတာ၊ တစ္ဦးေပၚ တစ္ဦးလည္း ေမတၲာထားၿပီး
ေထာက္ထားညႇာတာ ၾကတယ္ ေမေမရဲ႕”
“ဒါကေတာ့ ဒီလိုရွိတယ္ သမီးရဲ႕၊ အျခား အားကစားသမားေတြကေတာ့
ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ အမ်ားအား ျဖင့္ လူလူခ်င္း ယွဥ္ၿပိဳင္ရတာေလ၊ သူႏိုင္ရင္ ကိုယ္ ႐ံႈးမယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေန ေၾကာင့္
စိတ္အခန္႔မသင့္စရာ ပဋိပကၡကေလးေတြ ရွိတတ္တယ္။ ေတာင္တက္ အားကစားကေတာ့
အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ေတာင္တက္ အသင္းႀကီးတစ္ခုလံုးနဲ႔ ေတာင္တက္ခရီးစဥ္ႀကီးနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ရတာဆိုေတာ့
ေတာင္ထိပ္ကိုေရာက္ေအာင္ တက္ႏိုင္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ေတာင္တက္အသင္းသား အားလံုးရဲ႕
ေအာင္ႏိုင္မႈျဖစ္တာေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးၾက၊ ခ်စ္ခင္ညႇာတာၾက၊
သံေယာဇဥ္ႀကီးၾကတာေပါ့”
“ေမေမေျပာတာ ဟုတ္တယ္၊ သမီးတို႔အသင္းဟာ ေတာင္တက္ခရီးလမ္းၾကမ္းကို
ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ အတူ မွ်ေဝခံစားၿပီး ေက်ာ္ျဖတ္အႏိုင္ယူၾကသူအခ်င္းခ်င္း ဆိုေတာ့
စည္းလံုးခ်စ္ခင္ၾကတာေပါ့”
“အသင္းထဲက အစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ ေရခဲေတာင္ေပၚမွာ အသက္ဆက္ၿပီး
ရွင္သန္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္မ်ား ခက္ခဲပင္ပန္းလိုက္ၾကမလဲေနာ္၊ ဘုရား . .ဘုရား . .
ျမန္ျမန္ရွာေတြ႕ပါရေစ”
ဘဝတဏွာ
“ဘဝတစ္ခု ရွင္သန္ဖို႔ဆိုတာက ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊
အာဟာရေတြရဲ႕အေပၚမွာ တည္မွီေနတယ္။ သမီးတို႔ ေတာင္တက္သမားေတြဟာ အပူအေအးမွ်တတဲ့ ေနရာေဒသမွာ
ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတာက က်င့္သားရေနၿပီ။ ဒီေတာ့ ေရခဲေတာင္ေပၚမွာ ရာသီဥတုအေျပာင္း အလဲ၊
အေအးဒဏ္ကိုလည္း ခံရမယ္။ လမ္းခရီးမွာ စားေသာက္ဖို႔ အာဟာရကလည္း ခုေလာက္ဆို ကုန္ေန
ၿပီးေရာေပါ့၊ လံုေလာက္တဲ့ အာဟာရကို မမွီဝဲရရင္ လည္း အသက္ရွင္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ဘူး”
“သက္ရွိသတၲဝါေတြဟာ ေရာက္ရာဘဝေတြမွာ ကိုယ့္ရဲ႕အသက္ကို
ခင္မင္တြယ္တာတဲ့ ဘဝတဏွာ အစြဲေတြ ရွိၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘဝမွာ ေနေပ်ာ္ ေအာင္၊
စားဝတ္ေနေရးေတြ အဆင္ေျပေအာင္ လူေတြဟာ တီထြင္ႀကံဆၾကတယ္။ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈေတြ အဆင့္အတန္းျမင့္လာတာနဲ႔အမွ် ပူတဲ့ေဒသမွာ ေလေအးေပး
စက္နဲ႔ေနတယ္၊ ေအးတဲ့ေဒသမွာ အပူေပးစက္နဲ႔ ေနတယ္၊ အာ႐ံုေကာင္းေတြ ခံစားဖို႔ ပစၥည္း
အသံုးအေဆာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ထုတ္လုပ္အသံုးျပဳကာ ဘဝႀကီးဟာ ေနေပ်ာ္တယ္လို႔ ယူဆလာၾကတယ္။
လူျဖစ္လာ ရတဲ့ ဒုကၡဆင္းရဲေတြကိုေမ့ၿပီး ဒီဒုကၡေတြကို ဖံုးကြယ္ဖို႔
ပစၥည္းအသံုးအေဆာင္ေကာင္းေတြကို သံုးၾကတယ္။ အဲဒီပစၥည္းေတြ သံုးေနရတာကိုပဲ သုခလို႔
ေတြးကာ ဒုကၡသံသရာေတာႀကီးထဲမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနၾကတယ္။ ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့
ဒုကၡကို ဖံုးကြယ္ပုန္းေအာင္း ေနတဲ့လမ္းစဥ္ကို အားမေပးပါဘူး။ ဒုကၡမွ အၿပီးအပိုင္
လြတ္ေျမာက္ေရးလမ္းစဥ္ကိုသာ ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလမ္းစဥ္ေတြထဲမွာ ‘ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္’
ဟာလည္း တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္တယ္ သမီးရဲ႕”
“ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါလား ေမေမ”
ေမာေနယ် အရွင္ တစ္ပါးပင္
“ဘုရားတစ္ဆူရဲ႕ တစ္သာသနာမွာ ေမာေနယ် အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္သူဟာ
တစ္ပါးတည္းပဲ ရွိႏိုင္သတဲ့ သမီးရဲ႕။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာလည္း
အရွင္နာလက တစ္ပါးတည္းသာ ေမာေနယ် အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ခဲ့သူျဖစ္တယ္တဲ့။ အရွင္နာလက ဟာ
ျမတ္စြာဘုရား မပြင့္မီ (၃၅)ႏွစ္က ႀကိဳတင္ၿပီး ဟိမဝႏၱာမွာ ေနတယ္တဲ့။
အရွင္နာလကရဲ႕အက်ိဳး ကိုလိုလားတဲ့ နတ္ေတြက ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူ
လာၿပီျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ဓမၼစၾကာတရားဦးေဟာၾကားၿပီးလို႔ ယခုအခါ မိဂဒါဝုန္မွာ သီတင္းသံုး
ေနထိုင္ေတာ္မူ ေၾကာင္း ေျပာၾကားၾကသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္နာလက ဟာ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)
ခုႏွစ္ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၇)ရက္ေန႔မွာ ဘုရားရွင္ရွိရာ မိဂဒါဝုန္သို႔ ၾကြလာခဲ့တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားထံမွာ
ေမာေနယ်အက်င့္တရားကို ေဟာၾကားေပးေတာ္မူပါလို႔ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္မႈ ေၾကာင့္ (၂၃)
ဂါထာရွိတဲ့ ေမာေနယ်အက်င့္ အက်ယ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္တဲ့ သမီးရဲ႕”
ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္
“ခ်စ္သား နာလက၊ သင့္အား ငါဘုရားသည္ ေမာေနယ်အက်င့္ကို
အက်ယ္အားျဖင့္ ေဟာၾကားေပအံ့။ ခ်စ္သားသည္ ကိုယ္ကို ႀကံ႕ခိုင္စြာထားလ်က္ အစြမ္းကုန္
ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေလာ့။
၁။ ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္သူသည္ ျပဳႏိုင္ခဲသည္ကို
ျပဳစြမ္းႏိုင္ေသာ ဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ဝီရိယ အထူးရွိရမည္။
၂။ က်င့္ႏိုင္ခဲေသာ ေမာေနယ်အက်င့္ ဟူသည္မွာ မိမိကိုယ္ကို
ဆဲဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ၾကည္ညိဳ၍ ရွိခိုးေသာပုဂၢိဳလ္ကို အတူအမွ်ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ရမည္။
၃။ ေတာမီးေလာင္ေသာအခါ မီးေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ေသာ
အာ႐ံု အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔က မျဖားေယာင္းႏိုင္ေအာင္ က်င့္ရမည္။
၄။ ကာမအာ႐ံု အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို ပယ္ရွားၿပီး
ေမထုန္အက်င့္မွလည္း ေဝးစြာ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
၅။ သူတစ္ပါးတို႔၏အသင္းဝင္သတၲဝါတို႔၌ ဆန္႔က်င္မုန္းတီးျခင္း၊
မိမိ၏အသင္းဝင္သတၲဝါတို႔၌လည္း ခ်စ္ျခင္း၊တပ္မက္ျခင္း မျပဳရ။သတၲဝါတို႕ကို ကိုယ္တိုင္လည္း
မသတ္ရ၊ မညႇဥ္းဆဲရ။ သူတစ္ပါးတို႔ကိုလည္း သတ္ျဖတ္ညႇဥ္းဆဲရန္ မေစခိုင္းရ၊
၆။ ပစၥည္း (၄)ပါးတို႔၌ ၿငိကပ္တြယ္တာျခင္း
မရွိေစရ။ မရေသးသည္ကို လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း၊ ရၿပီးသည္ကို မေပးလို၊ မလွဴရက္၊
တပ္မက္ျခင္း ေလာဘတရားတို႔ကို ပယ္စြန္႔ရမည္။ ေဟာၿပီး၊ ေဟာဆဲ၊ ေဟာလတံၲ႕ေသာ ေမာေနယ် အက်င့္တို႔ကို
က်င့္ရမည္။
၇။ ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ဆြမ္းစားေသာအခါ (၄)လုတ္၊
(၅)လုတ္ ေလွ်ာ့စားရမည္။ ပစၥေဝကၡဏာဆင္ျခင္၍လည္း စားရမည္။ ပိုင္းျခားအပ္ေသာ
အာဟာရရွိသူ ျဖစ္ရမည္။
အပိစၦဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုသူ ျဖစ္ရမည္။
အပိစၦာ-အလိုနည္းျခင္း
(၄)မ်ိဳး
က။ မိမိ၏ပစၥည္း (၄)
ပါးတို႔၌ တဏွာေလာဘ နည္းျခင္းဟူေသာ
ပစၥယအပိစၦ။
ခ။ မိမိ၏ဓုတင္အက်င့္ျမတ္ကို
က်င့္ေနျခင္း အေၾကာင္းကို
သူတစ္ပါးတို႔အား မသိေစျခင္း တည္းဟူေသာ ဓုတဂၤအပိစၦ။
ဂ။ မိမိ၏စာေပက်မ္းဂန္တတ္ေျမာက္ျခင္း၊
ဗဟုသုတ ရွိသည္ကို သူတစ္ပါးတို႔အား အသိ မေပးလိုျခင္းတည္းဟူေသာ
ပရိယတိၲအပိစၦ။
ဃ။ မိမိ၏မဂ္ဖိုလ္တရားထူးရရွိျခင္းအေၾကာင္းကို
သူတစ္ပါးတို႔အား အသိမေပးလိုျခင္း တည္းဟူေသာ အဓိဂမအပိစၦတို႔ႏွင့္ျပည့္စံုရမည္။
၈။ ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ဆြမ္းခံျခင္း၊
ဆြမ္းစားျခင္းကိစၥၿပီးလွ်င္ လူမ်ားႏွင့္ ၾကာရွည္စြာ စကားေျပာ၍မေနရ။ မိမိေနရာေတာအရပ္သို႔
သြားရမည္။ သစ္ပင္ရင္း၌ျဖစ္ေစ၊ မိမိေနရာ၌ျဖစ္ေစ၊ ထိုင္၍ က်င့္ေနရမည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္
ေမာေနယ်အက်င့္ကိုက်င့္လိုေသာ နာလကမေထရ္အား ဓုတင္ (၁၃) ပါးတို႔ကိုလည္း ေဟာၾကားေတာ္မူေပသည္။
၉။ ဓုတင္ (၁၃)ပါးကိုေဆာင္လ်က္ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ
ရဟန္းသည္ မျဖစ္ေသးေသာ ေလာကီဈာန္ကိုျဖစ္ေစျခင္း၊ျဖစ္ၿပီးေသာ ေလာကီဈာန္ကို ဝသီေဘာ္
(၅) ပါးတို႔ျဖင့္ ႏိုင္နင္းေအာင္ ေလ့လာ၍ ႀကိဳးကုတ္အားထုတ္ကာ ေတာအရပ္၌ ေပ်ာ္ပိုက္သူ
ျဖစ္ရမည္။ေလာကီဈာန္သက္သက္ အားထုတ္႐ံုမွ်ျဖင့္ မၿပီးေသး။ ေသာတာပတိၲမဂ္ စသည္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ
ေလာကုတၲရာဈာန္ျဖင့္လည္း မိမိကိုယ္ကို ရႊင္လန္းေစလ်က္ ဈာန္ဝင္စားကာ ေနထိုင္ရာ၏ဟု
မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။
၁၀။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ေသာရဟန္းသည္ ရြာတြင္း၌
ဆြမ္းခံၿပီးေသာအခါ ေတာသို႔ျပန္ၾကြရမည္။ ဆြမ္းခံခ်ိန္ မေရာက္မီအတြင္း ေစတီ၌ ျပဳအပ္ေသာ
ဝတ္ စသည္ကို ျပဳလုပ္၍ ကာယဝိေဝက၊ စိတၲဝိေဝကတရားတို႔ကို ပြားမ်ား၍ေနရမည္။ ဆြမ္းခံရြာသို႔အသြား၊
ဆြမ္းခံရြာမွအျပန္တို႔၌ ကမၼ႒ာန္းတရား ႏွလံုးသြင္း၍သာ သြားရျပန္ရမည္။
၁၁။ ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ဆြမ္းခံရြာအတြင္းသို႔
ေရာက္သည္ ရွိေသာ္ သာသနာေတာ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ေသာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာမႈမျပဳရာ။ အ,ဆြံ႕ေနေသာသူကဲ့သို႔
ေနရမည္။ ဆြမ္း အာဟာရတို႔ကို ရဖို႔ရန္
နိမိတ္၊ ဩဘာ၊ ပရိယာယ္၊ သြယ္ဝိုက္ေသာစကားမ်ိဳးကို မေျပာရ။
၁၂။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ဆြမ္းခံရြာသို႔ဝင္သည္ရွိေသာ္
ဆြမ္းရျခင္း မရျခင္းတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိ၊ သည္းခံျခင္း၊
တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္။ သစ္သီးရွာေသာ ေယာက္်ားသည္ သစ္ပင္သို႔ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္
သစ္သီးကိုရသည္ ျဖစ္ေစ မရသည္ျဖစ္ေစ ခ်စ္ျခင္း၊မုန္းျခင္း မျပဳဘဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ
ထိုသစ္ပင္ကိုစြန္႔ခြာ သကဲ့သို႔
ထို႔အတူ ဆြမ္းရျခင္း မရျခင္းတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းမျပဳ။
လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ ဒကာ ဒကာမတို႔၏အိမ္ကို စြန္႔ခြာဖဲသြားရမည္။
၁၃။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ သပိတ္ကို
ပိုက္၍ ဆြမ္းခံဝင္ရာ၌ မအ,ေသာ္လည္း အ,အကဲ့သို႔
က်င့္ရာ၏။ အနည္းငယ္မွ် လွဴဒါန္းျခင္းကိုလည္း မကဲ့ရဲ႕၊ မ႐ႈတ္ခ်ရာ။ အနည္းငယ္မွ်သာ
လွဴဒါန္းေသာ ဒကာ ဒကာမတို႔အား မထီမဲ့ျမင္မျပဳရာ။ အထင္ေသးမႈမျပဳရာ။
၁၄။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ဆြမ္းခံဝတ္ႏွင့္
ျပည့္စံု႐ံုမွ်ျဖင့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ မေနရ။ လြန္ကဲထူးျမတ္ေသာ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနရမည္။
ရဟန္းကိစၥၿပီးစီးေအာင္ အားထုတ္ရမည္။သာသနာေတာ္၏ အႏွစ္သာရသည္ အက်င့္ တည္းဟူေသာ
ပဋိပတ္ ျဖစ္သည္။
၁၅။ ခ်စ္သား နာလက၊ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ
ရဟန္းသည္ မိမိရထိုက္ေသာ အက်င့္ျဖင့္ အရဟတၲဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေအာင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္အပ္၏။
အရဟတၲဖိုလ္သို႔ဆိုက္ေရာက္ၿပီးေသာ ေမာေနယ်ရဟန္းအား တဏွာအစစ္ (၁၀၈) ပါးတို႔ လည္း
ကုန္သြားေပၿပီ။ ကိေလသာေရအယာဥ္ကို အၾကြင္းမဲ့ ျဖတ္အပ္ၿပီ။ ကုသိုလ္အမႈ၊ အကုသိုလ္အမႈတို႔ကိုလည္း
ပယ္အပ္ၿပီ။ရာဂေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ပူေလာင္မႈ၊ ေဒါသေၾကာင့္ျဖစ္ ေသာ ပူေလာင္မႈမ်ားလည္း
အနည္းငယ္မွ် မရွိေတာ့ေခ်။
၁၆။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ပ်ားရည္သုတ္လိမ္းထားေသာ
ဓားသြားကို လ်က္ေသာသူသည္ လွ်ာျပတ္မည့္ေဘးမွ ေစာင့္ေရွာက္ရ၊ သတိျပဳရသကဲ့သို႔
ထို႔အတူ တရားသျဖင့္ ရအပ္ေသာပစၥည္းေလးပါးတို႔ကို သံုးေဆာင္ေသာ ေမာေနယ်ရဟန္း သည္
မိမိ၏စိတ္ကို ကိေလသာ ျဖစ္မည့္ေဘးမွ ေစာင့္ေရွာက္ရ၏။
၁၇။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ကုသိုလ္တရား
ျဖစ္ပြားေစရန္ မရပ္မနားျပဳေလ့ရွိေသာအားျဖင့္ မပ်င္းရိေသာစိတ္ရွိသူလည္း ျဖစ္ရမည္။ ေဆြမ်ိဳးအေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕ရြာအေၾကာင္း စသျဖင့္
အႀကံအစည္မမ်ားသူ ျဖစ္ရာ၏။
ကိေလသာတည္းဟူေသာ အစိမ္းနံ႔ကင္းသူ ျဖစ္ရာ၏။ တဏွာ,ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဘဝကီးငယ္တို႔၌
မမွီတြယ္သူျဖစ္ရာ၏။ သာသနာအက်င့္ျမတ္လွ်င္ အားျပဳရာရွိသူျဖစ္ရမည္။
၁၈။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ အေဖာ္မမွီး၊
တစ္ကိုယ္တည္းသာ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ၌ ေနရာ၏။ ကာယဝိေဝက၊ စိတၲဝိေဝက ႏွစ္ပါးျဖင့္ အေဖာ္မမွီး၊
တစ္ကိုယ္တည္းေနျခင္းကို ‘ေမာေနယ်’ ဟူ၍ ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။ ထိုသို႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏိုင္သည္ရွိေသာ္
အရပ္ (၁၀)မ်က္ႏွာတို႔၌ ေက်ာ္ေစာသူျဖစ္လတံၲ႕။
၁၉။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ကာမႏွစ္ပါးကို
ပယ္စြန္႔၍ ဈာန္ႏွင့္ျပည့္စံုၾကကုန္ေသာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ခ်ီးမြမ္းသံကို ၾကားရေသာ္လည္း စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ျခင္းမရွိဘဲ
ေရွးကထက္ ‘ဟီရိတရား’၊ ‘သဒၶါတရား’တို႔ကို ျဖစ္ပြားေစရာ၏။ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း
အက်င့္ကိုသာ အားထုတ္ရာ၏။ ယင္းသို႔အားထုတ္သည္ရွိေသာ္ ငါဘုရား၏သားေတာ္စစ္
ျဖစ္လိမ့္မည္။
၂၀။ ေခ်ာင္းငယ္၊
ေျမာင္းငယ္တို႔သည္ တလႈပ္လႈပ္ အသံထြက္၍စီးသြားၾကကုန္၏။ ဂဂၤါ စေသာျမစ္ႀကီးတို႔သည္
အသံမထြက္ဘဲ တိတ္ဆိတ္စြာ စီးသြားၾကကုန္၏။ ထို႔အတူ ငါဘုရား၏သားေတာ္ မပီသသူတို႔သည္
ေခ်ာင္းငယ္ေျမာင္းငယ္မ်ားပမာ ပ်ံ႕လြင့္တုန္လႈပ္၏။ ငါဘုရား၏သားေတာ္ပီသသူမ်ားသည္ကား
‘ဟီရိတရား’ ၊‘သဒၶါတရား’တို႔ကို ျဖစ္ပြားေစလ်က္
ျမစ္ႀကီးပမာ ႏွိမ့္ခ်ေသာစိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ဆိတ္ဆိတ္သာ တည္ေနရာ၏။
၂၁။ ငါဘုရား တစ္ဆင့္တိုး၍ ဩဝါဒေပးလိုသည္မွာ အၾကင္အိုးခြက္သည္
ေရမျပည့္ဘဲ ယုတ္ေလ်ာ့ေန၏။ ထိုအိုးခြက္သည္ ေဘာင္ဘင္ခတ္လ်က္ အသံထြက္၏။ အၾကင္အိုးခြက္
သည္ ေရျပည့္ေန၏။ ထိုေရျပည့္ေသာအိုးခြက္သည္ အသံမထြက္ ၿငိမ္သက္၏။ ထို႔အတူ လူမိုက္သည္
ေရတစ္ဝက္ျဖင့္ အသံထြက္ေသာ အိုးခြက္ႏွင့္တူ၏။ ပညာရွိသည္ ေရျပည့္အိုးႏွင့္ တူ၏။
၂၂။ ငါဘုရားသည္ အနက္သဒၵါႏွင့္ျပည့္စံုသည့္ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္စပ္သည့္
အၾကင္စကားကို မ်ားစြာေဟာၾကား၏။ ထိုစကားကို ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း၊ တုန္လႈပ္ျခင္း၊ ဥဒၶစၥျဖင့္
ေျပာၾကားသည္ မဟုတ္။ စင္စစ္ေသာ္ကား ငါဘုရားသည္ အက်ိဳးရွိ မရွိ၊ အသိဥာဏ္ျဖင့္
ပိုင္းျခား၍ သိလ်က္သာ ေဟာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။ဤကဲ့သို႔ေဟာၾကားရာမွာလည္း ဤတရားသည္ ဤသူအတြက္
အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ေၾကာင္းတည္း၊ ထိုတရားသည္ ထိုသူအတြက္ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ေၾကာင္းတည္းဟု
အထူးထူး အျပားျပားကို သိ၍သာ မ်ားစြာေဟာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။
၂၃။ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ေသာ အၾကင္ရဟန္းသည္ ငါဘုရား ခြဲျခားသိျမင္၍ ေဟာၾကားအပ္ေသာတရားကို
သိျမင္၏။ လံုၿခံဳေအာင္ေစာင့္ထိန္း၏။ ထိုရဟန္းသည္ ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ထိုက္သူျဖစ္၏။
ထိုေမာေနယ်အက်င့္ရွိေသာ ရဟန္းသည္ အရဟတၲဖိုလ္ဥာဏ္ကို ဧကန္မုခ် ရႏိုင္၏။’လို႔
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ အရဟတၲဖိုလ္ကို အထြတ္တပ္ကာ ေမာေနယ် အက်င့္ျမတ္နဲ႔ စပ္တဲ့
တရားေဒသနာ (၂၃) ဂါထာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္”
ေတာရပ္ဝင္ၿပီ
“အရွင္နာလကမေထရ္ဟာ အလြန္ ၾကည္ညိဳေသာ စိတ္နဲ႔ ဘုရားရွင္ကို
ရွိခိုးဦးခ်ကာ ေတာအရပ္ကို ဝင္ၿပီး ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ႀကံ အားထုတ္ေတာ့သတဲ့။
ေတာအုပ္တစ္ခု မွာ တစ္ရက္သာ ေနၿပီး ႏွစ္ရက္ မေနဘူးတဲ့။ သစ္တစ္ပင္ရင္းမွာ တစ္ရက္သာ
ေနၿပီး ႏွစ္ရက္ မေနဘူးတဲ့။ ရြာတစ္ရြာမွာ တစ္ရက္ သာ ဆြမ္းခံၿပီး ႏွစ္ရက္
ဆြမ္းမခံဘူးတဲ့။ ဒီနည္းအတိုင္း တစ္ေတာမွ တစ္ေတာ၊ သစ္တစ္ပင္မွ တစ္ပင္၊ ရြာ တစ္ရြာမွ
တစ္ရြာ၊ ေျပာင္းေရႊ႕ လွည့္လည္ေတာ္မူကာ ေမာေနယ်အက်င့္ကို ဥကၠ႒ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ အသက္ထက္ဆံုး
အျမတ္ဆံုးက်င့္ေတာ္မူလို႔ မၾကာမီမွာပဲ အရဟတၲဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ကာ ရဟႏၱာ
ျဖစ္ေတာ္မူ သတဲ့။ အသက္ထက္ဆံုး အျမတ္ဆံုးက်င့္တဲ့ ဥကၠ႒ ပုဂၢိဳလ္ဟာ (၇)လçသာ
အသက္ရွည္ႏိုင္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံရသတဲ့။ အလယ္အလတ္ ေမာေနယ်အက်င့္ ျမတ္ကို
က်င့္ႀကံသူ ‘မဇၩံဳ’ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ (၇)ႏွစ္သာ အသက္ရွည္ႏိုင္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံရသတဲ့။
ေလ်ာ့ေလ်ာ့ႏံု႔ႏံု႕ ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ႀကံတဲ့ ‘မုဒံု’ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ၁၆-ႏွစ္သာ
အသက္ရွည္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံရသတဲ့”
“အရွင္နာလကမေထရ္ဟာ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကို အျမတ္ဆံုးက်င့္သူ
ဥကၠ႒ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ (၇)လ ျပည့္တဲ့အခါမွာ မိမိရဲ႕အာယုသခၤါရ ဇီဝိတိေႁႏၵ သက္တမ္းကုန္ေတာ့မယ္ဆိုတာကို
ဆင္ျခင္သိေတာ္မူသတဲ့။ ဒီအခါမွာ ကိုယ္ေတာ္ကို ေရခ်ိဳးသန္႔စင္တယ္။ ခါးပန္းႀကိဳးကို
မေလွ်ာ့မတင္း ပတ္ေတာ္မူၿပီး ဧကသီအေပၚမွာ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးကိုထပ္ၿခံဳကာ ဘုရားရွင္ရွိရာ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူ
ရွိခိုး ဦးခ်ေတာ္မူပါသတဲ့။ ၿပီးမွ ဟိဂၤုလ မည္တဲ့ေတာင္ကို မွီၿပီး မတ္တတ္ရပ္လ်က္သာ
ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူပါသတဲ့”
အရွင္နာလက၏အႏိၲမဈာပန
“ဘုရားရွင္ဟာ အရွင္နာလကမေထရ္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေၾကာင္း
သိေတာ္မူၿပီး ေနာက္ေတာ္ပါ သံဃာမ်ားနဲ႔အတူ ၾကြသြားေတာ္မူတယ္။ အရွင္နာလကရဲ႕
႐ုပ္ကလာပ္ကို မီးသၿဂႋဳဟ္ကာ အ႐ိုးဓာတ္မ်ားကို ေစတီတည္ထားၿပီး ျပန္ျြကသြားေတာ္မူသတဲ့”
“အဲဒီလိုပဲ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ
ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကို ဥကၠ႒ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ က်င့္ႀကံေတာ္မူၿပီး ရဟႏၲာျဖစ္ကာ
ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္မူသူဟာ အရွင္နာလကတစ္ပါးသာျဖစ္သတဲ့ သမီးရယ္”
စိတ္ခ်မ္းသာ၍
ကိုယ္က်န္းမာၾကပါေစ။
မသုေမ
No comments:
Post a Comment