Thursday, May 14, 2015

စြန္းလြန္းဂူဆရာေတာ္ႀကီး ေျဖၾကားေသာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၏ ေမးခြန္းမ်ား-ညီညီတင္

စြန္းလြန္းဂူဆရာေတာ္ႀကီး ေျဖၾကားေသာ
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၏ ေမးခြန္းမ်ား
ညီညီတင္

          တစ္ခ်ိန္က သာသနာမွာ ရဟႏၱာတစ္ဆူဟု ေက်ာ္ၾကားေတာ္မူေသာ ထြန္ေထာင္ ဆရာေတာ္ (လူ႔ဘဝတုန္းက ထြန္ကိုေထာင္၊ ႏြားေတြကို ေဘးမဲ့ေပးၿပီး ရဟန္း ေဘာင္ ဝင္ေရာက္ခဲ့လို႔)စြန္းလြန္းဂူဆရာေတာ္ဦးကဝိကို ႏိုင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုက ဖူးေျမာ္ရင္း ေမး+ ေျဖခဲ့တဲ့ စကားဆိုတာကို လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း(၆၀) ေက်ာ္က ထုတ္ေဝခဲ့သည့္ ဤစာအုပ္ေလးကို ျပန္လည္ဖတ္႐ႈရသည့္အခါ ပညာရွင္ႏွစ္ဦး၏ အဘိဓမၼာဆိုင္ရာ အေမး အေျဖေတြကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ေလ့လာေစခ်င္ပါသျဖင့္ တင္ျပအပ္ပါသည္။
ေမး -   လူတို႔ျပည္တြင္ သစ္ေလးပင္၊ေသေစလို ေရေအးေလာင္း၊ ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း ဟူေသာ အေမးကို ေျဖၾကားေတာ္မူပါ ဘုရား။
ေျဖ -   လူတို႔ျပည္တြင္ သစ္ေလးပင္ဆိုရာ၌ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္ရယ္လို႔ ေလာက ေဝါဟာရအားျဖင့္ ရွိေသာ္လည္း ဘယ္ျပည္မွာမ်ား ဘုရားပြင့္တယ္လို႔ ၾကားဖူးသတံုး။
                   လူ႕ျပည္မွာလို႔ ၾကားဖူးပါတယ္ ဘုရား။
                   အဲ - ဂဂၤါ ဝါဠဳ သဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူၾကတဲ့ဘုရားရွင္မ်ားမွာ သစၥာေလးပါးႏွင့္သာ ပြင့္ျခင္းေၾကာင့္ လူတို႔ျပည္တြင္ သစ္ေလးပင္ဟုဆိုသည္။ ေသေစလို ေရေအးေလာင္း ဆိုရာ၌ မဂၢင္ေရကို ဆိုလိုသည္။ ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း ဆိုရာ၌ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေရေႏြးကို ဆိုလိုသည္။
ေမး -   မထိုင္ခင္က ေျခေဆး၊ မလင္းခင္က ေရာင္နီလာ၊ မခ်က္ခင္က ထမင္း၊ မက်က္                             ခင္က စားၿပီးၿပီ၊ မရက္ခင္က ပုဆိုး၊ မခ်ဳပ္ခင္က ဝတ္ၿပီးၿပီ၊ ၄င္းအေမးကို                          ေျဖေတာ္မူပါဘုရား။
ေျဖ -   ေအး အဲဒါ ဝိတက္လို႔ ေခၚတယ္။ (ဝိတက္ ဆိုသည္မွာ ႀကံစည္ စဥ္းစား စိတ္ကူးယဥ္ျခင္း ျဖစ္သည္။)
ေမး -   ဘုရားတစ္ဆူ တစ္ဆူလွ်င္ သေခ်ၤႏွစ္ဆယ္ ကုေဋရွစ္ဆယ္ဗိုလ္ေျခတစ္သိန္း ကြ်တ္တမ္းဝင္သြားတယ္လို႔ၾကားဖူးပါတယ္။က်န္ေသာသတၲဝါေတြဟာ ေလ်ာ့သလား မေလ်ာ့ဘူးလားဘုရား။
ေျဖ -   ဒကာႀကီးေမးတဲ့အတိုင္းပဲ ေလ်ာ့သလားဆို ေလ်ာ့တယ္၊ မေလ်ာ့ဘူးလားဆိုရင္လည္း မေလ်ာ့ဘူးေပါ့။
ေမး -   ေလ်ာ့တာ ဘယ္လို၊ မေလ်ာ့တာ ဘယ္ပံုဆိုတာ သိလိုေၾကာင္းပါ ဘုရား။
ေျဖ -   ေလ်ာ့တယ္ဆိုတာက ဥပမာ - ဒကာႀကီးအိမ္မွာ လူဆယ္ေယာက္ ရွိတယ္ဆိုပါေတာ့။
          ငါးေယာက္ ဆင္းသြားရင္ ဆင္းသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၲဝါေလ်ာ့တာေပါ့၊ မေလ်ာ့ဘူးဆိုတာက စိတ္ ေစတသိက္ ႐ုပ္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ပရမတၳတရား မေလ်ာ့ဘူး။
ေမး -   ထင္းမရွိ ေတာသံုးေထာင္၊ ေရမရွိ ျမစ္လယ္ေခါင္၊ ႏွမမရွိ ေျခာက္ေယာက္ေမာင္ကို ေျဖရွင္းေတာ္မူပါဘုရား။
ေျဖ -   ဘုရားအစရွိေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ ကာမ၊႐ူပ၊အ႐ူပ ဆိုတဲ့ ေတာသံုးေထာင္ထဲတြင္ ေနျငားေသာ္လည္း ၄င္းပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေလာင္စာ မရွိေသာေၾကာင့္ ထင္းမရွိ ေတာသံုးေထာင္ဟုေခၚသည္။ သတၲဝါတို႔၏အာ႐ံုအစဥ္မွာ ျမစ္ေရအလ်ဥ္ကဲ့သို႔ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနျငားေသာ္လည္း ဘုရားစေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ အာ႐ံုယိုစီးျခင္း မရွိတာကို ေရ မရွိ ျမစ္လယ္ေခါင္ဟုေခၚသည္။ ဘုရားစေသာ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ မ်က္စိ နား ႏွာေခါင္း ပါးစပ္ ကာယ မန တံခါးေျခာက္ေပါက္ပင္ ရွိေသာ္လည္း အာ႐ံုလိုက္စားျခင္း မရွိတာကို ႏွမ မရွိ ေျခာက္ေယာက္ေမာင္လို႔            
ေခၚသည္။
ေမး -   အရွင္ဘုရားတို႔ ရဟန္းမ်ားမွာ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ ေသြးထြက္ေအာင္လုပ္႐ံုမွ်ႏွင့္ ဒုကၠဋ္အာပတ္ တပ္သလား မတပ္ဘူးလား။
ေျဖ -   တပ္တယ္။
ေမး -   ဒါျဖင့္လွ်င္ ဘုရားလက္ထက္က ရဟန္းတစ္ပါးဟာ မိမိလည္ပင္းကို ဓားႏွင့္လွီးၿပီး ေဝဒနာ႐ႈတာနဲ႔ အရဟတၲဖိုလ္ဆိုက္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ ၄င္း ရဟန္း ဟာ အာပတ္ႏွင့္တကြ မဂ္ဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ပါသလား ဘုရား။
ေျဖ -   ဆိုက္တာ မွန္တယ္၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ မရွိလို႔ ဆိုက္တာ။
ေမး -   ဒါျဖင့္ ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတို႔မွာ ေသြးထြက္႐ံုမွ်ႏွင့္ အာပတ္သင့္တာ၊                                အခုဟာက ေသြးထြက္႐ံုမက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အေသေတာင္ သတ္တာ ဒုကၠဋ္     အာပတ္ မသင့္ေပဘူးလား ဘုရား။
ေျဖ -   မသင့္ဘူး။ ဥပမာ ဒကာႀကီး ပစၥည္းမကိုင္ႏွင့္လို႔ မတားျမစ္ခင္ ဘုန္းႀကီးက ကိုင္လိုက္ရင္ ဘုန္းႀကီးမွာ အျပစ္မ်ားရွိမလား။
မရွိပါ ဘုရား။
တားျမစ္ၿပီးမွ ကိုင္ေတာ့ေရာ
          အျပစ္ရွိပါတယ္ ဘုရား။
          အဲသည္ဥပမာအတိုင္းပဲ။ ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ အျပစ္မရွိတာလည္း မွန္တယ္၊ မဂ္ ဖိုလ္ ဆိုက္တာလည္း မွန္တယ္။
          ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္လွပါသည္ ဘုရား။
          ယင္းရဟန္းကား လူ႕ဘဝကို ၿငီးေငြ႕လြန္းေသာေၾကာင့္ ထြက္ေပါက္ရွာသည့္ အေနျဖင့္ ရၿပီးသား ေလာကီဈာန္ကို မေလ်ာ့က်ခင္ ျမစ္ကမ္းနားသြားကာ မိမိကိုယ္ကို ဆံရိတ္ေသာ သင္ဓုန္းဓားျဖင့္ လည္ပင္းကို လွီးျဖတ္မည္ ႀကံရြယ္စဥ္ ရဟန္းဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းလာခဲ့ေသာ မိမိ၏ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေသာ သီလကို ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ အဆင့္ဆင့္ ဝမ္းသာမႈပီတိသည္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေသာ ဖရဏာပီတိအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေလ၏။
          ၄င္းပီတိေဝဒနာကို ခြာ၍ ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္ေသာအခါ ကိေလသာကုန္ျခင္း၊ အရဟတၲမဂ္ အရဟတၲ ဖိုလ္သို႔ဆိုက္ျခင္း၊ အသက္ဇီဝိတိေျႏၵကုန္ခန္းျခင္းသည္လည္း တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္ကာ တစ္ခဏအတြင္း အလြန္လ်င္ျမန္ကာ ပရိနိဗၺာန္စံျခင္းကိစၥ ၿပီးသြား ေသာေၾကာင့္ သတၲဝါတို႔ တစ္ဘဝမွတစ္ဘဝသို႔ကူးေျပာင္းတိုင္း ျဖစ္ရာဘံုဘဝကို စံုစမ္း ေထာက္လွမ္းေလ့ရွိေသာ မာရ္နတ္သည္ပင္ မ်က္စိလည္သြားသည္ဟူ၏။
          ထိုမာရ္နတ္ကား (၃၁)ဘံုအတြင္း ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ ေရာက္သြားလွ်င္ သူ႕ပိုင္နက္အတြင္း ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ေက်နပ္ေနေလ့ ရွိသတဲ့။ မာရ္နတ္ ရွာေဖြေန ေၾကာင္းသိေသာ ဘုရားရွင္က ဟယ္-မာရ္နတ္ သင္က ငါဘုရားတပည့္ကို အထင္ေသးသကိုး၊ သင္မေက်နပ္ လို႔ (၃၁)ဘံု အတြင္း ႀကိဳက္သေလာက္ရွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေတြ႕မွာမဟုတ္ေတာ့ ဘူး။ ငါ့သားေတာ္ ေဂါဓိက ရဟန္းဟာ နိဗၺာန္ဝင္သြားၿပီဆိုေတာ့မွ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းနဲ႔ သူ႕ ေနရာနတ္ျပည္ကို ျပန္သြားသတဲ့။(စကားခ်ပ္-ေဂါဓိကေတၳရဝတၳဳ၊ ဓမၼပဒ)
ေမး -   တစ္ခုေလာက္ေလွ်ာက္ပါရေစ၊                                       သုတ္မဟာဝါပါဠိေတာ္မဟာနိဗၺာနသုတ္ထဲမွာ ဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ေဝခန္း ေတြ႕ပါ             တယ္။ ၄င္းသုတ္ကိုပင္ ဘုရားေဟာလို႔ဆိုပါတယ္။ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကိုဘုရားပရိနိဗၺာန္                မျပဳမီက ေဝခဲ့ပါသလား သို႔တည္းမဟုတ္ ဘယ္သူေဝခဲ့သတံုး ဘုရား။
ေျဖ -   ဧဝံ ေမ သုတံကို ဘယ္သူေဟာသတံုး။
          ေက်နပ္လွပါ၏ ဘုရား။
ေမး -   နိဗၺာန္၏ အေၾကာင္းကို အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါဘုရား။
ေျဖ -   နိဗၺာန္အေၾကာင္း သိခ်င္သလား၊ သိခ်င္လွ်င္ ဘင္ စြန္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္က သိလိမ့္မည္။
ေမး -   ဘယ္လို ဘင္စြန္း ဘယ္လိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမွာတံုး ဘုရား။
ေျဖ -   ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္သည္ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ကို သတိႏွင့္ သံုးသပ္လ်က္ သမာဓိ အားေကာင္းလာေသာ္ စိတ္ ေစတသိက္ ႐ုပ္ ဆိုတဲ့ တရားသံုးပါးကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခား ျမင္ ေသာအခါ ဒီဒုကၡႀကီးဟာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္လဲလို႔ စိစစ္လိုက္ေတာ့ လုပ္ေပးတတ္တဲ့ ေလာဘဆိုတဲ့ သမုဒယကို ျမင္ေတာ့ မဂ္က အႏုသယကို ပယ္သတ္လိုက္တာႏွင့္ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအက်ိဳးျပတ္တာကို ဘင္စြန္းဟု ေခၚတယ္။ အဲဒီဘင္စြန္းကို ေျပာတာ။
ေမး -   မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ထိေတာ့ သိတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ သိတယ္ဆိုတာ သူခ်ည္းပဲ သိတာလား သို႔မဟုတ္ သူတကာ(အျခားတရား)ႏွင့္ေရာစပ္မွ သိတာလား။
ေျဖ -   ေရာစပ္မွသိတယ္။
ေမး -   ေရာစပ္သူ ထည့္ေပးပါဘုရား။
ေျဖ -   ေဝဒနာ သညာ ဝိညာဏ္ ထိုသံုးခ်က္ စုမွ သိမႈျဖစ္တယ္။
ေမး -   စုေပးသူမ်ားရွိရင္ ထည့္ေပးပါ ဘုရား။
ေျဖ -   ထိုသံုးခ်က္ကို သခၤါရက ေျမ ေရ ေလ မီး ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို တံခါးမွာ စုေပးေတာ့ သိျခင္း မွတ္ျခင္း ခံစားျခင္းျဖစ္ေပၚလာသည္ကို သိမႈျဖစ္တယ္(သိတယ္)လို႔ ေခၚတယ္။
ေမး -တစ္ေထာင့္ငါးရာတည္းဟူေသာ ကိေလသာဟာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးတြင္ ဘယ္ေနရာမွာ ကိန္းပါသတံုး ဘုရား။
ေျဖ -   သိခ်င္သလား၊ သိခ်င္ရင္ ဇာတိ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္၊ ဇာတိ ကိန္းတယ္။
ေမး -   ဘယ္လို ဇာတိ ဘယ္လို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမွာတံုး ဘုရား။
ေျဖ -   ေျမ ေရ ေလ မီး ဓာတ္ႀကီးေလးပါးရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ ၄င္း ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို သခၤါရက ျပဳျပင္ေပးေတာ့ သိမႈ မွတ္မႈ ခံစားမႈ ျဖစ္ေပၚ၍ လာတယ္။ အဲဒါ ဇာတိပဲ။ အဲဒီဇာတိကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္က သိလိမ့္မယ္။
ေမး -   ရဟန္းမ်ား၌ သိအပ္ေသာ တရားငါးပါးကို အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါ ဘုရား။
ေျဖ -   (၁) အလိုရွိျခင္း၊
          (၂) က်က္စားျခင္း၊
          (၃) ေထာက္တည္ျခင္း၊
          (၄) ႏွလံုးသြင္းျခင္း၊
          (၅) ၿပီးဆံုးျခင္း၊
          အလိုရွိတာက ဘာကို အလိုရွိတာတံုးဆိုရင္ သုခ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိတယ္။
          ပညာကို က်က္စားတယ္။
          သီလ သမာဓိ ပညာကို ေထာက္တည္တယ္။
          ေၾကာင့္က်မႈ ေတာင့္တမႈကင္းတာကို ႏွလံုးသြင္း တယ္။
          နိဗၺာန္ကို ၿပီးဆံုးတယ္။
          အဲဒါ ရဟန္းမ်ား၌ သိအပ္ေသာတရား ငါးပါးပဲ။
စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမွ ဦးႏုအတြက္ ပ႒ာန္းတရားေတာ္
          ဒကာႀကီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေနစဥ္အခါက ျမင္းၿခံဂူ ေက်ာင္းဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးကဝိ ရွိတယ္လို႔ မၾကားဘူးလား။
          ၾကားပါ၏ ဘုရား။
          အဲဒါ ဟိတ္ခတ္တာ။ ေဟတုပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္။ ၄င္းေနာက္ သြားဦးမွပါေလလို႔ အာ႐ံုက မဆန္႔ ဘူးလား။
          ဆန္႔ပါ၏ ဘုရား။
          အဲဒီ အာ႐ံုဆန္႔တာကို အာရမၼဏပစၥေယာလို႔ ေခၚတယ္။
          ေနာက္တစ္ဖန္ အိမ္မွာ က်ီးစားစား ေခြးစားစား ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ ေျခရင္းသို႔ မေရာက္ ေရာက္ေအာင္ သြားဦးမွပဲလို႔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို အာ႐ံုကဆြဲလာ၍ အခု ဘုန္းႀကီး ေျခေတာ္ရင္း သို႔ ေရာက္လာတာဟာ ဒကာႀကီး လာခ်င္လို႔လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို အာ႐ံုက အဓိပတိတပ္၍ဆြဲလာျခင္းေၾကာင့္ အဓိပတိ ပစၥေယာလို႔ေခၚတယ္။
          မွန္လွပါ၏ ဘုရား။
          အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လာရတာလဲ ဆိုရင္ ေရွးက ဘုန္းႀကီးႏွင့္ေတြ႕ခဲ့ရဖူးလို႔ ခု ေတြ႕ခ်င္ တယ္၊ ခု ေတြ႕ခ်င္လို႔ ေတြ႕ရျပန္တယ္၊ ေနာင္ကိုလည္း ေတြ႕ရေလဦးမယ္။ ဒကာႀကီး ဝက္သားမ်ား စားဖူးသလား။
          စားဖူးပါ၏ ဘုရား။
          အဲ ေရွးက ဝက္သားကို စားခဲ့ဖူးလို႔ ခု စားခ်င္တယ္။ ခု စားခ်င္လို႔ စားရျပန္တယ္၊ ေနာင္ကိုလည္း စားရေလဦးမယ္။ ေခြးသားေရာ စားဖူးပါသလား။
          မစားဖူးပါ ဘုရား။
          အဲ ေရွးက ေခြးသားမစားဖူးလို႔ ခု မစားခ်င္ဘူး၊ ခု မစားခ်င္လို႔ ခု မစားဘူး၊ ေနာင္ကိုလည္း စားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေရွးက ဒီတရားမ်ိဳးကို နာခဲ့ရဖူးလို႔ ခု နာခ်င္တယ္။ ခု နာခ်င္လို႔ နာရျပန္တယ္၊ ေနာင္ကိုလည္း နာရေလဦးမယ္။အနႏၱရ၊ သမနႏၱရ၊ သဟဇာတ၊       အညမညပစၥည္း ဆက္မသြားဘူးလား။
          သြားပါ၏ ဘုရား။
          ဘုန္းႀကီး၏ေျခရင္းေရာက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ေရွးဦးစြာ ဘုရားကန္ေတာ့၊ ေမတၲာပို႔၊ အမွ်ေဝ၊ မိမိခႏၶာ ကိုယ္ကို ဘုရားလွဴ၊ ႏွာသီးဖ်ားမွာ စိတ္ကိုထား၊ေလတိုးထိေတာ့ သိလိမ့္ မယ္။ သိတဲ့ အေပၚ သတိထားရ မယ္ေျပာေတာ့ နိႆယပစၥေယာ၊ဥပနိႆယပစၥေယာ လို႔ေခၚတယ္။
          မွန္လွပါ ဘုရား။
          အားထုတ္ဆဲ အခိုက္အတန္႔မွာ မ်က္စိကေတာ့ ေတာင္ၾကည့္ေျမာက္ၾကည့္ ၾကည့္ေသးရဲ႕လား။
          မၾကည့္ပါဘုရား။
          နားကေကာ ဟိုေထာင္သည္ေထာင္ ေထာင္ေသးရဲ႕လား။
          မေထာင္ပါ ဘုရား။
          ႏွာေခါင္းကေကာ ဟို႐ွဴသည္႐ွဴ ႐ွဴေသးရဲ႕လား။
          မ႐ွဴပါ ဘုရား။
          ပါးစပ္ကေကာ ဟိုစားခ်င္ သည္စားခ်င္ ရွိေသးရဲ႕လား။
          မရွိပါဘုရား။
          ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကေကာ ဟိုသြားခ်င္သည္သြားခ်င္ ရွိေသးရဲ႕လား။
          မရွိပါ ဘုရား။
          အဲဒီေတာ့ စကၡဳ ေသာတ ဃာန ဇိဝွာ ကာယဆို တဲ့ ဣေျႏၵငါးပါး မလံုဘူးလား။
          လံုပါ၏ ဘုရား။
          အဲဒါ ဣၿႏိၵယပစၥေယာလို႔ ေခၚတယ္ကြဲ႕။ မိမိႏွာသီးဖ်ားမွာ ေလတိုးထိတာကို သတိႏွင့္သံုးသပ္ပါမ်ားေသာ္  ဈာန္သတၲိ ဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ကိေလသာေတြ ေလာင္ကြ်မ္းသြားတာကို ဈာန္လို႔ ေခၚတယ္ကြဲ႕၊ အဲဒါ ဈာနပစၥေယာပဲ။
          မွန္လွပါ ဘုရား။
          ဘုန္းႀကီးက ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ပူမွန္းသိတဲ့အခါ၊ ေအးမွန္းသိတဲ့ အခါမ်ိဳးက်ေတာ့ ပူမႈႏွင့္သိမွတ္မႈ၊ ေအးမႈႏွင့္ သိမွတ္မႈေတြ ခ်ဳပ္သြားလိမ့္မယ္။ အဲဒါ မဂ္ခရီး ေရာက္ျခင္းေၾကာင့္ မဂၢပစၥေယာလို႔ေခၚတယ္။
          မွန္လွပါဘုရား။
          ၄င္းမဂ္ခရီးကို သြားပါမ်ား၍ သမာဓိအားေကာင္းလာေသာ္ ျဖစ္ျခင္း ခ်ဳပ္ျခင္းကို သိေသာ ဥာဏ္အျမင္ ရင့္သန္လာျခင္းေၾကာင့္ မရွိတာကိုလည္း ေက်းဇူးျပဳလိမ့္မယ္၊ ရွိတာကိုလည္း ေက်းဇူးျပဳလိမ့္မယ္၊ မရွိတာ က ငါ့ေျခ ငါ့လက္ ငါ့ေခါင္း၊ရွိတာက စိတ္ ေစတသိက္ ႐ုပ္ နိဗၺာန္ ပရမတၳတရားပဲ။
          ကင္းတာကိုလည္း ေက်းဇူးျပဳလိမ့္မယ္၊ မကင္းတာကိုလည္း ေက်းဇူးျပဳလိမ့္မယ္၊ မကင္းတာက သခၤတဓာတ္၊ ကင္းတာက အသခၤတဓာတ္ မဟုတ္လား။
          ဟုတ္ပါ၏ ဘုရား။
          အဲဒါ အတိၳပစၥေယာ၊ နတိၳပစၥေယာ၊ ဝိဂတပစၥေယာ၊ အဝိဂတပစၥေယာလို႔ ေခၚတယ္။
          မွတ္ခ်က္ - ဤေနရာမွစ၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုႏွင့္ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္တို႔ ဝိပႆနာအေၾကာင္း၊ ဝိနည္းအေၾကာင္း၊ အဘိဓမၼာသေဘာတရားမ်ား ေဆြးေႏြးခန္း ၿပီးဆံုးပါၿပီ။
ခ်မ္းသာပါေစ၊ၿငိမ္းေအးပါေစ၊သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘဝတုသဗၺမဂၤလံ

ညီညီတင္