ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို
ရွာေဖြျခင္း
သွ်င္ေတဇမာလာ(နဂါးေပၚ)
ဘဝတစ္ခု အစျပဳၿပီ ဆိုကတည္းက သတၲဝါ
ေကာင္၏ မျဖစ္မေန ႀကံဳေတြ႕ရမည့္ တရားကား ဒုကၡဆင္းရဲသာတည္း။ အမိဝမ္းတိုက္၌
ပဋိသေႏၶေနရျခင္း ဆင္းရဲ၊ အလြန္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ က်င္ငယ္ေပါက္မွ တိုးထြက္ရေသာ
ဇာတိဆင္းရဲ၊ ခႏၶာအိမ္ႀကီး အိုမင္း ရင့္ေရာ္လာျခင္း ဇရာဆင္းရဲ၊
အနာေရာဂါေပါင္းစံုတို႔ ဖိစီး ႏွိပ္စက္ခံရျခင္း ဗ်ာဓိဆင္းရဲ၊ ခႏၶာအိမ္ အသစ္
ျပန္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေသဆံုးရျခင္း မရဏဆင္းရဲဟူ၍ ဘဝတစ္ခု ျဖစ္တည္ ရျခင္း၌
မျဖစ္မေနႀကံဳေတြ႕ရမည့္ သေဘာတရားမ်ားေပ။
ယင္းသတၲဝါေကာင္၌ ခံစားရသည့္အခြင့္ကို
ၿခံဳငံု သံုးသပ္ေသာ္ ဆင္းရဲျခင္းျဖင့္ ေမြးဖြား၊ ဆင္းရဲျခင္းျဖင့္ ႀကီးျပင္း၊
ဆင္းရဲျခင္းျဖင့္ ေသဆံုးၾကရသည္ခ်ည္း။ ထို႔၏ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္လည္း ဤအတူပင္
အသစ္ျပန္စ၊ ၾကာလွ်င္ အေဟာင္းျဖစ္၊ ၿပီးလွ်င္ပ်က္စီး။ ဤနည္းျဖင့္ပင္
လည္ပတ္ေနရသည္ကိုမူးေမ့၍ အရသာ ေတြ႕ေနၾကေလသည္။
ဤတြင္ ဆင္းရဲဒဏ္ကို မခံစားႏိုင္ေသာအခါ
ခ်မ္းသာရာကို ရွာေဖြၾက ရေလေတာ့သည္။ ယင္းသို႔ ရွာေဖြၾကရာ၌ ဘဝက ေပးေသာ
႐ိုးရာအသိျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း သာမန္ အားထုတ္က်င့္ႀကံၾကေသာအခါ သာမန္ခ်မ္းသာကိုေတာ့ကား ရရွိခံစားၾကရ၏။ ယင္း
သာမန္ခ်မ္းသာဟူသည္ကား ေလာကီစည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းေလာကီစည္းစိမ္ ဥစၥာသည္
အေပၚယံ သေဘာဆန္သည့္ ခ်မ္းသာျဖစ္၍ ခႏၶာကိုယ္ ဖံုးလႊမ္းမႈအတြက္သာ လံုၿခံဳမႈကို
ရရွိႏိုင္၏။ အေပၚယံဆင္းရဲကိုသာ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိ၏။ ဤသည္လည္း
အခ်ိန္အတိုင္းအတာ ကာလအပိုင္းအျခားျဖင့္သာ ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္စြမ္းရွိ၏။ တကယ့္ဆင္းရဲကို
ကား မပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ေပ။
ယင္းေလာကီစည္းစိမ္သည္ ဘဝကို အာသာေျဖ႐ံု
အာသာေျပ႐ံုမွ်သာ ခ်မ္းသာမႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္၍ ဒုကၡပိုး ရြထိုးလာေသာအခါ
စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔သည္ အနာ၌ အဘယ္သို႔မွ် တိုးမရေသာ ေဆးတစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ေပေတာ့မည္။
ယေန႔ေခတ္ စည္းစိမ္ဥစၥာခ်မ္းသာသည္ဟု ဆို
ေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္အရသာကို ခံစားမႈအပိုင္းဝယ္ ျမတ္ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္ကာလမွ ‘ယသ’ဟု အမည္
ရေသာ သူေဌးသားအား မမီေသးေပ။
ရာသီသံုးပါး၌ ေႏြဆိုလွ်င္
ေႏြရာသီဥတုႏွင့္ သင့္တင့္ေစမည့္ ျပာသာဒ္စံအိမ္၊ မိုးဆိုလွ်င္ မိုးရာသီဥတု
ႏွင့္သင့္တင့္ေစမည့္ ျပာသာဒ္စံအိမ္၊ ေဆာင္းဆိုလွ်င္ ေဆာင္းရာသီဥတုႏွင့္သင့္တင့္ေစမည့္
ျပာသာဒ္စံအိမ္ ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးေဆာက္လုပ္ကာ စံစားေနခဲ့၏။ အလုပ္ အေကြ်း
ျပဳစုမည့္သူႏွင့္ အခစားမ်ားမွအစ အားလံုး အမ်ိဳးသမီးမ်ားခ်ည္း ထားရွိ၏။ ဤအျပင္ အတီး
အမႈတ္ ကေျခသည္မ်ားျဖင့္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေဖ်ာ္ေျဖ ခံစား စံစားေစ၏။ ဤမွ်
ကာမဂုဏ္ခံစားမႈႏွင့္ စည္းစိမ္ ခံစားမႈ၌ ၾကြဝခ်မ္းသာေသာ ယသသူေဌးသားအား ယင္းတို႔သည္
တကယ့္ အစစ္အမွန္ ခ်မ္းသာ မဟုတ္ေၾကာင္းကို သိရွိနားလည္ဖို႔အတြက္ ဖန္တီးလာေသာ
အေၾကာင္းတရားကား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေပ၏။
ဤ၌ သတၲဝါေကာင္၏ ဘဝတစ္ခုဝယ္ “ကံစီမံရာအတိုင္း”ဟူေသာ
သေဘာတရား သည္ ယသသူေဌးသားအား သက္ေရာက္လာေတာ့၏။ ကံ ဟူသည္ အလုပ္ ျဖစ္၍ မိမိျပဳလုပ္ ထားသမွ်အလုပ္သည္
မိမိ၏ကံ မည္၏။ ယင္းမိမိျပဳလုပ္မႈ ေကာင္းကံ ဆိုးကံသည္ မိမိ၌ မုခ်ေရာက္လာမည္ကိုကား
ဧကန္ျဖစ္ပါ၏။ အက်ိဳးေပး ရာ၌ အေႏွးႏွင့္အျမန္သာ ကြာ၏။ ဤတြင္လည္း
မိမိ၏စိတ္ေစတနာႏွင့္ လံု႔လျပဳျခင္း၌ အားႀကီးမႈ အားနည္းမႈအေပၚ မူတည္၏။ အားႀကီးေသာကံသည္
ေရွးဦးစြာ ေရာက္လာ၍ အားနည္းေသာ ကံသည္ ေနာက္က်မွ ေရာက္ရွိလာတတ္၏။ မိမိတို႔ ကုသိုလ္
ေကာင္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနပါလ်က္ ကံမေကာင္း ျဖစ္ေန ရျခင္းသည္ ယခင္ျပဳလုပ္မိထားေသာ
အကုသိုလ္ကံ မ်ား အားႀကီးေနေသာေၾကာင့္ လက္ရွိ မိမိျပဳလုပ္ေနေသာ ကုသိုလ္ကံကို
လႊမ္းမိုးေနေသာေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳး မေပးစြမ္း ႏိုင္ေသးျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ယသသူေဌးသားအတြက္ စစ္မွန္ေသာ
ခ်မ္းသာကိုရရွိဖို႔ သူျပဳထားခဲ့ဖူးေသာကံ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ေရာက္ ရွိလာခဲ့၏။
ကေျခသည္မ်ားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေနေသာည တစ္ည၌ ယသသူေဌးသားသည္ ခါတိုင္းညမ်ားကဲ့သို႔
ေဖ်ာ္ေျဖမႈတို႔တြင္ စိတ္ပါဝင္စားမႈမရွိဘဲ ေစာေစာအိပ္ ေပ်ာ္သြားခဲ့၏။ ယသ
အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ ရွိေသာ္ ကေျခသည္မ်ားသည္လည္း ေဖ်ာ္ေျဖမႈကိုရပ္၍ ယင္းေနရာ၌ပင္
စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ အိပ္လိုက္ၾကေတာ့၏။
ကေျခသည္မ်ား အိပ္ေမာက်ေနေသာအခါ ယသ
သူေဌးသားသည္လည္း တစ္ေရးႏိုး လာသည္။ တစ္ေရးႏိုးလာေသာအခါ မိမိ၏ေဘးပတ္ပတ္လည္
မ်က္ေမွာက္၌ တခ်ိဳ႕က ဗံုကိုဖက္၍၊ တခ်ိဳ႕က စည္တိုကို ဖက္၍၊ တခ်ိဳ႕က
လင္းကြင္းကိုဖက္၍၊ တခ်ိဳ႕က ေစာင္း ေကာက္ကိုဖက္၍ ဆံပင္က ဖိုး႐ိုုးဖားယား၊ အဝတ္
တန္ဆာက ဖ႐ိုးဖရဲ၊ ပါးစပ္ႀကီးမ်ားက ဟၿပဲၿပဲ၊ သြားရည္ပုတ္မ်ားက ရႊဲရႊဲ၊ ေဟာက္သံ
ညည္းသံမ်ားက ဆူဆူညံညံျဖင့္ ပိုးလိုးပက္လက္ အိပ္စက္ေနၾကေသာ ကေျခသည္မ်ားကို
ေတြ႕ရွိလိုက္၏။ ယင္းျမင္ကြင္းသည္ ယသအတြက္ အနိ႒ာ႐ံုႀကီးျဖစ္ေနခဲ့၏။
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာသည္ အာ႐ံုတစ္ခု၌
ၿငီးေငြ႕မႈျဖစ္ ေပၚလာေသာ္ ခံစားလိုမႈသည္ ကင္းမဲ့လာ၏။ ခံစား လိုမႈ ကင္းမဲ့လာေသာ္
ထိုအာ႐ံုအေပၚ၌ တပ္မက္မႈ နည္းပါးလာ၏။ တပ္မက္မႈ နည္းပါးလာေသာ္ တျဖည္းျဖည္းထိတ္လန္႔ျခင္း၊
သတိသံေဝဂတရားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲျဖစ္တည္လာေတာ့၏။
ယသသည္ ေန႔စဥ္ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ အာ႐ံု
တရားမ်ား၌ ၿငီးေငြ႕မႈျဖစ္ေပၚလာ၏။ ဤသည္ကို တစ္နည္းအားျဖင့္ ႐ိုးအီမႈျဖစ္သည္ဟုလည္း
ဆိုရ၏။ ေန႔စဥ္ ခံစားစံစားခဲ့ရေသာ အလွတရားမ်ား၌ ၿငီးေငြ႕မႈ ႐ိုုးအီမႈတို႔ဖံုးလႊမ္းလာေသာ္
ယင္းအလွတရားမ်ားကား အေရာင္ေျပာင္းသြား၏။ အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ျခင္း ဘက္သို႔
ယိမ္းယိုင္သြား၏။ ထိုအခါ ယသ၏အျမင္၌ သူေသေကာင္ပုပ္မ်ား စြန္႔ပစ္ထားသည့္ သုသာန္
တစ္ဆံုး သခ်ႋဳင္းကုန္းသို႔ ေရာက္ရွိေနရသည့္အလား
ခံစားမႈမ်ား သည္ အရာအားလံုးကို အိုစာသြားေစေတာ့သည္။ လက္ရွိေတြ႕ႀကံဳေနရေသာ
အာ႐ံုခံစားမႈအေပၚ၌ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္လာ၏။ ယင္းထိတ္လန္႔ျခင္း၏ ေနာက္၌ ကပ္ပါလာေသာ
မွန္ကန္ေသာအျမင္ ‘သမၼာဒိ႒ိ တရား’အလင္းေရာင္တစ္ခုကား ယသ၏ စိတ္ကို ထြန္းလင္းေပးလာ၏။
အသာတံ သာတ႐ူေပန၊ ပိယ႐ူေပန အပိၸယံ။
ဒုကၡံ သုခႆ ႐ူေပန၊ ပမတံၲ အတိဝတၲတိ။
သာယာဖြယ္မဟုတ္ေသာ တရားမ်ားသည္ သာယာဖြယ္အသြင္အားျဖင့္
ေမ့ေလ်ာ့ ေပါ့ဆ၍ ေနေသာသူကို လႊမ္းမိုးဖိစီးေလေတာ့၏။ ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာ သူကို မသာယာဖြယ္
တရားမ်ားသည္ သာယာဖြယ္ အသြင္အားျဖင့္ လာ၍ လႊမ္းမိုး၏။ ခ်စ္ႏွစ္သက္ဖြယ္ မဟုတ္
မခ်စ္မႏွစ္သက္ဖြယ္အသြင္အားျဖင့္ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆ၍ ေနေသာသူကို လႊမ္းမိုးေလေတာ့၏။
တဏွာတရား၊ ဒိ႒ိတရားမ်ားျဖင့္ အေရာင္ျခယ္
ထားေသာအခါ အမွန္တရားေတြက အမွားတရား အျဖစ္၊ အမွားတရားေတြက အမွန္တရားအျဖစ္ သတၲ
ဝါေကာင္၏ အာ႐ံု၌ ကေဘာက္တိ ကေဘာက္ခ်ာ ေျပာင္းတိေျပာင္းျပန္ျပဳ၍ ထင္ဟပ္ေပးေနေတာ့၏။
ထိုအခါ တဏွာ ဒိ႒ိတို႔၏ အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္ေသာ
အဝိဇၨာတရားက သတၲဝါေကာင္၏ဘဝႏွင့္ သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လံုးကို လိမ္လည္လွည့္ပတ္၍
ဒုကၡအမ်ိဳး မ်ိဳးေပးကာ အားပါးတရႀကီး ႏွိပ္စက္ေနေတာ့သည္။
ထိုအခါ ယသသူေဌးသား၏ ‘ေဘာ ဥပၸဒၵဳတံ
ဝတ=အိုအခ်င္းတို႔ ႏွိပ္စက္အပ္ေပစြ။ ေဘာ ဥပသ႒ံ ဝတ=အိုအခ်င္းတို႔ ေဘးရန္မ်ားလွေပစြ’ဟု
ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေအာ္ဟစ္ ေလေတာ့၏။ ယင္းသို႔ ေအာ္ ဟစ္၍ ညတြင္းခ်င္းပင္
ျမတ္ဗုဒၶရွိရာ မိဂဒါဝုန္ေတာသို႔ ေျပးသြား ေလေတာ့သည္။
ျမတ္ဗုဒၶထံေတာ္အပါးသို႔ေရာက္သည္အထိ
ယသသည္ ‘ႏွိပ္စက္ခံေနရပါေပါ့လား၊ ေဘးရန္ေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ေနရပါေပါ့လား’ဟု ႏႈတ္မွ
တစာစာ ျမည္တန္းေနမိေသာအခါ ျမတ္ဗုဒၶက -
ဣဒံ ေခါ ယသ အႏုပဒၵဳတံ၊ ဣဒံ အႏုပသ႒ံ။
ဧဟိ ယသ နိသီဒ ဓမၼံ ေဒေသႆာမိ။
ယသ၊ ဤနိဗၺာန္တရားသည္ ႏွိပ္စက္ခံရသည့္
ႏွိပ္စက္ခံရမည့္တရား မဟုတ္၊ ေနရာမဟုတ္၊ အရာ မဟုတ္၊ ဌာနမဟုတ္၊ ဘံုမဟုတ္။
နိဗၺာန္တရားသည္ ေဘးရန္မ်ားသည့္တရားမဟုတ္၊
ေနရာမဟုတ္၊အရာ မဟုတ္၊ ဌာနမဟုတ္၊ ဘံုမဟုတ္။ ယသ လာေလာ့။ ငါ တရားေဟာေပအံ့။
ယသသူေဌးသားသည္ ျမတ္ဗုဒၶထံေတာ္မွ နိဗၺာန္
ဟူေသာ စကားကို ၾကားရေသာအခါ ထိတ္လန္႔ေန ေသာစိတ္မ်ား ေပ်ာက္၍îဖရဏာပီတိသည္ ဂြမ္းဆီထိ
ကဲ့သို႔ပင္မက သူ၏တစ္ကိုယ္လံုးကိုပင္ ၾကက္သီးေမြး ညင္းမ်ား ထçရသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။
ဤေနရာ၌ သတၲဝါေကာင္သည္ မိမိ၏ ေန႔စဥ္
ႀကံဳေတြ႕ျဖတ္သန္းေနရေသာ ဘဝမ်ားထဲ၌ အခ်ိန္ကာလ
အသက္အရြယ္အပိုင္းအျခားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ျဖစ္တည္ဖို႔
ကံတရားအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းတစ္ခုခုမွ တိုက္ဆိုင္ေပးျခင္းေၾကာင့္ လည္း
ေကာင္း မိမိစိတ္ကို ထိတ္လန္႔မႈ သတိသံေဝဂ ျဖစ္ေပၚ လာသည္ရွိေသာ္ မိမိ၌
စစ္မွန္ေသာမွီတြယ္ရာကို ရွာမွီးႏိုင္ဖို႔ လိုပါ၏။ ယင္းမွီတြယ္ရာမ်ားျဖင့္
မိမိစိတ္ကို ထြက္ေပါက္ ေပးႏိုင္ရေပမည္။ ဤတြင္ အလုပ္၌ စိတ္ညစ္စရာ
စိတ္႐ႈပ္ေထြးစရာမ်ား ေတြ႕ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ မိသားစု၌
အိမ္တြင္းေရးအဆင္မေျပျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ျပႆနာတစ္ခုခုေၾကာင့္ လည္းေကာင္း
မိမိတို႔ ထြက္ေပါက္ရွာၾကရာ၌ မွီတြယ္ရာမ်ား မွားယြင္းေနၾကေလသည္။ အဘယ္သည္တို႔
နည္းဟူမူ စိတ္႐ႈပ္ေထြးလို႔ ေခါင္း႐ႈပ္လို႔ အဆင္မေျပလို႔ဟုဆိုကာ ႏိုက္ကလပ္၊ KTVမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊
အရက္ေသစာမ်ား ျဖင့္လည္းေကာင္း မွီတြယ္ရာျပဳ၍ စိတ္ကို ထြက္ေပါက္ေပးေနၾကသည္မွာ
လြဲမွားသည့္ လမ္းစဥ္တစ္ခုဟု ဆိုရေပမည္။
အတုယူသင့္သည္မွာ ယသသူေဌးသား၏ လမ္းစဥ္ေပ။
မတင့္တယ္သည့္အာ႐ံုမ်ားျဖင့္ စိတ္႐ႈပ္ေထြး ထိတ္လန္႔ေနေသာအခ်ိန္၌ သူသည္ ျမတ္ဗုဒၶတည္း
ဟူေသာ မွီတြယ္ရာကို ရွာမွီးခဲ့၍ ယခု ျမတ္ဗုဒၶထံေတာ္မွ ခ်မ္းသာရာ နိဗၺာန္ ဟူေသာ
စကားလံုးကို စတင္ ၾကားသိခဲ့ရေလသည္။
ယင္း၏ေနာက္၌ နိဗၺာန္ဟူေသာ စကားလံုးကို
ၾကားရ႐ံုမွ်ျဖင့္ စိတ္အစဥ္အား ခ်မ္းသာမႈ ၿငိမ္းေအးမႈမ်ား ေပးစြမ္းႏိုင္သည္ဆိုပါမူ
ကိုယ္တိုင္ ေရာက္ရွိ ခံစားမိေသာ္ အဘယ္မွ် ခ်မ္းသာလိုက္မည္နည္းဟု ယသ ေတြးေနမိ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကား ေနေသာ ေဒသနာေတာ္ကို စူးစိုက္၍ နာယူမွတ္သားေလသည္။
ျမတ္ဗုဒၶက ဒါနတရား၊ သီလတရားႏွင့္ သဂၢနတ္
ျပည္ေရာက္ေၾကာင္းတရားမ်ားကို အစဥ္အတိုင္း ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဤသို႔
အစဥ္အတိုင္းေဟာၾကားျခင္းကို ‘အႏုပုဗိၺကကထာ’ ဟု ေခၚဆိုရ၏။ ယင္းေနာက္ ကာမာနံ အာဒီနဝ
ကထာ = ကာမဂုဏ္ အျပစ္မ်ားသည္ ယုတ္ညံ့ပံု၊ ညစ္ႏြမ္းပံု။ ထိုမွေနာက္၌ ေနကၡမၼ ဟူေသာ
ကာမဂုဏ္မွထြက္ေျမာက္ရာ တရားမ်ား၏ အက်ိဳးအာနိသင္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ အာ႐ံုစူးစိုက္၍နာၾကားမိေသာအခါ ယသ၏
စိတ္သည္ ႏူးညံ့လာ၏။ သာယာၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေတြ႕ထိ ခံစားလာရ၏။
ကလႅစိတၲ=ခံ့က်န္းသည့္စိတ္၊ မုဒုစိတၲ= ႏူးညံ့သည့္စိတ္၊ ဝိနီဝရဏစိတၲ=နီဝရဏတရား
ကင္းမဲ့ သည့္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ယင္းသည္ပင္ နိဗၺာန သုခ၏ ဓာတ္ခံေကာင္းမ်ား
ျဖစ္ပါ၏။ ဥပမာအားျဖင့္ ျဖဴစင္ေသာ အဝတ္တန္ဆာ၌ ေဆးေရာင္ျခယ္သေသာ္ ယင္းေဆးေရာင္သည္
တစ္ခဏခ်င္းပင္ ထင္းထင္း လင္းလင္း စြဲကပ္သြားသကဲ့သို႔ ဤအတူပင္ ယသ၏ စိတ္သည္
စင္ၾကယ္ျခင္း၏ ေနာက္၌ ဒုကၡသစၥာç သမုဒယသစၥာç မဂၢသစၥာ,နိေရာဓသစၥာ ဟူေသာ သစၥာေလးပါး
တစ္နည္း သမုကၠံသိတေဒသနာေတာ္ ေဆးေရာင္ကို ျခယ္သေပးေလ၏။
ယင္းႏွင့္အတူ ယသ၏စိတ္၌ သိရွိထင္ဟပ္လာေသာ
တရားကား အားလံုးေသာ သတၲဝါသခၤါရတို႔ သည္
ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပ်က္စီးတတ္ေသာသေဘာရွိသည္ ဟူေသာ ေသာတာပတိၲမဂ္ဥာဏ္အသိ ဝင္ေရာက္လာ ၏။
ထိုအခါ ယသသည္ ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြား၍ နိဗၺာန္ဘံုတရားကို
အထင္အရွားေတြ႕ ရွိေလေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူေတြ႕ရွိေသာ နိဗၺာန္ တရားမွာ ဆံုးခန္းထိ
မတိုင္ေသး။ ေသာတာပတိၲမဂ္ တရား နိဗၺာန္အဆင့္သို႔သာ ေရာက္ရွိေသး၍ ေသာတာပတိၲဖိုလ္တရားနိဗၺာန္အဆင့္သို႔
ကူးေျပာင္း ေရာက္ရွိဖို႔ လိုေသးသည္။
ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ယသ၏ဖခင္သည္ ယသေပ်ာက္
ဆံုးသြား၍ ေျခရာခံကာ လိုက္လာျခင္းႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေန၏။ ျမတ္ဗုဒၶက ယသ၏
အာ႐ံုစူးစိုက္မႈကို ပ်က္ျပယ္မည္ စိုးေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ဖခင္ႀကီး၏
အေႏွာင့္အယွက္ျဖင့္ ဓမၼႏၲရာယ္ ျဖစ္မည္ စိုးေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ယသအား တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ျဖင့္
ကာကြယ္ထား၍ ဖခင္ျဖစ္သူ အား တရား ဆက္လက္ ေဟာၾကားေလ၏။
ယင္းတရားေတာ္၏ ဆံုးခန္း၌ ဖခင္ႀကီးသည္
လည္း ေသာတာပန္တည္၍ သႏိၱသုခနိဗၺာန္နန္းကို
ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိသြားေလေတာ့၏။ ထိုအခါ အားရဝမ္းသာျဖင့္ပင္ “ျမတ္စြာဘုရား၊
ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိပါေပစြ။ ျမတ္စြာဘုရား၊ ေကာင္းျမတ္လွပါေပစြ။ ဥပမာ မည္သည္ ကား
ေမွာက္ထားအပ္ေသာအရာဝတၳဳကို လွန္ျပဘိ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ ဖံုးလႊမ္းထားေသာ အရာဝတၳဳ
ကို ဖြင့္လွစ္ျပဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ခရီးလမ္း၌ လမ္းမွားေန ေသာ ပုဂၢိဳလ္အား
ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း လမ္းကို ညႊန္ျပဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း မ်က္စိ အျမင္ရွိသူတို႔သည္
အဆင္းအာ႐ံုတို႔ကို ျမင္ၾကရကုန္ လတံၲ႕။ ဤသို႔ေသာ ေအာက္ေမ့ႏွလံုးသြင္း၍ အေမွာင္
တြင္း၌ ဆီမီးကိုထြန္းညႇိဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဤ အတူပင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္
မ်ားစြာေသာအေၾကာင္း ျဖင့္ တရားေတာ္ျမတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ပါေပ သတည္း”ဟု
ေလွ်ာက္ထားေလ၏။
ဤ၌ ဖခင္ျဖစ္သူကို ေဟာေသာ တရားသည္
သားျဖစ္သူ ယသအား တိုက္႐ိုက္ေဟာေသာ တရား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ယသသည္တရားနာရင္း ဝိပႆနာ
ဘူမိဟူေသာ သခၤါရတရားမ်ားကို အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ ႐ႈမွတ္ ပြားမ်ားေန၏။
ဤသို႔ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ႐ႈမွတ္ ဆင္ျခင္ပြားမ်ား အားထုတ္ေသာ အခါ ‘အႏုပါဒါယ =
မည္သည့္အရာကိုမွ် မစြဲလမ္းမူ၍၊ အာသေဝဟိ = အာသေဝါတရားတို႔မွ၊ စိတံၲ = စိတ္သည္၊
ဝိမုစိၥ = လြတ္ေလၿပီ’။
ယသကား မဂ္ဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္၍ အာသေဝါ
ကင္းကြာ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ တည္ေလၿပီ။ ထိုအခါ ယသသည္ သတၲဝါေကာင္တို႔၏ ဘဝသံသရာတစ္ေလွ်ာက္
ခံစားေနရေသာ၊ ဖိစီးႏွိပ္စက္ခံေနရေသာ ဝဋ္ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ အၿပီးတိုင္
လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရရွိေလေတာ့၏။ ဤတြင္ သတၲဝါတို႔ ရွာေဖြေနသည့္
စစ္မွန္ေသာခ်မ္းသာရာ နိဗၺာန္ကို ယသသည္ ရွာေဖြ၍ ေတြ႕ရွိသြားေလေတာ့၏။
သွ်င္ေတဇမာလာ(နဂါးေပၚ)
No comments:
Post a Comment