Thursday, May 7, 2015

ေလာကထဲမွာ ေနဝံ့ပါမွ လက္ေဆာင္ခံ

ေလာကထဲမွာ ေနဝံ့ပါမွ
လက္ေဆာင္ခံ
                                (က)
          ပထမျပန္စာေမးပြဲအတြက္ ဇာတကပါဠိေတာ္ကို ေလ့လာသင္ယူခိုက္တြင္- ေနဝ ေတ အဟံ အတၲေနာ ဒါနႆ အႏၱရာယံ၊န ပေစၥကဗုဒၶႆ ဇီဝိတႏၱရာယံ ကာတံု န ဒႆာမိ။ အဇၨဒါနိ မယွံဝါ တုယွံဝါ ဗလမဟႏၱတံ အာႏုဘာဝ မဟႏၱတံ ဇာနိႆာမိ - ဟူေသာ ပါဠိကို အနက္လွည့္ ဆိုရေသာအခါ လြန္စြာ အားတက္သေရာ ျဖစ္မိပါ၏။
          ေနာက္ ပါဠိပိုဒ္ကို ထင္ရွားေအာင္ အနက္ဖြင့္ ဆိုပါလွ်င္ - “ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္မွာ မင္းနဲ႔ငါ ဘယ္သူက အင္အားပိုႀကီးတယ္၊ စြမ္းအင္ထက္ျမက္တယ္ဆိုတာ သိရေသးတာေပါ့”ဟူ၍ ထြက္ေပၚလာမည္ ျဖစ္၏။
          ျဖစ္စဥ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွာ - ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ သည္ ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး သမာပတ္ဝင္စားၿပီး သမာပတ္မွ ထေသာအခါ ဘုရားေလာင္းသူေဌး၏ အိမ္ေရွ႕သို႔ ဆြမ္းအလို႔ငွာ ရပ္ေတာ္မူ၏။ ထိုအခ်ိန္ ဘုရားေလာင္းက တိုက္အေပၚထပ္မွာ ထမင္းပြဲေရွ႕ အသင့္ေရာက္ေန၏။ ထမင္းပြဲတန္းလန္းႏွင့္ေပမို႔ အသင့္ရပ္ေနေသာ ေကာင္ေလးတစ္ဦးကို ဆြမ္း ေလာင္းခိုင္းလိုက္ပါသည္။ ခူးၿပီးခပ္ၿပီး ဆြမ္း-ဆြမ္ဟင္းလင္ပန္းကို ကိုင္လ်က္ ထိုေကာင္ေလးသည္ ဆြမ္းမေလာင္းဘဲ ေၾကာက္ရြံ႕စြာျဖင့္ ျပန္လာခဲ့၏။ အေၾကာင္းမွာ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ထံ မေရာက္မီ အိမ္ေရွ႕တြင္ အေတာင္ရွစ္ဆယ္ခန္႔ နက္ေသာ အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ မီးက်ီးတြင္းႀကီး ေပၚေပါက္ေန ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ သူေဌးပိုင္ေသာ အိမ္ေရွ႕ၿခံဝမွာ ဘယ္က မီးက်ီးတြင္းက ရွိရမည္နည္း။ ဘယ္တုန္းကမွ ရွိခဲ့တာမဟုတ္။ သည္ေကာင္ေလး မဟုတ္ေသးပါဘူးဟု ဘုရားေလာင္းက ယူဆဟန္ တူပါသည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ ခိုင္းျပန္၏။ ျပန္လာ၏။ ေနာက္ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ထပ္ခိုင္း၍ျပန္ခ်ည္း လာၾကေသာအခါ ေနာက္ဆံုးတြင္ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ ေလာင္းလွဴဖို႔ ျဖစ္လာ၏။
          ဟုတ္ပါ့။ ရွားမီးက်ီးတြင္းႀကီး ေၾကာက္ခမန္းပါလား။ ဘယ္က ဘယ္လို ေပၚလာရသလဲ။ ဒါဟာ ေသြး႐ိုးသား႐ိုးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေတြ႕ရပါၿပီ။ မာရ္နတ္ဆို သူပါကလား။
          “မာရ္နတ္ ဒါ သင့္လက္ခ်က္လား” ေမးေတာ့ “ဟုတ္ပါသည္”တဲ့။
          “ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ခုလိုလုပ္တာလဲ”ဆိုေတာ့ “သင့္အလွဴလည္း မေအာင္ျမင္ေစခ်င္လို႔၊ ပေစၥက ဗုဒၶါလည္း ပရိနိဗၺာန္စံသြားေအာင္လို႔” ဆိုပဲ။
          ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး စားေသာက္မႈ မျပဳဘဲ သမာပတ္ ဝင္စားခဲ့ေသာ အရွင္ျမတ္။ ယေန႔သာ ဆြမ္းမရလွ်င္ အာဟာရျပတ္သည့္အတြက္ ပရိနိဗၺာန္စံေပလိမ့္မည္။ ဤသည္ကို အမွတ္ျပဳ၍ ထမင္းအသက္ ခုနစ္ရက္ဟု ဆိုလိုဟန္ရွိ၏။
          ဘုရားေလာင္းက “ငါ့အလွဴကိုလည္း အေႏွာင့္ အယွက္ မေပးေစရဘူး၊ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ အသက္အႏၱရာယ္ကိုလည္း ျပဳခြင့္မေပးႏိုင္ဘူး”ဟူ၍ ေရွ႕အပိုဒ္ျဖင့္ဆို၏။ ဤအပိုဒ္၏အဓိပၸာယ္မွာ အထက္ တြင္ ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ျဖစ္၏။
          “မင္းနဲ႔ငါ ဘယ္သူ ပိုအစြမ္းထက္တယ္ ဆိုတာ သိရမွာေပါ့”ဟူ၍ ဆိုသူမွာ လူသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ သကၤန္းဝတ္ထားသူ မဟုတ္။ ရေသ့ မဟုတ္။ ဈာန္မရ။ တန္ခိုးရွင္ မဟုတ္။ ဘုရားေလာင္းစင္စစ္ မွန္ေသာ္လည္း လူဝတ္ေၾကာင္တစ္ေယာက္။
          တစ္ဘက္ပုဂၢိဳလ္က တန္ခိုးရွင္။ သာမန္လူ   ေမာ့မၾကည့္ဝံ့ေလာက္ေအာင္ ၾကမ္းလည္း ၾကမ္း၊ စြမ္းလည္း စြမ္းပါဘိ။ ထိုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ မာရ္နတ္သည္ ဘုရားေလာင္းကို မႈန္႔မႈန္႔ညက္ညက္ေၾကသြားေအာင္ အ႐ိုးအသားမ်ားရွာမရေအာင္ လုပ္ပစ္ဖို႔ မခဲယဥ္းဟု ထင္စရာေတာ့ရွိ၏။ လုပ္ခ်င္တိုင္းသာ လုပ္၍ရမည္ ဆိုလွ်င္ ဘုရားေလာင္းသည္ စကားပင္ ဆံုးေအာင္ ေျပာလိုက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။
          စြမ္းရည္ဆိုသည္မွာ သူ႕က႑ႏွင့္သူ ရွိ၏။ ထို ဇာတ္ေတာ္တြင္ မာရ္နတ္က ရန္စသည္ မွန္၏။ အရပ္ စကားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ ရန္စသူ မာရ္နတ္ကို ဘုရား ေလာင္းက မယွဥ္သာေအာင္ ကြာေနသျဖင့္ ေၾကာက္ ပါၿပီ လန္႔ပါၿပီဟု ေနာက္ဆုတ္မေျပး႐ံုမက ျပန္လည္ စိန္ေခၚဝံ့ေသာ သေဘာ ျဖစ္၏။ထိုဘဝတြင္ဘုရားေလာင္းမွာ မာရ္နတ္ကို မေၾကာက္မရြံ႕ စိန္ေခၚဝံ့ေလာက္ ေအာင္ ဘာအစြမ္းမ်ားရွိသနည္း။ သူ႕မွာ ဘာေတြ ပိုင္ဆိုင္ထား၍ ဘာေတြအားကိုးရွိ၍ ျပန္လွန္ ေျပာဝံ့သနည္း။
          မီးက်ီးတြင္း ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ရပ္လ်က္ ပေစၥက ဗုဒၶါအရွင္ထံ လွမ္းေလွ်ာက္ထားေသာ စကားက -
          “တပည့္ေတာ္ ဒီမီးက်ီးတြင္းထဲ ေဇာက္ထိုးက်ခ်င္ က်သြားပါေစ၊ ဒီဆြမ္းကိုေတာ့ အရွင္ဘုရားထံ ေရာက္ပါေစမည္”စသည္ ျဖစ္၏။ အကယ္၍ လူက တြင္းထဲ က်သြားလွ်င္ပင္ ဆြမ္းလင္ပန္းကို အက်မခံ။ ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔လိုက္မည့္သေဘာျဖစ္၏။
          ဘုရားေလာင္း၏ယံုၾကည္ခ်က္မွာ ထိုအခိုက္ သူ ထားရွိေသာေစတနာႏွင့္ ဘဝအဆက္ဆက္ ဆည္းပူးခဲ့ေသာ ပါရမီေတာ္တို႔သာ ရွိသည္ဆိုရပါမည္။ ေျမ လွ်ိဳးႏိုင္ေသာ မိုးပ်ံႏိုင္ေသာတန္ခိုးမ်ား မရွိေသာ္လည္း ပါရမီ၊ ေစတနာျမတ္ အစြမ္းတန္ခိုးမ်ားရွိသည္ဟုဆို လိုပါသည္။ နတ္မင္းတို႔၏ကမၼဇိဒိၶတန္ခိုးတို႔သာ စြမ္းသည္ မဟုတ္။ အားကိုးျဖစ္သည္ မဟုတ္။ လူသား တို႔၏ မိမိတို႔က်င့္သံုးခဲ့ေသာ ဒါန သီလ စသည္တို႔ သည္လည္း ျမင့္ေသာစြမ္းရည္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ျမတ္ေသာ အားကိုးဖြယ္ အားျပဳဖြယ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟု လည္း ဆိုလိုပါသည္။
          (ခ)
          ဗဟုပုတိၲကာေသာဏာ ေထရီ၏ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ေလ့လာလွ်င္ သိႏိုင္ပါ၏။ ရပ္ရြာထဲမွ ဘိုးဘြားမ်ားလည္း ေတာင္ေဝွးတစ္ေခ်ာင္းလက္ဆြဲ၍ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေျပာေလ့ရွိၾကပါ၏။ “ငါ့မွာေတာ့  သားသမီးေတြ အမ်ားႀကီးေမြးထားၿပီမို႔ အားကိုးရမယ္ မွတ္တာ လက္ေတြ႕က်ေတာ့ ဒီေတာင္ေဝွးေလာက္ေတာင္ အားမကိုးရဘူး”စသည္တည္း။
          သက္မဲ့ျဖစ္ေသာ ေတာင္ေဝွး တစ္ေခ်ာင္းတြင္လည္း သူ႕အေလ်ာက္ အားကိုးထိုက္ ေသာအစြမ္း ရွိ၏။ လဲမက်ေအာင္ ေထာက္ကူႏိုင္၏။ ေမွာင္ထဲတြင္ တိုက္မိ ခိုက္မိဖြယ္မ်ားကို စမ္းေထာက္၍ သိႏိုင္၏။  စြမ္းရည္ဟူသည္မွာ အရာဝတၳဳတိုင္းတြင္ အနည္းႏွင့္ အမ်ားရွိၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။
          ေရတြင္ ေသာက္လွ်င္ အဆာေျပႏိုင္ အေမာေျပေစႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္ စသည္ရွိ၏။ မီးတြင္ ေဆာင္းတြင္း ခ်မ္းေအးသည့္အခါ လံႈသူကို အခ်မ္းေျပေစႏိုင္ေသာ ေလာင္ကြ်မ္းေစ တတ္ေသာ စြမ္းရည္ စသည္ ရွိ၏။ အိတ္ကပ္ထဲ ပိုက္ဆံေဖာင္းေနေအာင္ ထည့္၍ အျပင္ထြက္ သူက ပိုက္ဆံအားကိုးရွိ၍ အားတို႔ မာန္တို႔ ရွိ၏။ ပညာတတ္သူက ပညာအားကိုးရွိ၍ ပညာ ရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္ဟူသည္ႏွင့္အညီ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္ေသာအမူအရာ ခံ့ညားေသာ အေနအထိုင္မ်ား ရွိတတ္၏။
          အားကစားဂ်ာနယ္တို႔ကိုၾကည့္လွ်င္ ကမၻာေက်ာ္ ေဘာလံုးသမားမ်ားသည္ အသင္းလိုက္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေသာအခါ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ယံုၾကည္မႈျပည့္ဝေသာ မ်က္ႏွာမ်ိဳး တကယ့္သူရဲေကာင္းႀကီးတို႔၏ဟန္ပန္မ်ိဳးေတြ ရွိ၏။ ေျပာင္းဖူးဖက္ေဆးလိပ္ ေသာက္တတ္ ေသာ ဘိုးဘြားမ်ား ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမရွိဘဲ သာေရး နာေရး လူအမ်ားရွိရာထိုင္ရေသာအခါ ‘အက်ႌလံုခ်ည္မွာ ေဆးလိပ္မီးပြား က်ေပါက္တာမ်ားရွိမလား၊ ျမင္ မေကာင္းေသာေနရာမွာမ်ား ေပါက္ေနလား’စသည္ျဖင့္ မလံုမလဲျဖစ္ၾကသည္ကိုေတြ႕ဖူး၏။ အဝတ္အစား ထူထဲလံုၿခံဳလွ်င္ ပင္ စိတ္လံုၿခံဳမႈရွိတတ္သည္ကို ျပလိုရင္း ျဖစ္၏။ ဘိုးဘြားမ်ားပင္လွ်င္ လူသူေရွ႕ေမွာက္တြင္ ျမင္မေကာင္းျဖစ္မည္ကို ရြံ႕ၾကေသး၏။
          ေရွ႕နားက လံုမပ်ိဳမ်ား ရင္ဖံုးအက်ႌႏွင့္ ဘာႏွင့္ ဘယ္ေနရာမွ ေပၚသည္ ဟိုက္သည္မရွိ။ လံုလံုၿခံဳၿခံဳ ဝတ္ဆင္၍ သြားလာေသာအခါ အလိုလိုေနရင္း မိမိ ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ တိုးလ်က္ ရွိၾက၏။ လံုေသာ  ယံုၾကည္မႈကိုေက်ာ္၍ မလံုေသာယံုၾကည္မႈတစ္မ်ိဳး ရွိေသးသည္ လား မဆိုတတ္။ သို႔ေသာ္ လွသည္ဟူေသာ ယံုၾကည္မႈရွိ၍ေတာ့ ျဖစ္တန္ရာ၏။
          စိတ္လံုၿခံဳမႈ၊ စိတ္ယံုၾကည္မႈ၊ စိတ္အားျဖစ္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကေၾကာင္းကို ျပလိုရင္းျဖစ္၏။ သူ႕ အတိုင္းအတာ သူ႕အရည္အေသြးႏွင့္သူ ယံုၾကည္မႈေတာ့ ရွိၾက၏။
          ဆိုပါစို႔။ အထက္ပါလူတို႔တြင္ ေဘာလံုး အားကစား သမားတစ္ဦးသည္ သူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္၏ မေၾကာက္မရြံ႕ ရဲဝံ့ေသာ အမူအရာမ်ိဳး ရွိေပ၏၊ အားကစားစြမ္းရည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုသို႔ေသာ ဟန္ပန္ ရွိ၏။ ဘယ္ေလာက္ ရွိသနည္း။ ဘယ္အထိ ရွိသနည္း။ က်႐ံႈးမႈႏွင့္ႀကံဳပါက ထိုမူရာမ်ိဳး ရွိပါဦးမည္ေလာ။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ငယ္ငယ္ႏွင့္ပင္ ေသေပါက္ ေသဝ ေရာက္ပါက ေသမင္းကိုရင္ဆိုင္ေလာက္ေသာ ရဲဝံ့မႈမ်ိဳး ျဖစ္ပါ၏ေလာ။
          နာမည္ေက်ာ္ပြဲလမ္းတစ္ခုတြင္ ႐ုပ္ရွင္႐ံု၊ ဇာတ္ ႐ံု၊ ဆပ္ကပ္၊ ႐ုပ္ေသးသြင္းပြဲ မ်ိဳးစံုရွိသည္ ဆိုပါစို႔။ ႀကိဳတင္လက္မွတ္အသီးသီးေရာင္းခ်သည္ကို ႐ုပ္ရွင္ လက္မွတ္တစ္ခု ဝယ္ယူ၍ ငါ့လက္ထဲမွာ လက္မွတ္ရွိ တာပဲဟူ၍ ႀကိဳက္ရာ႐ံုထဲ မဝင္ေရာက္ႏိုင္ပါ။ ႐ုပ္ရွင္ လက္မွတ္သည္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုဝင္ခြင့္သာျဖစ္၏။ ဇာတ္႐ံု ဝင္ခြင့္ မဟုတ္ေခ်။ အကန္႔အသတ္ရွိ၏။
          ထို႔အတူ ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူေပမို႔ ေငြ၏အစြမ္း၊ ပညာစြမ္း၊ အားကစားစြမ္း စသည္ တစ္ခု ႏွစ္ခု ရွိ သည္တို႔မွာ သူ႕အကန္႔ႏွင့္သူရွိ၏။
          အားကစားစြမ္းရည္ေကာင္းျခင္းသည္ ကုသိုလ္ ေကာင္းရွိျခင္းႏွင့္ မတူ၊ ကိုယ္က်င့္ေကာင္းရွိျခင္းႏွင့္ မဆိုင္။ လက္ေဝွ႕ေက်ာ္တစ္ဦးသည္ ေသာက္စားျခင္း၊ ေမွာက္မွားျခင္းႀကီးစြာ ဒုစ႐ိုက္မႈျပဳက်င့္၍ မ်က္ေမွာက္ ဘဝတြင္ အႏၱရာယ္မက်ေရာက္ေအာင္ ေငြျဖင့္ ပညာ ျဖင့္ အကာအကြယ္ယူပါက ရေကာင္း ရႏိုင္ေပ၏။ ‘ငါ့လိုေကာင္က ငရဲေရာက္သြားလည္း ဂ႐ုမစိုက္ဘူး၊ ယမမင္းကို အလဲထိုးၿပီး ငရဲဘံုကို ဖ်က္ဆီးပစ္မယ္’ ဟူ၍ ဘယ္လက္ေဝွ႕ေက်ာ္မွ မစြမ္းႏိုင္ပါ။
          ျဖစ္တတ္သည္မွာ လူတို႔သည္ မိမိ၌ တစ္စံုတစ္ခု ေကာင္းျခင္းရွိလွ်င္၊ ေငြေၾကး စသည္ အေတာ္မ်ားမ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားလွ်င္ ကိုယ့္မွာ အရာအားလံုး ရွိေလဟန္ အထင္ေရာက္တတ္ ၾက၏။ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာမႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မာန္ေမာက္သည္လည္းရွိ၏။ တစ္ခုေကာင္းရွိ လွ်င္ ထိုတစ္ခုကို အေၾကာင္းရင္းအေျခခံျပဳ ၍ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ခု သံုးခုေကာင္းလာေအာင္ မႀကိဳးပမ္းတတ္ဘဲ ရွိၿပီးသား တစ္ခုေကာင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မာန္မူလွ်င္ တိုးတက္မလာ ႐ံုမက ရွိၿပီးသား အေကာင္းပါ ေလ်ာ့က်သြားတတ္သည္ကို သတိမူရေပမည္။
          ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာမႈဆိုလွ်င္ အိုမင္းခ်ိန္အထိ မပါ ႏိုင္။ ႏုပ်ိဳခ်ိန္ကိုလြန္လွ်င္ ထားခဲ့ရမည္ ျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကိုယ့္ထံမွ သူ ဖဲခြာသြားမည္ ျဖစ္၏။ ေငြေၾကး၊ ေလာကီပညာ စသည္တို႔သည္ မေသခင္ေလာက္သာ အလြန္ဆံုးလိုက္ပါႏိုင္မည္။ အကယ္၍ ၿပိတၲာမ်ိဳး၌ ျဖစ္ပါက ငါသည္ ယခင္ဘဝက စည္းစိမ္ရွင္ပဲ၊ ပညာတတ္ပဲ၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္ပဲ စသည္ျဖင့္ ျပန္ အားကိုး၍ ျပန္ဖမ္းဆုပ္၍ ရေတာ့မည္မဟုတ္။
          (ဂ)
          လက္ေဝွ႕ေက်ာ္ပင္ ျဖစ္ေစ ကိုယ္က မယွဥ္ၿပိဳင္၊ မထိုးသတ္လိုေတာ့ခ်ိန္တြင္ ရပ္နားႏိုင္ ၏။ ထို ေလာကမွ အၿပီးထြက္ႏိုင္၏။ မိမိက စိန္ေခၚသည္ျဖစ္ေစ မေခၚ သည္ျဖစ္ေစ ရပ္နားခြင့္ ေတာင္း၍မရသည္ကား ေလာကဓံရွစ္ပါး ျဖစ္၏။ မထင္မွတ္ဘဲ ဝင္ခ်င္ဝင္လာ၏။ ခပ္ျပင္းျပင္း ေမႊခ်င္ေမႊေႏွာက္သြားတတ္၏။ ခ်စ္ခင္သူ တို႔ႏွင့္ လတ္တေလာ ေသကြဲ ရွင္ကြဲ ခြဲရမည္။ အေျခက် ေကာင္းမြန္ၿပီးသား စီးပြားတစ္ခု၊ အခြင့္ထူးတစ္ခု ဆံုး႐ံႈးမည္ကို ေၾကာက္၏။ မိမိအိမ္ ရွိ လူတစ္ေယာက္ ႀကီးက်ယ္စြာ က်န္းမာေရးေဖာက္မည္ ကိုေၾကာက္၏။ ေလာကဓံကို အန္တုႏိုင္ေလာက္ေသာ ကုသိုလ္စြမ္း ဥာဏ္စြမ္း အလြန္နည္းလွ်င္ အလြန္ ေၾကာက္၏။ အခ်ိဳ႕မွာ အေၾကာက္လြန္၍ ႐ူးသြပ္သြားျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္ အေျခပ်က္သြားျခင္းမ်ားျဖစ္၏။
          စီးပြားေရးအၿမဲေကာင္းေနသူကေတာ့ ရွိသည္ဆို လိမ့္မည္။ အၿမဲက်န္းမာေနသူ၊ အၿမဲမခြဲဘဲေနရသူက ေတာ့ မရွိမည္ ေသခ်ာ၏။ အသက္ခႏၶာရွင္သန္ျခင္း ကပင္ မၿမဲဟုဆိုပါလ်က္ စီးပြားက ၿမဲသည္ထင္မွတ္ျခင္းက မေလ်ာ္ကန္ပါ။
          ဘုရင့္ေနာင္သည္ သူရဲေကာင္း ေရြးေသာအခါ လက္သည္းၾကားတြင္ အပ္စိုက္ တူႏွင့္႐ိုက္၍ ေနာက္ မတြန္႔သူကို အာဂသတိၲရွင္ ဟူ၍ ေရြးခ်ယ္သည္ ဆို၏။ သတိၲေကာင္း မေကာင္း စမ္းသပ္သည့္သေဘာ ျဖစ္၏။ ေလာကဓံကမူ ဘုရင့္ေနာင္၏စမ္းသပ္မႈမ်ိဳးထက္ ၾကမ္းသည္ ရင့္သည္ဟုဆိုရပါလိမ့္မည္။
          လာဘ စေသာ အေကာင္းေလးမ်ိဳးကို ရေစ၍ ယစ္မူးသြားေအာင္၊ ဘဝင္ျမင့္ ေအာက္ေျခလြတ္သြား ေအာင္၊ အက်င့္ေကာင္းေတြ ကေမာက္ကမျဖစ္သြား ေအာင္ စမ္းသပ္တတ္၏။ ေကာင္းရာမွ ႐ုတ္ျခည္း တစ္ဆစ္ခ်ိဳးဆိုးသြားေအာင္ ဖန္တီးတတ္၏။
          အလာဘ စေသာ အဆိုးေလးမ်ိဳးျဖင့္ စိတ္ဓာတ္ က်ေအာင္၊ ေခ်ာက္ခ်ားေအာင္၊ အေတြးမွား အက်င့္ မွားေတြ ဝင္လာေအာင္ စမ္းသပ္တတ္၏။ ပညာတတ္ ဘြဲ႕ရျခင္း၊ ေရႊေငြေပါမ်ားျခင္းသည္ ဘာမွအသံုးမက် ဟုမဆိုလိုပါ။ ေလာကဓံကိုအံတုေလာက္ေသာ အရည္ အေသြး မျပည့္မီေသးဟုသာ ဆိုလိုပါ၏။ ပညာရည္ ျပည့္ဝေသာ ဆရာတို႔သည္ ဘယ္ပုစၦာ လာေမးေမး ခ်က္ခ်င္းပင္ ေျဖဆိုႏိုင္သကဲ့သို႔၊ ပိဋကတ္ကြ်မ္းက်င္ ႏွံံ႕စပ္ေသာ ဆရာေတာ္သည္ ဗုဒၶေဒသနာႏွင့္စပ္၍ ဘယ္႐ႈေထာင့္က လာေမးေမး ေက်လည္ေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္သကဲ့သို႔ ေလာကဓံကို မၿဖံဳေလာက္ေအာင္ ေလာကသေဘာ ဓမၼသေဘာ ေက်ညက္ေသာသူအဖို႔ ေကာင္းဆိုးေလာကဓံကို အထူးအဆန္းမွတ္ယူေနမည္ မဟုတ္။
          ယေန႔ ေအာင္ျမင္မႈရ၍ ခါးကို ဟန္ပါပါေထာက္ ၍ ဂုဏ္ယူရယ္ေမာေနသူသည္ ေနာက္ေန႔တြင္ ရယ္ ခ်င္မွ ရယ္ႏိုင္ေတာ့မည္။ ယေန႔ ေငြေတြ အပံုလိုက္ ပိုင္ဆိုင္သူသည္ ေနာက္ေန႔ ပိုင္ခ်င္မွ ပိုင္ေတာ့မည္။  ယေန႔ က်န္းမာေရးေဒါင္ေဒါင္ျမည္ အသက္ရွင္ေနသူ သည္ ေနာက္ေန႔ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ 
          ဘာအတြက္မဆို အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနသူ၊ ဆိုး လည္း မၿဖံဳ၊ ေကာင္းလည္း မတုန္ဟူသည္ကား ရွား ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ အရာရာတိုင္းအတြက္ တုန္လႈပ္ ဖို႔ အသင့္ျဖစ္ေနသူပမာ စိတ္ဓာတ္ ယိမ္းယိုင္လြယ္ လြန္းပါက ‘ၿငိမ္းခ်မ္းေသာသေဘာ ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာ’ဟူ၍ ေမးယူရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေပမည္။
          လူတို႔ သက္တမ္းေစ့ မေနႏိုင္ေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး လႈပ္ေျြခေနေသာအေၾကာင္းတို႔တြင္ အစားအေသာက္ မသန္႔ရွင္းမႈ၊ ေလေကာင္းေလသန္႔မရမႈ စသည္တို႔  ပါဝင္၏။ အဓိကအားျဖင့္ စိတ္အလႈပ္အခတ္မ်ားမႈက ထိပ္ဆံုးမွ ပါဝင္၏။ စိတ္အေထာင္းနာသျဖင့္ ကိုယ္ေၾကၾကရ၏။
          စီးပြားေရးမေကာင္း၊ ရာသီဥတုမေကာင္း စသည္ ႀကံဳေနရလွ်င္ပင္ လူေတြကိုေတာ့ ေကာင္းေစခ်င္ပါ၏။ ထိုအတြက္ စိတ္ဓာတ္တို႔ သန္သန္စြမ္းစြမ္း ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း ရွိႏိုင္ေစရန္ အႀကံျပဳေရးသားလိုက္ပါ၏။

လက္ေဆာင္ခံ

No comments: