သတိကိုအေဖာ္ျပဳ၍
ေဝဒနာကို ရင္ဆိုင္ျခင္း
ဧရာၿငိမ္းေအး
(၁)
အခုတေလာမွာ ႐ႈမွတ္မႈရဲ႕အာ႐ံုက ႏွလံုးသားေနရာဆီ ေရာက္ေနပါတယ္။
ႏွလံုးေနရာ က တစ္ခါတစ္ရံမွာ နည္းနည္း ေအာင့္ေနတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ဟာတာတာနဲ႔
အသက္႐ွဴမဝသလို ခံစားရတာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္တယ္။ အဲဒီႏွလံုးေနရာကို စူးစိုက္မွတ္လိုက္
တဲ့အခါမွာ ေလပူေဖာင္းကို ဖိခ် လိုက္သလို ေလေတြသြားတဲ့ အသံလိုမ်ိဳးျဖစ္တာကိုလည္း
သတိျပဳမိေန ပါတယ္။ အခု ေနာက္ပိုင္းကာလေတြမွာ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္မွာ
တခ်ိဳ႕ေသာ လူေတြဟာ Heart Attack ဆိုတဲ့
႐ုတ္တရက္ ႏွလံုးထိခိုက္တဲ့ ေရာဂါေဝဒနာမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေနရင္းထိုင္ရင္း သြားလာရင္းနဲ႔
ေသဆံုးတတ္ၾကတာေတြကို ေတြ႕ႀကံဳ ၾကားသိလာရပါတယ္။
နာမည္ႀကီးတဲ့ အႏုပညာရွင္ တခ်ိဳ႕လည္း အေကာင္းအတိုင္းလို
သြားလာေနရင္းကေန ႐ုတ္တရက္ ႏွလံုးခုန္ ရပ္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ေသသြားၾကတာေတြလည္း
မၾကာခဏ ၾကားသိလာရတဲ့အခါမွာ ႏွလံုးေနရာက ဓာတ္သဘာဝေဖာက္ျပန္ မႈကို သတိျပဳမိၿပီ ‘ဒီလို
အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးနဲ႔လည္း ေသသြားႏိုင္တာပါပဲလား”ဆိုတဲ့ အေတြးလည္း ျဖစ္လာပါတယ္။
လူေတြဟာ ေသခါနီးမွာေရာဂါ ေဝဒနာကို ေသရေလာက္ေအာင္
နာက်င္ခံစားရလို႔ ေသသြားၾကတာ လို႔ ၾကားဖူးထားပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္း ေသသြားၾကေပမဲ့လည္း
ေသရေလာက္ ေအာင္ နာက်င္တဲ့ေဝဒနာကို ခံစားသြားၾကရမွာပါပဲ။
ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ေသသြားၾကတဲ့သူေတြဟာ လည္း အဲဒီႏွလံုးသားေနရာက စူးစူးရွရွ ထိုးႏွက္
နာက်င္ျခင္းကို ခံစားသြားၾကရမွာပါပဲ။ အဲဒီေဝဒနာေပၚမွာ ‘ေယာနိေသာမနသိကာရ’ ဆိုတဲ့
ႏွလံုးသြင္းမႈမွန္ကန္စြာနဲ႔ ႐ႈျမင္ သံုးသပ္ ဆင္ျခင္တတ္ဖို႔ အလြန္ အေရးႀကီးပါလားဆိုတာ
သတိသံေဝဂ ျဖစ္မိပါတယ္။ ခႏၶာရဲ႕ေရာဂါ ေဝဒနာအေပၚမွာ ယထာဘူတက်က်
႐ႈမွတ္ဆင္ျခင္တတ္ဖို႔ဆိုတာကလည္း အေလ့အက်င့္ ေကာင္း ရွိထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
(၂)
ခႏၶာကိုယ္ဟာ ပထဝီ၊ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ဝါေယာဆိုတဲ့
ဓာတ္ႀကီးေလးပါးနဲ႔ ျဖစ္တည္ တည္ေဆာက္ ထားတဲ့ ေနရာမွာ ဓာတ္သဘာဝေတြ အညီအမွ် ျဖစ္တည္
လုပ္ေဆာင္ေနမွ ခႏၶာကိုယ္က
က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး ေပါ့ပါး သြက္လက္ေနတာပါ။ ဓာတ္သဘာဝ တစ္ခုခုက အညီအမွ်
မျဖစ္ဘဲနဲ႔ ဓာတ္သေဘာ လြန္ကဲမႈေတြ၊ ယုတ္ေလ်ာ့မႈေတြရွိေနၿပီ ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာ
ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္မႈေတြကို ခံစားလာရတတ္ပါတယ္။ ပထဝီဆိုတဲ့ မာမႈ ေပ်ာ့မႈသေဘာ၊
ေတေဇာဆိုတဲ့ ပူမႈေအးမႈသေဘာ၊ အာေပါဆိုတဲ့ ဖြဲ႕စည္းမႈ ယိုစီးမႈ သေဘာ၊ ဝါေယာ ဆိုတဲ့
က်ံဳ႕မႈျြကမႈသေဘာေတြမွာ ဓာတ္သဘာဝတစ္ခုရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာက အားမ်ားေနသည္ ျဖစ္ေစ၊
အားေလ်ာ့ေနသည္ျဖစ္ေစ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေရာဂါေဝဒနာဆိုတာ ျဖစ္လာ ခံစားလာရပါတယ္။
ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး
အခံရခက္တဲ့ ခံစားမႈေဝဒနာ ေတြျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ကိုယ္မွာ ျဖစ္ေစ၊ စိတ္မွာျဖစ္ေစ
ဆင္းရဲတဲ့ ေဝဒနာ တစ္မ်ိဳးက လႈပ္ခတ္ ခံစားေနရတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ျဖစ္ရင္
ျဖစ္မွန္းသိၿပီး ႐ႈမွတ္ ဆင္ျခင္ ေနႏိုင္ရင္ ေတာ္ေတာ္အက်ိဳးမ်ားပါ တယ္။ လႈပ္ခတ္ေနတဲ့ ခံစားမႈေဝဒနာကိုျဖစ္ေစ၊
မခံသာတဲ့ ေရာဂါေဝဒနာကိုျဖစ္ေစ ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာ ေလးအတိုင္းသိၿပီး ႐ႈမွတ္လိုက္တဲ့
အခါမွာ ခံစားမႈအရလည္းသက္သာ သြားပါတယ္။ စိတ္လည္း ၾကည္လင္မႈရပါတယ္။ ခံစားမႈ ေရာဂါေဝဒနာရဲ႕
ခံသာမႈ၊မခံသာမႈေတြရဲ႕မတည္ ၿငိမ္ဘဲ လႈပ္ခတ္ေနတဲ့သေဘာေတြကို သိျမင္လာရလို႔ အသိဥာဏ္လည္း
ရွင္းလင္းလာပါတယ္။
မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕သစၥာေလးပါးတရားေတာ္မွာ ဒုကၡ (၁၂)
မ်ိဳးကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားခဲ့ေၾကာင္းကို ျပဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီဒုကၡသစၥာ
ဒုကၡတရား (၁၂)မ်ိဳးဆိုတာ -
(၁)ဇာတိ - ဘဝသစ္ျဖစ္ရတဲ့ဆင္းရဲ။
(၂)ဇရာ - အိုရတဲ့ ဆင္းရဲ။
(၃)မရဏ-ေသရတဲ့ဆင္းရဲ။
(၄)ေသာက-စိုးရိမ္ရတဲ့ဆင္းရဲ
(၅)ပရိေဒဝ - ငိုေျြကးရတဲ့ဆင္းရဲ။
(၆)ဒုကၡ-ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း။
(၇)ေဒါမနႆ - စိတ္ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ျခင္း၊စိတ္ဆင္းရဲျခင္း။
(၈)ဥပါယာသ-စိတ္ႏွလံုး ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္း။
(၉)အပိၸေယဟိသမၸေယာဂ- မခ်စ္ခင္မႏွစ္သက္အပ္ေသာပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ဝတၳဳေတြနဲ႔
မေတြ႕ခ်င္ဘဲ ေတြ႕ရ၊ ႀကံဳရ၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရတဲ့ဆင္းရဲ။
(၁၀)ပိေယဟိဝိပၸေယာဂ-ခ်စ္ခင္အပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ဝတၳဳေတြနဲ႔
ေကြကြင္းခြဲခြာရတဲ့ဆင္းရဲ။
(၁၁)ယံ ပိစၦံ န လဘတိ၊တမိၸဒုကၡံ-ကိုယ့္အလိုအတိုင္း မျဖစ္တဲ့
ဆင္းရဲ။
(၁၂) သံခိေတၲန ပဥၥဳပါဒါ နကၡႏၶာ ဒုကၡာ-ဥပါဒါနကၡခႏၶာ (၅) ပါး၊ ႐ုပ္နာမ္တရားေတြဟာ
ဆင္းရဲ ဆိုတဲ့ ဆင္းရဲျခင္းေတြကို ျပဆိုထားပါတယ္။
ဒါေတြဟာ မိမိရဲ႕ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြပါပဲ။
ဒီဆင္းရဲေတြဟာ လူရယ္လို႔၊ သတၲဝါ ရယ္လို႔ ျဖစ္ေနၾကရင္ မႀကံဳဆံု၊ မခံစားခ်င္လို႔လည္း
မရပါဘူး။ အခ်ိန္တိုင္းမွာ ႀကံဳေနရမယ့္ ဆင္းရဲေတြနဲ႔ ကံအေၾကာင္းတရားေတြ
တိုက္ဆိုင္တဲ့အခါေတြ တိုင္းမွာ ႀကံဳေနရမယ့္ ဆင္းရဲေတြပါ။ ဒီဒုကၡ (၁၂)ပါး လံုးကို
ေျပးမလြတ္တမ္းႀကံဳဆံုခံစား ေနရမွာပါ။ ဇာတိ ဆိုတဲ့ ဘဝသစျ္ဖစ္ရတဲ့ဆင္းရဲဆိုတာလည္း
ဒီဘဝမွာ ႀကံဳခဲ့ရၿပီးၿပီ။ သံသရာမွာဘဝသစ္ ျဖစ္တိုင္းလည္း ႀကံဳေနရဦးမွာပါ။ ဇရာဆိုတဲ့
အိုျခင္းဆင္းရဲကေတာ့ အခ်ိန္တိုင္းမွာ ႀကံဳေနျဖစ္ေနရတဲ့ဆင္းရဲပါ။ကြ်န္မတို႔ရဲ႕
ခႏၶာကိုယ္ဟာ အခ်ိန္တိုင္းမွာ အခါမလပ္ အိုေန ပ်က္စီးေနတာပါ။ တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ အိုေန
ပ်က္စီးေနတဲ့ သေဘာကို သတိ မျပဳမိေတာ့ မသိၾကပါဘူး။ အသက္ (၅၀) (၆၀) (၇၀) အဲဒီလို
အသက္ႀကီးပိုင္းေရာက္မွ အိုၾက တယ္လို႔ထင္ေနၾကတဲ့ သမား႐ိုးက် အထင္အျမင္ေတြဟာ
မွားယြင္းေနပါတယ္။ ဘဝသစ္စၿပီး ျဖစ္တည္ ရွင္သန္လာၿပီးကတည္းက အခ်ိန္ရွိသေရြ႕
အိုျခင္းတရားဘက္ဆီကို ခ်ဥ္းကပ္ရင္း ေဟာင္းႏြမ္းပ်က္စီးမႈ ေတြက ျဖစ္ေပၚေနတာပါ။
ကေလးအရြယ္ လူငယ္အရြယ္ ႏုနယ္ပ်ိဳျမစ္ ပါတယ္ ဆိုေပမဲ့လည္း ေမြးလာကတည္းက ျဖစ္လာခဲ့တဲ့
႐ုပ္တရား နာမ္တရားေတြက ပ်က္စီးၿပီး၊ အသစ္ျဖစ္လာရတဲ့ ႐ုပ္တရားနာမ္ တရားေတြကလည္း
အခ်ိန္တိုင္းမွာ အိုႏြမ္းပ်က္စီးေနရတာပါပဲ။အသက္ႀကီးမွ ႐ုတ္ခ်ည္းႀကီး အိုသြား
ပ်က္စီးသြားတာမဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် အိုေဟာင္းပ်က္စီးျခင္းတရားထဲ တိုးဝင္ေနရတာက
ဇရာဆင္းရဲပါ။
မရဏဆိုတဲ့ ေသျခင္းဆင္းရဲကေတာ့ ဘဝတစ္ခုရဲ႕ အဆံုးသတ္
ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္က်မွ ႀကံဳေတြ႕
ရင္ဆိုင္ရတယ္ဆိုေပမဲ့လည္း ဘဝတစ္ခုမွာေတာ့ အႀကီးမားဆံုးနဲ႔ အေရးႀကီးဆံုး
အဆံုးအျဖတ္ဆင္းရဲ ပါပဲ။ ကြ်န္မတို႔ကို
ဘယ္လိုမရဏ ဆင္းရဲက ဘယ္ေလာက္အထိ ႏွိပ္စက္လို႔ ဘဝတစ္ခု အဆံုးသတ္သြားရမယ္လို႔လည္း
ႀကိဳတင္ၿပီး မသိျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ လူတိုင္းဟာ မရဏ-ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္
ႀကံဳေတြ႕ၾကရဦးမွာပါပဲ။ အဲဒီ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ကို
အေကာင္းဆံုး ရင္ဆိုင္သြားႏိုင္ဖို႔ အတြက္လည္း သံေဝဂတရားနဲ႔ ႀကိဳတင္ၿပီး
ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ေနမိပါတယ္။ တစ္ဘဝစာ ရွိရွိသမွ် ႐ုပ္ဝတၳဳ ပိုင္ဆိုင္မႈ၊
ဂုဏ္ျဒပ္ဟူသမွ်ကို ထားခဲ့ ၿပီးျပဳက်င့္မႈကံအက်ိဳးေတြနဲ႔က်င့္ႀကံမႈ ဥာဏ္အက်ိဳးအျမတ္ေတြကိုပဲ
ကိုယ္ အားထုတ္ လုပ္ေဆာင္ထားသမွ် အက်ိဳးတရားေတြအျဖစ္ ရရွိပိုင္ဆိုင္သြားၾကမွာပါ။
အရိယာမျဖစ္ေသး သေရြ႕ ေထာက္ရာတည္ရာ မရေသးသေရြ႕ ေသခါနီးကာလမွာ အယူမွားမယ့္ အေရးေတြ
ကလည္း ေတြးေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ သတၲဝါေတြဟာ မိမိတို႔ တမလြန္ဘဝရဲ႕ မေသခ်ာ မေရရာ
မႈေတြ ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ပဲ ေသျခင္းတရားကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကရ တာပါ။တမလြန္ဘဝရဲ႕ေသခ်ာေရရာတဲ့
ေထာက္တည္အားကိုးရာ တရားအသိနဲ႔ ျပည့္ဝေနၿပီဆိုရင္ ေသျခင္း တရားရဲ႕ ၿခိမ္းေျခာက္မႈကေနလည္း
လြတ္ေျမာက္ခြင့္ ရေနမွာပါ။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားထားခဲ့သလိုပါပဲ။
အပါယ္ဘံုဘဝေတြကို ေရာက္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူး၊ သုဂတိ ဘံုဘဝကိုသာ ရမွာေသခ်ာေနတဲ့
သူအတြက္ ‘အိမ္စုတ္အိမ္ငယ္ေလးကေန အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းကို ေျပာင္းရမယ့္သူ”လိုပဲ
ေၾကာက္ရြံ႕စရာ ထိတ္လန္႔စရာမရွိဘဲ စိတ္ ေအးခ်မ္းသာစြာနဲ႕ ေသျခင္းတရားကို
ရင္ဆိုင္သြား႐ံုပါ။
ေသာက၊ ပရိေဒဝ၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆ၊ ဥပါယာသ၊ အပိၸေယဟိ သမၸေယာဂ၊
ပိေယဟိ ဝိပၸေယာဂ၊ ယံ ပိစၦံ နလဘတိ တမၸိဒုကၡ ဆိုတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကလည္း လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္
မႀကံဳဆံုခ်င္လို႔ မခံစားခ်င္လို႔ မရပါဘူး။ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာ ၿပီဆိုကတည္းက
စိုးရိမ္ပူေဆြးစရာ ေတြက ႀကံဳေနရတာပါပဲ။ ငိုေျြကး စရာေတြကလည္း ေရွာင္ကြင္းခ်င္လို႔
မရႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္းေတြကလည္း ခႏၶာ ရွိေနမွေတာ့
ေရာဂါေဝဒနာေတြနဲ႔မလြတ္ကင္းႏိုင္ပါဘူး။ မၾကာခဏ ဆိုသလို ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ေနရာအႏွံ႕ကေန ထိခိုက္နာက်င္မႈေတြနဲ႔
နပမ္းလံုးေနရတာ ပါပဲ။ စိတ္ႏွလံုး မသာမယာ ျဖစ္ရတာကလည္း ႏွလံုးသြင္းမွားရင္ မွားသလို
အခ်ိန္တိုင္း ၾကံဳဆံုေနရတဲ့ ဒုကၡတစ္မ်ိဳးပါ။
ကြ်န္မတို႔ေတြဟာ ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့
အေျခအေနေတြမွာ အခက္အခဲ ေတြျဖစ္ရတိုင္း၊ စိတ္မွာ မွားယြင္းတဲ့ လက္ခံမႈ
ျဖစ္တိုင္းမွာ စိတ္ထဲ မေက်နပ္တဲ့ မသာယာတဲ့
ခံစားမႈက ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီခံစားမႈေတြက အတိုင္းထက္အလြန္ ဆိုးရြားစြာ
ခံစားလာရၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ႏွလံုး ျပင္းစြာ ပူေလာင္ပင္ပန္းမႈေတြအထိ ျဖစ္ၾကရၿပီေပါ့။
ဒီၾကားထဲမွာမွ ကိုယ္က မခ်စ္ခင္ မႏွစ္သက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အရာဝတၳဳေတြ၊ အေျခအေနေတြနဲ႔
မေတြ႕ခ်င္ဘဲ ေတြ႕ရ ႀကံဳရတဲ့အခါ၊ ကိုယ္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရတဲ့ ခ်စ္ခင္ရတဲ့
ႏွစ္သက္မိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အရာဝတၳဳေတြ၊ အေျခအေနေတြနဲ႔ ေကြကြင္း ခြဲခြာရတဲ့အခါ
ကိုယ္္,စိတ္ ဆင္းရဲ ဒုကၡေတြကလည္း ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္အလိုအတိုင္း မျဖစ္တဲ့
ဆင္းရဲကေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႔၊ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်
ဆိုသလိုပါပဲ။ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြ၊ အရာဝတၳဳေတြ၊ အေျခအေနေတြမွာ
ကိုယ့္စိတ္တိုင္းက် ကိုယ့္သေဘာက် ျဖစ္ဖို႔ ဆိုတာကလည္း တကယ္ မလြယ္တဲ့ ကိစၥပါ။
ဒီေတာ့လည္း ကိုယ့္ အလိုက် မျဖစ္တိုင္းမွာ ဆင္းရဲေနေတာ့တာပါပဲ။
သံခိေတၲန ပဥၥဳပါဒါနကၡႏၶာ ဒုကၡာ-ဆိုတဲ့ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ၅-ပါး၊
႐ုပ္နာမ္တရားေတြဟာ ဆင္းရဲ ဆို တဲ့ဆင္းရဲမႈမွာေတာ့ ကြ်န္မတို႔အေန နဲ႔
ဆင္ျခင္ပိုင္းျခားႏိုင္တဲ့အသိဥာဏ္ မျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ရင္ ဒါေတြကို ဆင္းရဲလို႔
မသိမျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါဟာ သခၤါရ ဒုကၡအမ်ိဳးအစားမွာ အက်ံဳးဝင္ တဲ့ ျဖစ္ပ်က္သမွ်
႐ုပ္နာမ္မွန္သမွ်ေတြရဲ႕ဆင္းရဲပါ။
ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ အေၾကာင္း တရားေတြကေန ျပဳျပင္ေပးလို႔ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့
ခႏၶာ၊မွားယြင္းတဲ့အျမင္ေတြနဲ႔ စြဲလမ္းေစတတ္တဲ့ ခႏၶာ - ခႏၶာငါးပါးဟာ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ
ကို သိျမင္ဖို႔အတြက္ ဝိပႆနာ ဥာဏ္အျမင္နဲ႔ ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ ႐ႈမွတ္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။
အေရွ႕မွာ ေျပာခဲ့သမွ် ဆင္းရဲဒုကၡအားလံုးဟာလည္း ဒီခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ တည္မွီၿပီး
ျဖစ္လာရတာပါ။ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ဒြါရေျခာက္ပါးလံုးမွာ သတိ မရွိရင္၊
ႏွလံုးသြင္းမွားရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားေတြ ျဖစ္ေန တာပါ။ အဝိဇၨာ ဆိုတဲ့ မသိျခင္း၊
ပညာကင္းမဲ့ျခင္း - ေမာဟတရား ေၾကာင့္ ေဝဒနာပစၥယာ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘဝေတြအထိ ဆက္သြားၿပီး
ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ စက္ဝိုင္းက အခါခါ လည္ေနရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမင္မႈ၊ ၾကားမႈဆိုတဲ့
အာ႐ံု နဲ႕ဒြါရ တိုက္ဆိုင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ ျမင္စိတ္၊ၾကားစိတ္စသည္မွာ သတိ နဲ႔ပညာ
ဦးစီးမႈ ေနာက္က်ေလ့ရွိတိုင္း မၾကာခဏဆိုသလို ေဒါမနႆ ေဝဒနာျဖစ္တတ္ပါတယ္။ဒါကလည္း
ကိုယ့္ကို ဒုကၡပိုေပးတတ္တဲ့ အာ႐ံုလို႔လည္း ရွိတတ္ပါေသးတယ္။ ကြ်န္မဆိုရင္ နံစိတ္၊
စားစိတ္၊ ေတြ႕ထိစိတ္ေတြမွာထက္ ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္ ေၾကာင့္ ေဒါသျဖစ္လြယ္တာ ကိုယ့္
ဘာသာ သတိျပဳမိပါတယ္။ နံစိတ္၊ စားစိတ္၊ ေတြ႕ထိစိတ္ေတြမွာေတာ့ ဥေပကၡာေဝဒနာ
ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ သိပ္ၿပီး မထိရွလြယ္တတ္တဲ့ အာ႐ံုေတြလို႔ ေျပာရပါမယ္။ ျမင္စိတ္၊
ၾကားစိတ္၊ ေတြးႀကံစိတ္ေတြေၾကာင့္ ႏွစ္သက္မႈေတြ မႏွစ္သက္မႈေတြ ျဖစ္ရတာ မ်ားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒြါရေျခာက္ပါးထဲမွာ အထူးသျဖင့္ ျမင္မႈ၊ ၾကားမႈ၊ ေတြးေတာမႈေၾကာင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အျဖစ္မ်ား တယ္လို႔ မိမိကိုယ္ကို
သတိျပဳ သံုးသပ္မိရင္း ဒီ ကိေလသာေရာဂါ ေဝဒနာေတြကို ဝိပႆနာနဲ႕ကုစား ဖို႔အေရး စိတ္မွာ
အခ်က္ေပး ေခါင္းေလာင္းသံေတြ အၿမဲ လိုျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒိေ႒ ဒိ႒ မတံၲ၊ သုေတ သုတ မတံၲ၊ မုေတ မုတ မတၲံ၊ ျမင္လွ်င္
ျမင္ကာမွ်၊ၾကားလွ်င္ ၾကားကာမွ်၊ ေတြ႕လွ်င္ ေတြ႕ကာမွ် သေဘာထားႏိုင္တဲ့ ဝိပႆနာဥာဏ္က
စိတ္မွာ လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ ရြံမုန္းစရာေကာင္းတဲ့ ကိေလသာေတြ၊ အထူးသျဖင့္
ေဒါမနႆ ေဝဒနာေတြရဲ႕ ဖိစီးႏွိပ္စက္ျခင္းေတြက လြတ္ေျမာက္ခြင့္၊ ၿငိမ္းေအးခြင့္
ရေနမွာပါ။
(၃)
မၾကာေသးခင္က ဆံုးပါးသြားခဲ့တဲ့ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕မိခင္ ေရာဂါေဝဒနာ
ခံစားေနရစဥ္က ကြ်န္မတို႔ အနီးကပ္ ျပဳစုခြင့္ရလိုက္ပါတယ္။
အသည္းကင္ဆာေရာဂါရဲ႕ ဆိုးဝါးတဲ့ ေနာက္ဆံုးအဆင့္အျဖစ္
သိလိုက္ရၿပီး ေဆးဝါး ကုသမႈခံယူရင္း သားသမီးမ်ားနဲ႔ ေျမးေတြရဲ႕
ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ ခံယူေနရင္းက (၄)လ အေရာက္မွာ အေမ ဆံုးပါးသြားခဲ့တာပါ။
အေမ့ကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေနရင္း စိတ္ထဲမွာ သံေဝဂတရား အၿမဲလို ျဖစ္မိခဲ့ပါတယ္။
ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏ ဆင္းရဲေတြရဲ႕ ဖိစီးႏွိပ္စက္ခံ ခႏၶာႀကီး ရဲ႕သေဘာကို အေမ့ရဲ႕
ေရာဂါ ေဝဒနာကို ေစာင့္ၾကည့္ေပးေနရင္းက မိမိရဲ႕ ခႏၶာထဲ အထိ ဆင္ျခင္ေနမိတယ္။
အသည္းကင္ဆာေရာဂါရဲ႕ ေဝဒနာႏွိပ္စက္မႈဒဏ္ကို အေမက ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ မညည္းညဴဘဲ
ရင္ဆိုင္သြားႏိုင္ခဲ့တာကို အေမ ဆံုးသြားေတာ့ မိသားစုနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးစုအျပင္
ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြကေတာင္ တသသေျပာဆိုရင္း မိမိတို႔ ႀကံဳဆံုရမယ့္ ေသျခင္းတရားအတြက္
အတုယူဖို႔ကို သံေဝဂတရားနဲ႕ယွဥ္ၿပီး ခ်ီးမြမ္း ေျပာဆိုတာေတြ ကြ်န္မတို႔ ၾကားရ၊
ႀကံဳရပါတယ္။
ေသျခင္းတရား ဆိုတဲ့ မရဏ မတိုင္ခင္မွာ ႏွိပ္စက္တဲ့ ဗ်ာဓိဆင္းရဲ
ရဲ႕ ထိုးႏွက္ တိုက္ခိုက္မႈေတြကိုလည္း အေမ့ကို ေစာင့္ၾကည့္ရင္း မ်က္စိေရွ႕မွာ
အထင္အရွား ျမင္ေတြ႕ လိုက္ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က မိသားစုအတြက္၊ သားသမီးေတြအတြက္
အရာရာကို စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးတတ္တဲ့ အေမ၊ စကားနည္းေပမဲ့ အလုပ္သိပ္လုပ္တဲ့ အေမ၊စည္းစနစ္ ေကာင္းၿပီး
သတိသိပ္ေကာင္းတဲ့ အေမဟာ ဗ်ာဓိဆင္းရဲေၾကာင့္ ႐ုပ္ခႏၶာေတြ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဆုတ္ယုတ္ေျပာင္းလဲသြားရပါတယ္။
ဟိုအရင္က မိသားစုအေရးမွန္သမွ် အေသးအဖြဲေလးကအစမိသားစုဝင္ အားလံုးက
အေမ့ကိုပဲတိုင္တည္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကၿပီး အေမကလည္း အၿမဲတမ္း စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ စီမံေပး၊
ဆံုးျဖတ္ေပးခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေရာဂါ ေဝဒနာဒဏ္ ဖိစီးႏွိပ္စက္လာတဲ့ ကာလေတြမွာေတာ့
အေမဟာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း မိသားစုနဲ႔ သီးျခားဆန္သြားပါတယ္။ အေမနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးက
အေမ့ရဲ႕ေရာဂါေဝဒနာပဲ ျဖစ္သြားပံု ရပါတယ္။ စကားလည္း သိပ္မေျပာေတာ့ဘဲ ေရာဂါေဝဒနာကိုပဲ
သည္းခံ ရင္ဆိုင္ ေနပါေတာ့တယ္။ အေမဟာ သတိကို လက္ကိုင္ထားၿပီး ျပင္းထန္လွတဲ့
ေဝဒနာေတြကို ႐ႈမွတ္ဆင္ျခင္ေနပံု ေပၚပါတယ္။ တစ္ခ်က္ကေလးမွ် မညည္းညဴခဲ့တာဟာ
ေလးစားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ေဒါမနႆကိုလည္း အေကာင္းဆံုး ႏွိပ္ကြပ္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေမ့ကို ၾကည့္ရင္း ‘ငါသာဆိုရင္’ဆိုတဲ့ အေတြးကို ကြ်န္မ မၾကာခဏေတြး
စိတ္ေပၚတာပါ။ ]ဒီခႏၶာဝန္ဒုကၡႀကီး အင္မတန္ႀကီးေလးလွပါလား၊ ငါ့မွာသာ အဲဒီလို
ဗ်ာဓိဒုကၡ ႏွိပ္စက္ခံရၿပီ ဆိုရင္ သတိကို အေဖာ္ျပဳရင္း သည္းခံရင္ဆိုင္ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏိုင္ပါ့မလား၊
တကယ္ မလြယ္ ေသးဘူး၊ ႀကိဳးစားရဦးမွာ”ဆိုတဲ့ ဆင္ျခင္မႈ ေတြက အၿမဲမျပတ္
လႊမ္းမိုးေနခဲ့ပါတယ္။ အေမ့ကို သနားစိတ္၊ဆံုး႐ံႈး စြန္႔လႊတ္ရမွာကို ႏွေျမာတသ
စိတ္ေတြနဲ႔အတူ သံေဝဂအေတြးစိတ္ေတြ ေရာျပြမ္းေနခဲ့တာပါ။
အေမက ကြ်န္မတို႔အတြက္ စံနမူနာေကာင္း ျပေပးသြားသလိုပါ ပဲ။
ဘဝမွာ အသက္ (၃၅)ႏွစ္ေရာက္ သည္အထိ ေသလုေမ်ာပါးေဝဒနာသည္ေတြကို မ်က္စိေရွ႕ ျမင္ေတြ႕
ေစာင့္ၾကည့္ရတာမွာ အေမက ကြ်န္မအတြက္ ပထမဆံုးပါပဲ။ ေသခါနီးကာလေတြကို တစ္ရက္ခ်င္း ရင္ဆိုင္ေနရတာ
မ်က္စိေရွ႕မွာ မ်က္ဝါးထင္ထင္ျမင္ေတြ႕ေနရတာေလ။ ေနာက္ဆံုး ရက္ (၂၀)ေလာက္မွာ
ကိုယ့္ခႏၶာကိုေတာင္ ကိုယ္လံုးဝ မႏိုင္ေတာ့တာပါ။ ေဘးကေန ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ထူမ,ေပးမွ
ထလို႔ရေတာ့တာပါ။ အေမ့မွာ ရွိေနတာ ဆိုလို႔ သတိနဲ႕ေဝဒနာ ႏွစ္မ်ိဳးပါပဲ။ အေမ့ ခႏၶာက
က်န္တာေတြ ဘာမွကို ေကာင္းစြာ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေတာ့တာပါ။ ခႏၶာကိုယ္ အင္အားေတြ
ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ယုတ္ေလ်ာ့ေနေပ မဲ့လည္း တစ္ေယာက္ေယာက္က အေမ့ကို ထူမေပးၿပီးရင္ အေမက
သူ႕ခႏၶာရဲ႕ အေပါ့အေလး အညစ္ အေၾကးသုတ္သင္တဲ့ ကိစၥေတြကို သူ႕ဘာသာ တည္ၿငိမ္စြာနဲ႔ မဆံုးမီ နာရီပိုင္းအထိ
လုပ္ေဆာင္ေနပါ ေသးတယ္။ ခႏၶာအားကို မစိုက္ႏိုင္ေပမဲ့ စိတ္အားက ေနာက္ဆံုးအထိ
ေကာင္းမြန္ေနဆဲလို႔ သိျမင္ေနၾကရပါတယ္။ သတိနဲ႔ ေဝဒနာကိုရင္ဆိုင္ေနတာ ေနာက္ဆံုး ထြက္သက္အထိ
ပါပဲ။ခႏၶာကိုယ္ကေတာ့ ဒုကၡအတံုး အခဲႀကီးသက္သက္ ျဖစ္ရၿပီေလ။ တန္ဖိုးမဲ့လွတဲ့ ဒုကၡခႏၶာႀကီးထဲကေန
တန္ဖိုးရွိတဲ့ အသိဥာဏ္အႏွစ္ တရားကိုရယူသြားႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီး လွပါလားဆိုတာ
သင္ခန္းစာေတြရ ေစခဲ့ၿပီ။အေမက ကြ်န္မတို႔ကို ေမြးဖြားခဲ့ ၿပီး၊ေကြ်းေမြးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ၿပီး၊ေလာကီနဲ႕ေလာကုတၲရာအသိတရားေတြကို
သူ႕ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးေပးခဲ့တဲ့အျပင္ ဘဝရဲ႕ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ေတြအထိ သတိတရား၊ အသိဥာဏ္တရားေတြ
ထားရွိဖို႕ အေရးကိုနည္းေပးလမ္းျပရင္း ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္ျပသြားခဲ့တာကလည္း
ကြ်န္မတို႔အတြက္ တန္ဖိုး အရွိဆံုးအေမြအႏွစ္ ျဖစ္ရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သတိပ႒ာန္ အက်င့္ျမတ္တရားကို ဘဝရဲ႕ေနေရး၊
ေသေရးမွာ အသံုးခ်တတ္ဖို႔ ကြ်န္မတို႔ကို အေမက အမူအက်င့္နဲ႔
ေရွ႕ေဆာင္ျပသြားခဲ့ပါၿပီ။ အေမနဲ႕ ကြ်န္မတို႔ေတြဟာ သံသရာမွာလည္း ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ၾကမွာပါ။
ဒီဘဝတစ္ခုမွာကိုပဲ ေက်းဇူးႀကီးမား လြန္းလွတဲ့ အေမ့ရဲ႕ေလာကီအေမြအႏွစ္အျပင္ သတိနဲ႔ေနတတ္ျခင္းအေမြအႏွစ္ကိုလည္း
ကြ်န္မတို႔ေတြ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရင္း ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အခ်ိန္ထိ
ဘဝခႏၶာရဲ႕ ဒုကၡေဝဒနာေတြကို အသိဥာဏ္နဲ႕ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔အေရးႀကိဳးစား
ေနရပါဦးမယ္။
ဧရာၿငိမ္းေအး
No comments:
Post a Comment