Thursday, May 7, 2015

ဘယ္ေသာင္ယံ ဘယ္ကမ္းစပ္ဆီမွ မနားလိုပါ ေယာဂီ(ေရႊျပည္သာ)

ဘယ္ေသာင္ယံ ဘယ္ကမ္းစပ္ဆီမွ မနားလိုပါ
ေယာဂီ(ေရႊျပည္သာ)
          ၁။
          ေလညႇင္းတသြဲ႕သြဲ႕ၾကားက တခြ်င္ခြ်င္ တခြ်မ္ခြ်မ္ လႈပ္ခတ္ေနတဲ့ ဆည္းလည္းသံက တန္႔ၾကည့္ ေတာင္ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ ေျခေတာ္ရင္းမွာ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ဘုရားဖူး ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားရဲ႕ သဒၶါတရားကို ပိုမိုႏိုးၾကားေစပါ တယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚကို ေရာက္ တာနဲ႔ ကိုယ့္အတြက္ အဆင္ေျပမယ့္ တစ္ေနရာကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးကို ေစ့ေစ့ငုငု ဖူးေျမာ္ရင္းက အသင့္ပါလာတဲ့ လွဴဖြယ္ ဝတၳဳကို ဘုရားရွင္ထံေမွာက္ လိုရာဆုပန္၍ လွဴဒါန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးကို လက္ယာရစ္ တစ္ပတ္ပတ္၍ ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳရင္း ပုဂံရဲ႕ အလွတရားကို တန္႔ၾကည့္ေတာင္ေပၚကေန ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။
          သာယာလွပတဲ့ ပုဂံေျမက စိတ္ကို ညႇိဳ႕ယူဖမ္းစားေနတဲ့ပံုမ်ား အရာရာကို ေမ့ေမ်ာ သြားေလာက္ေအာင္ပါပဲလား။
          “ဪ ေၾသာ္-ဒါကလည္း စိတ္ကို ဖမ္းစားႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ ျပည့္စံုေနလို႔ပဲေလ”လို႔ သတိ ဥာဏ္က ထပ္ဆင့္ ေတြးေနမိျပန္ပါတယ္။
          ခုလို ပုဂံေျမရဲ႕အလွတရားကို ၾကည့္႐ႈခံစားေနမိတာဟာ ဒီတစ္ခါ တည္းမွမဟုတ္တာ။ ဒီတစ္ေခါက္ နဲ႔ပါ ဆိုရင္ ပုဂံေျမကို ေျခခ်မိတာ ေလးႀကိမ္ေတာင္ ရွိေနၿပီပဲ။ အဲဒီ ေလးႀကိမ္ ထဲမွာ ပထမဦးဆံုး တစ္ႀကိမ္ေရာက္ခဲ့စဥ္က ပုဂံေျမရဲ႕အလွဟာ စိတ္ကို ခုလို မဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့ ပါဘူး။
          အဲဒီတုန္းက ပုဂံေျမဟာ မလွလို႔တဲ့လား၊ မဟုတ္ပါဘူး။ ပုဂံေျမဟာ အရင္ကတည္းက သူ႕သဘာဝနဲ႕သူ႕အလွတို႔က ရွိေနလ်က္ပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အလွတရားေတြေပၚမွာ ႏွလံုး မသြင္းမိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ေရႊရင္စို႔ခဲ့ရလို႔ပါပဲ။
          ၂။
          ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းလိုလို ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာဆို ကြ်န္မတို႔ မိသားစုနဲ႔အတူ မိတ္ေဆြ အေပါင္း အသင္းမ်ားတို႕ပါ ဘုရားဖူးရင္း အပန္းေျဖခရီး ထြက္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မွာ ေတာ့ ခရီးသြားဖို႔ အစီအစဥ္ဆြဲထားၿပီးခါမွ မထင္ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာခဲ့တယ္ေလ။  အဲဒါကေတာ့ သားတစ္ေယာက္၊ သမီးတစ္ေယာက္ ရွိတဲ့ အနက္က တကၠသိုလ္ပထမႏွစ္ တက္ေနတဲ့ သားျဖစ္သူက မိဘေတြနဲ႔ မတိုင္ပင္ဘဲ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားခဲ့လို႔ပါပဲ။
          ပ်ိဳမ်စ္ႏုနယ္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္သာ ရွိေသးတဲ့သားအတြက္ ကြ်န္မတို႔ မိဘေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ႏွေမ်ာသတ ခံစားရလိမ့္မလဲ။ ေထြးပိုက္လို႔မွ မေႏြးေသးတဲ့ အရြယ္။
          ၿပီးေတာ့ သားရဲ႕ အနာဂတ္ အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ တစ္ေပြ႕တစ္ပိုက္နဲ႔ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္လာခဲ့ရတဲ့ မိဘႏွစ္ပါးအေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ယူက်ံဳးမရ ျဖစ္ေနလိမ့္မလဲ ဆိုတာ အဲဒီလို အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ မိဘေတြသာ ပိုၿပီး ခံစားတတ္ၾကမွာပါ။
          အဲဒီၾကားထဲက ခရီးသြားဖို႔ အတြက္ ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳတဲ့သူက သားရဲ႕အေဖဆိုေတာ့ စီစဥ္ၿပီးသား ခရီးတစ္ခုကို ကိုယ့္မိသားစုေၾကာင့္ ခရီးအတူသြားမယ့္ မိတ္ေဆြမ်ား အားလံုး စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ရေလေအာင္ အဲဒီခရီးစဥ္ကို မျဖစ္မေန ထြက္လာခဲ့ရပါတယ္။
          မိသားစု စံုစံုညီညီသြားေနက်ဆိုေတာ့ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ သားကေလး ပါမလာတဲ့ခရီးမွာ ကြ်န္မတို႔ မိသားစုအတြက္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာ ဆိုတာ ေကာင္းကင္နဲ႔ေျမႀကီးပမာ ေဝးကြာေနေတာ့တာေပါ့။
          အဲဒီလို ခရီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ သားကို သတိရတဲ့ စိတ္နဲ႔ ေရႊရင္ ဆို႔နင့္ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ေတြေၾကာင့္ ပုဂံေျမရဲ႕ အလွဆိုတာ ဘာမွန္းေတာင္မသိခဲ့ရပါဘူး။ ဒါဟာလည္း အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ ဓမၼသဘာဝတစ္ခုပဲ မဟုတ္လား။
          တကယ္ေတာ့ ေလာကႀကီးထဲ မွာ အေၾကာင္းနဲ႔ကင္းတဲ့ အက်ိဳးတရားဆိုတာ ဘယ္အရာမွမရွိႏိုင္ ပါဘူး။ အျပင္(ဗဟိဒၶ)ေလာက ဆို တဲ့ သမုတိသစၥာနယ္မွာေတာင္ အေၾကာင္းတရားနဲ႔မကင္းသလို အတြင္း(အဇၩတၲ)ေလာက ျဖစ္တဲ့ ပရမတၳသစၥာနယ္က ‘စိတ္၊      ေစတသိက္၊ ႐ုပ္’တရားေတြဟာလည္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ အက်ိဳးတရားေတြပဲ မဟုတ္လား။
          ပရမတၳသစၥာ ျဖစ္တဲ့ ခႏၶာရဲ႕ သေဘာက ျမင္သိစိတ္ကေလး တစ္ခု ျဖစ္ဖို႔ရာမွာေတာင္ ‘မ်က္စိ အၾကည္၊ အဆင္း၊ အလင္း၊ႏွလံုး သြင္း’ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရား ေလးခုစံုမွ ျဖစ္ေပၚ ႏိုင္တာလို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကဆိုတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့သတိၲ မရွိပါဘူး။ အဲဒီလို တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ ဘယ္အရာမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ဘုရားရွင္က အရင္ဦးဆံုး ေဗာဓိပင္နဲ႔ ေရႊပလႅင္မွာ သိျမင္ခဲ့တာပါ။
          ပါရမီေတြ ျပည့္စံုၿပီးသား ျဖစ္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီး ဆိုရင္ အရွင္အႆဇိက ‘ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘဝါ’ (အၾကင္ တရားအားလံုးတို႔သည္ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။) လို႔ တစ္ပိုဒ္ တစ္ဂါထာ ေဟာၾကားလိုက္႐ံုနဲ႔တင္ ဥာဏ္အျမင္ရွင္းလို႔ ေသာတာပန္ တည္သြားခဲ့တာ။
          ကြ်န္မတို႔ ေဝေနယ်ေတြမွာ ေတာ့ တရားေတာ္ကို သညာသိနဲ႔ အရင္ နာၾကားၿပီး ပညာသိ ျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္႐ႈမွတ္ႏွလံုးသြင္း လို႔ ျမင္သိစိတ္ေလးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚဆဲမွာ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ ေဝဖန္သံုးသပ္ၿပီး ဆင္ျခင္မွသာအေၾကာင္း ေလးခုနဲ႔ ကင္းၿပီး မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ ဂဃနဏ သိႏိုင္မွာပါ။ အဲဒီလို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာသိမွသာ ေလာကႀကီး တစ္ခုလံုးမွာ အေၾကာင္းကင္းတဲ့ တရား မရွိႏိုင္ဘူးဆိုတာကို ခိုင္ခိုင္မာမာ ယံုၾကည္ သက္ဝင္လာမွာပါ။
          ၃။
          တန္႔ၾကည္ေတာင္ေပၚကေန ပုဂံေျမရဲ႕အလွကို ခံစားေနမိတာဟာ ေဝဒနာရဲ႕သေဘာ (ေဝဒနကၡႏၶာ ရဲ႕သေဘာဟာ ခံစားတတ္တဲ့ သေဘာသက္သက္မွ်သာ) အဲဒီ အေပၚမွာ သာယာတယ္လို႔ ခံစားမိ လိုက္တာက ႏွစ္သက္မႈတဏွာ။ အဲဒီ တဏွာရဲ႕ သေဘာကလည္း အၿမဲ ခံစားလို႔မရပါဘူး။ အေၾကာင္း ျပည့္စံုမွ ခံစားႏိုင္တာပါ။ ပုဂံေျမရဲ႕ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ေတြ႕ေနရေပမဲ့ စိတ္ဟာ တျခားအာ႐ံုတစ္ခုဆီကို ေရာက္ေနမယ္၊ဒါမွမဟုတ္ ညေမွာင္ ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာဆို ပုဂံေျမဟာ လွလိုက္တာလို႔ ခံစားမိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
          လွလိုက္တဲ့ ပုဂံေျမလို႔ ႏွစ္သက္တဲ့ စိတ္ကေလးတစ္ခု ျဖစ္ဖို႔ရာမွာ  -   
၁။       သဘာဝအလွကို ခံစား တတ္တဲ့ ဓာတ္ခံရွိရပါမယ္။
          ၂။       ပုဂံေျမလို႔ သတ္မွတ္ထား တဲ့ေနရာရွိရပါမယ္။
          ၃။       အဲဒီ ပုဂံေျမကို ၾကည့္႐ႈ ႏွလံုးသြင္းေနမိဖို႔လိုပါမယ္။
          ၄။  အလင္းေရာင္ရွိတဲ့အခ်ိန္ မ်ိဳးလည္း ျဖစ္ရပါမယ္။
          အဲဒီ အေၾကာင္းတရားေတြ ျပည့္စံုမွ လွလိုက္တဲ့ပုဂံေျမရယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ ႏွစ္သက္မႈ ျဖစ္ေပၚလာ မွာပါ။ ဒါဆို ဓမၼသေဘာဟာ တစ္ခု တည္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့သတိၲ မရွိဘူးဆိုတာ ေသခ်ာေနပါၿပီ။
          အဲဒီလို ဥာဏ္အျမင္ ရွင္းလာတဲ့အခါ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ သူ႔ေၾကာင့္၊ ငါ့ေၾကာင့္၊ ဒါ့ေၾကာင့္၊ ဒီဟာေၾကာင့္ ဆိုၿပီး တစ္ခုတည္း ကို ပံုခ်တတ္တဲ့ အတၲအယူဟာ ေမွးမွိန္ ပေပ်ာက္ သြားရေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီအခါက်မွ ‘ေဟတု ပဋိစၥ သမုပၸာဒံ န အတၲဂတံၲ န ပရဂတံၲ’ သူ႔ေၾကာင့္လည္း မဟုတ္၊ငါ့ေၾကာင့္ လည္း မဟုတ္၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ အက်ိဳးတရား ေတြပဲ ဆိုတဲ့  ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ ရင္ထဲမွာ  ကိန္းေအာင္းသြားေတာ့မွာပါ။
၄။
          ကြ်န္မတို႔ ဘုရားဖူးအဖြဲ႕သားမ်ားဟာ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ စြယ္ေတာ္ ေလးဆူအနက္မွ တစ္ဆူျဖစ္တဲ့ ေရႊစည္းခံုစြယ္ေတာ္ဘုရားကို နံနက္ ငါးနာရီ ေလာက္ကတည္းက ဖူးေျမာ္ ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ စက္ေလွနဲ႔ ဧရာဝတီျမစ္ႀကီးကို        ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ျမစ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္မွာတည္ရွိတဲ့ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ စြယ္ေတာ္ဘုရားကို ဖူးေျမာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ ေလာကနႏၵာစြယ္ေတာ္ဘုရား၊ တုရင္ေတာင္  စြယ္ေတာ္ဘုရား တို႔ကို မြန္းမတည့္ခင္ အမီ ဖူးေျမာ္ႏိုင္ဖို႔ ျမစ္ဆိပ္ကို ျပန္ဆင္းလာခဲ့ၾကပါတယ္။
          ကြ်န္မတို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုက စြယ္ေတာ္ေလးဆူကို တစ္ေန႔တည္း မွာ မြန္းမတည့္ခင္အမီ ဖူးေျမာ္ရ မွာပါ။ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး သစၥာ ဓိ႒ာန္ျပဳ ထားခဲ့တဲ့အတိုင္း မနက္ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ကစလို႔ မြန္းမတည့္ ခင္အခ်ိန္အတြင္း တစ္ဆူၿပီး တစ္ဆူ ဖူးေျမာ္ရမွာပါ။ ဘုရားတစ္ဆူနဲ႔ တစ္ဆူမွာလည္း တူေသာ လွဴဖြယ္ ဝတၳဳကိုပဲ လွဴဒါန္း ရၿပီး လိုရာဆု တစ္ခုတည္းကို စြယ္ေတာ္ေလးဆူ စလံုးမွာ တူေသာဆုကိုပဲ ေတာင္းရမွာပါ။ အဲဒီလိုလွဴဒါန္းၿပီး လိုရာဆုကို ေတာင္းမယ္ဆိုရင္ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾက ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မတို႔အဖြဲ႕ဟာ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ကေန တက္သုတ္႐ိုက္ ျပန္လာခဲ့ရပါ တယ္။ အခု ကြ်န္မတို႔အားလံုး စက္ေလွေပၚမွာ ေနရာယူလိုက္ၾကၿပီး မၾကာခင္မွာဘဲ လာရာျမစ္ဆိပ္ဘက္ကို ျပန္လည္ ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကပါတယ္။
                       ၅။  
           စက္ေလွသံနဲ႔အတူ ဘုရားဖူး အဖြဲ႕သားမ်ားရဲ႕ ေထြရာေလးပါး စကားေျပာဆိုသံ ေတြဟာ ဧရာဝတီ ျမစ္႐ိုးတစ္ေလွ်ာက္မွာ စီစီညံလို႔ ပါပဲ။ လိႈင္းသံ၊ ေရသံ၊ လူသံ၊ စက္သံေတြကို ဥေပကၡာျပဳၿပီး လူးလြန္႔ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ ေရဇလာ နဒီ ဧရာဝတီရဲ႕အလွကို မ်က္စိတစ္ဆံုး ေငးၾကည့္ေနမိပါတယ္။ အခုလို ျမစ္ျပင္က်ယ္ႀကီးကို ျမင္မိ ေလတိုင္းမွာ သတိမရဘဲ မေနႏိုင္တဲ့ တရားတစ္ပုဒ္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါက ေတာ့ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ႀကီး ေနာက္ပါရဟန္းငါးရာတို႔ကို ဂဂၤါျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာ ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဒါ႐ုကၡေႏၶာပမသုတၲန္ တရားေတာ္ပါပဲ။
          ဂဂၤါျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာ ေနာက္ ပါ ရဟန္းငါးရာနဲ႔အတူ တင့္တယ္ သပၸာယ္စြာ ၾကြခ်ီ ေတာ္မူလာတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ႐ုပ္အဆင္းသဏၭာန္ ဟာ တုႏိႈင္းစရာမရွိေလာက္ေအာင္ကို အာ႐ံုထဲမွာပံုေဖာ္ေနမိပါတယ္။
          အာ႐ံုနဲ႔ ဒြါရ တိုက္တိုင္း ဓမၼ အစဥ္သာ ထင္ရွားေနတဲ့ ဘုရား ရွင္ရဲ႕ဥာဏ္ေတာ္ဟာ ခုလိုျမစ္ျပင္ က်ယ္ႀကီးထဲမွာစီးေမ်ာလာတဲ့ သစ္ ေဆြးတံုး(ထင္းတံုး)ကေလးကို ျမင္မိတယ္ ဆိုရင္ပဲ တရားတစ္ပုဒ္ေဟာဖို႔ အေၾကာင္းတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။
          လႈပ္လီလႈပ္လဲ့နဲ႔ ျမစ္ျပင္က်ယ္ ႀကီးထဲမွာ ေရစီးနဲ႔အတူေမ်ာပါလာတဲ့ သစ္ေဆြးတံုး ကေလးကို ျမင္ေတာ္မူလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ဘုရား ရွင္က ေနာက္ပါရဟန္းတို႔ကို ခုလို မိန္႔ေတာ္ မူလိုက္ပါတယ္။
          “ခ်စ္သားတို႔၊ ဟိုးေရွ႕မွာ ေမ်ာ ပါလာတဲ့ သစ္ေဆြးတံုးကေလးကို ျမင္မိၾကတယ္ မဟုတ္လား”
          ရဟန္းမ်ား -
          “မင္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား”
          “အဲဒီလို ေရစီးအတိုင္းေမ်ာပါ ေနတဲ့ သစ္တံုးကေလးဟာ အမိႈက္ သ႐ိုက္နဲ႕တူတဲ့ အခ်က္ ရွစ္ခ်က္နဲ႔သာ မကပ္ၿငိဘူးဆိုရင္ သမုဒၵရာထဲကို ပံုမွန္အတိုင္း စီးဝင္သြားေတာ့မွာ အေသအခ်ာပဲ ခ်စ္သားတို႕။ အဲဒီကပ္ၿငိတတ္တဲ့ တရားရွစ္ခ်က္ကေတာ့ -
          ၁။ ဤမွာဘက္ကမ္းကိုလည္း မကပ္။
          ၂။ ထိုမွာဘက္ကမ္းကိုလည္း မကပ္။
          ၃။ ေရလယ္ေကာင္လည္း မျမဳပ္။
          ၄။ ေသာင္ေပၚလည္းမတင္။
          ၅။ လူမဆယ္ရင္။
          ၆။ နတ္မကယ္ရင္။
          ၇။ ဝဲလည္း မစုပ္။
          ၈။ အတြင္းလည္း မပုပ္ေဆြး ဘူးဆိုရင္ သမုဒၵရာထဲကို ေရစီး အတိုင္း ေမ်ာပါသြားလိမ့္မယ္ ခ်စ္သားတို႔။
          အဲဒီလို ဘုရားရွင္က သစ္ ေဆြးတံုး(ထင္းတံုး)ကေလးကို ညႊန္ ျပၿပီး ေဟာၾကားလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ သားရဟန္းေတာ္ေတြဟာ သစ္ တံုးေလးနဲ႔ဥပမာေပးထားတဲ့ ခႏၶာငါးပါး၊ ႐ုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးတို႔အေပၚ မွာ အာ႐ံုစိုက္မိမွာ မလြဲပါပဲ။ အဲဒီ အခ်က္ရွစ္ခ်က္ ရဲ႕အဓိပၸာယ္ေတြက
          ၁။ ဤမွာဘက္ကမ္းကိုလည္း မကပ္ဆိုတာဟာ ‘မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္’ဆိုတဲ့ အတြင္း အာယတန ေျခာက္ပါးပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။
          ၂။ ထိုမွာဘက္ကမ္း ဆိုတာ  ‘အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕၊ သေဘာတရား’ ျဖစ္တဲ့ အျပင္အာယတနေျခာက္ပါးကို ဆိုပါတယ္။
          ၃။ ေရလယ္ေကာင္လည္း မျမဳပ္ ဆိုတာဟာ ဗဟိဒၶ၊ အဇၩတၲ တို႔ကို မစြဲလမ္းျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
          ၄။ ေသာင္ေပၚလည္း မတင္ ဆိုတာ မာနမဝင္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
          ၅။ လူမဆယ္ဆိုတာ လူေတြ နဲ႔ေရာေႏွာၿပီးမေနျခင္း(လူဝတ္ေၾကာင္ ေယာဂီေတြဆိုရင္ သံေယာဇဥ္တရား၌ မကပ္ၿငိျခင္းပဲ) ျဖစ္ပါ တယ္။
          ၆။ နတ္မကယ္ ဆိုတာက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔အေပၚ၌ နတ္ျဖစ္ရန္ ဆုမေတာင္း ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
          ၇။ ဝဲလည္းမစုပ္ ဆိုတာ - ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေပၚမွာ မေပ်ာ္ေမြ႕ ျခင္းကို ဆိုပါတယ္။
          ၈။ အတြင္းလည္း မပုပ္ေဆြး ဆိုတာ ကိုယ္က်င့္တရားတို႔ မပုပ္ေဆြးျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
          ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူ ခဲ့တဲ့ ဒါ႐ုကၡေႏၶာပမသုတၲန္တရားေတာ္ကို အမွတ္ရ ေနရင္းမွ ဧရာဝတီ ျမစ္ေရျပင္ေပၚမွာ လူးလြန္႔ေရြ႕လ်ားေနတဲ့ လိႈင္းလံုးမ်ားကို စူးစိုက္ၾကည့္ ေနမိပါတယ္။
          အဝိဇၨာေရလိႈင္းနဲ႔ ဝိဇၨာေရ လိႈင္း၊ ကပ္ၿငိျခင္းနဲ႔ မကပ္ၿငိျခင္း၊ အဝိဇၨာက အပူလိႈင္း၊ ဝိဇၨာက အေအးလိႈင္း၊ အဝိဇၨာေရလိႈင္းနဲ႔တူ တဲ့ ေမာဟတရား ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ သက္ေရာက္ ေနရင္ အခ်က္ရွစ္ခ်က္ နဲ႔ကပ္ၿငိေနမွာ မလြဲပါပဲ။ အဲဒီအခါ မွာ ကိေလသာစိတ္တို႔ရဲ႕ နားခိုရာ ျဖစ္တဲ့ ဟိုမွာဘက္ကမ္း၊ ဒီမွာဘက္ ကမ္း၊ ေသာင္ေပၚ၊ ဝဲဂယက္ အစရွိတဲ့ သံသရာ ျမစ္ေရျပင္မွာ အခါအခြင့္သင့္သလို က်င္လည္က်က္စား ေနရဦးမွာပါပဲ။ မိမိသႏၱာန္မွာ အဝိဇၨာေရလိႈင္းေတြ ဂယက္ထေန တဲ့ ၾကားထဲက သတိပ႒ာန္အကူ အညီယူၿပီး ဝိဇၨာ ေရလိႈင္းတို႔ ျဖတ္ေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာႏိုင္မယ္ဆိုရင္  အဲဒီ ေရစီးေၾကာင္းေပၚကေန အပူလိႈင္း အေအးလိႈင္းတို႔အေပၚ ဥေပကၡာျပဳၿပီး တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ စြာနဲ႔ မယိမ္းမယိုင္ မတိုးမဆုတ္ မယုတ္မေလ်ာ့တဲ့ မဇၩိမလမ္းစဥ္ အတိုင္း လိုရာခရီးကို ႏွင္မယ္ဆို ရင္ အခ်က္ ရွစ္ခ်က္နဲ႔ မကပ္ၿငိ ေတာ့ဘဲ ခႏၶာငါးပါး ျဖစ္ပ်က္တရား ဟာ သူ႕ဓမၼျဖစ္စဥ္အတိုင္း ခ်ဳပ္ဆံုး ျခင္း၏ တည္ရာဆီသို႔ စီးဝင္သြား ေတာ့မွာပါလား ဆိုတာကို ဥာဏ္အျမင္ သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ေနမိပါ တယ္။
          ထပ္မံၿပီး ဥာဏ္အျမင္သံုးသပ္မိတာကေတာ့ အဲဒီလို မကပ္ၿငိျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းက ဝိဇၨာဥာဏ္၊ဝိဇၨာဥာဏ္ျဖစ္ဖို႔အေၾကာင္းက ဗိုလ္ငါးပါး။ ဒါဆိုရင္ ေရႊစည္းခံုေစတီႏွင့္ တန္႔ၾကည့္ေတာင္္ေစတီေတာ္တို႔မွာ ေတာင္းခဲ့တဲ့ ဆုက ဆုေတာင္း႐ံု သက္သက္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မျပည့္ႏိုင္ပါလား။ လိုရာခရီးတစ္ခုကို သြားခ်င္ တယ္ဆိုရင္ စိတ္ကူး႐ံုနဲ႔ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ ကိုယ္တိုင္ ထသြားမွေရာက္ ႏိုင္သလို “ဤဘဝ ဤခႏၶာသည္ ေနာက္ဆံုး ဘဝဇာတ္သိမ္း ခႏၶာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရပါလို၏ အရွင္ဘုရား။” (မွတ္ခ်က္-သည္ေနရာမွာ သံေဝဂဥာဏ္ ထက္သန္ေသာအခ်ိန္တြင္ ေတာင္းေသာဆုကို ဆိုလိုပါသည္) ဟု ေတာင္းခဲ့ေသာဆုကို ပိုင္ဆိုင္ လိုရင္ေတာ့ စကၠန္႔တိုင္းမွာ ဝိဇၨာဥာဏ္ သက္ဝင္ႏိုင္ဖို႔ ‘သဒၶါဗိုလ္၊ သတိဗိုလ္၊ ဝီရိယဗိုလ္၊သမာဓိဗိုလ္၊ ပညာဗိုလ္’တို႔ကို လက္ကိုင္ထားလို႔ လိုရာခရီးကို ႏွင္ရမွာပါ။ အဲဒီလို မိမိသႏၱာန္မွာ အၿမဲတမ္း ဝိဇၨာဥာဏ္ ျဖစ္ေနမွသာ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ဥပမာ ေပးထားတဲ့ သစ္ေဆြးတံုး ကေလးဟာ ‘ကမ္းကပ္၊ ေသာင္တင္၊ ေရျမဳပ္၊ ဝဲစုပ္’ အစရွိတဲ့ ကိေလသာတရားတို႔ရဲ႕ ေခၚေဆာင္ရာ ေနရာမွာ မနားခိုေတာ့ဘဲ သမုဒၵရာထဲသို႔ ေျဖာင့္ျဖဴးစြာ စီးဝင္သြားႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါလား။
          ၆။
           အင္ဂ်င္စက္သံေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း အရွိန္ေလ်ာ့က်လာတာနဲ႔အမွ် ေတြးလက္စ အေတြး လံုးေလးေတြက ေမွးမွိန္ ေလ်ာ့ရဲသြားေလၿပီ။ အျပင္အာ႐ံုဘက္ဆီ ကိုသတိထားမိ လိုက္ေတာ့မွ ကြ်န္မ တို႔ စီးနင္းလိုက္ပါလာတဲ့ စက္ေလွဟာ ကမ္းစပ္ဆီသို႔ တေရြ႕ေရြ႕ဆိုက္ ကပ္လို႔ေနပါၿပီ။ စက္ေလွေပၚမွာ လိုက္ပါလာတဲ့ ခရီးသည္မ်ားအားလံုးလည္း လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ အခု စက္ေလွေပၚက ဆင္းတာနဲ႔ ေလာကနႏၵာ စြယ္ေတာ္ ဘုရားကို ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ ခရီး ဆက္ရဦးမွာပါ။ စက္ေလွေပၚက မဆင္းခင္ေလးမွာ လာရာလမ္းကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနမိျပန္ပါတယ္။ ဟိုး အေဝးဆီမွာက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ စြယ္ေတာ္ဘုရား ကို လက္အုပ္ခ်ီ ဖူးေျမာ္ေနမိရင္း ဒါ႐ုကၡေႏၶာပမ သုတၲန္တရားေတာ္ကို ထပ္မံ ႏွလံုးသြင္း ေနမိပါတယ္။
          မိမိေတာင္းခဲ့တဲ့ဆု ျပည့္ဖို႔ရာ မွာ အခ်က္ ရွစ္ခ်က္နဲ႔ မကပ္ၿငိဖို႔ က အဓိကပဲ မဟုတ္လား။ မိမိ လိုခ်င္တဲ့ အက်ိဳးတရားအတြက္ ျဖည့္ဆည္းရမယ့္အေၾကာင္းတရားကို ေသခ်ာသိေနမွေတာ့ ကိုယ့္တာဝန္ ကို က်င့္႐ံုမွတစ္ပါး အျခားမရွိေတာ့ပါလား။
          အခု ေလာကနႏၵာစြယ္ေတာ္ ဘုရားကိုေရာက္ရင္ ေတာင္းမယ့္ဆု တစ္ခုက ေရႊစည္းခံု၊ တန္႔ၾကည့္ေတာင္တို႔မွာ ေတာင္းခဲ့တဲ့ ဆုနဲ႔ သဏၭာန္ကြဲျပား ျခားနားေပမဲ့ သေဘာကေတာ့ အတူတူပဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။
          အဲဒီဆုကေတာ့ “ဘယ္ေသာင္ ယံ၊ ဘယ္ကမ္းစပ္ဆီမွ မနားလိုေတာ့ပါ အရွင္ဘုရား” ဟူ၍သာ ေတာင္းဆိုေနမိေတာ့မွာပါ။

ေယာဂီ(ေရႊျပည္သာ)

No comments: