Thursday, May 7, 2015

ဆန္႔ေသာလက္တို႔ မေကြးမီ ဇနက(ေတာင္ငူ)

ဆန္႔ေသာလက္တို႔ မေကြးမီ
ဇနက(ေတာင္ငူ)
          တစ္ညလံုး မိုးေမွာင္က်ခဲ့သည္။ မိုးႀကိဳးပစ္သံ တအုန္းအုန္း၊ ေလက တဝုန္းဝုန္းျဖင့္ ရာသီဥတု       ဆိုးဝါးသေယာင္ရွိေသာ္လည္း နံနက္မိုးေသာက္ အလင္းသို႔ေရာက္ေသာအခါ ေကာင္းကင္ရွင္းရွင္း ေနျခည္ ေရႊေရာင္တဝင္းဝင္းႏွင့္ သာယာေအးခ်မ္းလွပါဘိ။
          မဂၤလာပါ ဆရာဟု ႏႈတ္ခြန္းဆက္ကာ အိမ္ထဲဝင္ လာသူကား အမိုး။
          အမိုးတစ္ေယာက္ အိမ္ကို စားေသာက္ဖြယ္ရာ ႐ိုးရာမုန္႔၊ သစ္သီးဝလံႏွင့္ ဘုရားပန္း စသည္တို႔ကို မၾကာခဏ ေပးပို႔ေနေသာ္လည္း လူကိုယ္တိုင္လာခဲသည္။ ေဈးသြားဟန္လႊဲဆိုသလို ယခု အိမ္ကိုဝင္လာရာ အေၾကာင္းထူးရွိဟန္တူ၏။
          အမိုးကို ၾကည္သာရႊင္ပ်စြာႀကိဳဆိုၿပီး ေနရာထိုင္ခင္းေပးကာ လာရင္းအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေသာအခါ စကားအဆန္းေတြ ေျပာလာသည္မွာ အိမ္က ဆရာႀကီး အေမးအျမန္း ထူလွသည္။ ေခတ္ေတြ ေျပာင္းေနၿပီ။ ေယာက်ာ္းအခ်င္းခ်င္း မပြင့္မလင္းလင္မယားဘဝမွ ပြင့္လင္းလင္မယားအျဖစ္ လူသိရွင္ၾကားလက္ထပ္တဲ့ေခတ္ ေရာက္ၿပီတဲ့။ မိသားစုနဲ႔တူေအာင္ ကေလးေတြ ေမြးစားၾကတယ္။ အဲဒါ ဒီကေလးက ဘယ္သူ႕ကို အေမေခၚရမွာလဲ၊ သန္းေခါင္ စာရင္းမွာ ဘယ္လို စာရင္းသြင္းမလဲနဲ႔ တက်ည္က်ည္ေမးေနလို႔ အမိုးမွာ အလုပ္တစ္ဖက္ႏွင့္ စိတ္ပ်က္မိေၾကာင္း၊ အင္တာနက္ အၾကည့္မ်ားလို႔ ေၾကာင္သြားပံုရေၾကာင္း၊ အခုလည္း သူ ဆရာႀကီးဆီ လာမလို႔တဲ့၊ ေဈးသြားပါရေစဦး အိမ္မွာ ခဏေလးေစာင့္ပါဆိုၿပီး အမိုးက အရင္ ထြက္လာခဲ့ေၾကာင္း တိုင္ေျပာေလး ေျပာလာပါသည္။ ဧည့္ခံထား သည့္မုန္႔ကိုစား၊ ေကာ္ဖီပူပူေလးေသာက္ၿပီး ဝမ္းေျမာက္ ၾကည္သာစြာ ျပန္သြား၏။
          ကြ်ႏု္ပ္လည္း ဖထီးတစ္ေယာက္ ဘယ္ဘယ္ကိုသြား ဘာေတြမ်ား စားမိေသာက္မိ ိပါလိမ့္။ အင္တာနက္မွာ ဝင္ေရာက္ေမႊေႏွာက္ရင္း မေတာ္တာမေလ်ာ္တာေတြ ျမင္မိ ဖတ္မိ ၾကားမိၿပီး သမာဓိေတြ ပ်က္ျပား စိတ္ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္သြားေလသလားဟု စဥ္းစားေနစဥ္ ၿခံတံခါးဖြင့္သံ ၾကား၍ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဖထီးေအာင္လွ။
          ၿခံတံခါးႀကီးကို ပိတ္၊ ေနာက္ျပန္လွည့္၊ အိမ္ထဲ ကို ျဖည္းျဖည္းညင္သာလွမ္း၍ လာ၏။ အခန္းတံခါး ကိုဖြင့္၊ အိမ္ထဲဝင္၊ တံခါးျပန္ေစ့၏။ ခံုလြတ္တြင္ လာၿပီးထိုင္ကာ ပထမဆံုး ေျပာလာေသာ စကားက-
           “စိတ္ပ်က္တယ္ ဆရာ၊ ျမင္ရၾကားရတာေတြ ေၾကာင့္ စထရက္ဆိုလားဘာလား အဲဒါ စိတ္ဖိစီးမႈ ဆိုလားပဲဗ်ာ၊ အဲဒီေရာဂါျဖစ္ေနတယ္”
          “ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာေတြကိုမ်ား ဖတ္မိ၊ ၾကားမိလို႔လဲ ေျပာပါဦး ဖထီးရ”
          “ဖထီး ေျပာပါ့မယ္၊ ဒီဘက္နည္းနည္းေလးတိုး၊ ဟုတ္ၿပီ ကမၻာႀကီးပ်က္ေတာ့မယ္တဲ့ ဆရာ၊ အင္တာနက္ထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္”
          “ဒါမ်ားဗ်ာ အေရးႀကီးသေယာင္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေျပာရတယ္လို႔၊ က်ယ္က်ယ္ေျပာလည္း ရပါတယ္၊ ျမန္မာ့႐ိုးရာေရႊေပလႊာေတြက ေခတ္မမီေတာ့လို႔ အင္တာေနရွင္နယ္ေရႊေပလႊာေတြကို ဖတ္ေနသလား”
          “ဆရာ့ႏွယ္၊ အခု ဖန္လံုအိမ္ျပႆနာေၾကာင့္ ကမၻာႀကီး အပူရွပ္ေနၿပီ၊ အိုဇုန္းလႊာအေပါက္ကလည္း က်ယ္ၿပီးရင္း က်ယ္လာရင္းပဲ၊ အယ္ဖာေရာင္၊ ဂမ္မာေရာင္၊ ဘီတာေရာင္ စတဲ့ ေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္ကလည္း အပူရွပ္ေနတဲ့ ကမၻာေပၚကို အတားအဆီးမဲ့ က်ေရာက္ေနတာ တဲ့၊ အယ္နီညိဳတို႔ လာနီညာတို႔ေၾကာင့္ မိုးမရြာရင္လည္း အရွင္း၊ စိုက္ပ်ိဳးသမွ် အကုန္ေသ၊ ရြာလိုက္ရင္လည္း ေတာင္ၿပိဳကမ္းၿပိဳအေမ်ာနဲ႔ အျမဳပ္ပဲ တဲ့ ဆရာ”
          “ခုမွပဲ ဒုဒၵဳဘဇာတ္ေတာ္ထဲက ယုန္ကေလးနဲ႔ ေတြ႕ရေတာ့တယ္။ လက္ေမာင္းကို လက္အိတ္ရွည္ေတြ စြပ္လာတာက ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ေတြ ထိမွာစိုးလို႔ ထင္ပါ့၊ အံ့ပါေရာ ဖထီးေရ႕၊ အညာေနပူပူမွာ လုပ္ေနရတဲ့ မိဘျပည္သူမ်ားကို အားနာလိုက္တာ”
          “ဒါက ဒီေန႔ ပဲခူးတိုင္းမွာ ေရာင္ျခည္ပိုျပင္းထန္ မယ္လို႔ေၾကညာထားတယ္၊ ေျပာစရာက်န္ေသးတယ္၊ အက္ဆစ္မိုးေတြ ရြာ၊ အဆိပ္သင့္ေရေတြ ေသာက္၊  ပိုးသတ္ေဆးသင့္ အသီးအႏွံ သစ္သီးဝလံေတြ စား၊  ဧဝရက္လိုဧရာမေရခဲေတာင္ႀကီး ေပ်ာ္ဆင္းေစတဲ့အပူရွိန္ ျပင္းျပင္းဒဏ္ကို အကာအကြယ္ေပးမယ့္ ေတာရိပ္ ေတာင္ရိပ္ကလည္း ရွစ္ဆယ့္ငါးရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ပ်က္စီးေနလို႔ မကာကြယ္ႏိုင္ဘူး၊ ေဂဟေဗဒစနစ္က အေတာ့္ကို ပ်က္စီးေနၿပီ ဆိုပဲ၊ လူေတြ သက္ရွိသတၲဝါ ေတြအားလံုး အေႏွးနဲ႔ အျမန္ ဆိုသလို ဒုကၡေတြ႕ေတာ့မယ္၊ မယံုဘူး မလုပ္နဲ႔ ဆရာရဲ႕၊ သိပၸံပညာ၊ ေခတ္သစ္နည္းပညာေတြနဲ႔ စိစစ္ခန္႔မွန္းထားတာ”
          “ခက္ပါဘိ ဖထီးရာ၊ သိပၸံပညာ သိပၸံနည္းက်ဆို တိုင္း စိတ္ခ်ရတာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ သိပ္မဟန္တဲ့ နည္းပညာအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ခန္႔မွန္းသလို ျဖစ္မလာတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ၊ ကိုယ္သန္ရာ စိတ္ဝင္စားရာ ျမင္ေထာင့္ ဘက္ကေနၾကည့္ၿပီး ေျပာၾက ေရးၾကတာျဖစ္လို႔ ျမတ္ ဗုဒၶေဟာသလို ဧကန္ အမွန္ေတြခ်ည္း ျဖစ္မလာပါ ဘူး။ အိုင္တီေခတ္ ကမၻာပ်က္ကိန္း အင္တာေနရွင္နယ္ ေရႊေပလႊာေတြလို႔ပဲ မွတ္ယူပါတယ္”
          ‘ဒါဆို ဆရာက ကမၻာပ်က္ေဟာစာတမ္းေတြကို လက္မခံဘူးေပါ့၊ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ေဟာခ်က္ေတြဗ်”
          “တခ်ိဳ႕ လက္ခံတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ လက္မခံဘူး ဖထီးေရ႕၊ တူးၾကဆြၾက ခုတ္ၾကခ်ိဳင္ၾကလို႔ ေရ ေျမ ေတာေတာင္ ပ်က္စီးတာ၊ ျမစ္ေတြ ေခ်ာင္းေတြ တိမ္ေကာတာကို လက္ခံတယ္၊ ေရေၾကာေတြ ခန္းေျခာက္လို႔ ေသာက္ေရေတာင္မရွိေတာ့တဲ့ အျဖစ္က တကယ္လက္ေတြ႕ပါဗ်ာ၊ လိုရင္းကိုေျပာပါ့မယ္၊ ဆရာ့ ဇာတိရြာ၊ ေရွးက ဧရာမကြ်န္းပင္ေတြ ေပါမ်ားလို႔ ကြ်န္း ေတာကုန္းလို႔ ေခၚခဲ့ၾကတာ၊ ဆရာ့တစ္သက္ ကြ်န္းပင္ မျမင္ဖူးဘူး၊ ဆရာ့အေဖတို႔အေမတို႔လည္း မျမင္ဖူးဘူးဗ်ာ၊ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္ႏွစ္ကတည္းက ကြ်န္း ေတာေပ်ာက္ၿပီး ကုန္းေျပာင္ပဲ က်န္ရစ္တယ္ဆိုတာ ေနာက္ပိုင္းမ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ မသိၾကဘူး”
          “အေတာ့္ကို ဆိုးဝါးတဲ့လုပ္ရပ္ပါ ဆရာ၊ ျမန္မာ့ထံုးစံ တစ္ပင္ခုတ္ရင္ တစ္ကိုင္းခ်န္၊ တစ္ေတာခုတ္ရင္ တစ္ပင္ခ်န္၊ ဧကန္ မ်ိဳးမတံုး}ဆိုတဲ့ မွာတမ္းကို မလိုက္နာလို႔ ေတာျပဳန္းရတာ”
          ‘မွန္တယ္ ဖထီးေရ၊ တစ္ကိုင္းလည္းမခ်န္၊တစ္ပင္လည္း မခ်န္၊ တစ္ေတာလံုးကို အျမစ္ကေန လွန္ေန ၾကတာ၊ ဒီလိုပ်က္စီးေနတဲ့ ေရေျမေတာေတာင္ကို မွီၿပီး အသက္လု ေနရတဲ့ လူသားေတြ၊ သက္ရွိသတၲဝါေတြေတာ့ ပ်က္စီးၾကမွာပါ၊ ကမၻာႀကီးကေတာ့ မပ်က္ပါဘူး။ ေျမမ်က္ႏွာျပင္ အေပၚယံ အသြင္အျပင္ေတြေတာ့ ေျပာင္းသြားႏိုင္ပါတယ္ ဖထီးေရ႕၊ အေၾကာက္ မလြန္ပါနဲ႔”
          “ဒုကၡေရာက္မယ့္ကိစၥ မေၾကာက္ဘဲေနပါ့မလား ဆရာရဲ႕”
          “ခက္လိုက္ပါဘိ ဖထီးရာ၊ အေၾကာက္မလြန္ပါနဲ႔၊ ဆရာ ေျပာပါဦးမယ္၊ ကမၻာႀကီးက ရြာျဖစ္ေနၿပီ၊ ျပားေနၿပီ ဖ်ားေနၿပီဆိုေပမဲ့ ေဒသအလိုက္ကြာျခား မႈေတြ ရွိပါတယ္။ အေနာက္အာရွမွာ ဆူပြက္ေနေပမဲ့ အေရွ႕အာရွမွာ ေဘးမသန္းဘဲ ေအးခ်မ္းေနတာမ်ိဳးေပါ့။ လြန္ခဲ့တဲ့ ခရစ္ႏွစ္ (၁၀၅၀)နဲ႔ (၁၁၀ဝ) ေလာက္က အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ အေမွာင္လႊမ္းတဲ့ ေခတ္ဗ်၊ ကပ္ေရာဂါေတြလည္း ျဖစ္တယ္၊ ခ႐ူးဆိတ္လို ဘာသာေရးစစ္ပြဲေတြလည္း သဲသဲမဲမဲ ဆင္ႏႊဲေနၾကတာ။ အဲဒီ အခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သာသနာေတာ္ ထြန္းလင္းတဲ့ ပုဂံေခတ္ပါဗ်ာ။ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး၊ က်န္စစ္သား မင္းႀကီးတို႔လက္ထက္ေပါ့။ ေဂါတမျမတ္စြာကို ဆြမ္းပန္း ေရခ်မ္းကပ္လွဴၿပီး ေမေတၲယ်ဘုရားျဖစ္ေသာခါ သူမတူေသာေကာင္းမႈ ျပဳ၍ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္  ခံယူရလိုပါ၏ ဆိုတဲ့ ဆုႀကီးပန္ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဤသို႔ေသာေက်းဇူးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ သံသရာ တြင္ က်င္လည္၍ ေမေတၲယ် ဘုရားမ်က္ေမွာက္တြင္ ျမတ္ေသာ အကြ်တ္တရား ရလို သတည္းဟု ဆုေတာင္းသံေတြ၊ အမွ်ေဝသံ ေၾကးစည္သံေတြ တေဝေဝနဲ႔ ေအးခ်မ္းပါဘိ ဖထီးေရ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ကမၻာတစ္ဝက္မွာ ပစ္ၾက ခတ္ၾက အိုးအိမ္ ၿပိဳပ်က္ဆူပြက္ေနေပမဲ့ က်န္ကမၻာ တစ္ျခမ္းမွာေတာ့ ေအးခ်မ္းပါတယ္။ ဖထီးအေနနဲ႔ ကမၻာပ်က္ကိန္း စာတမ္းေတြ၊ ဗီဒီယို၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြ၊ အေဟာ အေျပာေတြကို နားေထာင္ၿပီး အလုပ္ မ႐ႈပ္သင့္ပါဘူး၊ လူတိုင္းလည္းပ်က္ ဖထီးလည္းပ်က္ေနတာကို မသိႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ ေမ့ေလ်ာ့ေနတာကမွ တကယ့္ ေၾကာက္စရာ ဖထီးေရ႕၊ ကိုယ့္အပ်က္ကို မသိတာက အပါယ္ဘံုေရာက္မယ္”
          “အဲဗ်ာ ဒုကၡနဲ႔တည့္တည့္တိုးပါေရာ့လား၊ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆရာ”
          “ျမတ္ဗုဒၶ မွာခဲ့တဲ့အတိုင္း သတိပ႒ာန္ေလးပါး ဝိပႆနာတရားတို႔ကို ႀကိဳးစားပြားမ်ားရမွာေပါ့၊ ‘ဝယ ဓမၼာ သခၤါရာ၊ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ၊ ျပဳျပင္၍ ျဖစ္သမွ်ေသာ သခၤါရတရားတို႔သည္ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာရွိ၏။ မေမ့မေလ်ာ့ ျပည့္စံုေအာင္ အားထုတ္ ၾက’လို႔မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ မပ်က္မွာ မပူပါနဲ႔ ဖထီးေရ႕၊ ဆိုင္ရာအေၾကာင္းတရားေတြ ပ်က္ရင္ ခ်ဳပ္ရင္ ျဖစ္ ေပၚေနတဲ့ အက်ိဳးတရားေတြလည္း ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ ဆိုသလို ပ်က္ပါလိမ့္မယ္၊ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပါလိမ့္မယ္။ ကမၻာ ပ်က္မွာက ေနာင္ကာလ၊ အခု ဖထီးတို႔ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ အပ်က္ႀကီးပ်က္ဖို႔ စုတိမရဏႀကံဳဖို႔က ေန႔လား ညလားဆိုသလို ျဖစ္ေနၿပီ မဟုတ္လား”
          “ဒုကၡပါပဲ ဆရာ ကမၻာႀကီးပ်က္တာမသိလို႔ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး၊ ကိုယ့္အပ်က္ကို မသိရင္သာ ကိုယ္က်ိဳး နည္းမွာဆိုေတာ့ တရားပဲ အားကိုးရမွာေပါ့၊ ဘယ္က စ,ရမွာလဲ ဆရာ၊ ကယ္ပါဦး”
          “သီလက စçရမွာေပါ့၊ အပၸမာဒ မေမ့မေလ်ာ့ပါ ေစနဲ႔ဆိုတာ ဒီအတိုင္း ေၾကာင္ေၾကာင္ႀကီး ၾကည့္ေနရမွာ မဟုတ္ဘူး၊ သီလအက်င့္ကိစၥ၊ သမာဓိအက်င့္ ကိစၥ၊ပညာအက်င့္ျမတ္ေတြကို ျပည့္စံုရင့္က်က္ေအာင္ ျဖည့္ဆည္းရမွာ။ သီလကို ဦးစြာျဖည့္ရတာက သတိ ပ႒ာန္ေလးပါးဝိပႆနာတရားကို ႐ႈမွတ္ရာမွာ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေနလို႔ပါ”
          “ဆရာေရ၊ တခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္ေတြက သီလက အေရးမႀကီးဘူး၊ ဟိုဗ်ာ အဂၤုလိမာလတို႔လိုေပါ့ ဆရာ၊ ၿပီးေတာ့ အရက္ခ်စ္သူ သႏၱတိအမတ္မင္း၊ သဘင္ ပညာရွင္ ဥဂၢေသနတို႔လို ေသာက္ရင္းစားရင္း ကခုန္ ေပ်ာ္ျမဴးရင္းနဲ႔ အားထုတ္ရင္း တစ္မဂ္ တစ္ဖိုလ္က ေတာ့ ရက္တိုတိုနဲ႔ရႏိုင္တယ္ဆိုပဲ”
          “အယူမလြဲပါနဲ႔ဖထီးရာ၊ ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔ေတြ႕ၿပီး ကြ်တ္တန္းဝင္ၾကမယ့္ ပစိၦမဘဝိက ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေၾကးတန္း မထိုးသင့္ဘူး၊ သူတို႔က ဘုရားနဲ႔ေတြ႕ၿပီး ရဟႏၱာေတြ ျဖစ္သြားၾက တာ၊ ေနာက္ျပန္လွည့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ မဟုတ္ ဘူး၊ ျမတ္ဘုရား အသက္ထင္ရွားမရွိေပမဲ့ ဘုရား ကိုယ္စား ထားခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္နဲ႔ ေတြ႕ေနတာ ေတာင္ သီလၿမဲေအာင္ မေစာင့္ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဝိပႆနာတရား႐ႈမွတ္ပါလ်က္နဲ႔ အသိဥာဏ္ေရွ႕တက္ မလာဘဲ ေနာက္ျပန္လွည့္ သြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ေျပာစကားမွာ ကိုယ့္အသိဥာဏ္ ရပ္မေနပါနဲ႔။ သီလမရွိ တဲ့သူရဲ႕စိတ္ဟာ မတည္ၿငိမ္ဘူး၊ ႐ုပ္နာမ္ေပၚမွာ အသိ ကပ္ထားႏိုင္ေလာက္တဲ့ အနိမ့္ဆံုးသမာဓိကိုေတာင္ မရႏိုင္ဘူး။ေလထဲမွာ လြင့္ေမ်ာလႈပ္ခတ္ေနတဲ့ တံခြန္လို မတည္မၿငိမ္ပ်ံ႕လြင့္ေနတဲ့စိတ္မ်ိဳးနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ ပ်က္ကို မျမင္ႏိုင္၊ ျဖစ္ပ်က္ကို မျမင္လို႔ အထက္မဂ္ ဥာဏ္အဆင့္ဆင့္ကိုလည္း မရႏိုင္ဘူး ဖထီးေရ႕၊သီလ ေကာင္းမွ သမာဓိလည္း ခိုင္မာတည္ၿငိမ္ပါတယ္။ ဒီလို သီလနဲ႔သမာဓိ ျပည့္စံုခိုင္ခန္႔မွ ပညာ(ဝိပႆနာဥာဏ္) က ပြင့္လင္းႏိုင္တာပါ”
          “ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ၊ သီလဆိုတာ ကာယကံနဲ႔ ဝစီ ကံကိုထိန္းရမွာ မဟုတ္လား၊ သက္သတ္၊ခိုးမႈ၊ကာေမသု၊ သံုးခုကာယကံ၊ လွည့္စားရန္တိုက္၊ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ႏႈတ္ၾကမ္းေလျခင္း၊ ၿပိန္ဖ်င္းစကား ေျပာဆိုျငား၊ ေလးပါး ဝစီကံ။ သူ႕ဥစၥာမွန္၊ မတရားႀကံ၍၊ ေဖာက္ျပန္ေသေၾက၊ ပ်က္ေစလိုျငား အယူမွား၊ သံုးပါး မေနာကံ၊ ဒါေတြကို မလုပ္မိေအာင္ ထိန္းရင္ ရၿပီေပါ့”
          “အဲဒီသီလအဆင့္က အပါယ္ဘံုမေရာက္႐ံုဘဲ ရွိ ေသးတယ္၊ ဝိပႆနာတရားကို တကယ္ အားထုတ္ မွာဆိုရင္ ဣႁႏိၵယသံဝရသီလအထိ ေစာင့္ထိန္းရလိမ့္ မယ္”
          “ဒီလိုဆိုလုပ္ရမွာေပါ့ လမ္းညႊန္ပါ ဆရာ၊ ဖထီး  ႀကိဳးစားပါ့မယ္”
          “ေသခ်ာ နားေထာင္ပါ၊ သမာဓိ ျဖစ္ဖို႔အတြက္  ဣႁႏိၵယသံဝရသီလကို မျဖစ္မေန ေစာင့္ထိ္န္းဖို႔ လိုတယ္၊ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္က ေဟာခဲ့တာကို ထုတ္ႏုတ္ေျပာပါ့မယ္၊ သုဘလုလင္ကိုေဟာခဲ့တာပါ”
          “ျမတ္ဗုဒၶေဟာခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးလား ဆရာ”
          “မူရင္းပိုင္ရွင္ကေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶပါပဲ၊ သုဘလုလင္က အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္ကို အိမ္ပင့္ၿပီး ဆြမ္းကပ္ရင္း ေမးေလွ်ာက္လို႔ ေဟာရတာပါပဲ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမတ္ဗုဒၶက ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္သြားၿပီ ဖထီးေရ၊ အရွင္ အာနႏၵာမေထရ္ သာဝတိၳျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ေရာက္လာခိုက္ ေတာေဒယ်ရဲ႕သား သုဘလုလင္က အိမ္ကိုပင့္ခဲ့တာ၊ ရွည္ရွည္ေဝးေဝးျဖစ္ေန မွာစိုးလို႔ ေနာက္ခံဇာတ္ေၾကာင္းကို မေျပာတာပါ”
          “ဟုတ္ပါၿပီ ဆရာ၊ ဖထီးတို႔က ဇာတ္လမ္းေလးနဲ႔ တြဲၿပီးမွတ္ရမွ ဓမၼအျမင္စြဲတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဓိကနဲ႔ သာမညေတာ့ ခြဲတတ္ပါၿပီ”
          “အခုေတာင္ အေတာ္ရွည္ေနလို႔ လိုရင္းပဲ ေျပာေတာ့မယ္၊ အရွင္အာနႏၵာေဟာခဲ့တဲ့ သမာဓိအစုထဲကပါ၊ ထိန္းရမယ့္ ဣေႁႏၵက စကၡဳေျႏၵ၊ ေသာတိေျႏၵ၊ ဃာနိေျႏၵ၊ ဇိဝိေျႏၵ၊ ကာယိေျႏၵနဲ႔မနိေျႏၵ ဆိုတဲ့ ဣေျႏၵ ေျခာက္ပါးေပါ့၊ ႐ူပါ႐ံုအဆင္းကိုျမင္တဲ့အခါ ေယာက္်ား မိန္းမ စတဲ့ သဏၭာန္နိမိတ္ကို မစြဲနဲ႔၊ ၿပံဳးျပ ရယ္ျပ လက္ရိပ္ျပေခၚပံုအမူအရာကိုလည္း မစြဲနဲ႔ ဖထီးေရ၊ စကၡဳေျႏၵကို ဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္ သတိဝင္ၿပီးထိန္းရမယ္တဲ့”
          “စကၡဳေျႏၵကို မထိန္းဘဲ အရပ္ေျပာ ေခါေတာၾကည့္ ၾကည့္ၿပီး သံုးသပ္ရင္ ဘာေတြျဖစ္လာမွာလဲ ဆရာ”
          “အဲဒီလို ဣေျႏၵပ်က္ေအာင္ သတိကြာသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕အျမင္မွာ လွပေက်ာ့ရွင္းတဲ့ အမ်ိဳးသမီးလို႔ ျမင္မယ္၊ အဘိဇၩာ ဆိုတဲ့ လိုခ်င္ တပ္မက္စိတ္ေတြ ထိန္းမႏိုင္ျဖစ္မယ္၊ ငါ့ကိုေတာ့ ၿပံဳးလည္းျပတယ္ အမူ အရာနဲ႔ေခၚေနတယ္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ တစ္ဖက္ သတ္ဆံုးျဖတ္ၿပီး ခ်ဥ္းကပ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ထင္သလို ျဖစ္မလာေတာ့ ေဒါမနႆဆိုတဲ့ ႏွလံုးမသာျဖစ္၊ ေဒါသေတြ တစ္ရစ္ၿပီး တစ္ရစ္ စိတ္ကို ညစ္ႏြမ္းေစ တယ္၊ အဲဒီလို လိုခ်င္တပ္မက္ ေလာဘထြက္ျခင္းဆိုတဲ့ အဘိဇၩာ၊ ေဒါမနႆ ဆိုတဲ့ ႏွလံုးမသာ၊ ေဒါသ ႀကီးေနတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ႔သာ စုတိစိတ္ က်ခဲ့ရင္ သြားေပေရာ့ အပါယ္ေလးပါးပဲ၊ တျခားေရြးစရာ လမ္းမရွိဘူး ဖထီးေရ႕၊ အၾကည့္တစ္ခ်က္ ျမင္ကြင္း တစ္ကြက္ေနာက္မွာ ျမင္႐ံုနဲ႔ရပ္ၿပီး စကၡဳေျႏၵကိုမထိန္း ရင္ ဒုကၡေတြ ပြားမယ္မွတ္ပါ”
          “အလိုေလး ေၾကာက္စရာပါလား၊ ဓမၼကထိက ဆရာႀကီးဦးလွသိန္း ေဟာခဲ့တာက ‘စကၡဳ ႐ူေပန သံဝါသာ ရာဂပုတံၲ ဝိဇာယတိ’ မ်က္စိနဲ႔႐ူပါ႐ံုေတြ႕လို႔ ရာဂသားေလး ေမြးဖြားလာတယ္တဲ့ ဆရာ၊ ဖထီးတို႔ က ဒီ့ထက္ပိုတယ္၊ ရာဂမိသားစုမ်ားစြာ ေမြးဖြားလာ တာ ဆရာေရ႕”
          “ဒီေလာက္ေတာင္ ဣေျႏၵပ်က္သလား”
          “ျမင္မိေတာ့ ခင္၊ ခင္မိေတာ့ ၾကင္နာခ်င္သလို ေဖးမခ်င္သလိုလိုနဲ႔ ပိုင္ဆိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္၊ ၿငိမ့္ ေညာင္းသာယာ နားဝင္ပီယံ၊ ကိုကို ေခၚသံေတြကိုလည္း နားမွာစြဲတယ္၊ ရနံ႔ေမႊးေမႊး ဂႏၶာ႐ံုေလးေတြက ႏွာဝမွာ ၿငိတယ္၊ ႏူးညံ့အိစက္တဲ့ အထိအေတြ႕နဲ အိပ္ရာထက္မွာ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ေကြးေကြးေလး အိပ္ၿပီး ဇိမ္ရစ္ခ်င္ တယ္၊ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဘယ္ေျပာေကာင္းမလဲ ဆရာ၊ လူေနၿခံဳၾကား စိတ္ေနဘံုဖ်ားဆိုသလို လက္ေတြ႕မွာ ျဖစ္မလာႏိုင္တဲ့ ေနာက္ဆံုးေပၚ တိုက္ခန္းထဲမွာ ကာမ ဝတၳဳအစုစုနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ထင္သလို ေပ်ာ္ပါးေနတာေပါ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ ရာဂမိသားစုေတြ ေမြးဖြားလာတာလို႔ ေျပာတာပါ ဆရာ”
          “ဒီလိုဆိုေတာ့ ရသာ႐ံုကို မစြဲ၊ ဇိဝိေျႏၵကိုေတာ့  ထိန္းတယ္ ထင္တယ္”
          “ရသာ႐ံုနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ဆရာေရ၊ အေမး ရွိလို႔သာ ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ၿပီး ခပ္ဖြဖြေလး ေထာင္းရေတာ့မွာပဲ ဖထီးကေလ ငယ္ငယ္ကတည္းက အေကာင္းႀကိဳက္ေလး ဆရာရဲ႕၊ အဲ . အဲ . .မီးဖိုေခ်ာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ ခ်က္ျပဳတ္တဲ့အဘြားက ေလ့က်င့္ေပးခဲ့တာပါ၊ ဟင္းေကာင္းခ်က္ရင္ အဘြားက ဟင္း အျမည္းခိုင္းတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ အေမတို႔အစ္မတို႔က ေျပာစမွတ္ စကား ရွိတယ္၊ ‘ဟင္းအိုးလည္း တည္ေရာ ဖထီးလည္း ဆယ္ေရာ၊ ဟင္းအိုးလည္း ခ်ေရာ ဖထီးလည္း ဝေရာ’ တဲ့ ဗ်ာ၊အဲဒီအေကာင္းႀကိဳက္တဲ့အက်င့္က ကိုယ့္အိုး ကိုယ့္အိမ္နဲ႔ ေနတဲ့အထိ ပါလာေတာ့ လွ်ာရင္းမွ မျမက္ရင္ ထမင္းမၿမိန္ဘူး၊ ဟင္းေကာင္းေလးတစ္ခြက္ ၿမိဳးၿမိဳး ျမက္ျမက္ကေလးမွ မပါရင္ အာသာမေျပဘူး”
          “ေအးဗ်ာ ရသာ႐ံုကိုစြဲမက္မိရင္ ဇိဝိေျႏၵကို ထိန္း ဖို႔ခက္တာ အမွန္ပဲ၊ အရင္က ဖထီးဘယ္လိုပဲေနေန ကိစၥမရွိပါဘူး၊ ခုလို သတိပ႒ာန္ေလးပါး ဝိပႆနာတရားကို က်င့္ႀကံ ပြားမ်ားေတာ့မယ္၊ ဓမၼလမ္းေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဣေျႏၵေျခာက္ပါးကို ထိန္းရ လိမ့္မယ္”
          “ဖထီး အထူးဂ႐ုစိုက္ပါ့မယ္ ဆရာ၊ အသက္ကလည္း တရားနဲ႔ေနမွတင့္တယ္မွာပါ”
          “သာဓုပါ ဖထီးေရ႕၊ တရား႐ႈမွတ္သူတိုင္း သတိထားရမွာတစ္ခုက ဓမၼာ႐ံုဆိုတဲ့ ႀကံေတြးစရာေတြပဲ၊ မေနာအၾကည္နဲ႔ ဓမၼာ႐ံုက မ်က္လႊာခ်လိုက္တာနဲ႔ ဆံုမိၿပီး ေတြးေတာ ႀကံစည္စိတ္ေတြ အမွ်င္မျပတ္ ေပၚ ေနတတ္တယ္၊ ႐ုပ္က ျဖစ္ပ်က္၊ နာမ္က သိပ်က္ဆို သလို စိတ္မွာ သတိေလးဝင္၊ အသိÓာဏ္ယွဥ္လိုက္မွ ေတြးေတာစိတ္က ရပ္မွာ”
          “ဟုတ္တယ္ ဖထီး ခဏခဏျဖစ္ပါတယ္၊အေတြး ထဲမွာ ျဖစ္ၿပီးတဲ့အတိတ္ကို ျပန္လွန္၊ ေက်နပ္ခဲ့တာေတြေရာ မေက်နပ္တာေတြေရာ အားလံုးကို စားၿမံဳ႕ျပန္တယ္၊ မျဖစ္ေသးတဲ့ အနာဂတ္အေရးအတြက္ စိတ္ကူးရည္ေမွ်ာ္ အေတြးပံုရိပ္ေတြ ေဖာ္မိတယ္၊ လူက ငုတ္တုတ္ စိတ္ကေတာ့ အလုပ္႐ႈပ္လို႔ေပါ့ ဆရာ၊ ခုေတာ့ သေဘာေပါက္ပါၿပီ၊ စကၡဳေျႏၵကစလို႔ ေသာတိေျႏၵ၊ ဃာနိေျႏၵ၊ ဇိဝိေျႏၵ၊ ကာယိေျႏၵနဲ႔ မနိေျႏၵ ဆိုတဲ့ ဣေျႏၵ ေျခာက္ပါးကို အပၸမာဒဆိုတဲ့သတိနဲ႔ မထိန္းရင္ သမာဓိ ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး၊ ဖထီးတို႔က အလုပ္သင္ဆိုေတာ့ ႏွလံုးသြင္းရမယ့္ အဓိကလိုရင္းကိုေျပာပါ ဆရာ”
          “အေမးေကာင္းပါလား ဖထီးေရ၊ လူတိုင္းမွာ ဒြါရေျခာက္ပါးဆိုတဲ့ အၾကည္ဓာတ္ေတြက ကံေပးတဲ့ ႐ုပ္ဓာတ္ နာမ္ဓာတ္ေတြ၊ စိတ္(ဘဝင္)က နာမ္ကိုးဗ်၊ အဆင္း, အသံ, အနံ႔, အရသာ, အထိအေတြ႕ေကာင္း စတဲ့အာ႐ံုေျခာက္ပါးကလည္း ကိုယ္မေမြးခင္ကတည္းက ရွိေနၾကတာ၊ ဒီေတာ့ ဆိုင္ရာဒြါရနဲ႔ ဆိုင္ရာအာ႐ံု ေတြ႕ႀကံဳတဲ့အခါ ျမင္မိတဲ့အရာ၊ ၾကားမိတဲ့ အသံ၊ ႐ွဴ႐ိႈက္မိတဲ့အနံ႔၊ စားမိတဲ့ အရသာေတြကို ေကာင္းလို႔လည္း ေလာဘမျဖစ္ေစနဲ႔၊ မေကာင္းလို႔လည္း မၾကည္စိတ္ ကြက္၊ ေဒါသေတြ မထြက္ပါနဲ႔၊ ေလာဘေဒါသမထြက္ မိေအာင္ ထိန္းတာကိုပဲ ဣေျႏၵကိုထိန္းရာ ဣၿႏၵိယ သံဝရသီလကို ထိန္းရာေရာက္ပါတယ္ ဖထီးေရ”
          “ေက်းဇူးပဲ ဆရာေရ႕၊ အရင္တုန္းကေတာ့ စကား သိမ္းဆည္း၊ ေစာင့္စည္းဣေျႏၵလို႔ ႏႈတ္ဖ်ားက ရြတ္တာပဲ ရွိတယ္၊ ဒါလည္း ၿငိမ္ၿငိမ္ေနရင္ ဣေျႏၵလံုၿပီ၊  ဣေျႏၵရွိတယ္လို႔ ေအာက္ေမ့မိပါတယ္ ဆရာ၊ အခု ဆရာရွင္းျပမွာပဲ တရားနဲ႔ေနတဲ့သူ၊ သတိပ႒ာန္ေလးပါး ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္သူဆိုရင္ သမာဓိ ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ ေစာင့္စည္းရမယ့္ ဣေျႏၵေျခာက္ပါး ကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိလာတာပါ”
          “ဒီလိုဆို အင္တာနက္မွာ ကမၻာပ်က္ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အင္တာေနရွင္နယ္ ေရႊေပလႊာ ေဟာကိန္းေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဣေျႏၵပ်က္ဦးမွာလားဗ်ာ၊ အင္တာနက္ထဲမွာပဲ ျဖစ္ေစ၊ ျပင္ပမွာပဲ ျဖစ္ေစ အာ႐ံုေတြလိုက္ စား အေတြးပြားေနရင္ေတာ့ ဒုကၡေတြမ်ားၿပီး သံသရာ ရွည္ဖို႔ပဲရွိတယ္ ဖထီးေရ႕”
          “ကမၻာပ်က္လည္း မေၾကာက္ေတာ့ပါဘူး ဆရာ၊ ကမၻာပ်က္မွာက ေနာင္ေသာကာလ၊ ေလာေလာဆယ္ ေကြးေသာလက္ မဆန္႔မီ ဆန္႔ေသာလက္ မေကြးမီ ႐ုပ္နာမ္ၿပိဳကြဲ ခႏၶာစဲႏိုင္ တယ္ ဆိုတဲ့ ဓမၼအျမင္ ရွိၿပီ ျဖစ္လို႔ ယုန္ကေလးလို မေၾကာက္ေတာ့ပါဘူး၊ ဖထီးတို႔ အရြယ္က ကံေပးသမွ် ေနရတဲ့သူပါ၊ ျမင္ျမင္သမွ် တရားနဲ႔ဆင္ျခင္ၿပီး စိတ္ကို ျပဳျပင္ရပါတယ္၊ အစာ အာဟာရေတြကလည္း ေသာက္ေရကအစ ဆရာသိ တဲ့အတိုင္းပါပဲ၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ဗဟိဒၶဥတုေတြ ေဖာက္ျပန္လို႔ အဇၩတၲက ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကလည္း မညီမညြတ္ျဖစ္ေနၿပီ၊ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ က႑ေကာစျဖစ္ေနတာ ၾကာၿပီ၊ ကံျဖတ္တဲ့အခ်ိန္ ဘဝဇာတ္လမ္းျပတ္ပါ ၿပီ၊ အဲဒီအခ်ိန္ကို ဣေျႏၵမပ်က္ ၿပံဳးၿပံဳးေလးနဲ႔အသက္ ထြက္ႏိုင္ေအာင္ သီလ, သမာဓိ, ပညာကို ျဖည့္ဆည္းရင္း ေစာင့္ပါေတာ့မယ္”
          “ႀကိဳးစားလိုက္ပါ ဖထီးေရ၊ သာဓုလက္ဆံုေခၚ လ်က္ပါဗ်ာ”
                   အာ႐ံုမလိုက္၊ သတိစိုက္၊
ဥာဏ္ရွိဆင္ျခင္ နိဗၺာန္ဝင္။

ဇနက(ေတာင္ငူ)


No comments: